..: Lehátkové vozy řady Bc postupně končí v pravidelném provozu :..

Lehátkový vůz řady Bc, foto: Michal ŠimekPraha (aktualizováno 15. 7. 23.00) - Jsou tomu již bezmála čtyři desetiletí, kdy na české koleje vyjely první lehátkové vozy řady Bc z produkce firmy VEB Waggonbau Bautzen. Zatímco starší série s označením Bc842 již do pravidelného provozu s cestujícími až na výjimky nezasahuje, vozy Bc833, vyrobené později, zejména v roce 1984, stále vozí cestující v prakticky původní podobně na nočních vlacích mezi Prahou a Slovenskem. I jejich dny se však nyní pomalu blíží konci a čeká je nahrazení. České dráhy totiž v uplynulých měsících obdržely od Rakouských spolkových drah (ÖBB) devět novějších lehátkových vozů řady Bcmz834, které nyní postupně zařazují do provozu právě místo původních vozů Bc. Cestující tak mají nyní poslední možnost potkat starší řadu v pravidelném provozu, dále totiž bude řazena jen jako posila či při mimořádnostech.

Interiér lehátkového vozu Bc na EC 126 Fatra, foto: Georgo Nové lehátkové vozy z Rakouska byly sice vyrobeny již v roce 1981 společností SGP Simmering, v letech 2004-2010 však prošly poslední rozsáhlou modernizací. Disponují tak například klimatizací nebo elektrickými zásuvkami. Kapacita starých i nově získaných vozů je stejná, a to 54 cestujících. Vozy jsou již nyní nasazeny například na spojích z Prahy do Krakova nebo Budapešti, naopak mezi Prahou a Košicemi na rychlíku R 442/443 Šírava nyní jezdí poslední exempláře vozů Bc. Předpokládá se však jejich nahrazení v nejbližší možné době, většina rakouských vozů totiž nebude před nasazením do provozu procházet žádnou větší revitalizací. „Nyní jsou v provozu čtyři rakouské vozy, další tři se zprovozňují a plán nasazení je srpen 2014. U dvou vozů bude provedena oprava většího rozsahu - vyvazovací oprava,“ doplnil k tématu mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.

Zdroje: Atlas vozů, České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 13.7.2014 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
16.07.2014 (0:30)  
Nevím co tu řešíte... Při dnešní cenové politice drah vítězí spojení letadlo+hotel obojí dohromady vyjde nastejno jako vlak, ale pohodlí je nesrovnatelné. Zatímco ve vlaku se mačká na minimálním prostoru 2-6 cestujících, hotelový pokoj nabídne větší prostor.

A na kdyby se dnes nejezdí...
registrovaný uživatel arj 
15.07.2014 (23:15)  
Lukáš Hradecký:Pokud vlak pojede kontinuálně za 11 hodin při 100km/h urazí 1100km, tratě na západě umožní i rychlost 200km a vyšší

Přičemž právě ty Drážďany jsou od Paříže vzdáleny tisíc km (měřeno po silnici, ale vlakem to bude spíš delší). Tratě na západě sice umožňují v=200 a více, ale přes města a jejich nádraží jsou různá omezení ... Kdysi jsem se tu ptal, po jaké době od odjezdu ze stanice v průměrném (západo)německém městě se vlak rozjede na rychlost přes 200/220/250 km/h, bohužel bez odpovědi. Já si občas dopřeji jízdu Thalysem, ale tam "veřejný tachometr" není; při posledních pár jízdách ICE jsme se dostali maximálně někam kolem 150 a následovalo další zastavení. Tak třeba někdo v létě pojede rychlovlakem a realitu zjistí.
K tomu samozřejmě otázka, kolik máme v CZ kolejových vozidel (loko i vozů) s rychlostí 200 ... a ještě k tomu s německými a francouzskými "papíry" a vybavených podle požadavků Vámi navrhovaných nočních vlaků?

ICE 9558 vyjede z Frankfurtu v 6:00 a v Paris je v 9:50

Mnou uváděný čas ve 20 hod z Berlína a 22 hod z Hannoveru s příjezdem do Paříže v půl desáté je opsaný z jízdního řádu nočního vlaku Berlín/Hamburk-Paříž. Vámi uváděné ICE jede z Frankfurtu (tedy nějakých 550 km od Paříže = cestovní rychlost 150 km/h, žádných 200+) a na něm je špárprajs 99 eurů, základní cena € 126.

pokud český vlak se nedostane na německé koleje, potom nevím co děláme v EU

Český vlak se na koleje jiných států EU dostane, ale ...
1. musí mít "techničák" pro příslušné země,
2. musí se nakreslit někam mezi existující vlaky (a narazíme na otázku, zda německý NExák je více nebo méně důležitý než česko-francouzské lehátko?)
3. pořád to neřeší "trasu" po Francii resp. "volný slot" v Paříži ... když koukám na Hafas, tak první příjezd od FRA do PAR je 8:05 pomocí francouzského TGV (tedy tím, co jsem nazval "nutný tradiční dálkový" vlak. Na nějaký vlak ČD, který jim možná přijede na čas, možná s mnohaminutovým zpožděním a tudíž - kvůli pár cestujícím - blokovat cenné koleje, nebudou fakt zvědavi).
15.07.2014 (22:20)  
arj

20:00-7:00 je 11 hodin, běžná doba je 15 hodin s 5 přestupů.
Pokud vlak pojede kontinuálně za 11 hodin při 100km/h urazí 1100km, tratě na západě umožní i rychlost 200km a vyšší, takže doporučuji Pikeheadovi oprášit si znalosti matematiky. Přece takový vlak tam nepojede 100km/h

Tak pane ARJ

třeba tento: ICE 9558 (Frankfurt(Main)Hbf->Saarbrücken Hbf->Paris Est) vyjede v 6:00 a v Paris je v 9:50 ...

Stejně pokud český vlak se nedostane na německé koleje, potom nevím co děláme v EU. - asi jen ty voly, kteří jsou zemí 2. kategorie.
15.07.2014 (18:13)  
To dokážu taky, udělat CZE na 1000V 16 2/3 Hz, stačí transformátor, a po léta to Rakušanům fungovalo. Do ostatní Evropy to stačilo, pokud to dojelo do Itálie, byl problém. A do východní Evropy jezdily vozy s alternátorem a parním topením. A pokud se to vzpouzelo, stačilo vyndat uhlíček, a bylo 1000V střídavých nastálo, a nikdo to neřešil a nemusel řešit. Dokud se ty vozy neobjevily v Českostánu, tady začal být požadavek na činnost tyristorové části, a začaly problémy. Tyristorům vadí napěťové špičky, krátkododobé výpadky a snad i piezoelektrické zapalovače cestujících na nástupišti. Pokud se tohle vyřeší, tak jednoznačně CZE vede. Taky za to může babylonské zmatení napěťových soustav, až bude jednou konečně v Evropě 25kV 50Hz, tak se zjednoduší požadavky na CZE a bude snad fungovat.

Nejlepší CZE má jednotka 460 a 560.
15.07.2014 (17:45)  
Ty časy do Paříže počítají s využitím náhradní letecké dopravy v části trasy? :) Jako vize jinak dobrý! Snad se dožiju... :)

Nadávání na vozy s CZE je pitomost, spíš je potřeba odstranit česká specifika typu stahovačky, případně ty vozy v rámci zadání a přejímky na tyto provozní situace otestovat a vrátit dodavateli k řešení. (Pokud jsou v tom mikrovlnky, jsou to vždy velké rekonstrukce nebo novostavby.) Není to o blbé elektronice, ale o blbém zadavateli.

A jak tu kdosi psal, že v ešusu je vše z mizerných plastů, loupe se a odchází - tož to je to samé. M1 ani 81-71M nijak mizerně ani plastově nevypadá, a to tu 81-71M dělali titíž soudruzi, které ale někdo víc kopal do prdele a díval se jim na prsty.
registrovaný uživatel arj 
15.07.2014 (15:42)  
v 20:00 vyjel vlak z Prahy a v 6-7:00 by byl na Pařížském nádraží ... to celé za 100,- €, děcko za 50,-€?

Zatímco Němec veze vlak z Berlína v 8 večer, v 10 ho spojí v Hannoveru s vlakem z Hamburku a do Paříže to celé přijede v půl desáté dopoledne. Cena je těsně pod 200 euro.

Fakt si myslíte, že by Němec vlak za půlku peněz i času pustil na koleje?
A byly by SNCF schopné takový vlak protáhnout ráno do Paříže? Co já na nádražích s podobným významem a přepravními proudy zažil, tak mezi 6:30-9:00 není volno (na zhlaví ani u peronů) na nic než na ZDO a nutné "tradiční" dálkové vlaky
15.07.2014 (15:15)  
topič

máte něco k věci nebo hadr na hlavě?
dopisovatel nebo člen ŽP topič  mail  
15.07.2014 (12:36)  
Lukáš Hradecký: Víte jak by Čeké dráhy podkloply nohy Aerolinkám, kdyby v 20:00 vyjel vlak z Prahy a v 6-7:00 by byl na Pařížském nádraží? Z Drážďan to frčí 200km/h nebo více až do Paris. Zastávka 1, Frankfurt a to celé za 100,- €, děcko za 50,-€?

Na tohle pomůže jedině mokrej hadr na hlavu nebo omývat přirození vlažnou vodou.
15.07.2014 (12:30)  
Neustálé rachocení během pobytu ve stanici dělají brzdová táhla, jak klesá tlak v brzdovém válci, tak se povolují, leží na takových válcích, a protože je nikdo nemaže nebo maže příliš, pak písek z tratě znemožní jejich funkci a táhla vržou, to je celé, ale tohle dělá každý vůz, který nemá brzdové válce v podvozcích.

Mně a většině cestujících je k ničemu vůz, který má sedadla potažená krokodýlí kůží, zlaté kliky a já nevím co ještě, když v mobilu slyším hlášku typu: V Poříčanech jsme přejeli na jinou kolej, v rozváděči to cvaklo a vypnuly se mikrovlnky, ledničky a kávovary a od té doby tady začíná být zima/vedro, co s tím mám dělat? No vypni jisič č X, napočítej do 10 a zase ho zapni a modli se Otčenáš, víc takhle na dálku ti neporadím. Bautzen má alternátor, pravda, je to dvojí přeměna energie a je to zastaralé, ale je tomu jedno, v jaké poloze je sběrač na hnacím vozidle a co je v troleji a funguje to(pokud někdo neukradne diody, aby mohl svářet stejnosměrným proudem). Tim nechci říct, že mám něco proti CZE, takové které funguje ocením, ale takové které se musí zaříkávat nějak pdobně jako výhybka na 17té koleji nemusím.
14.07.2014 (22:33)  
bartik09

máte absolutní pravdu ...

konkurenční produkt jsem viděl na Ukrajině a bylo to superkupe.

strašný produkt jsem viděl na Ukrajině a byla to plackarta

Co takhle použít dvou patrové vozy, kde dole bude sedící luxus a o patro výš se bude spát. Myšleno pro 2 dospělé, nebo 2 dospělé + dítě, nebo + 2 děti a samozřejmě nějaká vagonová hospůdka, kde se dá dobře pít a jíst.

Jenže kolik lidí pojede z Prahy, aby ráno byli v Paříži ...,

když se dnes podívám na jízdní řád, je tam 5 přestupů a 14 hodin cesty a základní cena 5000,-Kč. To je strašné a každý stránku s takovou nabídkou zavře a jde hledat letenku

To přesedání, doba a cena devalvuje železniční dopravu. Pokud budeme poskakovat po 200-400km nebudou žádné spací vlaky podle mého názoru třeba.

Pořád se bavíme hromadností, ale co takto lidem nabídnout luxus za přijatelnou cenu a dobu.
Víte jak by Čeké dráhy podkloply nohy Aerolinkám, kdyby v 20:00 vyjel vlak z Prahy a v 6-7:00 by byl na Pařížském nádraží? Z Drážďan to frčí 200km/h nebo více až do Paris. Zastávka 1, Frankfurt a to celé za 100,- €, děcko za 50,-€?

Myslím, že by vyrostl nový fenomén, jee mámo pojedem na čumendu tam nebo onde.
  1 ... 4 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko