..: Lehátkové vozy řady Bc postupně končí v pravidelném provozu :..

Lehátkový vůz řady Bc, foto: Michal ŠimekPraha (aktualizováno 15. 7. 23.00) - Jsou tomu již bezmála čtyři desetiletí, kdy na české koleje vyjely první lehátkové vozy řady Bc z produkce firmy VEB Waggonbau Bautzen. Zatímco starší série s označením Bc842 již do pravidelného provozu s cestujícími až na výjimky nezasahuje, vozy Bc833, vyrobené později, zejména v roce 1984, stále vozí cestující v prakticky původní podobně na nočních vlacích mezi Prahou a Slovenskem. I jejich dny se však nyní pomalu blíží konci a čeká je nahrazení. České dráhy totiž v uplynulých měsících obdržely od Rakouských spolkových drah (ÖBB) devět novějších lehátkových vozů řady Bcmz834, které nyní postupně zařazují do provozu právě místo původních vozů Bc. Cestující tak mají nyní poslední možnost potkat starší řadu v pravidelném provozu, dále totiž bude řazena jen jako posila či při mimořádnostech.

Interiér lehátkového vozu Bc na EC 126 Fatra, foto: Georgo Nové lehátkové vozy z Rakouska byly sice vyrobeny již v roce 1981 společností SGP Simmering, v letech 2004-2010 však prošly poslední rozsáhlou modernizací. Disponují tak například klimatizací nebo elektrickými zásuvkami. Kapacita starých i nově získaných vozů je stejná, a to 54 cestujících. Vozy jsou již nyní nasazeny například na spojích z Prahy do Krakova nebo Budapešti, naopak mezi Prahou a Košicemi na rychlíku R 442/443 Šírava nyní jezdí poslední exempláře vozů Bc. Předpokládá se však jejich nahrazení v nejbližší možné době, většina rakouských vozů totiž nebude před nasazením do provozu procházet žádnou větší revitalizací. „Nyní jsou v provozu čtyři rakouské vozy, další tři se zprovozňují a plán nasazení je srpen 2014. U dvou vozů bude provedena oprava většího rozsahu - vyvazovací oprava,“ doplnil k tématu mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.

Zdroje: Atlas vozů, České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 13.7.2014 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
13.07.2014 (19:04)  
Tomáš R.: Lehátkové a lůžkové vozy do Krakova a Budapešti jezdí přes letní sezónu natřískané do posledního místa. To samé směrem na Slovensko.
13.07.2014 (18:53)  
Mně by docela zajímalo, zda lehátky ještě vůbec někdo jezdí. Nemyslím, že bych byl extrémně přecitlivělý, ale trávit s cizími lidmi noc na takhle miniaturním prostoru je pro mě teda zcela nepředstavitelné. A šestičlenných skupin asi moc nebude.
registrovaný uživatel BigDye 
13.07.2014 (18:04)  
M 474 003
v letech 2004-2010 však prošly poslední rozsáhlou modernizací
Fakt je tam zastaralá elektronika? Nevím, ptám se.
13.07.2014 (18:02)  
to M 474 003: A klasický koloťuk a ještě rejpal a "potížista" jak vidno. No, trochu to přeháním, ale už mne unavují ty neustále negativní názory, navíc velmi jednostranné. Ono pokud si má člověk vybrat mezi Bc, nebo rakouskou ojetinou, tak je pořád ta ojetina krok vpřed, bohužel. Navíc z pohledu zákazníka, tedy cestujícího, mu mlže být použitá technologie ukradená, pokud tedy funguje. A určitě lidi ocení relativně nový (medrnizovaný) vagon než 30 starý, navíc morálně 40 let straý a už v té době zastaralý typ. Já ty nákupy z Rakouska docela oceňuji, sice to není extra výhra, ale lepší než mít 10 nových vagonů a 100 starých a odrbaných.
13.07.2014 (17:38)  
Takže sem příjde právě ta nejhorší odrůda, s tyristorovým centrálním zdrojem a prolezlá zastaralou a nespolehlivou elektronikou. Jenomže všichni budou z rakouského ojetého šrotu povinně nadšení, a kdo nebude, dostane mínusy. Na každou blbost, kterou by zvládl klopný obvod se dvěma tranzistory je několik brouků, k tomu zdroj 5V, po každé stahovačce delší než 20 vteřin se provádí 6 minut trvající test CZE, no pěkně děkuju, bude co spravovat.
registrovaný uživatel JB 
13.07.2014 (15:28)  
Pokud jsou nejnovější z roku 1984, autor chtěl napsat spíš "bezmála čtyři desetiletí".

Budu na ně vzpomínat jako na vozy, které v denní úpravě měly málo skloněné police na zavazadla, takže ta při prudkém brzdění padala. Jedou mi tak spadl na hlavu kufr meruněk (jezdívalo se na Moravu pro meruňky). Vztah ke kvalitě mého příspěvku v tom nehledejte.
registrovaný uživatel ikkyu 
13.07.2014 (14:37)  
No tak ono není moc o co stát, sedí se v tom ještě hůř než v klasickém béčku. Hlavně aby zmizely z denních spojů.
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko