..: Belgické lokomotivy míří do Česka, hodí se soukromým dopravcům :..

SNCB 1203, Bad Schandau, foto: Jiří KlementBrusel/Brno — Chronický nedostatek hnacích vozidel pro alternativní dopravce v Česku a na Slovensku možná bude brzy prolomen. Mohla by se o to zasloužit série dvanácti belgických lokomotiv řady 12 SNCB, která údajně v uplynulých dnech našla nového majitele právě v tuzemsku. Dřívější spekulace o zájmu Regiojetu včera nepřímo potvrdil nizozemský časopis Op de Rails, který mluví i o možných přestavbách příbuzné řady 11.8.

Skupina Student Agency prozatím zprávy nechce komentovat; pořízení strojů této kategorie ovšem v kontextu jejích krátkodobých obchodních plánů dává smysl. Stroje z druhé poloviny 80. let (dodávky 1986-87) byly totiž navrženy jako univerzální hnací vozidla s maximální rychlostí 160 km/h, schopné provozu pod trakčními systémy 3 kV ss i 25 kV/50 Hz. Tyto charakteristiky přesně vyplňují mezeru ve vozovém parku tuzemských soukromých dopravců, a speciálně Regiojetu by podobná akvizice otevřela dveře na linku do Brna, ale zejména pro připravovanou expanzi na Slovensko, kde je podpora dvou systémů nutností.

Není bez zajímavosti, že řada 12 SNCB z dílny belgického strojírenského konsorcia BN/ACEC loni na jaře navštívila Českou republiku za účelem schválení typu na síti SŽDC. Žádná z lokomotiv přitom v současnosti není u SNCB aktivně využívána, zejména po převzetí nově objednaných lokomotiv Siemens ES60U3 a jednotek Desiro ML. Zdroje se nicméně rozcházejí v tom, jaké kroky by přesně provozu v Česku či na Slovensku měly předcházet. Otazníky visí nad elektromagnetickou kompatibilitou, stejně jako nad nutnými úpravami pro vozbu osobních vlaků, třeba instalaci a homologaci palubní části systému ETCS.

Zdroj: Op de Rails, Railcolor.net, SPŽ


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 17.6.2014 (15:16)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá) Slovensko (celé) Belgie


  1 ... 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer JOKR 
17.06.2014 (21:15)  
Tedy kupovat 30 let staré mašiny s výkonem 3 Mega - to už míříme na Balkán.....zřejmě budou za hubičku. Připomíná mi to obraz vozového parku (automobilového) v porevolučních 90. letech : to se sem ty ojetiny ze západu vozily jako o život. Myslel jsem si, že má Jančura nějakou strategii i co se týká hnacích vozidel a ne že bude kupovat "ojetiny",
byť s TP či certifikací drážního úřadu.
17.06.2014 (21:14)  
to Rubmgaakutkt
třeba budou mít muzeum v přírodě v ČR, funkční skanzen je daleko zajímavější než exponáty v muzeu...

to Helmut Kafka
Jančura je prostě vlakobazar.
a lidi už to asi vědí, teď zrušil 8 vlaků a zatímco dříve byly všechny vlaky ve čtvrtek, v pátek a v neděli beznadějně vyprodány, teď už jenom některé..

ostatně i autobusy... DB nechtějí ani žlutou barvu, ani slečny, ani občerstvení
17.06.2014 (21:10)  
DeltaCZE: A spravuje snad? Nespravuje. Tohle je argument jak stehno... Kdyby v ČD nebral Žaluda neblahé paměti půl mega měsíčně, tak by také mohlo být spousta věcí jinak.
Jinak, milý zlatý, vyprošuji si osobní invektivy. Husy jsme spolu nepásli.
Registrierter Benutzer TM 
17.06.2014 (21:01)  
Dale Cooper: ty jseš mi ale inteligent, až bude Jančura spravovat tolik vozů kolik má ČD, což vlastně nebude, tak bych chtěl vidět jejich stav :-)))
17.06.2014 (20:59)  
Lo Wang: Samá "kdyby". Kdyby nebyly rybníky... atd.
Chápu, že na některé jedince působí konstatování o stavu vozového parku nejmenovaného dopravce jako rudý hadr na býka, avšak zjevnou pravdu popřít nelze.
Mějte se pěkně.
17.06.2014 (20:58)  
I když je pravdou, že Rakušáci se taky definitivně zbavili některých řad. jako 1012 či teď nedávno i 1822...
17.06.2014 (20:41)  
Doufám, že ze zmíněných mašin Belgičani neprodají všechny, ale nechají jednu Hle11 a jednu Hle12 do muzea. Přeci jen Belgie spolu s Francií byly průkopníky v užití lokomotiv schopných strávit více napájecích systémů...
17.06.2014 (20:34)  
Dale Cooper : Nic nepodsouvám, pouze konstatuji : http://ekonomika.idnes.cz/profit-vlaky-student-agency-vyjedou-zrejme-za-tri-roky-pil-/ekonomika.aspx?c=A070812_174212_ekonomika_jan .... Jinak bych chtěl vidět, jestli by Jančura i za 10 byl schopen obnovit tolik vozů, co má ČD.

P. S.: Kdyby nebyly při nákupech vozů ČD znevýhodněny, mohly tyto ojetiny brázdit železnice v jejich barvách. Nicméně to by určitě bylo křiku, že to jsou ojetiny :))
17.06.2014 (20:28)  
Lo Wang: Co mi to zase podsouváte? Rozhodně má RJ lepší vozy, než je většina parku ČD.
17.06.2014 (20:28)  
tarten ak toto chce schváliť na slovensku do decembra tak to by už mali začať, bude to potrebovať Mirel + ETCS L1 SK, čo je na vééľmi dlhé schválovanie, a samozrejme schváliť samotnú mašinu
  1 ... 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko