..: Lehátkové vozy řady Bc postupně končí v pravidelném provozu :..

Lehátkový vůz řady Bc, foto: Michal ŠimekPraha (aktualizováno 15. 7. 23.00) - Jsou tomu již bezmála čtyři desetiletí, kdy na české koleje vyjely první lehátkové vozy řady Bc z produkce firmy VEB Waggonbau Bautzen. Zatímco starší série s označením Bc842 již do pravidelného provozu s cestujícími až na výjimky nezasahuje, vozy Bc833, vyrobené později, zejména v roce 1984, stále vozí cestující v prakticky původní podobně na nočních vlacích mezi Prahou a Slovenskem. I jejich dny se však nyní pomalu blíží konci a čeká je nahrazení. České dráhy totiž v uplynulých měsících obdržely od Rakouských spolkových drah (ÖBB) devět novějších lehátkových vozů řady Bcmz834, které nyní postupně zařazují do provozu právě místo původních vozů Bc. Cestující tak mají nyní poslední možnost potkat starší řadu v pravidelném provozu, dále totiž bude řazena jen jako posila či při mimořádnostech.

Interiér lehátkového vozu Bc na EC 126 Fatra, foto: Georgo Nové lehátkové vozy z Rakouska byly sice vyrobeny již v roce 1981 společností SGP Simmering, v letech 2004-2010 však prošly poslední rozsáhlou modernizací. Disponují tak například klimatizací nebo elektrickými zásuvkami. Kapacita starých i nově získaných vozů je stejná, a to 54 cestujících. Vozy jsou již nyní nasazeny například na spojích z Prahy do Krakova nebo Budapešti, naopak mezi Prahou a Košicemi na rychlíku R 442/443 Šírava nyní jezdí poslední exempláře vozů Bc. Předpokládá se však jejich nahrazení v nejbližší možné době, většina rakouských vozů totiž nebude před nasazením do provozu procházet žádnou větší revitalizací. „Nyní jsou v provozu čtyři rakouské vozy, další tři se zprovozňují a plán nasazení je srpen 2014. U dvou vozů bude provedena oprava většího rozsahu - vyvazovací oprava,“ doplnil k tématu mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.

Zdroje: Atlas vozů, České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 13.7.2014 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
14.07.2014 (22:21)  
"Nové" lehátkové vozy (nejspíš) na vlastní kůži neznám a věřím že nejsou zdaleka dokonalé, ale s Bc už se opravdu muselo něco dělat, a tohle byla asi nejschůdnější možnost. Ze svých cest v Bc si živě vybavuji v létě vedro (hlavně nahoře), rachot za jízdy doprovázený hukotem větru od otevřeného okna v chodbičce, potom brzdění s hlasitým skřípotem špalíků a během pobytu ve stanici neustálé rachocení a vrzání odněkud z podlahy (nevím, brzdové potrubí?), návštěva WC také někdy stála za to. Nic z toho mě doufám v Bcmz nečeká, což myslím že je pro cestující nejdůležitější. Jestli se to podaří udržet ve spolehlivém provozu, je druhá věc.
14.07.2014 (18:57)  
Lukas Hradecky: vagon pro 6 lidí bude dnes celkem diskomfortvní pro normální lidi.
Na stejnem prostoru bezne cestuje 6-8 lidi vlakem v cele evrope. Na stejnem prostoru v autobuse cestuje 12 lidi (i pres noc) a jeste si pochvalujou, ze dostali zadarmo kafe...
Co tady chybi je kompletni konkurenceschopnej produkt.
14.07.2014 (18:47)  
Takze M 474 003 klasicky zas nechce pochopit, ze cestujiciho nezajima technicka zdarilost vozu, ale pohodli. To ze bautzen je z udrzbarakyho pohledu lepsi tady nikdo nerozporuje, ale prinejmensim dokazali rakousti soudruzi udrzovat ten "spatnej" vagon lip, nez cesti soudruzi ten dokonalej bautzen.
14.07.2014 (18:24)  
Jan Máca
Vozů Bcmz je 9 (mělo jich být 12, pak 10, asi byly vysoké provize ... :-(), Budapest 2, Bohemie (Šírava) 2, Krakov 2, Slovakia 2, 1 + několik Bc833 (ČD asi 2, ŽSSK snad více, mají je ještě na vnitru) záloha.
editor nebo admin ŽP Jan Máca  mail  
14.07.2014 (16:07)  
Kokot Starý: No, počítáte celkem dobře. 2 na Budapešť, 2 na Krakow, a tím pádem zbývají 4. 2 do zálohy a 2 na Šíravu, kde nahradí české Bc833. Takže WSK to stejně nijak nepomůže (krom 2 Bc půjčených od ČD) a slovenských bacek se stejně nezbaví...
14.07.2014 (14:54)  
ad wen
... o Slovensku vůbec nemluvě ...
Jděte se podívat na nádraží, WS Slovakia (slovenský poskytovatel služeb v lůžkových a lehátkových vozech) provozuje dva typy lehátkových vozů, vlastní nebo od ČD zapůjčená stará lehátka Bc833 a ještě starší ojetiny, odkoupené asi před dvaceti lety od DB jako vyřazené (se třemi "dvojitými" okny-oddíly) jakýmsi slovenským soukromým dopravcem. Již se nemohou dočkat, až jim ČD zapůjčí nyní dodané Bcmz (také kam by jinak tyto jezdily, že? - 2 do Budapesti a omezeně 2 do Krakova, jinam ČD lehátka neprovozuje).
14.07.2014 (14:52)  
Lukáš Hradecký: Poslední švýcarský výprodej jezdí jako řada A-RJ Amz. :) NS má naopak vozů málo, i když... to, co vrátily OBB, se po odstavení ve Vídni do kopřiv po čase prodalo ČD.
registrovaný uživatel wen 
14.07.2014 (14:44)  
Lukáš Hradecký: Opravdu si někdo myslí, že v Makedonii nebo Kosovu (o Slovensku vůbec nemluvě), jsou dneska zvědaví na vysloužilé vagony ausgerechnet od nás?
14.07.2014 (13:52)  
A proč nenakupujeme i ze Švýcarska, Nizozemí ...
oni se ničeho nezbavují? To bych pochyboval, Švýcarské a Nizozemské vagony - jsou jedny z nejlepších v Evropě - úžasné.

My bychom na oplátku mohli tyto Bc prodat Makedonii, Kosovu, Bosně a až tam dojezdí, mohli by je hodit rovnou do pece.

Mohl by existovat takový koloběh - Nizozemci nové - prodej Čechům, ti udělají po 20 letech ježdění v Nizozemí modernizaci, pak po 10 letech v ČR na Slovensko - dále pak do Makedeonie, nebo Albánie a nakonec do pece a z železa zase vyrobit vagon pro Nizozemí

Kokot starý

máte bod ... souhlas se vším ... nevěděl jsem, že Rakouské zázraky, kakají na koleje
registrovaný uživatel Lesan 
14.07.2014 (13:43)  
Letos pravděpodobně ano.
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko