..: DB Regio vítězem v Bavorsku, nasadí Škodu 109E (aktualizováno) :..

Lokomotivy Škoda 109E, foto: Dogfighter Berlín/Mnichov/Ostrava (aktualizováno 18. června 9:30) — České lokomotivy potáhnou regionální vlaky v Německu, informoval pondělní Aktuelle Bahnberichte, který vycházel z tiskové zprávy Deutsche Bahn o výsledku soutěže „Okružní vlaky – západ“. Velké výběrové řízení na linky München – Nürnberg přes Ingolstadt a Augsburg – Nürnberg, vedoucí částečně také po nové vysokorychlostní trase, vypsala Bavorská drážní společnost (BEG), jež následně zprávu potvrdila na svém webu. Kontrakt s platností od roku 2016 získal dopravce DB Regio s projektem nasazení dvou typů jednotek. Jednak dvoupodlažních souprav TWINDEXX Vario nejnovější generace (Do2010), dodaných firmou Bombardier Transportation, co je však zajímavější, že na jednu z linek pak plánuje dopravce nasadit kombinaci patrových souprav ze Škody Vagonka s lokomotivami typu 109E od Škody Transportation, jak naznačovala i tisková zpráva DB Regio, zatím ovšem bez jasných podrobnosti o pořízení těchto českých strojů. Ty Škoda potvrdila až o den později společně s dalšími podrobnostmi.

Ty nám prozradila na veletrhu Czech Raildays jako prvním Kateřina Kociánová ze Škody Transportation. Plzeňský výrobce dodá do Německa 6 lokomotiv řady 109E a také šest dvoupodlažních push-pull souprav, vycházejících ze současných jednotek řady 471, avšak se zásadními inovacemi. Maximální konstrukční rychlost těchto souprav bude 200 km/h, schváleny však budou pouze na rychlost 189 km/h, aby nebylo nutné vlaky schvalovat podle vysokorychlostních norem TSI. Jak ale uvádí Škoda, schválení do rychlosti 190 km/h požadovalo přímo DB Regio.

Soupravy budou mít 679 míst k sezení ve druhé třídě a 26 míst ve třídě první. Ve vlaku bude také prostor až pro 37 jízdních kol a dva vozíčkáře. Vlak bude vybaven také bezdrátovým připojením k internetu a vnitřním i vnějším kamerovým systémem. Vlaky budou tlakotěsné a plně klimatizované.

Pokud bude plán v této formě opravdu realizován, bude se po dlouhých letech jednat o první úspěšný export Škodovky směrem na západ, stejně první úspěch typu 109E mimo bývalého Československa. Aktuální generace elektrických lokomotiv Škoda byla představena v roce 2008 a dosud získala 2 objednávky od Českých drah a slovenské ZSSK na celkem 22 strojů. Teprve v minulých týdnech přitom tato řada získala, po dlouhých letech homologace, schválení pro provoz podle norem TSI, jež jí otevírá dveře na evropské trhy.

Zdroj: Aktuelle Bahnberichte, DB Regio, Škoda Transportation, ŽelPage


Michal Jaroš Poslat mail autorovi , stoupa Poslat mail autorovi | 18.6.2013 (9:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Německo Bavorsko /Bayern


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Raquac 
21.06.2013 (9:34)  
Michal Jaros: Tak treba tady: http://oeffentliche-auftraege.de/text_files/file_1269202824.pdf

Mate to hned na zacatku.
21.06.2013 (6:33)  
bugear: S tím nesouhlasím. Přesně díky tomu, že tato podmínka tu v minulosti nebyla, tu máme například výběrová řízení "na míru" pro Škodovku - ještě si asi všichni pamatujeme neodůvodnitelné požadavky na extra široké dveře, které vyřadily všechny ostatní zahraniční zájemce v tendru na jednopodlažní elektrické jednotky.
Registrierter Benutzer bugear 
21.06.2013 (1:53)  
Rušení při jedné nabídce je český výmysl. Kdo jiný by si taky takovou blbost do zákona dal.
@paja.butcher: Nemuseli, smlouva platí až do roku 2019.
20.06.2013 (21:50)  
A oni to v Plzni umí vyrobit, zprovoznit, profinancovat a předat v reálném čase a za vysoutěženou cenu? A neprodělat na tom kalhoty? Toť otázka. No v nejhorším to zůstane ČD....
20.06.2013 (20:54)  
Raquac: Zdroj?
Registrierter Benutzer Sim 
20.06.2013 (17:14)  
Keprt > hmm, takze podobny system, jako ze na flesce za stovku stoji dvacku vnitrek s cipem a osm petek plastovy obal
Registrierter Benutzer Raquac 
20.06.2013 (13:45)  
Pokud by se tedy do německé soutěže přihlásila jen Škoda, taky by muselo být VŘ zrušeno.

Nemuselo.
Registrierter Benutzer Keprt 
20.06.2013 (12:39)  
dieselova jednotka je pri srovnatelne kapacite a velikosti podstatne levnejsi a lehci, nez jeji ekvivalent se smetakem

Konkurence v segmentu, větší míra "geografické" univerzálnosti DMU, masovost výroby spalováků??

Trolejbus vs autobus: už to pár let nesleduju, ale někdy lehce po 2000 to bylo zhruba tak, že tbus stál o 50% víc než abus. Tady hrála konkurence a masovost výroby ještě větší roli, než na železné dráze.
20.06.2013 (12:19)  
Joska Holibajda: Pokud by ČD nákup vozidel chtěly zadat přímo na základě Zákona o veřejných službách v přepravě cestujících, tak ano. :) (Což nejde, protože je to speciální zákon jen pro objednávanou dopravu v ČR.)
Registrierter Benutzer Sim 
20.06.2013 (12:18)  
Karel Kovářík > no ja vim, kdy tato moznost nebyla vyuzita proto, ze se nejednalo o pulpusku, nybrz o jednotku. Priklady mam dva:
- nase klopidlo melo nejak operovat po Plzni (snad jelo do Skody na vahu, fakt uz nevim) a kvuli tomu k tomu priprahli (myslim, ze uz v Praze) brejle.
- nevim jak se ta akce ve Zline jmenuje (asi vlak plny usmevu), jezdi tam esus, ktery diky absenci dratu od Otrokovic vyuziva ke svemu pohybu "externi spalovaci motor", asi taky v podobe brejlovce.

Teoreticky by se toho dalo vyuzit, pokud by se koncepce Esmeralda+Kasandra nepreklopila do Regionovy - protoze to je ted nedelitelna jednotka, jezdime ted na Bechynce pod dratama se cmoudem, i kdyz by to teoreticky mohla tahat (po dosazeni dalkoveho rizeni) zehla s par vozy a kasandrou na konci. Ale to jsou jen spekulace.

Me spis celkove vrta hlavou jina vec; cim je zpusobeno, ze dieselova jednotka je pri srovnatelne kapacite a velikosti podstatne levnejsi a lehci, nez jeji ekvivalent se smetakem na strese? Je mi jasny, ze trafo taky neco stoji a vazi, ale porad by to melo byt cenove i hmotnostne priznivejsi, nez "to samy" (= vykonove podobne) jakozto spalovaci motor. Je to tak jenom na zeleznici, nebo i trolejbus stoji 2x tolik, nez srovnatelny autobus? Vi nekdo?
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko