..: Pantery již v provozu s cestujícími :..

RegioPanter 441.009 při prezentační jízdě ve stanici Řečany nad Labem, foto: Matouš Danielka Pardubice/Hradec Králové — Vůbec první cestující měli možnost vyzkoušet novou elektrickou jednotku Škoda 7Ev pojmenovanou Českými drahami jako RegioPanter. Vozidlo bylo nasazeno ve středu 26. září na spoji Os 6213 z Jaroměře s pravidelným odjezdem v 11.01 do Pardubic. Jednotka nahradila klasickou soupravu v řazení zpravidla 163 + 3x Bdmtee. Překvapeným cestujícím premiérového spoje s novou jednotkou bylo navíc nabídnuto občerstvení, které v hojném počtu zbylo po předcházející prezentaci s medii, a tak si cestující s menší nadsázkou mohli připadat jako v jiném světě. Snad jen dosud nespuštěná palubní wi-fi síť, která je proklamována piktogramy, ubírala spoji punc „dokonalosti“.

Proslovy při slavnostním předání jednotek 441.008 a 009 do běžného provozu, foto: Matouš Danielka Právě ve středu 26. září dopoledne proběhlo slavnostní předání do pravidelného provozu dvou elektrických třívozových jednotek RegioPanter 441.008 a 009 určených pro meziregionální dopravu na trati Pardubice - Hradec Králové - Jaroměř. Celkem bude pro tuto trasu dodáno 5 jednotek za cenu 680 milionů korun s 40% podílem financování z ROP Severovýchod. Jedna bude vždy sloužit jako záložní a čtyři budou zajišťovat dopravu všech osobních a spěšných vlaků na zmíněné trati, vyjma spěšných motorových vlaků z/do Trutnova. Z úseku mezi Hradcem králové a Pardubicemi tedy postupně zmizí všechny spoje vedené lokomotivou taženou soupravou a jednotky přinesou především zvýšení kultury cestování, zrychlení obratu souprav - odstranění přepřahů, zvýšení dynamiky jízdy a v neposlední řadě také finanční úspory především za elektrickou energii - rekuperace elektrické energie. Od nového jízdního řádu dojde ke zkrácení dob mezi obraty souprav. Z toho důvodu budou před dodáním všech pěti jednotek na spojích s klasickou soupravou řazeny soupravy s řídícími vozy Bfhpvee295 „sysel“. Na příští rok je v plánu opatřit všech 5 jednotek polepy s regionálními motivy, tak jako dostaly letos nový nevšední kabát dvě jednotky regionova v Pardubickém kraji, které si získali oblibu především u dětí.

Displaye s provozními informacemi na stanovišti strojvedoucího jednotky 441.009, foto: Matouš DanielkaPiktogramy včetně piktogramu wi-fi sítě, foto: Matouš DanielkaJednotky při slavnostním předání do provozu v Pardubicích, foto: Matouš DanielkaNové jednotky pózují na hlavním nádraží v Hradci Králové, foto: Matouš DanielkaRegioPanter odjíždí z Hradce Králové do Jaroměře, zpět se vrátí již s prvními běžnými cestujícími, foto: Matouš Danielka

RegioPantery v dalších krajích

RegioPanter 650.001 během prezentace ve Zlivi, foto: Martin Jarath V pondělí 1. října byla předána jednotka RegioPanter v Českých Budějovicích; po protokolární jízdě do Borovan svezla své první pravidelné cestující i další zájemce o svezení nejprve do Zlivi, zpět do Budějovic a pak se vydala ještě jednou do Borovan. Avizována byla ještě jedna cesta do Zlivi a zpět, avšak ta se již k nelibosti cestujících čekajících na nástupišti i ve vozidle nekonala. Pravidelně začne cestující vozit během října. Jednotky mají být od nového jízdního řádu nasazovány na trasách České Budějovice – České Velenice a České Budějovice – Strakonice, výhledově je slibováno propojení těchto ramen, případně zavedení vložených spojů do Borovan a Zlivi. Celkem budou pro tyto linky dodány čtyři dvouvozové jednotky za cenu 452 milionů korun s 35% podílem dotací z ROP Jihozápad. Do listopadu 2013 by měly být v provozu všechny 4 soupravy.

RegioPanter 650.001 při prezentační jízdě v Borovanech, foto: Martin Jarath Následující den, v úterý 2. října byla jednotka RegioPanter pokřtěna také v Chomutově spolu s motorovou jednotkou RegioShark. Celkem je objednáno 7 jednotek RegioPanter pro linky Děčín – Ústí nad Labem – Kadaň a Litvínov – Teplice – Ústí nad Labem v hodnotě 952 milionů korun s podílem financování z ROP až 40 %. První jednotka byla nasazena do provozu s cestujícími hned následující den, 3. října.

Poslední 3 kusy z panteřího stáda, čítající celkem 19 kusů jednotek za téměř 2,5 miliardy korun objednaných Českými drahami, budou předány do Olomouce, kde dojde k jejich nasazení na lince Nezamyslice - Prostějov - Olomouc a Zábřeh na Moravě - Šumperk.

Zdroj: České dráhy


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 5.10.2012 (16:25)
Související zprávyopen/close

  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   
06.10.2012 (1:35)  
Pozitivní na Panterech je, jak zkracují jízdní doby. Osobní vlaky (zastavující všude) se jízdní dobou vyrovnají spěšňákům z Trutnova
06.10.2012 (0:05)  
Salubius: S elektrizací Louka-Litvínov a Prunéřov-Kadaň se nic neděje. Zatím je to jen přání ČD a Ústeckého kraje. Tratě jsou ale v majetku SŽDC a ta do toho nechce investovat. Nicméně SUDOP Brno připravuje ekonomickou studii. Pro trať do Litvínova to vypadá beznadějně, protože jako dobrý protiargument je existence zastávky Litvínov město. Kadaň možná projde. Nicméně i kdyby někdo zítra bouchnul do stolu, tak dřív jak v roce 2017 se tam Panterem nesvezete.
registrovaný uživatel Honza  mail  
05.10.2012 (23:57)  
Jiří Kocurek: a má konkurence taky krajní části jednotky ocelové?
05.10.2012 (23:23)  
Nevím jak to Škoda dělala, ale podařilo se jim vyrobit vlak o 30 tun těžší než srovnatelná třívozová jednotka od konkurence. A že 30 tun je téměř hmotnost jednoho osobního vagonu...
Zdroj: http://jdem.cz/wd337
registrovaný uživatel koyot 
05.10.2012 (21:52)  
Jen drobný postřeh, na trati do Pardubic ještě bude jezdit lokomotiva s ranním R 701 „Buchlov“ :)
registrovaný uživatel Honza  mail  
05.10.2012 (21:31)  
Komín: máte v aktuálním jízdním řádu psáno, že ve vlaku jsou řazeny i vozy 1. třídy? Asi ne, tak co řešit...
05.10.2012 (21:11)  
Po prvním svezení převládá na 99% spokojenost. Oceňuju klidnou jízdu, líbí se mi interiér včetně barevného ladění (na fotkách vypadala bílá děsivě sterilně, ale v reálu je víc znát nádech do béžova a je to docela příjemé). Potěšily i detaily jako možnost zvednout područku u okna a získat tak více místa (to třeba u Syslů bohužel nejde) nebo obyčejné a dle mého mnohem praktičtější mechanické zamykání dveří na wc místo elektronického. Zapomněl jsem vyzkoušet žaluzie, doufám, že jsou lepší než u Sysla, kde pořádně nestíní a jsou spíš pro parádu, navíc se zasekávají při stahování. Narozdíl od Honzy (19:55) si nemyslím, že je signalizační pískání u dveří až tak dobré, je to jedna z mála věcí, které mi u Panterů nesedí, určitě se dal vybrat libozvučnější a méně otravný tón - je vidět, že to vybíral nějaký technik a ne hudebník. Jinak jsem si nevšiml, zda jsou ve vlaku bezpečnostní kamery, pokud ne, vandalové se ve vlaku jistě vyřádí a dopadne to jako s počmáranými a poškrábanými Elefanty.
registrovaný uživatel Komín  mail  
05.10.2012 (21:07)  
Kdyby to jezdilo až do Kadaně (města), tak by to byo supr, potože už teď je to časově konkurenceshopný a když tam ČD nasadí svoje nejnovější vozidla, tak by to mohlo bejt pro cestující dost pohodlný. Stejně tak Litvínov, ten by jistě taky uvvítal 1× v hodině přímý spojení s krajskym městem. Otázkou ale je, kdy se k týhle "stavbě desetiletí" SŽDC odhodlá. )-:
registrovaný uživatel Komín  mail  
05.10.2012 (21:02)  
Dneska sem to viděl v Ústí nad Labem, je to moc hezká jednotka, na cestujících bylo vidět, že sou mile překvapený. Chtělo by ale líp vyznačit tu 1. třídu, protože tam hned po asi 70% naplnění 2. třídy naskákalo 6 cestujícíh, kteří měli asi sotva patřičnou jízdenku. A nevíte někdo, kdy to začne jezdit z Děčína až do Kadaně namísto jenom do Mostu? A doufam, že zanedlouhou taky propojí ty 2 jihočeský ramena, takle to jezdit je zbytečný...
registrovaný uživatel Racek 
05.10.2012 (20:59)  
Když už tady vytahujete to Brno: VŘ na Pantery od Škodovky bylo dodatečně změněno na VŘ na elektrické jednotky bez udání preferovaného výrobce (tedy už podmínkách nefiguruje jediná správná šířka dveří). A ještě nebylo uzavřeno ...
  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko