..: Lehátkové vozy řady Bc postupně končí v pravidelném provozu :..

Lehátkový vůz řady Bc, foto: Michal ŠimekPraha (aktualizováno 15. 7. 23.00) - Jsou tomu již bezmála čtyři desetiletí, kdy na české koleje vyjely první lehátkové vozy řady Bc z produkce firmy VEB Waggonbau Bautzen. Zatímco starší série s označením Bc842 již do pravidelného provozu s cestujícími až na výjimky nezasahuje, vozy Bc833, vyrobené později, zejména v roce 1984, stále vozí cestující v prakticky původní podobně na nočních vlacích mezi Prahou a Slovenskem. I jejich dny se však nyní pomalu blíží konci a čeká je nahrazení. České dráhy totiž v uplynulých měsících obdržely od Rakouských spolkových drah (ÖBB) devět novějších lehátkových vozů řady Bcmz834, které nyní postupně zařazují do provozu právě místo původních vozů Bc. Cestující tak mají nyní poslední možnost potkat starší řadu v pravidelném provozu, dále totiž bude řazena jen jako posila či při mimořádnostech.

Interiér lehátkového vozu Bc na EC 126 Fatra, foto: Georgo Nové lehátkové vozy z Rakouska byly sice vyrobeny již v roce 1981 společností SGP Simmering, v letech 2004-2010 však prošly poslední rozsáhlou modernizací. Disponují tak například klimatizací nebo elektrickými zásuvkami. Kapacita starých i nově získaných vozů je stejná, a to 54 cestujících. Vozy jsou již nyní nasazeny například na spojích z Prahy do Krakova nebo Budapešti, naopak mezi Prahou a Košicemi na rychlíku R 442/443 Šírava nyní jezdí poslední exempláře vozů Bc. Předpokládá se však jejich nahrazení v nejbližší možné době, většina rakouských vozů totiž nebude před nasazením do provozu procházet žádnou větší revitalizací. „Nyní jsou v provozu čtyři rakouské vozy, další tři se zprovozňují a plán nasazení je srpen 2014. U dvou vozů bude provedena oprava většího rozsahu - vyvazovací oprava,“ doplnil k tématu mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.

Zdroje: Atlas vozů, České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 13.7.2014 (14:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 9      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer arj 
17.07.2014 (11:57)  
Karel Kovářík: zkuste se takhle dostat do Košic

A kolik lidí se tam potřebuje dostat?
Srovnání "letadlo-vlak" ... z Curychu do Paříže (cca 600 km) létá každou hodinu Airbus 321, slušně obsazený; každé dvě hodiny tam jede TGV (jízdní doba 4 hodiny), třeba někdo zná jeho obsazenost.
z Prahy do Košic (taky cca 600 km) to letí 2-3x denně ATR a jedou 3 vlaky/den.

Lukáš Hradecký: Postavit vlak z 10 vozů 1 třídy, a dát cenu do Brna 200,-, Ostravy 250,- Bratislavy - Žiliny 350,- Košic 500,- a Restaurační vůz

A nejezdí náhodou vlak z 10 vozů 1.třídy (přeznačených na druhou) mezi Prahou a Ostravou za cca 250 Kč už teď? Podle jeho provozovatele je zájem velký, ale přesto prodělává.
Registrierter Benutzer Kakov 
17.07.2014 (9:48)  
JH: zkuste se takhle dostat do Košic....
17.07.2014 (1:10)  
rpet - reagoval jsem na Paříž, kde se ceny zpátečních letenek pohybují kolem 5 tisíc a cena ubytování do 1500 Kč. Samozřejmě jsou určité destinace, kde výjimka boří pravidlo. Ale u kontinentální části Evropy je takových případů pomálu.

Co jsem našel narychlo na pozítří - 11-15 hod spořivý obchodní cestující:
letadlo 7300 odlet cca 7:30 - zpět po 17. hodině, hotel 900-1300 den před, stíhá dojet domů rozjezdy z Prahy kolem 20. hodiny, celkem 8200-8600
vlak 10 136 běžný/7605 In, lehátka 2700 (2x 25€) - musí jet den před a vrátí se den po, celkem 12836/10305.
úspora cca půlden, cca 4000 Kč pokud nevlastní In kartu
Registrierter Benutzer rpet  mail  
16.07.2014 (22:40)  
@ Josef Petrák

rpet: Od kdy je Heathrow na Balkáně? :)

a kde jsi vzal zase balkan? jiri hovorka o balkanu nic nezminil - alespon ne v tom postu, na ktery jsem reagoval. no, skoda, ze vzdycky uvozuju to, na co vlastne reaguju... (WTF??)
16.07.2014 (21:42)  
Lukáš Hradecký:
Postavit vlak z 10 vozů 1 třídy, a dát cenu do Brna 200,-, Ostravy 250,- Bratislavy - Žiliny 350,- Košic 500,- a Restaurační vůz ...

Platit to bude kdo? Vy? My všichni z daní? Chápu, že vlak z deseti vozů první třídy je Vaším vlhkým snem, ale vraťte se prosím na zem...
16.07.2014 (21:05)  
rpet: Od kdy je Heathrow na Balkáně? :)
Podívej se na ceny letů OK/QS do Splitu, pak na celu jízdenky ČD a porovnej si je.
16.07.2014 (16:42)  
SYN

myslím, že by stačila jedna reklama ala Filip Renč (prosím nebijte mne) protože věřím, že i reklama od Zdeněka Trošky by lidi uvrhla do vlaku.

Postavit vlak z 10 vozů 1 třídy, a dát cenu do Brna 200,-, Ostravy 250,- Bratislavy - Žiliny 350,- Košic 500,- a Restaurační vůz ...
Registrierter Benutzer SYN 
16.07.2014 (12:58)  
"QUO VADIS, železniční dráho ..."

Tak jaksi kdo chce být v cíli cesty rychle, letí letadlem. Kdo šetří každou kačku (euroš) ten jede autobusem. A teď jaksi je tu služba "něco mezi" u které bude hrozně citlivé zda náhodou nemá cenu jak letadlo za rychlost (pomalost) jako autobus. Zatím to tak rozhodně tradičně bývalo, za katalogovou (mezinárodní) cenu byl vlak drahý (ne každý je odborník na levné jízdenky, obzvlášť při prvním pokusu který obvykle rozhoduje o tom jestli "to zkusí příště zase") a přitom překonat (průměrnou) rychlostí autobusu po dálnici měl docela problém (trasa po kolejích obvykle delší, zastavování ledaskde ať už pro cestující nebo "služebně" při průjezdech uzly, přestupy (samozřejmě s patřičnými rezervami...)). Trochu víc místa ve vlaku se sice může hodit, ale takový jediný ujetý přípoj (tím busy obvykle moc netrpí, bývají přímé) takovou menší výhodu úspěšně zlikviduje.
Čili, vlakem jezdí obvykle ti co ho mají rádi a/nebo ti kdo mají bohaté zkušenosti a tím pádem si "dokážou poradit".
Obecně jde vlak už dneska zrychlit (částečně i bez VRT - když se rozumně pořeší problémy typu zastavování EC v Kolíně/MuN, kapacita nástupišť v uzlech, přepřahání/šibování...), nemusí být nějak extra drahý (akční jízdné, rozumná kapacita a obsazenost) ale i pak by to pořád ještě chtělo relativně dlouhou dobu (řádově roky) než nefandovští cestující získají obecné povědomí že "i vlakem to docela dobře jde" - a po celou tu dobu ty spoje nejspíš budou mít problém s obsazeností=ekonomikou, než se to zažije - a málokterá společnost má tu odvahu (a rezervy) pár let vytrvat na nějaké lince a čekat "až se to obrátí"
Prostě nic nebývá tak jednoduché jak by se mohlo na první pohled zdát...
Registrierter Benutzer rpet  mail  
16.07.2014 (12:54)  
Jiří Hovorka

...Nevím co tu řešíte... Při dnešní cenové politice drah vítězí spojení letadlo+hotel obojí dohromady vyjde nastejno jako vlak...

s takovým tvrzením bych byl dost opatrnej, to totiž ve většině případů nemusí bejt pravda. najít totiž v blízkosti letiště cenově přijatelnej hotel třeba na Heathrow, může být za konkrétních okolností o dost horší, než 13-ti hodinová cesta vlakem na totéž letiště. navic cena v takovém případě hraje jasně pro vlak (£120 one way], než pro kombinaci hotel+vlak (letenka £150 BA, plus hotel £80 Premier Inn]. jediným plusovým faktorem letadla v tomto konkrétním příkladě je časová úspora.

ale jsem si jistej, že plusových bodůpro vlak by se na tvojí argumentaci našlo určitě víc.
16.07.2014 (2:37)  
Jiří Hovorka , arj

potom zbývá se již jen zeptat, QUO VADIS, železniční dráho ...
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 9      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko