..: DB Regio vítězem v Bavorsku, nasadí Škodu 109E (aktualizováno) :..

Lokomotivy Škoda 109E, foto: Dogfighter Berlín/Mnichov/Ostrava (aktualizováno 18. června 9:30) — České lokomotivy potáhnou regionální vlaky v Německu, informoval pondělní Aktuelle Bahnberichte, který vycházel z tiskové zprávy Deutsche Bahn o výsledku soutěže „Okružní vlaky – západ“. Velké výběrové řízení na linky München – Nürnberg přes Ingolstadt a Augsburg – Nürnberg, vedoucí částečně také po nové vysokorychlostní trase, vypsala Bavorská drážní společnost (BEG), jež následně zprávu potvrdila na svém webu. Kontrakt s platností od roku 2016 získal dopravce DB Regio s projektem nasazení dvou typů jednotek. Jednak dvoupodlažních souprav TWINDEXX Vario nejnovější generace (Do2010), dodaných firmou Bombardier Transportation, co je však zajímavější, že na jednu z linek pak plánuje dopravce nasadit kombinaci patrových souprav ze Škody Vagonka s lokomotivami typu 109E od Škody Transportation, jak naznačovala i tisková zpráva DB Regio, zatím ovšem bez jasných podrobnosti o pořízení těchto českých strojů. Ty Škoda potvrdila až o den později společně s dalšími podrobnostmi.

Ty nám prozradila na veletrhu Czech Raildays jako prvním Kateřina Kociánová ze Škody Transportation. Plzeňský výrobce dodá do Německa 6 lokomotiv řady 109E a také šest dvoupodlažních push-pull souprav, vycházejících ze současných jednotek řady 471, avšak se zásadními inovacemi. Maximální konstrukční rychlost těchto souprav bude 200 km/h, schváleny však budou pouze na rychlost 189 km/h, aby nebylo nutné vlaky schvalovat podle vysokorychlostních norem TSI. Jak ale uvádí Škoda, schválení do rychlosti 190 km/h požadovalo přímo DB Regio.

Soupravy budou mít 679 míst k sezení ve druhé třídě a 26 míst ve třídě první. Ve vlaku bude také prostor až pro 37 jízdních kol a dva vozíčkáře. Vlak bude vybaven také bezdrátovým připojením k internetu a vnitřním i vnějším kamerovým systémem. Vlaky budou tlakotěsné a plně klimatizované.

Pokud bude plán v této formě opravdu realizován, bude se po dlouhých letech jednat o první úspěšný export Škodovky směrem na západ, stejně první úspěch typu 109E mimo bývalého Československa. Aktuální generace elektrických lokomotiv Škoda byla představena v roce 2008 a dosud získala 2 objednávky od Českých drah a slovenské ZSSK na celkem 22 strojů. Teprve v minulých týdnech přitom tato řada získala, po dlouhých letech homologace, schválení pro provoz podle norem TSI, jež jí otevírá dveře na evropské trhy.

Zdroj: Aktuelle Bahnberichte, DB Regio, Škoda Transportation, ŽelPage


Michal Jaroš Poslat mail autorovi , stoupa Poslat mail autorovi | 18.6.2013 (9:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Německo Bavorsko /Bayern


  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Raquac 
18.06.2013 (9:54)  
stoupa: Respektuji to - jste autorem. Kazdopadne jste prinesl ostatnim zajimavou a aktualni informaci.
18.06.2013 (9:52)  
Musím potvrdit, že článek je hodně zavádějící, pochopil jsem to tak že 109E by tahaly Twindexy a ty že jsou tlakotěsné (což mě překvapilo). Pak jsem nechápal diskuzi..

A taky jsem si myslel, že je to Apríl, skutečně je to velice, velice zajímavé... A tlakotěsné patráky od škodovky snad ještě víc...
18.06.2013 (9:49)  
Pěkný :) Bude velmi zajímavé to sledovat, neboť:
- EBA musí schválit 109E pro provoz na německých kolejích, což již nějaký ten rok trvá. A bůhvíjaké úpravy si na lokomotivách DB ještě vymyslí.
- Škoda Vagónka bude muset vyvinout poschoďové vozy pro rychlost 200 km/h, plnící TSI, takže v podstatě zcela nový vůz.

A stihnout to všechno včetně zkoušek do prosince 2016 bude hodně těžké.
18.06.2013 (9:49)  
schváleny však budou pouze na rychlost 189 km/h
Kecy v kleci. Idnes v tom ma jasno! http://img580.imageshack.us/img580/8067/isp6.jpg
Registrierter Benutzer Raquac 
18.06.2013 (9:16)  
stoupa: Pak je text ponekud zavadejici - vyplyva z nej, ze budou nasazeny tlakotesne Twindexxy se 109E. Twindexxy pro DB ovsem tlakotesne nejsou a na NBS budou patra Skoda. Sleduju to uz dele, mrknete na tenhle odkaz: http://www.google.at/url?sa=t&rct=j&q=db%20regio%20nbs%20&source=web&cd=6&cad=rja&ved=0CEsQFjAF&url=http%3A%2F%2Fbeg.bahnland-bayern.de%2Fwettbewerbsprojekte%3Ffile%3Dtl_files%2Fshop%2Ffiles%2Fbeg%2Fbeg-ausschreibung-ringzug-west.pdf&ei=HwfAUZHcEc_Eswal_oHwAw&usg=AFQjCNFlvHpmQh52Rz9-6MK7ZO5SGzfv7g
18.06.2013 (9:14)  
tak do něj stačí jen domotat nějaké závity navíc
Ani to dokonce není potřeba :-))
Registrierter Benutzer Raquac 
18.06.2013 (8:58)  
Keprt: Zapominate na uspech srovnatelny s esusy - vozy metra do St. Peteresburku.
Registrierter Benutzer Keprt 
18.06.2013 (8:52)  
Davson: náhrada ČS200 se jmenuje EP20 a dělá jí NEVZ s Alstomem.. Obecně původní ruští výrobci ve spolupráci se západními firmami dost "jedou" a chrlí mnoho nových typů; některé se ujímají, jiné ne. Škodovka se kromě elefantů (Litva, Ukrajina) chytla i se subdodávkama pohonů do Kazachstánu a snad to bude pokračovat, ale prostředí je to dost tvrdé (to je ale dneska všude).
Registrierter Benutzer Raquac 
18.06.2013 (8:51)  
stoupa: Myslim, ze jste si tu tiskovku precetl trochu nepozorne - to vyberko se netyka jen regio vlaku München – Ingolstadt - (NBS) – Nürnberg (takze s podminkou tlakotesnosti a Vmax 200 km/h), ale i trati Augsburg – Treuchtlingen – Nürnberg a Treuchtlingen – Ingolstadt – München . Na NBS maji byt nasazeny tlakotesne patraky a lokomotivy (oboji) ze Skodovky, na tom zbytku pak bombardacka vozidla.

Skodovka si ukousla opravdu velke sousto (mnohem vetsi nez se to z te tiskovky muze vubec zdat) a DB se s nimi rozhodne nebudou po soudruzsku mazlit, tak jak to delaji CD.
18.06.2013 (8:25)  
Škoda se naopak dlouhodobě na východní trhy za posledních minimálně 20 let vůbec nesoustředila, byť tam byla v obě plánovaného hospodářství významným dodavatelem elektrických lokomotiv. Až teď připravuje po vzoru Siemensu, Bombardieru a minimálně ještě Stadleru nabídku vozidel ve spolupráci s ruským partnerem. CZ LOKO bylo tímto směrem již dříve aktivnější a dnes už si zajistilo celkem rozsáhlé odbytiště v Česku montovaných celků pro rekonstrukce lokomotiv a v současnosti už i nových lokomotiv (TME3).
  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko