..: V České Třebové bude zastavovat více expresních vlaků :..

Česká Třebová, foto: AdysČeská Třebová — Již několik let slýcháváme téměř pravidelně od představitelů Pardubického kraje a zejména města Česká Třebová žádosti, aby na tamějším nádraží zastavovalo více vlaků vyšší kvality. Odůvodnění z úst politiků bývala různá — od účelnosti investice do nového dopravního terminálu před nádražím, přes důležitost města jako údajného spádového dopravního uzlu, až po nedostatečnou kvalitu vlaků nižších kategorií. (Připomeňme zdejší rozsáhlou debatu v nedávné minulosti či zamyšlení nad tím, že Česká Třebová nepotřebuje více vlaků.) Ať už však byly tyto argumenty pravdivé či nikoliv, zastavování vlaků vyšší kvality se v České Třebové s příchodem nového grafikonu opravdu s největší pravděpodobností rozšíří, a to dokonce i o vlaky soukromého dopravce.

Přestupní vazby v České Třebové do všech směrů, foto: Tomáš Záruba s využitím Mapy.cz Jak totiž vyplývá z projednaného návrhu jízdního řádu na příští rok, ve městě nově zastaví všechny vlaky v relaci Praha – Brno – Břeclav (– Rakousko/Slovensko), zatímco doposud zde stavěla pouze jejich část, která naopak projížděla stanici Kolín. Jízdní doba mezi Prahou a Brnem se přidáním zastávky pro žádný z vlaků nezmění, kritici však poukazují hlavně na snížení stability jízdního řádu a dostatečnou obslužnost sídla jinými vlaky. Daleko větší překvapení ale již před několika týdny přineslo zjištění, že v České Třebové bude zastavovat také soukromý dopravce RegioJet, který přitom tuto zastávku dlouho odmítal a dříve upřednostňoval sousední Ústí nad Orlicí. Původně se navíc objevovaly také spekulace, že v České Třebové budou zastavovat i vybrané vlaky SC Pendolino, což ale nakonec nebylo potvrzeno.

Další změnu v zastavování vlaků v Pardubickém kraji přinese od prosince soukromý dopravce LEO Express, který ze svých stanic vynechá Pardubice a naopak přidá v Olomouckém kraji zajíždění s úvratí do Přerova.

Zdroj: ROPID, Pardubický deník


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 13.9.2013 (6:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Jízdní řád

Ďalšie z regiónu ČR Pardubický


  1 ... 7 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
13.09.2013 (14:07)  
Ad vitab:

Pokud tady někdo uvádí jako argument, že při cestě z Budapešti do Třebové musí hodinu čekat v Brně na nádraží, tak z Kolína platí prakticky to samé pro cesty do Vídně...

To je pravda, a proto by třeba mně vůbec nevadilo, kdyby v Kolíně i v ČT zastavovaly všechny EC. (Už třeba jenom proto, že když chce člověk jet z ČT do Kolína, kde k těm EC jsou rozumné přípoje, tak je to prakticky nemožné.) Zastavování všech EC v ČT proto beru jako slušné zlepšení; zastavování všech EC i v Kolíně by byl krok k "dokonalosti". :-) Největší pitomost je totiž zřejmě současný stav, kdy se Kolín a ČT projíždí "na střídačku", neboť jízdní doby stejně musí počítat se zastavením...
13.09.2013 (13:47)  
malá kulturní vložka, sice starší, ale aktuální...

http://www.youtube.com/watch?v=q7I6mJfBgT0
13.09.2013 (13:46)  
Zastavování EC:
Praha 1246 000 obyv. 2× (hl.n, Holešovice)
Středočeský kraj 1279 000 obyv. 0× nebo 1× (Kolín)
Ústecký kraj 828 000 obyv. 2× (Ústí n.l., Děčín hl.n.)
Pardubický kraj 516 000 obyv. 1× nebo 2× (Pardubice hl.n, Č. Třebová)
Olomoucký kraj 639 000 obyv. 3× (Olomouc hl.n., Hranice n.M., Přerov)
Moravskoslezský kraj 1230 000 obyv. 3× (Ostrava Svinov, hl.n., Bohumín)
Zlínský kraj 589 000 obyv. 2× (Otrokovice, Staré Město u U.H.)
Jihomoravský kraj 1166 000 obyv. 3× (Brno hl.n, Břeclav, Hodonín)
Vysočina 0×, Karlovarský kraj 0×, Plzeňský kraj 0×, Liberecký kraj 0×
registrovaný užívateľ HonzaK 
13.09.2013 (13:10)  
vitab - navíc se dá říci, že Středočeský kraj je jediný kraj na koridoru, který má omezované spojení se zahraničím. Zatímco Pardubický kraj bude mít dvě zastávky, Jihomoravský kraj též dvě.. A to nemluvně, že ty EC se fakt dají komerčně využít pro turismus, kdyby ČD a kraj chtěly - kolem Kolína je Kutná Hora - památky UNESCO a lázně Poděbrady a to vše i s vynikajícím spojením do centra Prahy...
13.09.2013 (13:06)  
Používám EC/IC Brno-Praha poměrně často a vůbec by mi nevadilo kdyby všechny tyto vlaky zastavovaly v České Třebové, Pardubicích i Kolíně. I ta ČT by mohla mít slušnou přeskrajovou spádovou oblast, kdyby ČD přizpůsobily jízdní řády tomu, aby to bylo zajímavé i pro obyvatele Zábřežska, Šumperska a snad i Jesenicka.

