Bohumín — Poslední dobou hodně avizovaný nákup 80 ojetých vozů od Rakouských spolkových drah má konečně konkrétní dopad na zkvalitnění dopravy v Česku. S první sérií, čítající šest oddílových vozů řady Bmz 21-90 tak vybrané spoje přináší nebývalý komfort, na určitých vlacích převyšující i samotnou první třídu. Ačkoliv se s těmito vozy počítalo již v polovině léta roku 2013, do ČR fyzicky dorazily až na přelomu let 2013/2014. Navzdory předpokladu, že do ostrého provozu půjdou vozy až po přelakování do korporátních barev ČD, byly na lakování přistaveny zatím pouze čtyři vagony, zatímco zbylé dva již vozí cestující na vlacích IC 530/531 Helfštýn. Konečně se tak podobná úroveň cestování stává samozřejmostí i na spojích, kde dosud tvořily standard vozy řady B 20-41. V době jejich vzniku jen stěží někdo počítal, že za třicet let budou stále zachraňovat vlaky vyšší kvality. Přinášíme vám sérii dokumentačních fotografií nových vozů z druhého dne provozu.

Nicméně po relativně rozsáhlé a řekl bych i velice zdařilé rekonstrukci zvané upgrading program.
Bohužel jsem i nadále občas nucen Klimtem jezdit (návaznosti), tak to můžu docela porovnat. Své doby jsem tím jezdil i dvakrát do tejdne a velmi často jsem rovnou šel na rychlík, co jede o pár minut později (napřed kvůli klimatizaci, pak kvůli pohodlí - dvojka je dobrá, jednička mi ani trochu nesedí).
Na Klimtovi už potíže s klimatizací pominuly nebo se přinejmenším minimalizovaly s odstraněním stahovaček.
Jinak za svou pózu se omlouvám, nějak jsem nad tím nepřemýšlel.
Ty vozy mají šanci jenom na tratích se střídavou napájecí soustavou, jinak průšvih, průšvih, průšvih. Nedej bože s nimi přejíždět přes obě napájecí soustavy.
Josef Petrák
Já už jsem to tady psal, pohon klimatizace dvoukotvovým ss motorem a CZE tragicky zapojený, nové a životaschopné vozy mají CZE na vyšší kmitočet a začíná usměrňovačem, je to takový mnohonásobně zvětšený 3násobný PC zdroj, uzpůsobený na více napětí a další výzbroj je na 3x 400V, takže pod vozem nejsou žádné topnice, do kterých by z jedné strany teklo 3000V a z druhé strany voda. Právě že se ta výzbroj hodně změnila. Nejsou tyristory, jsou IGBT apod.
Které vozy mají ČD nevím, ale pokud je koupily aby je neměl Jančura, udělali dobře.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.














