..: LE na Slovensku váhá, RegioJet zvolil lokomotivy Traxx :..

Odjezd vlaku RJ z pražského Smíchova, foto: Aleš Petrovský Praha/Brno — Soukromí dopravci RegioJet a LEO Express v minulých měsících oznámili zájem o provoz na Slovensku. LEO Express si však stále není jistý, zdali vstoupí na trh ve spolupráci se ZSSK, nebo jako přímý konkurent, což podtrhují i slova Petry Valentové, tiskové mluvčí LE: „Stále platí dvě varianty vstupu na trh, a to buďto v kooperaci se ZSSK nebo na vlastní komerční riziko.“ A to i přes fakt, že ZSSK v této souvislosti začátkem června zaujala poměrně jasné negativní stanovisko. Oproti tomu RegioJet se v současné době vymezuje vůči ZSSK jako jasný konkurent s již avizovanou agresivní cenovou strategií (Bratislava — Košice od 10 €). Po řadě spekulací z různých zdrojů dostává jasnější obrysy i hnací vozidlo pro vedení vlaků RegioJetu na Slovensku. Petra Nováková, tisková mluvčí Student Agency a RegioJetu, oficiálně potvrdila, že: „…pro žluté vlaky RegioJet na Slovensku plánujeme používat elektrické lokomotivy Bombardier Traxx.“ Níže v článku naleznete výtah jízdního řádu vlaků RJ z návrhu grafikonu vedení vlaků ŽSR pro rok 2015.

Předběžný jízdní řád spojů RJ na Slovensku

Stanice/Číslo vlaku REX 401 EC 1003 REX 403 REX 791 REX 405 EC 1011
Bratislava hl.st. 5.50   11.50 15.37 17.50  
Trnava 6.17   12.17 16.04 18.17  
Trenčín 6.57   12.57 16.45 18.57  
Považská Bystrica 7.27 z Prahy 13.27 17.15 19.27 z Prahy
Žilina 7.57 12.59 13.57 17.47 19.57 20.55?
Vrútky | 13.16 | | | |
Martin ) ) ) 18.09 ) 21.17
Ružomberok 8.37 13.43 14.37   20.37  
Liptovský Mikuláš 8.55 14.01 14.55   20.55  
Štrba 9.23 14.29 15.23   21.23  
Poprad-Tatry 9.37 14.44 15.37   21.37  
Kysak 10.31 15.40 16.31   22.37  
Košice 10.43 15.52 16.43   22.43  
Stanice/Číslo vlaku REX 790 EC 1006 REX 400 EC 1010 REX 402 REX 404
Košice     5.17 8.08 11.17 17.17
Kysak     5.30 8.21 11.30 17.30
Poprad-Tatry     6.23 9.16 12.23 18.23
Štrba     6.37 9.30 12.37 18.37
Liptovský Mikuláš     7.04 9.58 13.04 19.04
Ružomberok     7.22 10.17 13.22 19.22
Martin 5.56 6.36 ) ) ) )
Vrútky 6.05 | | 10.44 | |
Žilina 6.25 7.04 8.05 11.04 14.05 20.05
Bytča 6.44 do Prahy | do Prahy | |
Považská Bystrica 6.58   8.34   14.34 20.34
Púchov 7.11   |   | |
Ilava 7.22   |   | |
Trenčianska Teplá 7.32   |   | |
Trenčín 7.41   9.04   15.04 21.04
Nové Mesto Nad Váhom 8.01   |   | |
Piešťany 8.14   |   | |
Leopoldov 8.27   |   | |
Trnava 8.41   9.45   15.45 21.45
Bratislava-Vinohrady 9.05   |   | |
Bratislava hl.st. 9.11   10.10   16.10 22.10

Vysvětlivky: ) = vlak jede mimo stanici Martin, | = vlak příslušnou stanicí projíždí.

Zdroj: Prvý návrh GVD 2015 ŽSR


Aleš Petrovský | 2.7.2014 (20:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 ... 9 10 11 12 13 ... 21      Zpráv na stránku:   
04.07.2014 (10:07)  
danovy poradce:
práve pred chvíľou som sa tešil, že sa dnes konečne objavil podobný názor ako mám ja (viď komentár Aleš Liesk.)- ale aj včera niektorí ľudia písali rozumné veci, len sme stále v menšine.
Mne je jedno, koľko mám mínusiek, proste musím (aj z profesionálneho hľadiska) upozorňovať na tieto hlúposti (len kvôli tomu som sa tu včera registroval, hoci články si na zelpage.cz čítam už roky).
04.07.2014 (10:03)  
Bachmann: U SA/RJ je celkově velká fluktuace personálu starajícího se o zákazníky - stevardi, baristi, atd. Právě díky té fluktuaci, na kterou firma rezignovala a neřeší ji, se tam dostane spousta studentů bez praxe a mají tak nízkou bariéru na získání prvního řádku do svého životopisu.

Jinak inspektorát práce na SA chodí. Nedávno např.
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/student-agency-setri-inspekce-prace-20140302.html
04.07.2014 (9:59)  
to Bachmann
mimo téma
hm, dal jste si práci, napsal velmi výstižný rozbor, v podstatě, co slovo, to perla..a víte co se s perlami dělá...
Domníváte se, že někdo vůbec stojí o vaši úvahu??? Někteří nejsou schopni si ani pozorně přečíst Vaše jméno/nick...
po týdnu napište, kolik jste dostal mínusů :)
zapamatujte si, že všechno co není v dyzajnu (psáno: design) najbrt, je na h... a zvláště žlutá škodí...

A pro potěšení těm, co žlutou nemají rádi:

http://byznys.ihned.cz/trhy-a-investice-vysledky-firem/c1-62459360-student-agency-loni-navysila-zisk-regiojet-prohloubil-ztratu
04.07.2014 (9:45)  
Pavel480: však ale RadoB tvrdí, že tam ľudí zdierajú z kože, tak prečo sa tam tí ľudia hlásia? Myslíte, že u iných zamestnávateľov je raj na Zemi?

Ja viem, že je pomerne vysoká miera nezamestnanosti, ale ak ľudia vedia, že je tam to úplne zlé, tak by sa tam ani nehlásili.

Inak, neviem, ako je to so zamestnávaním starších ľudí v SA/RJ...
04.07.2014 (9:42)  
Tarten: Je tedy chyba ČD, že si objednanou dopravu neoddělila do nějaké své x-té dcery?
Z hlediska ČD by to chyba byla, protože by bylo jasnější účetnictví ČD-regio, ČD-dálková a ČD-nedotovaná, a nešly by penízky tak jednoduše přelívat z lokálek na "Ostravu".
Jinak pohlédněte na hranice, PKP-Intercity, PKP-převozy regionální... DB-Fernvekehr, DB-Regio. Takhle by to mělo být.

Nebo - v čem je jeho situace jiná?
V tom, že RJCZ žádnou dotovanou linku neprovozuje, a RJSK zase neprovozuje žádnou linku komerční.
A RJCZ a RJSK jsou dvě rozdílné společnosti, třeba jako Knorr-bremse a Knorr-suppe :-)

MM: budou prazdne vlaky. a misto dotavaneho vlaku (dam priklad 200 kc na jizdenku) ten vlak bude dotovany statem 400 kc na jizdenku prootze bude prazdny... aby mohl jezdit. opravdu je to pro stat lepsi?
A on ten vlak ČD opravdu MUSÍ jezdit? Co je lepší pro stát? Vlak, který jezdí bez dotací, nebo vlak (na té samé trase), na který musí stát doplácet 200 korun na jízdenku?
Když by vám jako soukromníkovi někdo nabízel, že vám službu (třeba zrytí zahrádky) nabídne zadarmo, a jinej za to bude chtít 200 korun za každej řádek - koho si vyberete?

CD proste ziji na dotacich a jesli nekdo chce jezdit bez dotaci at si jezdi ale nestezuje si ze nevydelava...
Jenže problém je v tom, že ČD jezdí s dotacemi, a proto najednou (po nástupu konkurence) mohly zlevnit. Jó kdyby jezdily bez dotací, tak si na ně nikdo stěžovat nemůže. To je to konkurenční prostředí.
Že si RJ nestěžuje na Lea či naopak?

predstav si ze jsi podnikatel, prodavas okna za 7000 a sype ti to penizky ted prijde jiny a zacne prodavat za 5000. co udelas ty? neslevnis?
Jenže to dáváte špatný příklad.
Já dělám okna za 7000 a ještě na každé beru 4000 dotaci. Vy přijdete s okny za 5000. Protože ta okna jsou víceméně stejná, tak lze odhadnout, že moje výrobní cena je taky 5000.
Ale protože kromě oken prodávám ještě slepice, prezervativy, osobní auta, kamna, hnojivo, foťáky, salámy, společenské obleky, televize a tisíc jinejch věcí a účetnictví mám jenom jedno a v pekelným bordelu, tak přesná cena dohledat nejde. Tudíž já zlevním okna na 4000, což mi v součtu s dotací furt bohatě pokrývá náklady, a tak můžu bejt vysmátej, zatímco vy snížíte taky na 4000 a už dojíte krev. No tak já snížím ještě o kus a případně do výroby oken přesunu část dotací, co dostávám na slepice.
A co vy? Bude vám to jedno, že já můžu ty zas*aný vokna dávat třeba zadarmo, protože dotace z ostatních položek mi je zaplatí, zato vy za ně něco utržit musíte?

RadoB: Regiojet doriadil dopravu z Dunajskej Stredy do Bratislavy a v dopravnej špičke sa skúsiť odviezť nevhodnými poddimenzovanými vozidlami.
Aha, takže talent je nevhodnej a poddimenzovanej, zatímco 810 + 010 není.
Ještě jste opomněl napsat něco o nejdoucí wifině (která v těch 810 chodila jako víno) a zhoršených službách (dtto).

vďaka štedrým úverom z bánk
A to jsou peníze p. Jančury (resp. té banky), anebo to jsou vaše peníze, které jste nuceně zaplatil v daních?

Hornise: a nenadsadí ji
No to je právě ono. Nelze stanovit náklady a příjmy na jeden vlak nebo na jednu trať (společné oběhy vozidel a čet, jízdenky z A do B a ne po jednotlivých tratích atd.). Tak se vycucá nějaké číslo, a pak je možné, že na lokálku s 810 je dotace 120 korun a na rychlíkovou trať pouhých 17 korun (Pce - Lbc, Plz - CV). "To se nám to hoduje, když nám lidi půjčujou.", aneb "To se nám to dává nabídková cena 17 korun, když to můžeme dotovat z lokálek po 120".
Registrierter Benutzer Pavel480  mail  
04.07.2014 (9:29)  
Bachmann: šli by tam pracovat i starší, ale nevezmou je.
04.07.2014 (8:24)  
Rodney: neporovnávajme len posledné 3-4 roky, porovnajme trebárs od roku 2000. A kde sú potom tie prírastky? Z dna sa dá už len rásť...

O akom zisku hovoríte pri ČD? Však sa pozrite do ich finančných výkazov, prerobili miliardy korún...
Registrierter Benutzer Rodney 
04.07.2014 (8:15)  
Bachmann: Počty cestujících v ČR, pokud vím, rostou.

Ještě poskytnu jiný pohled. ČD je proplácena ztráta paušálně, třeba u krajů na 10 let. Jenže, co když začne jezdit víc lidí a ČD spolu s těmi "dotacemi" na určitých tratí vydělávají? Tak to už je jejich zisk a ten mohou použít na ten konkurenční boj, to přece nejsou veřejné peníze ale jejich vydělané, ne?
Registrierter Benutzer fpul 
04.07.2014 (8:07)  
Podle názoru místních právních expertů tedy když na nějaké lokálce v Horní Dolní ČD provozuje motoráček, tak se slovy "úhrada prokazatelné ztráty" (jak se ty platby co platí kraje drahám nazývají) znamená ne zráta z provoz na konkrétní trati či regionu, ale ztráta z provozu ČD jako celku, tj. včetně prodělků z různých cenových válek. Ztráta jako ztráta :-)

Zdá se mi že zde jde několik věcí proti sobě. Platí pravildo, že pokud v nějakém oboru působí nedotovaní soukromníci, nesmí tam stát jednoho dotovat (EU to hlídá a odebírá za to dotace a dává pokuty). Na jedné traně je zde tvrzení, že každá trať je zvlášť a když jezdí nedotovaní z Prahy do Ostravy, tak na jiných tratích se dotovat ČD mohou (jak rychlíkym tak regionání tratě). Na druhou stranu je zde tvrzení, že provozování vlaků je jeden celek a co se někde vydělá se může použít na prodělek jinde. To nejde dohromady.

Už aby to nějaký soudce co nejdříve nějak rozštípl.
04.07.2014 (7:52)  
RadoB: nemám rád debatu bez faktov. Ak máte dôkazy o tom, že sa v RJ alebo SA porušuje Zákonník práce, tak ich nahláste Inšpektorátu práce (alebo ako sa táto štátna inštitúcia volá v ČR). Oni majú na to dohliadnuť a radi by ich poriešili. Ale nechápem, keď je tam tak zle, prečo tam chce pracovať toľko (mladých) ľudí?

A čo je na tom zlé, že Jančuru dotujú banky? Veď on im tie úvery musí splácať! Keby boli ČD v lepšej finančnej kondícii, banky by im požičali ešte viac, ako už majú napožičiavané (schválne, z čoho financujú ČD nákup Railjetov?).

Británia: netvrdím, že je to dokonalé, ale čísla o počte prepravených cestujúcich hovoria jasne (na rozdiel od neustáleho poklesu v ČR a SR). Mimochodom, koľko súkromníkov jazdí v Nemecku a odbory DB sa z toho nejdú zblázniť. Takže tie vaše "fakty" sú len nepodložené tvrdenia a polopravdy.

No ak k trati BA-DS-KN: ak tu ide niekto kritizovať Talent/Desiro a taktovú dopravu s tým, čo tam bolo predtým, tak mám dosť. Viem, že niektorí milujete M152.0 (810) akoby to bolo to najlepšie z ICE a TGV dokopy, ale bohužiaľ svet sa posunul ďalej a tento motorový vozeň už patrí len ak do múzea.

A mimochodom, ja som nikde netvrdil, že súkromník je "strašne lepší ako štát" (a na tie ostatné vaše hodnotenia ani nejdem reagovať). I keď debata o tom, či je súkromník lepší správca ako štát alebo nie, patrí do obdobia "ranného kapitalizmu". Ale tvrdím, že keď niekto chce robiť biznis na svoje podnikateľské riziko, tak štátna spoločnosť mu v tom nemá brániť dotovaním prevádzky z iných zdrojov.
  1 ... 9 10 11 12 13 ... 21      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko