Bohumín — Poslední dobou hodně avizovaný nákup 80 ojetých vozů od Rakouských spolkových drah má konečně konkrétní dopad na zkvalitnění dopravy v Česku. S první sérií, čítající šest oddílových vozů řady Bmz 21-90 tak vybrané spoje přináší nebývalý komfort, na určitých vlacích převyšující i samotnou první třídu. Ačkoliv se s těmito vozy počítalo již v polovině léta roku 2013, do ČR fyzicky dorazily až na přelomu let 2013/2014. Navzdory předpokladu, že do ostrého provozu půjdou vozy až po přelakování do korporátních barev ČD, byly na lakování přistaveny zatím pouze čtyři vagony, zatímco zbylé dva již vozí cestující na vlacích IC 530/531 Helfštýn. Konečně se tak podobná úroveň cestování stává samozřejmostí i na spojích, kde dosud tvořily standard vozy řady B 20-41. V době jejich vzniku jen stěží někdo počítal, že za třicet let budou stále zachraňovat vlaky vyšší kvality. Přinášíme vám sérii dokumentačních fotografií nových vozů z druhého dne provozu.

M 474 003: ČD takových vozů mají už třicítku ve flotile jako řady Bmz241 a Bmz245. :) Ty díly se za desetiletí u Siemensu moc neměnily.
ČD si zadělaly na problémy, s těmito vozy budou jenom potíže, počíneje CZE a konče poddimenzováním vybavení interieru, český cestující všechno utrhá a poškodí, vozy z NDR byly více antivandalské. Podhlavníky jsou posuvné, ovšem u většiny míst nedrží v nastavené poloze.
- prvni velky nakup ojetin od OBB byl u modrych (Bmz) i zlutych (ABmz + Ampz); zluti prakticky vse relativne rychle nasadili do provozu, modri nasadili do provozu o neco pozdeji zhruba polovinu nakoupenych vozu, zbytek mel jit na reko a dotedka neni v provozu
- pozdeji zluti nakoupili dalsi vozy (Bmz) a postupne je nasazovali do provozu (+ nakoupili i neco od Svycaru), modri ojetiny nenakupovali
- ted na prelomu roku 2013/2014 nakupovali modri i zluti a tahle zprava se tyka prave techto vozu nakoupenych modrymi
... pokud je to tak, je nejaky konkretni plan na vyuziti modrymi nakoupenych emzet doposud v koprivach stojicich, nebo je realitou povidacka o tom, ze je modri koupili jen proto, aby je nemohli koupit a delat s nimi paradu zluti (a ze tedy reci o nasazeni na Plzen ci CeBudky byly uz v dobe nakupu jen udicka pro kozenkou otravene cestujici bez moznosti realneho splneni?
Vydrží asi dlouho, protože prošly upgrading programem v rozmezí 2000-2010, nicméně je otázka, jak moc bude fungovat CZE a klimatizace. Zatím s tím byly u Rakouských vozů v ČR vždy problémy - ať už na EC ČD z Vídně, tak na soupravách RegioJetu.
zdenda: Jsou.
Ta cena je pekna, otazka je, jak dlouho ty vagony jeste vydrzi...
http://www.vestnikverejnychzakazek.cz/cs-CZ/Form/Display/447706
Bóřa: A co třeba fakt, že ty vozy byly RIC 160 už v Rakousku? :)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.














