Česká Třebová — Již několik let slýcháváme téměř pravidelně od představitelů Pardubického kraje a zejména města Česká Třebová žádosti, aby na tamějším nádraží zastavovalo více vlaků vyšší kvality. Odůvodnění z úst politiků bývala různá — od účelnosti investice do nového dopravního terminálu před nádražím, přes důležitost města jako údajného spádového dopravního uzlu, až po nedostatečnou kvalitu vlaků nižších kategorií. (Připomeňme zdejší rozsáhlou debatu v nedávné minulosti či zamyšlení nad tím, že Česká Třebová nepotřebuje více vlaků.) Ať už však byly tyto argumenty pravdivé či nikoliv, zastavování vlaků vyšší kvality se v České Třebové s příchodem nového grafikonu opravdu s největší pravděpodobností rozšíří, a to dokonce i o vlaky soukromého dopravce.
Jak totiž vyplývá z projednaného návrhu jízdního řádu na příští rok, ve městě nově zastaví všechny vlaky v relaci Praha – Brno – Břeclav (– Rakousko/Slovensko), zatímco doposud zde stavěla pouze jejich část, která naopak projížděla stanici Kolín. Jízdní doba mezi Prahou a Brnem se přidáním zastávky pro žádný z vlaků nezmění, kritici však poukazují hlavně na snížení stability jízdního řádu a dostatečnou obslužnost sídla jinými vlaky. Daleko větší překvapení ale již před několika týdny přineslo zjištění, že v České Třebové bude zastavovat také soukromý dopravce RegioJet, který přitom tuto zastávku dlouho odmítal a dříve upřednostňoval sousední Ústí nad Orlicí. Původně se navíc objevovaly také spekulace, že v České Třebové budou zastavovat i vybrané vlaky SC Pendolino, což ale nakonec nebylo potvrzeno.
Další změnu v zastavování vlaků v Pardubickém kraji přinese od prosince soukromý dopravce LEO Express, který ze svých stanic vynechá Pardubice a naopak přidá v Olomouckém kraji zajíždění s úvratí do Přerova.
Zdroj: ROPID, Pardubický deník
| 13.9.2013 (6:00)
bartik09: Přesně tak...
Že tam po době odříkání zastaví žlutý pán, je pro něj jen plus, těch pár minut se to neposere a když už je v JŘ nastaveno to tak, že se v úseku Praha až Morava dopravci nepředjíždějí, tak to právě považuji za dobrý tah a zároveň odpověď i těm, kteří si myslí že Třebová není spádově velká. Ale opravdu je i když to někteří neradi slyší a ani neuznají...
To, že tam bydlí Dalibor Zelený unávám, možná nějaký vliv mělo na zastavování všech EC mělo...
Spádová oblast Kolína je velká (Kutná Hora, Čáslav a osa Nymburk, Poděbrady, M.Boleslav, Č.Lípa..). Pár městeček kolem Třebové za zastavování EC vlaků nestojí a Svitavy, Ústí n.O. mají přímá spojení s Prahou i Moravou.
shrnuto: ČT je lokální uzel významný pouze pro Pardubický kraj. Pardubice a Kolín mají spádovou oblast i mezi kraje. Pardubice - Liberecký kraj, Královehradecký kraj, Pardubický kraj, Vysočinu. Kolín - Liberecký kraj, Ústecký, Středočeský, Vysočina.
Je to naprosto správné rozhodnutí ČD a od RegioJetu také. On i Jančura na to přišel, že Ústí bylo k ničemu a potenciál je v ČT. A přitom ho na všech možných diskuzních fórech tehdy chválili a velebili. Hlavní totiž bylo, že nezastavuje v ČT, ale jinde. Ale nyni jim to vadí jenom u ČD. Přitom naprostá většina zdejších diskutérů těmi EC vlaky stejně necestuje, tak by jim to mohlo být jedno. Ale není, protože přece jde o ČT!! Vot dialektika.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










