Berlín/Mnichov/Ostrava (aktualizováno 18. června 9:30) — České lokomotivy potáhnou regionální vlaky v Německu, informoval pondělní Aktuelle Bahnberichte, který vycházel z tiskové zprávy Deutsche Bahn o výsledku soutěže „Okružní vlaky – západ“. Velké výběrové řízení na linky München – Nürnberg přes Ingolstadt a Augsburg – Nürnberg, vedoucí částečně také po nové vysokorychlostní trase, vypsala Bavorská drážní společnost (BEG), jež následně zprávu potvrdila na svém webu. Kontrakt s platností od roku 2016 získal dopravce DB Regio s projektem nasazení dvou typů jednotek. Jednak dvoupodlažních souprav TWINDEXX Vario nejnovější generace (Do2010), dodaných firmou Bombardier Transportation, co je však zajímavější, že na jednu z linek pak plánuje dopravce nasadit kombinaci patrových souprav ze Škody Vagonka s lokomotivami typu 109E od Škody Transportation, jak naznačovala i tisková zpráva DB Regio, zatím ovšem bez jasných podrobnosti o pořízení těchto českých strojů. Ty Škoda potvrdila až o den později společně s dalšími podrobnostmi.
Ty nám prozradila na veletrhu Czech Raildays jako prvním Kateřina Kociánová ze Škody Transportation. Plzeňský výrobce dodá do Německa 6 lokomotiv řady 109E a také šest dvoupodlažních push-pull souprav, vycházejících ze současných jednotek řady 471, avšak se zásadními inovacemi. Maximální konstrukční rychlost těchto souprav bude 200 km/h, schváleny však budou pouze na rychlost 189 km/h, aby nebylo nutné vlaky schvalovat podle vysokorychlostních norem TSI. Jak ale uvádí Škoda, schválení do rychlosti 190 km/h požadovalo přímo DB Regio.
Soupravy budou mít 679 míst k sezení ve druhé třídě a 26 míst ve třídě první. Ve vlaku bude také prostor až pro 37 jízdních kol a dva vozíčkáře. Vlak bude vybaven také bezdrátovým připojením k internetu a vnitřním i vnějším kamerovým systémem. Vlaky budou tlakotěsné a plně klimatizované.
Pokud bude plán v této formě opravdu realizován, bude se po dlouhých letech jednat o první úspěšný export Škodovky směrem na západ, stejně první úspěch typu 109E mimo bývalého Československa. Aktuální generace elektrických lokomotiv Škoda byla představena v roce 2008 a dosud získala 2 objednávky od Českých drah a slovenské ZSSK na celkem 22 strojů. Teprve v minulých týdnech přitom tato řada získala, po dlouhých letech homologace, schválení pro provoz podle norem TSI, jež jí otevírá dveře na evropské trhy.
Zdroj: Aktuelle Bahnberichte, DB Regio, Škoda Transportation, ŽelPage

- bude "vule" protlacit papiry zazraku v Nemecku
- bude duvod posunout se ve vyvoji pater (a treba se konecne dockame treti generace vicesystemovych hliniku, vhodne na krychliky)
- zatim vsechna patra byla, stejne jako u Zhorelce, stavena na 160; pokud nebudou mit v Plzni dostatecne sikovne pravniky (a slovni hricka "pravnik z Plzne" se nabizi jen tak mimodek), muze se jim stat, ze jim v pripade zdrzeni vyvoje rychlych pater nezaplati ani za odebrane lokomotivy, nebo jim cely projekt vrati podobne, jako ve vedlejsim clanku SNCB a NS. Sefovi DB asi nebude stacit, ze ho nekdo pozve na golf do Dubaje O:-)
Ale vážně: Podle mě teď Bavoráci zatlačí na EBA, když tu mašinu koupili (a oni vědí co koupili, protože Škodovka ji v Bavorsku zkoušela a prý "alles gut"). Stejně tak budou muset tlačit i v případě schvalování těch nových vozů (tam problém nečekám, vagónka umí). To by nyní musela EBA vyrukovat s opravdu vážnými argumenty, aby nedošlo ke schválení typu. A tím by asi padla i celá tahle zajímavá zakázka... Uvidíme.
-Prakticky všichni velcí výrobci jedou na plno a nestíhají dodávat
-Škoda nabídla lepší cenu
-Se soupravami ze španělska nebo itálie nejsou dobré zkušenosti
Každopádně jsem zvědavej co vymyslej. Myslím, že si němec nadiktuje poměrně luxusní soupravy a pak by to škodovka mohla prodávat i jinde.
Plzeň, 18. 6. 2013 – od konce roku 2016 budou vozy vyrobené českým výrobcem Škoda Transportation jezdit na bavorských tratích mezi městy Norimberk - Ingolstadt – Mnichov. Společnost Škoda Transportation tím získává jedinečnou referenci pro západní trhy. Německému operátorovi DB Regio dodá Škoda Transportation 6 moderních vysokokapacitních dvoupodlažních souprav včetně 6 lokomotiv 109 E. Nedávno získala lokomotiva 109 E, jako druhá na světě, evropský certifikát TSI High Speed RST na 200 km/h. Celková hodnota zakázky přesahuje 2,6 miliardy korun.
Každopádně jsem velmi zvědavý, jak dopadne schvalování českých vratných souprav v Německu - na vývoj, výrobu, zkoušky a "všechny ty papíry" jsou pouhé tři roky. O spolehlivost se nebojím, to bude v pohodě, ale ty oficiality okolo...
Zajímavé by bylo porovnání, kolik za stejnou lokomotivu a přibližně stejnou soupravu zaplatily Škodovce ČD. Cena 2,6 mld za 6+6 ks se mi zdá skutečně velmi nízká.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.











