..: LE na Slovensku váhá, RegioJet zvolil lokomotivy Traxx :..

Odjezd vlaku RJ z pražského Smíchova, foto: Aleš Petrovský Praha/Brno — Soukromí dopravci RegioJet a LEO Express v minulých měsících oznámili zájem o provoz na Slovensku. LEO Express si však stále není jistý, zdali vstoupí na trh ve spolupráci se ZSSK, nebo jako přímý konkurent, což podtrhují i slova Petry Valentové, tiskové mluvčí LE: „Stále platí dvě varianty vstupu na trh, a to buďto v kooperaci se ZSSK nebo na vlastní komerční riziko.“ A to i přes fakt, že ZSSK v této souvislosti začátkem června zaujala poměrně jasné negativní stanovisko. Oproti tomu RegioJet se v současné době vymezuje vůči ZSSK jako jasný konkurent s již avizovanou agresivní cenovou strategií (Bratislava — Košice od 10 €). Po řadě spekulací z různých zdrojů dostává jasnější obrysy i hnací vozidlo pro vedení vlaků RegioJetu na Slovensku. Petra Nováková, tisková mluvčí Student Agency a RegioJetu, oficiálně potvrdila, že: „…pro žluté vlaky RegioJet na Slovensku plánujeme používat elektrické lokomotivy Bombardier Traxx.“ Níže v článku naleznete výtah jízdního řádu vlaků RJ z návrhu grafikonu vedení vlaků ŽSR pro rok 2015.

Předběžný jízdní řád spojů RJ na Slovensku

Stanice/Číslo vlaku REX 401 EC 1003 REX 403 REX 791 REX 405 EC 1011
Bratislava hl.st. 5.50   11.50 15.37 17.50  
Trnava 6.17   12.17 16.04 18.17  
Trenčín 6.57   12.57 16.45 18.57  
Považská Bystrica 7.27 z Prahy 13.27 17.15 19.27 z Prahy
Žilina 7.57 12.59 13.57 17.47 19.57 20.55?
Vrútky | 13.16 | | | |
Martin ) ) ) 18.09 ) 21.17
Ružomberok 8.37 13.43 14.37   20.37  
Liptovský Mikuláš 8.55 14.01 14.55   20.55  
Štrba 9.23 14.29 15.23   21.23  
Poprad-Tatry 9.37 14.44 15.37   21.37  
Kysak 10.31 15.40 16.31   22.37  
Košice 10.43 15.52 16.43   22.43  
Stanice/Číslo vlaku REX 790 EC 1006 REX 400 EC 1010 REX 402 REX 404
Košice     5.17 8.08 11.17 17.17
Kysak     5.30 8.21 11.30 17.30
Poprad-Tatry     6.23 9.16 12.23 18.23
Štrba     6.37 9.30 12.37 18.37
Liptovský Mikuláš     7.04 9.58 13.04 19.04
Ružomberok     7.22 10.17 13.22 19.22
Martin 5.56 6.36 ) ) ) )
Vrútky 6.05 | | 10.44 | |
Žilina 6.25 7.04 8.05 11.04 14.05 20.05
Bytča 6.44 do Prahy | do Prahy | |
Považská Bystrica 6.58   8.34   14.34 20.34
Púchov 7.11   |   | |
Ilava 7.22   |   | |
Trenčianska Teplá 7.32   |   | |
Trenčín 7.41   9.04   15.04 21.04
Nové Mesto Nad Váhom 8.01   |   | |
Piešťany 8.14   |   | |
Leopoldov 8.27   |   | |
Trnava 8.41   9.45   15.45 21.45
Bratislava-Vinohrady 9.05   |   | |
Bratislava hl.st. 9.11   10.10   16.10 22.10

Vysvětlivky: ) = vlak jede mimo stanici Martin, | = vlak příslušnou stanicí projíždí.

Zdroj: Prvý návrh GVD 2015 ŽSR


Aleš Petrovský | 2.7.2014 (20:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 ... 14 15 16 17 18 ... 21      Zpráv na stránku:   
03.07.2014 (15:42)  
Ad využívání peněz z ZDO jinde. Není to spíš o tom, zda-li se využívají peníze z kompenzace na skutečnou ztrátu, nebo z peněz pro přiměřený zisk který zákon dovoluje do 5 %?

Tedy pokud bude nějaká linka mít prokazatelnou ztrátu 100 Kč/km, tak může dopravce požadovat dle zákona 105 Kč/km (pro zjednodušení pomíjím příjmy z jízdného). Pokud z těchto peněz použije na financování něčeho jiného těch 5 Kč přiměřeného zisku, pak to je v pořádku, protože to je zisk se kterým si daný dopravce může dělat co chce. Pokud by ale z této částy využíval třeba 15 Kč, tak by už šlo o zneužití veřejné podpory.

Podle toho by pak ČD při kompenzacích 12 miliard ročně a nastaveném 5% zisku mohly ročně využít libovolně cca 570 milionů Kč aniž by šlo k něčemu nezákonnému.

Ad Pendolina: Psal jsem o tom tady na ŽP, splacena měly být na podzim letošního roku, ale v minulých letech došlo ke 2 nebo 3 účetním změnám hodnoty pendolin. Nakolik to změní poměry při odpisech apod. tady snad doplní znalejší. Jen ještě doplním, že první pendolino dorazilo do CZ v roce 2003, odpisová doba 10 let a v účetnictví se prý počítá s plánovanou životností 30 let.
Registrierter Benutzer tarten 
03.07.2014 (15:06)  
PM:
No, přesněji řečeno, letos tvoří ZDO přesně 0% byznisu ČD. Ale to je takový detail v názvosloví. Někomu asi bylo divné, proč je EuroCity pod hlavičkou ZDO tak to přejmenovali na DO.

A k těm 99%:
Přesné % jsem nenašel, ale trochu napoví, že za rok 2013 měla Skupina ČD příjem nějakých 32 nebo 33 MKč. Úhrada od objednatelů je něco přes 12+4 MKč.
Registrierter Benutzer tarten 
03.07.2014 (15:03)  
MM:
Nespekulujte co by se mělo započítat do pasiv. Na to je legislativa. Dokud netušíte co ty pojmy znamenají, raději je nepoužívejte.

Ale samozřejmě, dokud není zisk, těžko hovořit o úspěšnost podnikání. Pokud ovšem nejste podnikatel specializující se na skupování problematických firem a šikovné bankroty...

(Do aktiv patří například dlouhodobý majetek, do pasiv naopak třeba vlastní kapitál. Aktiv i pasiv má Skupina ČD nějakých 86 MKč.)
Registrierter Benutzer Petr Mareš  mail  
03.07.2014 (15:02)  
Keprt:
Když 99% byznysu ČD tvoří ZDO, tak těžko ho nechávat konkurenci.
Registrierter Benutzer Martin Michl  mail  
03.07.2014 (14:58)  
to jako ano, vzdy se to musi nejak rovnat ale na prvni pohled to prece nevypovida o uspesnosti podnikatelskeho projektu protoze do pasiv by se melo zanest to co je ztrata a jestli budu porad ve ztrate tak to ze mam aktiva pul miliardy ze me uspesnho podnikatele neudela a ikdyz ma firma akktiva pul miliardy tak bych ji nechtel kdyz to budu muset platit ze sve kapsy.
Registrierter Benutzer tarten 
03.07.2014 (14:56)  
JH: dokáže-li Jančura mít oddělené účetnictví pro jednotlivé linky

Dokud má v každém státě jednu, resp. dokud má na každou extra dceřinou firmu, tak to problém nebude.

Finanční problémy s přestupními jizdenkami bych viděl jako zvládnutelné. Horší je, když vám mezi těmi linkami začnou silně obíhat vozidla a personál. Když má vozidlo mnohahodinový prostoj mezi dvěma linkami, které kvůli způsobu objednávky nejsou vůdči sobě optimalizované, která linka za to "může" víc? A když takových vozidel máte tisíce, kolik peněz bude stát přesnější účtování a odborně nezpochybnitelný odhad takových věcí a kdo to zaplatí? Snad objednatel?
03.07.2014 (14:54)  
tarten - dokáže-li Jančura mít oddělené účetnictví pro jednotlivé linky, tak je pohodě. Otázkou je, jakým způsobem bude řešit přestupy mezi svými linkami (dotovaná-nedotovaná). ČD to zatím neřeší ani v jedné oblasti.
Registrierter Benutzer tarten 
03.07.2014 (14:53)  
MM:
Účetně se aktiva VŽDY rovnají pasivům. Jestli ne, je potřeba vyhodit účetního a nahradit ho nějakým, co aritmetiku a účtování zvládá. Jestli chcete vědět co se do aktiv a pasiv počítá, nic vám nebrání si přečíst výroční zprávy ČD...
Registrierter Benutzer Martin Michl  mail  
03.07.2014 (14:51)  
ted jsem z toho mimo, co temi aktivy chcete sdelit? aby to bylo objektivni nemely by se zminit teda i pasiva... ? jako je fajn mit trzbu pul miliardy, ale jestli mi to nepokryje naklady a nevydela, a jsem ve ztrate dalsich třeba pul miliardy tak je mi to opravdu na nic. podnikam prece za ucelem zisku. neznam presne cisla.
Registrierter Benutzer tarten 
03.07.2014 (14:51)  
JP: A někde snad kolovalo i datum ukončení splátek. Má to být letos, nebo příští rok.

Také jsem slyšel cosi o letošním jaru. Takže teď už náklady na pořízení pendolino finančně snad nezatěžují. Možná nás ČD překvapí tím, že za letošní druhé pololetí bude pendolinu v zisku sakum prásk?

A někdy před tím proběhly drastické mimořádné odpisy kvůli ztrátě tržní hodnoty vlaku. Takže regulérní odpisy pak jsou mnohem nižší než by si někdo (Leošovi tisícikorunoví odborníci) myslel.
  1 ... 14 15 16 17 18 ... 21      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko