..: V České Třebové bude zastavovat více expresních vlaků :..

Česká Třebová, foto: AdysČeská Třebová — Již několik let slýcháváme téměř pravidelně od představitelů Pardubického kraje a zejména města Česká Třebová žádosti, aby na tamějším nádraží zastavovalo více vlaků vyšší kvality. Odůvodnění z úst politiků bývala různá — od účelnosti investice do nového dopravního terminálu před nádražím, přes důležitost města jako údajného spádového dopravního uzlu, až po nedostatečnou kvalitu vlaků nižších kategorií. (Připomeňme zdejší rozsáhlou debatu v nedávné minulosti či zamyšlení nad tím, že Česká Třebová nepotřebuje více vlaků.) Ať už však byly tyto argumenty pravdivé či nikoliv, zastavování vlaků vyšší kvality se v České Třebové s příchodem nového grafikonu opravdu s největší pravděpodobností rozšíří, a to dokonce i o vlaky soukromého dopravce.

Přestupní vazby v České Třebové do všech směrů, foto: Tomáš Záruba s využitím Mapy.cz Jak totiž vyplývá z projednaného návrhu jízdního řádu na příští rok, ve městě nově zastaví všechny vlaky v relaci Praha – Brno – Břeclav (– Rakousko/Slovensko), zatímco doposud zde stavěla pouze jejich část, která naopak projížděla stanici Kolín. Jízdní doba mezi Prahou a Brnem se přidáním zastávky pro žádný z vlaků nezmění, kritici však poukazují hlavně na snížení stability jízdního řádu a dostatečnou obslužnost sídla jinými vlaky. Daleko větší překvapení ale již před několika týdny přineslo zjištění, že v České Třebové bude zastavovat také soukromý dopravce RegioJet, který přitom tuto zastávku dlouho odmítal a dříve upřednostňoval sousední Ústí nad Orlicí. Původně se navíc objevovaly také spekulace, že v České Třebové budou zastavovat i vybrané vlaky SC Pendolino, což ale nakonec nebylo potvrzeno.

Další změnu v zastavování vlaků v Pardubickém kraji přinese od prosince soukromý dopravce LEO Express, který ze svých stanic vynechá Pardubice a naopak přidá v Olomouckém kraji zajíždění s úvratí do Přerova.

Zdroj: ROPID, Pardubický deník


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 13.9.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Pardubický


  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel HonzaK 
13.09.2013 (12:02)  
IC540 - nikdo neřiká, že ČT nemá spádovou oblast. Pouze je to otázka dvou uzlu Kolína a ČT. A u Kolína (ČT proti této spádovce je tak poloviční) EC nejdou a u ČT jdou. Proto mi to přijde jako Zeleného zásluha. Jinak to nedává logiku :-) Povinně místenkové vlaky se dají pochopit, že nechtějí mít je naplněny pouze na úseku Praha-Kolín.
registrovaný uživatel IC540  mail  
13.09.2013 (11:58)  
Pendolina by měla význam stavět v Č.T.pokud by existovalo jejich ucelené rameno Františkovy lázně až Ostrava, či někde za ní. Nejen dva navrhované páry, ale alepoň čtyři či šest. No počet to nedovoluje, včetně asi rozestavěnosti úseku Praha plzeň. S tím, že místenka v releci z/do Prahy, Pardubic, Olomouce by byla za 100/200 a více, aby na krátké vzdálenosti užívali vlaky jiné kategorie.

bartik09: Přesně tak...

Že tam po době odříkání zastaví žlutý pán, je pro něj jen plus, těch pár minut se to neposere a když už je v JŘ nastaveno to tak, že se v úseku Praha až Morava dopravci nepředjíždějí, tak to právě považuji za dobrý tah a zároveň odpověď i těm, kteří si myslí že Třebová není spádově velká. Ale opravdu je i když to někteří neradi slyší a ani neuznají...
To, že tam bydlí Dalibor Zelený unávám, možná nějaký vliv mělo na zastavování všech EC mělo...
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
13.09.2013 (11:55)  
Příjde mi nesmyslné, aby cestující z Nymburka, nebo lázeňský host z Poděbrad, který jede z Brna, Břeclavi popř. zahraničí neměl možnost jet civilizovaně vlakem EC a nemohl přestoupit v Kolíně.

Spádová oblast Kolína je velká (Kutná Hora, Čáslav a osa Nymburk, Poděbrady, M.Boleslav, Č.Lípa..). Pár městeček kolem Třebové za zastavování EC vlaků nestojí a Svitavy, Ústí n.O. mají přímá spojení s Prahou i Moravou.
registrovaný uživatel HonzaK 
13.09.2013 (11:39)  
bartik09 - přesně, tak ty EC můžem zrušit ne? A můžem vypravit R. A je po hádkách zda tam EC má tam stavět či ne :-D
registrovaný uživatel HonzaK 
13.09.2013 (11:38)  
ceskolipak - Zajímavé je, že jenom tyto dvě jmenovaná města a jejich okolí převyšují spádovou oblast ČT :-D
shrnuto: ČT je lokální uzel významný pouze pro Pardubický kraj. Pardubice a Kolín mají spádovou oblast i mezi kraje. Pardubice - Liberecký kraj, Královehradecký kraj, Pardubický kraj, Vysočinu. Kolín - Liberecký kraj, Ústecký, Středočeský, Vysočina.
13.09.2013 (11:36)  
HonzaK: EC zastavovat jen Praha, Brno jo? Tak to by mozna stalo za to zajet do Koprivnice pro Slovenskou strelu, protoze vetsi kapacita stejne nebude potreba...
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
13.09.2013 (11:27)  
Do Kolína se sjíždějí rychlíky z končin, které nemají příliš slušené spojení se světem jako Česká Lípa, Mladá Boleslav apod. Pokud bude zrušena návaznost na vlaky EC směr Brno - Wien/Bratislava, cestování se výrazně zhorší...
registrovaný uživatel HonzaK 
13.09.2013 (11:12)  
Ještě bych dodal, že v tom návrhu je zajímavé, že nebude Leoexpres stavět už ani v Pardubicích. A konkurenti si začínají dělit místa kde budou stavět:-) Asi jim dochází, že s přímou konkurenci tratí všichni :-) Že ty sny o získové a zlaté trati Praha - Ostrava nejsou v reálu takové, jaké si představovali.
registrovaný uživatel kave 
13.09.2013 (10:43)  
JOHNZ:

Je to naprosto správné rozhodnutí ČD a od RegioJetu také. On i Jančura na to přišel, že Ústí bylo k ničemu a potenciál je v ČT. A přitom ho na všech možných diskuzních fórech tehdy chválili a velebili. Hlavní totiž bylo, že nezastavuje v ČT, ale jinde. Ale nyni jim to vadí jenom u ČD. Přitom naprostá většina zdejších diskutérů těmi EC vlaky stejně necestuje, tak by jim to mohlo být jedno. Ale není, protože přece jde o ČT!! Vot dialektika.
registrovaný uživatel HonzaK 
13.09.2013 (10:34)  
JOHNZ - Pardubický kraj a města, když to spojení podle lobujích politiků tak nutně potřebují. Jde o to, že kdyby si to starosta ČT a hejtman měli zaplatit ze svých rozpočtů, tak už mají jiný názor na potřebu, tak častých spojů. Ono se jednoduše sbírají populistické politické bodíky u místních oveček za peníze někoho jiného. Už vidím jejich bilboardy: Zajistili jsme Vám EC vlaky. atd. :-D
  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko