Brusel/Brno — Chronický nedostatek hnacích vozidel pro alternativní dopravce v Česku a na Slovensku možná bude brzy prolomen. Mohla by se o to zasloužit série dvanácti belgických lokomotiv řady 12 SNCB, která údajně v uplynulých dnech našla nového majitele právě v tuzemsku. Dřívější spekulace o zájmu Regiojetu včera nepřímo potvrdil nizozemský časopis Op de Rails, který mluví i o možných přestavbách příbuzné řady 11.8.
Skupina Student Agency prozatím zprávy nechce komentovat; pořízení strojů této kategorie ovšem v kontextu jejích krátkodobých obchodních plánů dává smysl. Stroje z druhé poloviny 80. let (dodávky 1986-87) byly totiž navrženy jako univerzální hnací vozidla s maximální rychlostí 160 km/h, schopné provozu pod trakčními systémy 3 kV ss i 25 kV/50 Hz. Tyto charakteristiky přesně vyplňují mezeru ve vozovém parku tuzemských soukromých dopravců, a speciálně Regiojetu by podobná akvizice otevřela dveře na linku do Brna, ale zejména pro připravovanou expanzi na Slovensko, kde je podpora dvou systémů nutností.
Není bez zajímavosti, že řada 12 SNCB z dílny belgického strojírenského konsorcia BN/ACEC loni na jaře navštívila Českou republiku za účelem schválení typu na síti SŽDC. Žádná z lokomotiv přitom v současnosti není u SNCB aktivně využívána, zejména po převzetí nově objednaných lokomotiv Siemens ES60U3 a jednotek Desiro ML. Zdroje se nicméně rozcházejí v tom, jaké kroky by přesně provozu v Česku či na Slovensku měly předcházet. Otazníky visí nad elektromagnetickou kompatibilitou, stejně jako nad nutnými úpravami pro vozbu osobních vlaků, třeba instalaci a homologaci palubní části systému ETCS.
Zdroj: Op de Rails, Railcolor.net, SPŽ
| 17.6.2014 (15:16)
Na druhou stranu normalnim cestujicim je pochopitelne uplne jedno co sliboval nebo ne. Ale je pro ne dulezity jak a s cim jezdi. Pryc jsou davno doby, kdy RJ jezdil se trema kocarama. Ted jezdi trivozovy Ex CD. Jancura se proste snazi cestujicicm davat to co chtej, narozdil od mamlasu z marketingu (a vedeni) CD.
Ta belgicanka je o 10 let mladsi nez krysa a ma stejnej vykon jako bastard (ktery u nas vozej desetivozovy EC), takze bych to nevidel jako problem.
Navic cim vic lokomotiv, tim lip, ne? :-)
A obsazenost SC vs RJ ... jestli to nebude tím, že jsme v Česku a rozhoduje primárně cena a ne úroveň služeb. Ono stačilo sledovat, jak se měnila obsazenost SC/RJ když byly místenky v SC zadarmo, nebo jak rychle se plní jednotlivé třídy RJ podle ceny...
Boli a dodnes tvrdim, ze su to tie najlepsie vozy, co som na svojich cestach po Europe zazil.
Stav po rekonstrukcii ani u CD ani u RJ nepoznam, poznam originalny stav OBB a nedam na tie vozy dopustit. Vsetko modernejsie ja pre mna ako cestujuceho zhorsenie komfortu.
Ani moderny railjet a ine potvory komfortom zdaleka na tie vozy nesiahaju...
Tento článek jsem zaregistroval dříve, ale do dneška bylo ticho po pěšině:
http://spz.logout.cz/novinky/novinky.php?poradi=1434
Spíš by mě zajímal tento nalezený post, co se řešil a nedořešil loni na fb:
https://cs-cz.facebook.com/zelpage/posts/241471455997996
A zas taka skareda nie je, mal som moznost ju a jej sestry vidiet. Dobry nater urobi svoje....
Co sa diskutovaneho skanzenu tyka, tak CD a ZSSK su skanzen sam o sebe, vynimku tvoria naozaj najnovsie vozidla, tych je vsak zopar. Vsetko reko je v podstate skanzen s predlzenou zivotnostou.
Myslim, ze aj keby sa podarilo tie masiny u nas spojazdnit, nijaka tragedia by sa nestala. Iba by krasne zapadli do toho nasho skanzenu...
Výkon sice není žádná výhra, ale pro relativně krátké vlaky s malým počtem zastávek, v podmínkách ČR/SR je to zcela odpovídající. Bastardi nebo banáni budou na svých výkonech co se W/kg týče velmi podobně...
omlouvám se za zbytečnou diskusi, ale nedá mi to... stejně jako, když se na těchto stránkách objeví něco žlutého, tak je diskuze výrazně vyšší než jindy:
to Martin99: Tak proč "žluté vlaky" jsou obsazenější než relativně moderní Pendolina?
Odpověď je jednoduchá!! Protože lidé nečtou tyto stránky, a nevědí čím se má cestovat, a co je správné!
a jak jsem psal předtím a nedopsal... v tom funkčním skanzenu se ty lokošky určitě budou vyjímat, a třeba nebudou nejstarší a nejohyzdnější.. Belgičané mohou mít radost!
předpokládám, že obchod už je jistý, když to někdo prásknul.. kolik jich bude?
Mimochodem: "Kdyby v ČD nebral Žaluda neblahé paměti půl mega měsíčně, tak by také mohlo být spousta věcí jinak." // Ano, není to správně. Ale pochybuji, že je to rozhodující faktor, proč je vozový park, jaký je. Aby byly dobré vozy, musely by být ceny trochu jiné. Za tuto almužnu ani Jančura zázraky neudělá. Viz ojetiny.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