A že je i v současném grafikonu dost vaty jsem poznal na vlastné kůži asi před dvěma měsíci, kdy ve večerních (spíš nočních) hodinách cca. 2 hodiny zpožděný EC do Vídně stihl úsek ČT-Brno o 12 minut rychleji než je běžná doba. Do jaké míry v rozporu s předpisy nedovedu posoudit, ale odsýpalo to o poznání rychleji než běžně...
registrovaný užívateľ vitab 
13.09.2013 (12:59)  
Přiznávám, že jsem z Kolína, jezdím 2 dny v týdnu do Brna a že ještě ty vlaky, které mi v Kolíně staví, jsou zrovna ty druhé, než bych osobně potřeboval (třeba při cestě z Brna končím 5 minut před tím, než ty moje vlaky z Brna odjíždí, takže někdy musím čekat skoro 2 hodiny na další přímý vlak nebo jet s přestupem přes Pardubice, pokud "můj" vlak nemá alespoň 15 minut zpoždění, což naštěstí Hungaria, Jaroslav Hašek i Avala většinou za poslední čtyři roky měly). Dosud jsem současný stav přijímal jako fakt, prostě jeden pár staví v Kolíně a druhý v České Třebové a byl s tím smířený....ale to teď končí.

Ještě během tohoto víkendu rozjedu kampaň za zastavování všech vlaků EC na trase směr Brno v Kolíně. Oslovím představitele města a představitele okolních měst. A také České dráhy a ministerstvo dopravy a budu chtít jasné vysvětlení, proč v České Třebové má stavět každý vlak a v Kolíně každý druhý. A chci vidět tu "spádovou oblast" Česká Třebová. Ať mi nikdo netvrdí, že důvodem pro stavění je, že se tam rozdělují 1. a 2. koridor, protože NIKDO (bez režijky, kdo si musí jízdenku platit) nepojede z Ostravy do Brna (Vídně, Bratislavy) s přestupem v České Třebové!.

Pokud proti zastavování v Kolíně chce někdo argumentovat tím, že stejně nejčastější přepravní směr v takovém vlaku bude Kolín - Praha nebo Kolín - Pardubice, tak to samé platí o České Třebové, kde nejvíce cestujících v tom vlaku pojede do Pardubic.
Navíc já těmi vlaky jezdím pravidelně a vím, že třeba do Hungarie (směr Berlín) v Kolíně přistupovala tak čtvrtina lidí oproti tomu, kolik jich v Kolíně vystoupilo a z těch vystoupivších ještě víc než polovina okamžitě utíkala směr 5. nástupiště (tedy na vlaky směr Nymburk, Česká Lípa a Rumburk).

Pokud tady někdo uvádí jako argument, že při cestě z Budapešti do Třebové musí hodinu čekat v Brně na nádraží, tak z Kolína platí prakticky to samé pro cesty do Vídně (s tím rozdílem, že v Kolíně zastavují ve směru do Vídně Mahler a Vindobona a ve směru z Vídně Vindobona a Smetana). Samozřejmě kolik lidí denně potřebuje jet z Kolína do Vídně, ale zase, kolik lidí denně jede z České Třebové do Budapešti?

Osobně, vzhledem k tomu, že to nezvýší jízdní dobu ani o minutu, mi zastavování v České Třebové nevadí. Ten vlak bude moci obsloužit více lidí. Žádné nepohodlí spojené s další zastávkou nevnímám (a osobně na lidi působím tak negativně, že vlak většinou musí být vagón stoprocentně obsazen, aby si vedle mě někdo sednul :) ). Ale to samé (nezvýšená jízdní doba) platí i u Kolína, kde je navíc mnohem větší spádová oblast. Co mi ale vadí, tak to je fakt, že o tom, kde bude vlak zastavovat, rozhoduje skutečnost, že dané město je bydlištěm hejtmana kraje a generálního ředitele Českých drah. Tedy to, že když v tomhle státě něco potřebujete, tak musíte mít známé na správných místech!
registrovaný užívateľ ceskolipak  mail  
13.09.2013 (12:37)  
Kolik lidí z Třebové běžně jezdí do Budapešti ?

Město má asi 15 tis obyvatel, Kolín aspoň 30 tisíc.
13.09.2013 (12:37)  
ythomas_CT: Pokud bych měl postupovat podle Vaší logiky s hnitím v Brně vs zastavováním v Kútách etc., v tom případě bych měl chtít stavět i v Přelouči, Chocni, Svitavách,...
13.09.2013 (12:30)  
To město se mělo už dávno zbourat... :) OK, zastavujme, ale ať to platí pan Dušek ze své kapsy. Tady je vidět, jak jsou ty odbory škodlivé až nebezpečné. Největší nemehlo a netáhlo bylo před lety vykopnuto do odborů, aby nezpůsobilo srážku vlaků a co nejméně škodilo. No a pak už to znáte... Něco podobného jako lídr pražské kandidátky ČSSD. Onehdy jsem ho potkal, bylo asi pul jedenácté (dopoledne). Už z něj táhnul chlast.
13.09.2013 (12:05)  
No, hurá! :-) Zrovna tento týden jsem cestoval Česká Třebová - Budapešť a zpět. Spojení vynikající, v každém směru hnijete hodinu v Brně na hlavním. A nezastavování v ČT pak oceníte zejména v okamžiku, kdy to EC (dle některých diskutujících tedy jakýsi "nadvlak", který v městech pod 100 tisíc obyvatel nemá zastavovat vůbec) zastaví v tak významných sídlech, jakými jsou např. Kúty nebo Nagymaros-Visegrad; o vyhlídkové okružní jízdě po budapešťských předměstích nemluvě...
  1 ... 7 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko