..: DB Regio vítězem v Bavorsku, nasadí Škodu 109E (aktualizováno) :..

Lokomotivy Škoda 109E, foto: Dogfighter Berlín/Mnichov/Ostrava (aktualizováno 18. června 9:30) — České lokomotivy potáhnou regionální vlaky v Německu, informoval pondělní Aktuelle Bahnberichte, který vycházel z tiskové zprávy Deutsche Bahn o výsledku soutěže „Okružní vlaky – západ“. Velké výběrové řízení na linky München – Nürnberg přes Ingolstadt a Augsburg – Nürnberg, vedoucí částečně také po nové vysokorychlostní trase, vypsala Bavorská drážní společnost (BEG), jež následně zprávu potvrdila na svém webu. Kontrakt s platností od roku 2016 získal dopravce DB Regio s projektem nasazení dvou typů jednotek. Jednak dvoupodlažních souprav TWINDEXX Vario nejnovější generace (Do2010), dodaných firmou Bombardier Transportation, co je však zajímavější, že na jednu z linek pak plánuje dopravce nasadit kombinaci patrových souprav ze Škody Vagonka s lokomotivami typu 109E od Škody Transportation, jak naznačovala i tisková zpráva DB Regio, zatím ovšem bez jasných podrobnosti o pořízení těchto českých strojů. Ty Škoda potvrdila až o den později společně s dalšími podrobnostmi.

Ty nám prozradila na veletrhu Czech Raildays jako prvním Kateřina Kociánová ze Škody Transportation. Plzeňský výrobce dodá do Německa 6 lokomotiv řady 109E a také šest dvoupodlažních push-pull souprav, vycházejících ze současných jednotek řady 471, avšak se zásadními inovacemi. Maximální konstrukční rychlost těchto souprav bude 200 km/h, schváleny však budou pouze na rychlost 189 km/h, aby nebylo nutné vlaky schvalovat podle vysokorychlostních norem TSI. Jak ale uvádí Škoda, schválení do rychlosti 190 km/h požadovalo přímo DB Regio.

Soupravy budou mít 679 míst k sezení ve druhé třídě a 26 míst ve třídě první. Ve vlaku bude také prostor až pro 37 jízdních kol a dva vozíčkáře. Vlak bude vybaven také bezdrátovým připojením k internetu a vnitřním i vnějším kamerovým systémem. Vlaky budou tlakotěsné a plně klimatizované.

Pokud bude plán v této formě opravdu realizován, bude se po dlouhých letech jednat o první úspěšný export Škodovky směrem na západ, stejně první úspěch typu 109E mimo bývalého Československa. Aktuální generace elektrických lokomotiv Škoda byla představena v roce 2008 a dosud získala 2 objednávky od Českých drah a slovenské ZSSK na celkem 22 strojů. Teprve v minulých týdnech přitom tato řada získala, po dlouhých letech homologace, schválení pro provoz podle norem TSI, jež jí otevírá dveře na evropské trhy.

Zdroj: Aktuelle Bahnberichte, DB Regio, Škoda Transportation, ŽelPage


Michal Jaroš Poslat mail autorovi , stoupa Poslat mail autorovi | 18.6.2013 (9:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Německo Bavorsko /Bayern


  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Davson  mail  
18.06.2013 (7:54)  
Nadpis vypadal jak na apríla, ale pokud podepíší kontrakt, tak Škodě a Vagonce můžu pouze gratulovat. DB vidím jako dobrého zákazníka, snad neusnou ve škodovce potom na vavřínech a budou se zaměřovat i nadále na východ, protože si myslím, že za pár let by Škoda mohla vyvinout náhrady za řady ČS200, resp. ČS7 a tam by to mohlo být pro Škodu zajímavější (mutace řady 109E).
18.06.2013 (0:39)  
Heisy Bordel pokiaľ viem tak 381 sú 3 systémové.
17.06.2013 (23:17)  
Ten Push pull bude vycházet ze starýho Elefanta nebo bude založen už na Elefantu II. gen? Se tam mluvilo o tlakotěsnosti skříní a to Elefant I. gen nemá, ne?
17.06.2013 (23:11)  
Tak když v Česku máme trojsystémovou, na Slovensku mají dvousystémovou, tak proč by v Německu nemohli mít jen jednosystémovou?
17.06.2013 (22:49)  
stoupa: a není ta třísystémovost v porovnání s jednosystémovkou za zanedbatelný finanční rozdíl? U lokomotivy jen na 15 kV/16,7 Hz stejně musí být těžké a drahé trafo s extra mohutným jádrem (protože 16,7 Hz), tak do něj stačí jen domotat nějaké závity navíc a už může fungovat i na 25 kV, a stejnosměrná soustava je skoro úplně zadarmo...
Registrierter Benutzer Kubajz 
17.06.2013 (22:36)  
@Martin Grill: Tak si zkuste napsat vyberove rizeni, ve kterem toto zohlednite a jeste to pak uhajite u soudu. Boj s korupci ma svoje pozitiva i negativa.

PS: DB se navic aktualne soudi s Bombardierem kvuli "spatne kvalite" ... takze si pak vyberte ...
17.06.2013 (22:33)  
Předpokládám, že Škoda podala nejlevnější nabídku, díky čemuž vyhrála. Jiné přednosti si lze bohužel asi jen těžko představit...
Korrespondent oder ŽP Mitglied Martin Grill  mail  
17.06.2013 (22:24)  
A proč to nekoupí radši od Siemensu, nebo Bombardieru? Nějak mi hlava nebere, proč by se kdo rozhodoval pro podnik, který nedokáže dodržet smlouvu, sám se kvůli všemu soudí a ladí závažné chyby několik let.
17.06.2013 (22:22)  
nalezl už někdo, kolik jich celkem bude?
Registrierter Benutzer konca 
17.06.2013 (22:13)  
Super, pochvala redakci za rychlost a blahopřání Škodovce. Z tiskové zprávy DB dokonce vyplývá, že i dvoupatrové soupravy za 109 E by měly být ze Škodovky, to je úžasné. Snad to dobře dopadne!
  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko