..: České dráhy zřejmě připravují flotilu vozů pro spolupráci s DB :..

Vůz Ampz ČD, foto: Aleš PetrovskýPraha — Jako neodvratitelný lze už pravděpodobně vnímat neúspěch soukromého dopravce RegioJet při zajišťování vlaků na trase Praha – Berlín – Hamburk. I přes pokračující dominanci jediného dopravce ale patrně dojde k definitivnímu rozdělení vozebního ramene Graz – Praha – Hamburk právě v našem hlavním městě. O zkrácení extrémně dlouhých linek usiluje Deutsche Bahn už delší dobu, teď ale dvě zásadní indicie nasvědčují, že se Praha skutečně v dohledné době stane pro cestující z Rakouska do Německa přestupním bodem: jednak má na situaci vliv nasazení railjetů ČD a ÖBB; dnes navíc České dráhy zadaly výběrové řízení na modernizaci 93 vozů pro rychlost 200 km/h.

Dráhy chtějí přestavět 71 vozů řad Ampz, Bmz a WRmz, které pořídily od společnosti Siemens v letech 1999-2006, a dalších 22 vozů řady Bmz, které byly pořízeny od Rakouských spolkových drah. Mluvčí Petr Šťáhlavský nicméně zdůrazňuje: „Pokud jde o určení vozů, pak jsou to vozy pro mezistátní dopravu na nejvyšší úrovni v kategorii EC/IC. V současné době je však předčasné hovořit nebo spekulovat o jejich budoucím provozu do Německa. ČD v minulosti opakovaně deklarovaly zájem i v budoucnosti zajistit provoz na lince Praha - Hamburk v kooperaci s DB, tento náš zájem stále trvá.“ Dráhy podle něj o možné spolupráci s DB dále jednají, situaci ale momentálně nechtějí komentovat.

Interiér vůz Bmz, foto: Aleš PetrovskýRekonstrukce 63 vozů (Ampz, Bmz, WRmz) a opce na rekonstrukci 8 vozů Ampz bude zahrnovat revitalizaci interiéru, přečalounění (případně obměnu) sedaček a dosazení nových koberců, a to i ve druhé třídě. Dále proběhne komplexní obnova toalet, dosazení vnitřního i vnějšího audiovizuálního informačního systému, dosazení infrastruktury pro Wi-Fi a elektronický rezervační systém či modernizace klimatizace pro vyšší účinnost a spolehlivost.

U devíti vozů Ampz146, 26 vozů Bmz245 a sedmi vozů WRmz815 bude navíc vyměněn i centrální zdroj energie (CZE). U všech vozů budou také provedeny vyvazovací opravy a kompletní technická údržba včetně opravy podvozků a elektrovýzbroje; řada Ampz se pak dočká i výměny sedadel. ČD počítají s dokončením revitalizace do 17 měsíců od podpisu smlouvy. Celková hodnota zakázky by se měla pohybovat kolem 497,7 miliónu korun.

Vůz DB, foto: Aleš PetrovskýDruhé výběrové řízení se týká 22 vozů ř. Bmz odkoupených od ÖBB. U čtyř exemplářů bude provedena většina prací stejného rozsahu, jako u vozů Bmz245. Dalších devět má být přestavěno na velkoprostorové uspořádání, čímž vznikne vagon řady Bmpz.

Posledních devět vozů bude předěláno na víceúčelové velkoprostorové vozy nové řady Bbdmpz, obsahující prostor pro osoby se sníženou pohyblivostí, bezbariérovou toaletu, služební oddíl a prostor pro přepravu kol. Všechny vozy budou taktéž vybaveny novým informačním systémem, koberci, Wi-Fi atp. a dostanou nový klimatizační systém a CZE, což je vzhledem k jejich stavu pochopitelné. Úpravy budou dokončeny do 14,5 měsíců od nabytí účinnosti smlouvy. Celková hodnota zakázky se odhaduje na 424,7 milionů korun.

Pro větší přehled přinášíme kompletní seznam vozů (vč. využití zmíněné opce) po zmíněné rekonstrukci:

ŘadaPočet kusůPoznámky
Ampz14311
Ampz1469
Bmz24115
Bmz24526
WRmz81510
Bmz4 kusyrevitalizace původních vozů ÖBB
Bmpz9 kusůpřestavba z vozů Bmz ÖBB
Bbdmpz9 kusů

Po dokončení všech přestaveb bude možné sestavit devět plnohodnotných souprav z vozů Ampz, WRmz, Bmz, Bmpz a Bbdmpz.

Zdroje: Kvalifikační dokumentace, Věstník veřejných zakázek I. a II., vyjádření ČD


Aleš Petrovský | 2.5.2014 (16:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Německo Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
02.05.2014 (22:19)  
Vážení, uvědomte si, že se ten vůz bude kompletně vykuchávat, budou se tam dávat nové sedačky (do velkopr. usp. namísto kupé), CZE, klima, bude se interiér uzpůsobovat pro vozíčkáře atd. No a za hubičku to není. Cokoliv do drážního interiéru je nechutně drahé (nemluvě o novém CZE a klimavybavení). Ale kdoví, třeba to někdo zvládne i levněji :)
02.05.2014 (22:18)  
Hmm, takže to nakonec dopadne tak, že i na Slovensku budou mít na vnitrostátních vlacích modernější vagóny než máme my. Těch přestárlých béček se prostě nikdy nezbavíme. Divím se, že ve městech ještě pořád nejezdí v MHD Karosy ŠM, na silnicích Pragy V3S a na silnicích Škody 100. Vítejte ve 21 století. Třeba by ještě Siemens těch zbylých 8 souprav RJ vyrobil, kdyby je ČD chtěly...
Registrierter Benutzer PepaN 
02.05.2014 (18:59)  
zdenek84: no a nový vůz je kolik? přes 50 mega?

Jinak vozy to rozhodně nejsou špatné, ještě nadělají hodně služby, otázka je, jestli tam však neposílat naše BMZ atd.
02.05.2014 (18:53)  
"Aleš Petrovský - No, ale co by pak jezdilo v regionální dopravě??" // Asi by muselo dojít k vhodnější redistribuci Regio-XXX. Případně by holt přechodnou dobu jezdila na regionálce nahrazená béčka, což si nemyslím, že by bylo tak tragické.
02.05.2014 (18:47)  
počítám správně cenu za rekonstruovaný rakouský vůz na velkoprostorový 8,2 milionu za nákup + 22 milionů za rekonstrukci (pokud od ceny zakázky odečteme 4 humanizované vozy - přibližně za stejnou cenu jako vůz předešlé zakázky 7 milionů)= 30 milionů!? myslel jsem, že doba podobných rekonstrukcí už je pryč
02.05.2014 (18:02)  
Ale jsem rád, že to budou soupravy, ne jednotky.
02.05.2014 (17:50)  
Upřímně tuto snahu až tak nechápu. Podle mě vše jsou to kvalitní vozy, které není nutné v současné době nějak výrazně upravovat. Chápu, že chtějí kvalitní podvozky, ale nechápu, proč raději nesáhnou po řadě Bdmtee, která má velmi početnou flotilu a neudělají z toho vozy, které se hodí pro přepravu lidí? Úplně ideální kandidáti pro rychlíkové vozy.
02.05.2014 (17:06)  
22 modernizací je z těch Bmz co byly nakoupeny teď. Nové VŘ na rekonstrukci těch vozů co měla původně dělat Janoza je teprve v přípravě.
02.05.2014 (16:52)  
DálničářMK: Až na to, že DB CD railjety nechtějí.
02.05.2014 (16:43)  
Vidím, že postžaludovská ČD neví coby, myslím, že soupravy ČDrsailjet měly původně jezdit do Hamburku z Grazu, takže buď natáhnout trasu z Prahy dnešním railjetům nebo udělat nové.
  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko