..: V České Třebové bude zastavovat více expresních vlaků :..

Česká Třebová, foto: AdysČeská Třebová — Již několik let slýcháváme téměř pravidelně od představitelů Pardubického kraje a zejména města Česká Třebová žádosti, aby na tamějším nádraží zastavovalo více vlaků vyšší kvality. Odůvodnění z úst politiků bývala různá — od účelnosti investice do nového dopravního terminálu před nádražím, přes důležitost města jako údajného spádového dopravního uzlu, až po nedostatečnou kvalitu vlaků nižších kategorií. (Připomeňme zdejší rozsáhlou debatu v nedávné minulosti či zamyšlení nad tím, že Česká Třebová nepotřebuje více vlaků.) Ať už však byly tyto argumenty pravdivé či nikoliv, zastavování vlaků vyšší kvality se v České Třebové s příchodem nového grafikonu opravdu s největší pravděpodobností rozšíří, a to dokonce i o vlaky soukromého dopravce.

Přestupní vazby v České Třebové do všech směrů, foto: Tomáš Záruba s využitím Mapy.cz Jak totiž vyplývá z projednaného návrhu jízdního řádu na příští rok, ve městě nově zastaví všechny vlaky v relaci Praha – Brno – Břeclav (– Rakousko/Slovensko), zatímco doposud zde stavěla pouze jejich část, která naopak projížděla stanici Kolín. Jízdní doba mezi Prahou a Brnem se přidáním zastávky pro žádný z vlaků nezmění, kritici však poukazují hlavně na snížení stability jízdního řádu a dostatečnou obslužnost sídla jinými vlaky. Daleko větší překvapení ale již před několika týdny přineslo zjištění, že v České Třebové bude zastavovat také soukromý dopravce RegioJet, který přitom tuto zastávku dlouho odmítal a dříve upřednostňoval sousední Ústí nad Orlicí. Původně se navíc objevovaly také spekulace, že v České Třebové budou zastavovat i vybrané vlaky SC Pendolino, což ale nakonec nebylo potvrzeno.

Další změnu v zastavování vlaků v Pardubickém kraji přinese od prosince soukromý dopravce LEO Express, který ze svých stanic vynechá Pardubice a naopak přidá v Olomouckém kraji zajíždění s úvratí do Přerova.

Zdroj: ROPID, Pardubický deník


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 13.9.2013 (6:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Jízdní řád

Weitere aus ČR Pardubický


  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer JOHNZ 
13.09.2013 (10:32)  
Jiří Hovorka: Ja si myslím, že zrovna v okolí ČT je dosť ľudí s náturou na to, tú záchrannú brzdu vyhmátnuť, takže by sa to míňalo účinkom ;)

HonzaK: Správne, takže druhá otázka: Kto to zaplatí, a z čoho?
13.09.2013 (10:12)  
Navrhuji zavést systém "Slunce, seno, jahody". Do jízdního řádu uvést časy a jezdit systémem "Máme zpoždění, nezastavujem" Když budou Třebováci hodní, tak by se jim přibrzdilo :D
Registrierter Benutzer HonzaK 
13.09.2013 (10:02)  
JOHNZ - Na Ostravu má ČT stejné spojení jako Kolín. Na Brno v Kolíně to řeší R přes Halíčkův Brod, které to na Brno spojení kompenzují. Tak ať místo EC vypraví R a SP Česká Třebová - Brno. A je to. Nemyslím si, že tam(v useku Česká Třebová - Brno) je zrovna takový provoz, že se to tam nevejde...
Registrierter Benutzer JOHNZ 
13.09.2013 (9:49)  
Karel Kovařík: Je to nevyhnutné dočasné riešenie do doby, kým sa bude dať rozumne dostať na Ostravu aj na Brno v hodinovom intervale rýchlikom tak aby to bolo použiteľné aj pre ľudí za Českou Třebovou. Do tej doby vzniká za ČT naprosto nesystémová diera, ktorá dráhe uberá podstatne viac ľudí, než koľko ich dokáže priniesť zrýchlenie Ex vrstvy prechodením Českej Třebovej.

HonzaK: Z Kolína je spojenie rýchlikmi v hodinovom intervale na Prahu aj na Pardubice. Z ČT je len na Prahu, opačným smerom už je to dvojhodina (a napríklad k EC smer Budapešť sa nedá dostať vôbec, s výnimkou Avaly, ktorá v ČT zastavuje).
Registrierter Benutzer Sim 
13.09.2013 (9:48)  
Ja bych vsechny ty vlaky, ktere v MuN nezastavuji, zakazal ... vcetne tech, ktere tudy nejezdi O:-)
Registrierter Benutzer HonzaK 
13.09.2013 (9:33)  
Argument se spádovou oblastí je hodně mimo mísu. Kolín má mnohem větší spádovou oblast - stačí se podívat kolik lidí kde žije v oblastech do cca 50 km odkuď se sbíhají železniční tratě a autobusové linky... A argument co jsem slyšel na ČT24 je ještě větší hovadina, že jsou v ČR dva důležité uzle - tzv. pro západní část ČR uzel Pardubice a pro východní část ČR uzel Česká Třebová. Jsem z Kolína a můj názor je takový, že ať zde staví všechny EC(pokud chtějí z toho mít vlak, který nebude pro dálkovou dopravu - DO 200 KM jako dálkovou dopravu neberu) a nebo žádný. Podle mě je vlak EC dálková mezinárodní doprava a úplně by stačilo, kdyby stavělo v ČR Praha a Brno. Ono moc lidí asi nejezdí denně z Kolína, Pardubic, České Třebové, Břeclavi do Vídně a Berlína. A pokud nebudou mít hodně cestujících, tak ať je omezí a jezdí místo toho EX a R, které obslouží stanice Kolín, Pardubice, Česká Třebová a Břeclav. A tudiž nebudeme muset řešit hádky a problém co kde má stavět... Ale zrovna o kategorii EC mám teda jinou představu. A že tam chce stavět i konkurence - to je spíše zoufalá reakce na to, že potřebují každého platícího zákazníka jelikož pouze na dálkové trati Praha-Ostrava s minimem zastávek se neuživí a zjistili, že nejvíce cestujících každý den je za prací a do školy a to je cca do max 100 km(reálně možná do 70 km). Když to je dál, tak toho cestujícího mají pouze v pátek a v neděli a cestující stráví v cíli týden a jede pouze na víkend domů.
Korrespondent oder ŽP Mitglied Zlámalík  mail  
13.09.2013 (9:22)  
M 474 003: ohledně šrotu navrhuji začít u ČD, zejména vozů B, Bpee apod., to budou mít co šrotovat hodně let.

Zastavení v ČT mi nevadí, to spíš ta vyhlídková jízda z Chocně do Brna s minimem rychlých úseků.
13.09.2013 (9:02)  
Žlutý pán by tam mohl zastavovat, ale už by se nemusel rozjíždět, jenom přesunout na ty odstavné koleje se šrotem...
13.09.2013 (8:05)  
Podle me to nestoji tak, ze "potrebujeme zlepsit obsluznost CT", ale ze "potrebujeme zlepsit obsazenost expresnich vlaku".
13.09.2013 (8:05)  
Pokud budou všechny vlaky na Vídeň jezdit jako naklápědla přes HB, pak se o zastavování všeho v České Třebové můžeme bavit. Jinak je to jen papalášský výdobytek pro hejtmana a šéfa ČD
  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko