..: První série převzatých vozů od ÖBB v provozu ČD :..

Celkový pohled na vůz Bmz 21-90 022-8., foto: Adam Vanting Bohumín — Poslední dobou hodně avizovaný nákup 80 ojetých vozů od Rakouských spolkových drah má konečně konkrétní dopad na zkvalitnění dopravy v Česku. S první sérií, čítající šest oddílových vozů řady Bmz 21-90 tak vybrané spoje přináší nebývalý komfort, na určitých vlacích převyšující i samotnou první třídu. Ačkoliv se s těmito vozy počítalo již v polovině léta roku 2013, do ČR fyzicky dorazily až na přelomu let 2013/2014. Navzdory předpokladu, že do ostrého provozu půjdou vozy až po přelakování do korporátních barev ČD, byly na lakování přistaveny zatím pouze čtyři vagony, zatímco zbylé dva již vozí cestující na vlacích IC 530/531 Helfštýn. Konečně se tak podobná úroveň cestování stává samozřejmostí i na spojích, kde dosud tvořily standard vozy řady B 20-41. V době jejich vzniku jen stěží někdo počítal, že za třicet let budou stále zachraňovat vlaky vyšší kvality. Přinášíme vám sérii dokumentačních fotografií nových vozů z druhého dne provozu.

Detail označení vozu Bmz 21-90 018-6, foto: Adam VantingTakto vypadajícím WC se nemůže pyšnit žádný ze současných vozů ČD., foto: Adam VantingInteriér zůstal bez jakékoliv změny., foto: Adam Vanting

Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 12.2.2014 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   
12.02.2014 (11:58)  
Sim: modří koupili 30x Bmz51 (no klima) a 2x Bmz61 (klima kaputt) a teď 6 Bmz, žlutí 28 Bmz/ABmz/Ampz, nicméně žlutí pak byli při chuti a ze Švýcarska měli 12 Am61 a z Rakouska nějakých 83-85, ze kterých v republice je teď tak 64. ČD jich má v provozu cc. 15 Bmz51 + 2 Bmz61 z nové dodávky, RJ jsou tak na 50 vozech. :) ČD soutěží předělávku těch Bmz51 a Bmz61.

M 474 003: ČD takových vozů mají už třicítku ve flotile jako řady Bmz241 a Bmz245. :) Ty díly se za desetiletí u Siemensu moc neměnily.
12.02.2014 (11:57)  
Ta fotka s tím fotografem v okně je světová.

ČD si zadělaly na problémy, s těmito vozy budou jenom potíže, počíneje CZE a konče poddimenzováním vybavení interieru, český cestující všechno utrhá a poškodí, vozy z NDR byly více antivandalské. Podhlavníky jsou posuvné, ovšem u většiny míst nedrží v nastavené poloze.
registrovaný uživatel Sim 
12.02.2014 (11:49)  
Ja se v tom asi trosku ztracim, takze me prosim opravte, upresnete nebo potvrdte spravnost.
- prvni velky nakup ojetin od OBB byl u modrych (Bmz) i zlutych (ABmz + Ampz); zluti prakticky vse relativne rychle nasadili do provozu, modri nasadili do provozu o neco pozdeji zhruba polovinu nakoupenych vozu, zbytek mel jit na reko a dotedka neni v provozu
- pozdeji zluti nakoupili dalsi vozy (Bmz) a postupne je nasazovali do provozu (+ nakoupili i neco od Svycaru), modri ojetiny nenakupovali
- ted na prelomu roku 2013/2014 nakupovali modri i zluti a tahle zprava se tyka prave techto vozu nakoupenych modrymi

... pokud je to tak, je nejaky konkretni plan na vyuziti modrymi nakoupenych emzet doposud v koprivach stojicich, nebo je realitou povidacka o tom, ze je modri koupili jen proto, aby je nemohli koupit a delat s nimi paradu zluti (a ze tedy reci o nasazeni na Plzen ci CeBudky byly uz v dobe nakupu jen udicka pro kozenkou otravene cestujici bez moznosti realneho splneni?
12.02.2014 (11:28)  
bartik09: I ÖBB má vozy RIC 160. Ano, ten font vypadá jinak, než zbytek originálních popisů, ale zase je odlišný od VKM "ČD", které se narychlo dopisovalo.

Vydrží asi dlouho, protože prošly upgrading programem v rozmezí 2000-2010, nicméně je otázka, jak moc bude fungovat CZE a klimatizace. Zatím s tím byly u Rakouských vozů v ČR vždy problémy - ať už na EC ČD z Vídně, tak na soupravách RegioJetu.

zdenda: Jsou.
registrovaný uživatel zdenda 
12.02.2014 (11:21)  
Jsou výškově nastavitelné ty podhlavníky? Jel jsem s tím jednou a rameny jsem se do toho nevešel, později už jsem se těmhle sedadlům vyhýbal.
12.02.2014 (11:12)  
Ale v ČR již přece pro rychlost do 200 km/h nemusíme mít tlakotěsné skříně, ne? Spíš potřebujeme tratě :-D
12.02.2014 (11:05)  
Josef Petrák: No ja mel za to, ze na tech vozech byla vzdycky dvoustovka. Ostatne i podle fotky se zda, ze je to na skrini prepsany.

Ta cena je pekna, otazka je, jak dlouho ty vagony jeste vydrzi...
12.02.2014 (10:29)  
bartik09, CART: Cena za těch 6 vozů se přece notifikovala ve věstníku veřejných zakázek. :) 1,2 mil. eur.

http://www.vestnikverejnychzakazek.cz/cs-CZ/Form/Display/447706

Bóřa: A co třeba fakt, že ty vozy byly RIC 160 už v Rakousku? :)
registrovaný uživatel Bóřa 
12.02.2014 (9:56)  
U snížení rychlosti na 160 bych jako důvoz odhadoval české předpisy umožňující jízdu nad 160 km/h pouze vozům s tlakotěsnou skříní, což tyhle vozy pravděpodobně mít nebudou. Stejně je smutné, že rakouské vozy staré přibližně 30 let poměrně zásadním způsobem zlepší úroveň cestování na těch nejdůležitějších českých tratích... A to bez toho, že by se musely rekonstruovat za třetinu ceny nového vagonu, jako se to u ČD běžně dělá :D
registrovaný uživatel CART 
12.02.2014 (9:20)  
BARTIK09 - cena by mne také zajímala, protože tyhle vozy jsou fakt kvalitní.
  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko