Brusel/Brno — Chronický nedostatek hnacích vozidel pro alternativní dopravce v Česku a na Slovensku možná bude brzy prolomen. Mohla by se o to zasloužit série dvanácti belgických lokomotiv řady 12 SNCB, která údajně v uplynulých dnech našla nového majitele právě v tuzemsku. Dřívější spekulace o zájmu Regiojetu včera nepřímo potvrdil nizozemský časopis Op de Rails, který mluví i o možných přestavbách příbuzné řady 11.8.
Skupina Student Agency prozatím zprávy nechce komentovat; pořízení strojů této kategorie ovšem v kontextu jejích krátkodobých obchodních plánů dává smysl. Stroje z druhé poloviny 80. let (dodávky 1986-87) byly totiž navrženy jako univerzální hnací vozidla s maximální rychlostí 160 km/h, schopné provozu pod trakčními systémy 3 kV ss i 25 kV/50 Hz. Tyto charakteristiky přesně vyplňují mezeru ve vozovém parku tuzemských soukromých dopravců, a speciálně Regiojetu by podobná akvizice otevřela dveře na linku do Brna, ale zejména pro připravovanou expanzi na Slovensko, kde je podpora dvou systémů nutností.
Není bez zajímavosti, že řada 12 SNCB z dílny belgického strojírenského konsorcia BN/ACEC loni na jaře navštívila Českou republiku za účelem schválení typu na síti SŽDC. Žádná z lokomotiv přitom v současnosti není u SNCB aktivně využívána, zejména po převzetí nově objednaných lokomotiv Siemens ES60U3 a jednotek Desiro ML. Zdroje se nicméně rozcházejí v tom, jaké kroky by přesně provozu v Česku či na Slovensku měly předcházet. Otazníky visí nad elektromagnetickou kompatibilitou, stejně jako nad nutnými úpravami pro vozbu osobních vlaků, třeba instalaci a homologaci palubní části systému ETCS.
Zdroj: Op de Rails, Railcolor.net, SPŽ
| 17.6.2014 (15:16)
Jsem zvědav, jak se situace bude vyvíjet. Pokud se to povede, bude tu v oblasti konkurence nikoli svěží vánek, ale pořádná vichřice.
Helmut Kafka: Jestli je RJ vlakobazar, tak ČD jsou prosím co, se svými koženkami, Honneckery, Bmto, šukafony a podobnými skvosty?
No rozhodně ne takové velkohubé držtičky :))
...a proto všechny lokomotivy koupily již během dneška... ...A zde foto z přísně utajeného přesunu všech strojů:
http://spz.logout.cz/foto_novinky/n1434_2013_3.jpg
no, tak jestli při dnešních teplotách někde na cestě sněžilo, tak pozdrav pánbůh :D
http://spz.logout.cz/foto_novinky/n1434_2013_1.jpg
A zde foto z přísně utajeného přesunu všech strojů:
http://spz.logout.cz/foto_novinky/n1434_2013_3.jpg
Též se mi absolutně nelíbí, sice by to možná bylo dobré pro RJ, aby se mohli prohánět 160ti kilometrovou rychlostí a také k tomu aby mohli zavést další linky... ale stejně doufám že se v ČR do provozu nedostane.
...a jestli je šuškanda správná, tak hlavně v SR. ;-)
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










