..: Belgické lokomotivy míří do Česka, hodí se soukromým dopravcům :..

SNCB 1203, Bad Schandau, foto: Jiří KlementBrusel/Brno — Chronický nedostatek hnacích vozidel pro alternativní dopravce v Česku a na Slovensku možná bude brzy prolomen. Mohla by se o to zasloužit série dvanácti belgických lokomotiv řady 12 SNCB, která údajně v uplynulých dnech našla nového majitele právě v tuzemsku. Dřívější spekulace o zájmu Regiojetu včera nepřímo potvrdil nizozemský časopis Op de Rails, který mluví i o možných přestavbách příbuzné řady 11.8.

Skupina Student Agency prozatím zprávy nechce komentovat; pořízení strojů této kategorie ovšem v kontextu jejích krátkodobých obchodních plánů dává smysl. Stroje z druhé poloviny 80. let (dodávky 1986-87) byly totiž navrženy jako univerzální hnací vozidla s maximální rychlostí 160 km/h, schopné provozu pod trakčními systémy 3 kV ss i 25 kV/50 Hz. Tyto charakteristiky přesně vyplňují mezeru ve vozovém parku tuzemských soukromých dopravců, a speciálně Regiojetu by podobná akvizice otevřela dveře na linku do Brna, ale zejména pro připravovanou expanzi na Slovensko, kde je podpora dvou systémů nutností.

Není bez zajímavosti, že řada 12 SNCB z dílny belgického strojírenského konsorcia BN/ACEC loni na jaře navštívila Českou republiku za účelem schválení typu na síti SŽDC. Žádná z lokomotiv přitom v současnosti není u SNCB aktivně využívána, zejména po převzetí nově objednaných lokomotiv Siemens ES60U3 a jednotek Desiro ML. Zdroje se nicméně rozcházejí v tom, jaké kroky by přesně provozu v Česku či na Slovensku měly předcházet. Otazníky visí nad elektromagnetickou kompatibilitou, stejně jako nad nutnými úpravami pro vozbu osobních vlaků, třeba instalaci a homologaci palubní části systému ETCS.

Zdroj: Op de Rails, Railcolor.net, SPŽ


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 17.6.2014 (15:16)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá) Slovensko (celé) Belgie


  1 ... 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   
17.06.2014 (20:25)  
Dale Cooper: Aha, takže na RJ jezdí nejlepší vozy v Evropě, jak sliboval Jančura. Ruleeeez
17.06.2014 (20:22)  
ythomas_ct - zase bych se zamyslel a vcítil do kůže kupujícího. Kdyby úpravy znamenaly vynaložení extrémních finančních prostředků, asi by lokomotivy nikdo nekoupil. A tohle je nutné prověřit už před nákupem, aby nedošlo k vyhození peněz do luftu. Takže úpravy asi tak náročné nebudou.

Jsem zvědav, jak se situace bude vyvíjet. Pokud se to povede, bude tu v oblasti konkurence nikoli svěží vánek, ale pořádná vichřice.
17.06.2014 (20:18)  
Rozumím. ČD rulez.
17.06.2014 (20:17)  
Dale Cooper:
Helmut Kafka: Jestli je RJ vlakobazar, tak ČD jsou prosím co, se svými koženkami, Honneckery, Bmto, šukafony a podobnými skvosty?


No rozhodně ne takové velkohubé držtičky :))
17.06.2014 (19:47)  
Helmut Kafka: Jestli je RJ vlakobazar, tak ČD jsou prosím co, se svými koženkami, Honneckery, Bmto, šukafony a podobnými skvosty?
Registrierter Benutzer rpet  mail  
17.06.2014 (19:20)  
@ mikael.5

...a proto všechny lokomotivy koupily již během dneška... ...A zde foto z přísně utajeného přesunu všech strojů:
http://spz.logout.cz/foto_novinky/n1434_2013_3.jpg


no, tak jestli při dnešních teplotách někde na cestě sněžilo, tak pozdrav pánbůh :D
17.06.2014 (18:36)  
Kde jsou sny o highjetu... Jančura je prostě vlakobazar. Jak někde někdo něco prodává, tak to koupí. Mám z něj legraci.
17.06.2014 (18:02)  
Dle zpráv rádia Jerevan se rozhodli ČD tuto transakci RegioJetu překazit za každou cenu, a proto všechny lokomotivy koupily již během dneška. Zde již foto stroje v nasazení na lince D1 Expressu:
http://spz.logout.cz/foto_novinky/n1434_2013_1.jpg
A zde foto z přísně utajeného přesunu všech strojů:
http://spz.logout.cz/foto_novinky/n1434_2013_3.jpg
Registrierter Benutzer Novák David  mail  
17.06.2014 (17:47)  
Tom Bury: Ježiš taková stará obluda??? To snad né.

Též se mi absolutně nelíbí, sice by to možná bylo dobré pro RJ, aby se mohli prohánět 160ti kilometrovou rychlostí a také k tomu aby mohli zavést další linky... ale stejně doufám že se v ČR do provozu nedostane.
Registrierter Benutzer tarten 
17.06.2014 (17:14)  
ythomas_ct: mašinku pro provoz v ČR schválit

...a jestli je šuškanda správná, tak hlavně v SR. ;-)
  1 ... 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko