..: Pantery již v provozu s cestujícími :..

RegioPanter 441.009 při prezentační jízdě ve stanici Řečany nad Labem, foto: Matouš Danielka Pardubice/Hradec Králové — Vůbec první cestující měli možnost vyzkoušet novou elektrickou jednotku Škoda 7Ev pojmenovanou Českými drahami jako RegioPanter. Vozidlo bylo nasazeno ve středu 26. září na spoji Os 6213 z Jaroměře s pravidelným odjezdem v 11.01 do Pardubic. Jednotka nahradila klasickou soupravu v řazení zpravidla 163 + 3x Bdmtee. Překvapeným cestujícím premiérového spoje s novou jednotkou bylo navíc nabídnuto občerstvení, které v hojném počtu zbylo po předcházející prezentaci s medii, a tak si cestující s menší nadsázkou mohli připadat jako v jiném světě. Snad jen dosud nespuštěná palubní wi-fi síť, která je proklamována piktogramy, ubírala spoji punc „dokonalosti“.

Proslovy při slavnostním předání jednotek 441.008 a 009 do běžného provozu, foto: Matouš Danielka Právě ve středu 26. září dopoledne proběhlo slavnostní předání do pravidelného provozu dvou elektrických třívozových jednotek RegioPanter 441.008 a 009 určených pro meziregionální dopravu na trati Pardubice - Hradec Králové - Jaroměř. Celkem bude pro tuto trasu dodáno 5 jednotek za cenu 680 milionů korun s 40% podílem financování z ROP Severovýchod. Jedna bude vždy sloužit jako záložní a čtyři budou zajišťovat dopravu všech osobních a spěšných vlaků na zmíněné trati, vyjma spěšných motorových vlaků z/do Trutnova. Z úseku mezi Hradcem králové a Pardubicemi tedy postupně zmizí všechny spoje vedené lokomotivou taženou soupravou a jednotky přinesou především zvýšení kultury cestování, zrychlení obratu souprav - odstranění přepřahů, zvýšení dynamiky jízdy a v neposlední řadě také finanční úspory především za elektrickou energii - rekuperace elektrické energie. Od nového jízdního řádu dojde ke zkrácení dob mezi obraty souprav. Z toho důvodu budou před dodáním všech pěti jednotek na spojích s klasickou soupravou řazeny soupravy s řídícími vozy Bfhpvee295 „sysel“. Na příští rok je v plánu opatřit všech 5 jednotek polepy s regionálními motivy, tak jako dostaly letos nový nevšední kabát dvě jednotky regionova v Pardubickém kraji, které si získali oblibu především u dětí.

Displaye s provozními informacemi na stanovišti strojvedoucího jednotky 441.009, foto: Matouš DanielkaPiktogramy včetně piktogramu wi-fi sítě, foto: Matouš DanielkaJednotky při slavnostním předání do provozu v Pardubicích, foto: Matouš DanielkaNové jednotky pózují na hlavním nádraží v Hradci Králové, foto: Matouš DanielkaRegioPanter odjíždí z Hradce Králové do Jaroměře, zpět se vrátí již s prvními běžnými cestujícími, foto: Matouš Danielka

RegioPantery v dalších krajích

RegioPanter 650.001 během prezentace ve Zlivi, foto: Martin Jarath V pondělí 1. října byla předána jednotka RegioPanter v Českých Budějovicích; po protokolární jízdě do Borovan svezla své první pravidelné cestující i další zájemce o svezení nejprve do Zlivi, zpět do Budějovic a pak se vydala ještě jednou do Borovan. Avizována byla ještě jedna cesta do Zlivi a zpět, avšak ta se již k nelibosti cestujících čekajících na nástupišti i ve vozidle nekonala. Pravidelně začne cestující vozit během října. Jednotky mají být od nového jízdního řádu nasazovány na trasách České Budějovice – České Velenice a České Budějovice – Strakonice, výhledově je slibováno propojení těchto ramen, případně zavedení vložených spojů do Borovan a Zlivi. Celkem budou pro tyto linky dodány čtyři dvouvozové jednotky za cenu 452 milionů korun s 35% podílem dotací z ROP Jihozápad. Do listopadu 2013 by měly být v provozu všechny 4 soupravy.

RegioPanter 650.001 při prezentační jízdě v Borovanech, foto: Martin Jarath Následující den, v úterý 2. října byla jednotka RegioPanter pokřtěna také v Chomutově spolu s motorovou jednotkou RegioShark. Celkem je objednáno 7 jednotek RegioPanter pro linky Děčín – Ústí nad Labem – Kadaň a Litvínov – Teplice – Ústí nad Labem v hodnotě 952 milionů korun s podílem financování z ROP až 40 %. První jednotka byla nasazena do provozu s cestujícími hned následující den, 3. října.

Poslední 3 kusy z panteřího stáda, čítající celkem 19 kusů jednotek za téměř 2,5 miliardy korun objednaných Českými drahami, budou předány do Olomouce, kde dojde k jejich nasazení na lince Nezamyslice - Prostějov - Olomouc a Zábřeh na Moravě - Šumperk.

Zdroj: České dráhy


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 5.10.2012 (16:25)

  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   
05.10.2012 (20:58)  
Nevíte jak to je s elektrifikací úseku Louka - Litvínov a Prunéřov - Kadaň?
Registered user Honza  mail  
05.10.2012 (20:55)  
A málem bych zapomněl na věc, která se mi na panterovi líbí asi nejvíc a to jsou LED poziční světla konečně barevného spektra připomínajícího klasické žárovky.

A ty LED (stupačkové), ty teda šajní, když jsem to viděl po tmě s otevřenými dveřmi tak to pomalu oslňuje.
Registered user Honza  mail  
05.10.2012 (20:21)  
A k článku, neušetří se jen tím, že je tam rekuperace, ale taky tím že jednotka je celkově lehčí, takže se ušetří za dopravní cestu a za energii samotnou, jestli ta klimatizace a stálé osvětlení tu úsporu nevyrovná...
Registered user Honza  mail  
05.10.2012 (20:10)  
Krokouš: 7 3 - vozových panťáků asi těžko nahradí 10
6 - vozových panťáků....
05.10.2012 (20:05)  
a o Brnu ani zmínka že má nahradit starý panťáky ale jinak dobrá jednotka :)
Registered user Honza  mail  
05.10.2012 (19:55)  
Jednotka je celkem dobrá, ale takové nadšení nesdílím. Na závěry, jestli je to dobrý nebo ne, musíme počkat třeba i půl roku pravidelného cestování, za jedno svezení se to nedá.

Jen čeho jsem si všiml hned při první jízdě:
Okna užší než u elefantu, což by bylo super, kdyby byly ještě užší, aby se člověk neopíral o rozhraní bočnice a okna. Pak zjišťuju, co mi to překáží pod stolkama, že si tam nemůžu dát nohy - zásuvky na elektriku, to je škoda, že nešly udělat tak, aby nepřekážely. Potom takový ten úzký tunel je dost hrozný, představoval jsem si to přehlednější.

Jinak chválím pískací kraviny u dveří se zřejmě podařilo udělat tak, aby lidi neohlušovaly jako u elefantů a aby jim nebraly nervy jako u syslů. Dále super věc je ta předvolba - jen by to chtělo nějak dát na vědomí, že se nemusí čekat až to zastaví. Potom to překonání mezery mezi peronem a podlahou pomocí stoupačky se povedlo taky na výbornou (pokud s ní nebudou problémy jako u syslů).
Dále taky trakční vlastnosti jsou super.

Bohužel ale pohodlné lavice jako má Bdt a průhledná okna se bohužel nekonají, ale s tím jsme počítali.

A asi je ještě brzo ptát se nějakých odborníků na nejaké technické vlastnosti, ale zajímavé je, že při rozjezdu měniče nepískají pořád stejně plynule, ale kolísavě. A také je mi divné, že ty trakčáky/ převodovky vydávají takový vysoký tón už při velmi malé rychlosti.

Edit:
A možná ještě k tvaru vozové skříně: ta se povedla taky na výbornou, je to dobrá špageta a když jsem viděl pantera na fotce, docela se mi líbily ty "krabice" na střeše, které většina lidí odsuzuje, ale při reálném detailnějším zkoumání jsem usoudil, že jsou fakt nehezký. Kdyby se zakrytovaly, zase by to kazilo ten špagetoidní dojem :-)
Takže je to asi nejvhodnější kompromis.
Registered user Kosny  mail  
05.10.2012 (19:52)  
Proč se zde nepíše o dodání Regiopantheru do Brna ?
Registered user studio 
05.10.2012 (18:57)  
to Petr Stříteský:
těmto soupravám fandím a líbí se mi, ale k těm polepům: Myslím, že nejdříve by se měla uvést souprava jako taková, a to v jednotném nátěru, nekazit ani barevný design.
Registered user str 
05.10.2012 (16:43)  
no nevim, jestli to sysly vyrovnaji.. ty dvere nez se oooteeeevrooouuu...
05.10.2012 (16:38)  
dosud nespuštěná palubní wi-fi síť
Jaká nespuštěná wifi síť? Od prvního dne provozu, tedy 1.10 funguje wifi v obou jednotkách, jen na jednotce 008 už třetím dnem nepřiděluje adresu IP, doufám že se tento problém podaří co nejdříve odstranit. Jinak jsou zde Panteři naprosto super, kladný ohlas u cestujících je obrovský a až na občasnou nefunkci některých dveří na jednotce 008 a zmíněnou wifi je vše zatím bez problému, možná ještě občas vrzající mezivozové přechody.

Na ty plánované regionální polepy jsem dočista zapomněl, když už zřejmě jako v jediném působišti nemusí kazit vnější vzhled jednotky různé nevhodně umístěné polepy o financování a jsou řešeny obyčejnou tabulkou v interieru tak, jak je u věcí spolufinancovaných z EU běžné, budou muset být jednotky kýčovitě polepeny regionálními motivy, neřeknu kdyby byly dvě, ale všech pět?
  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko