..: ČD převzaly první railjet, dnes veze první cestující :..

První souprava ČD railjet na pražském hlavním nádraží, foto: Josef PetrákPraha — Dlouhé čekání, okořeněné řadou sporů, je u konce. České dráhy dnes na pražském hlavním nádraží oficiálně představily cestujícím i veřejnosti novou netrakční jednotku s komerčním označením ČD railjet, která teď veze první běžné cestující na pravidelném spoji IC 571 z Prahy do Břeclavi. Již od zítřka bude souprava s pronajatou lokomotivou řady 1216.2 ÖBB jezdit na páru expresů Brněnský drak z Brna do Prahy a zpět. V polovině června by pak měl začít provoz až do Vídně a od poloviny prosince budou všechny vlaky v relaci Praha - Vídeň - Graz vedeny výhradně jednotkami railjet, střídavě v gesci českého a rakouského dopravce a s uspořádáním do třech vozových tříd. Do té doby budou cestující railjety potkávat v omezeném testovacím provozu i na některých netradičních vlacích.

Od předchozího představení ve výrobním závodě společnosti Siemens ve Vídni prodělal interiér vlaku pouze kosmetické změny: byly doplněny piktogramy a samolepky; na první pohled je patrné doplnění tmavě modrých textilních podhlavníků ve druhé, respektive economy třídě. Na rozdíl od rakouské verze naopak nebudou instalovány skleněné přepážky oddělující od ostatního prostoru i mezi sebou sedačky v oddíle business. Kvalitativní standard nejvyšší vozové třídy tak i v plném provozu zůstane mezi českou a rakouskou verzi odlišný. Na druhou stranu se má odlišit od třídy first také rozsahem palubních služeb, který doposud není znám.

První ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš Danielka

Co se týče dalších dodávek a nasazení do provozu, ještě během května by měla dle vyjádření zástupců ČD do Česka dorazit další jednotka. Railjety by poté měly kromě zmíněných expresů zkušebně jezdit na páru rychlíků 866/867 Viktor Kaplan. Poté by se mělo tempo dodávek dalších vlaků dostat na rozmezí tří až čtyř týdnů na jednu soupravu tak, aby na přelomu října a listopadu byly u nás všechny soupravy a aby mohly railjety od prosince vyjet na svou zamýšlenou trasu naostro. V průběhu zkušebního provozu nebude vyžadován žádný doplatek za třídu business, kterou tak bude moci využít kterýkoliv cestující s jízdenkou 1. třídy. Od prosince pak dráhy chtějí představit pro tyto vlaky nový ceník.

Interiér druhé třídy ČD railjet, foto: Matouš DanielkaBistro v ČD railjetu, foto: Matouš DanielkaIC/RJ 571 v Brně, foto: Matouš Danielka

Vlakové bistro bude nabízet běžný sortiment, který známe z ostatních jídelních vozů se servisem společnosti JLV. Podle manažerů ČD se navíc plánuje ve spolupráci s rakouským partnerem úprava cen tak, aby nabídka i ceny v českých a rakouských railjetech nebyly tak odlišné.

Zdroj: České dráhy, ČT 24, iDnes.cz


Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla Reportáže

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 14 15 16 17 18 ... 22      Zpráv na stránku:   
07.05.2014 (13:34)  
Zajímavá je dabata na Novinkách, zatím tam jeden píše, že by vlakem jezdil, kdyby ho přivezli a odvezli autem na nádraží. Čekám, kdy se tam objeví názor, že to byly vyhozené peníze a kdyby se raději investovalo do silnic.
registrovaný uživatel zdenda 
07.05.2014 (13:25)  
Ad Česká Třebová: Z velkého pohodlí na menší se těžko zvyká, nicméně ČT má extrémně nadstandardní dopravní spojení v ČR vzhledem ke své velikosti. Na rozdíl od Kolína zde nejsoužádné velké přestupní vazby, na vlak snad jen do Lanškrouna a Moravské Třebové. Tudíž kdyby EC v Třebové nestavěly, nestalo by se vůbec nic horšího, než že by lidi odsud jezdili jinými vlaky.
registrovaný uživatel Jugy  mail  
07.05.2014 (13:03)  
V Český Třebový zastavují už dneska vlaky nejvyšší kvality (RegioJet) + desítky spojů ČD. Co by ještě chtěli? Jo tak... Ony ve žlutých expresech neplatí režijky... Hm, fakt diskriminace.
07.05.2014 (12:36)  
Heh, zase Třebová. :-P Už aby se jezdilo na Benešov a Jihlavu po nové VRT a řešila se regionální vrstva v Benešově a v Jihlavě. :D

Ano lidi nechcou do krychlíku, neboť (dis)komfort ze všeho nejvíc připomíná Tatramatku pračku: Dělá to randál a čas od času se to rozvibruje (především na rovinkách, absence tlumičů vrtivých pohybů je znát). Taky tomu chybí klima a zásuvky.
Je logické RailJet zastavovat v Pardubicích a možná Kolín pro výstup od Brna a nástup do Brna (což lze řešit tarifní politikou). A vagony ze současných i nedávných bazarových nákupů a rekonstrukcí se můžou zapřáhnout na R.

Pokud je jedno jestli 2:30 nebo 2:40 na Brno-Praha, tak je pak stejně jedno jestli 1:01 EC proti 1:13 R ze Třebové do Brna. Autem je to asi 1:30 a o nervy po přetížené silnici, na které je pomalu víc křížků než dopravních značek.
07.05.2014 (11:42)  
(OT) mahathma: Office má v současnosti zajímavé licencování formou předplatného Office365. :) Mám 5 licencí, které můžu používat libovolně na Win a Mac OS X. Office formát je otevřený standard dle ISO, takže kdo implementuje tento standard, je 100% kompatibilní s MS Office. A také tu máme Office Web Apps.

railjet by uměl současný UIC standard pro komunikaci, ale asi by si za úpravy a recertifikaci musely dráhy zaplatit. Takže zvolili cestu menšího odporu - 1216 ÖBB.
registrovaný uživatel Rodney 
07.05.2014 (11:38)  
mat.mt: Já v té spádové oblasti, co tu neustále někdo konstruuje žiju, konkrétně tedy ve SY. A neznám nikoho, kdo by jel do Prahy a přestupoval v ČT. Každej normální člověk radši jede rychlíkem přímo. Nejvíce mě pobavilo nejdokonalejší IDS. Jsem nevěděl, že IDS JMK zasahuje až do Třebové. :-D
registrovaný uživatel Kakov 
07.05.2014 (11:38)  
mat.mt:

v čem vidíte v případě Kolína přínos rychlíků přes vysočinu? oproti R přes Pardubky v MuN??


ono totiž jedou v podstatě ve stejnou dobu a tudíž je nabídka spojení v podstatě stejná jako v MuN, s tím, že MuN má navíc ještě Sp, který doplňuje takt rychlíků....
registrovaný uživatel Kakov 
07.05.2014 (11:30)  
bartik09:

kde by prosím chyběla 380?? zatím ji hodně vidím i na vlacích, kde by ji persing nahradil bez problémů
registrovaný uživatel mat.mt  mail  
07.05.2014 (11:25)  
Problém MuNu je ten, že ta "odborníky" z ČVUT neustále popíraná spádová oblast Česká Třebová skutečně existuje (jó z Prahy se to radí dobře, ale zkuste si tad žít...) Za druhé zrušení zastavování bude rána pro nejdokonalejší IDS na světě, který má na ECčka navázánu řadu přípojů.

Dostat se ze Třebové na Prahu by neměl být problém, každou chvilku něco jede a teď tu zastavují dokonce i ty žluté věci. Háček je v tom, že ve zkrácených vlacích z Ostravy bývá obsazenost vyšší než 80% a u lidečských EC jen o málo menší. Naopak vlaky od Brna jezdí ve špičku i v sedle poloprázdné.
Se směrem do Brna už je to horší, protože mít 2h takt Rychlíku na vnitrostátní části 1. koridoru mi příjde silně nedostačující (to si jako myslíte, že třeba lidi z Ústí budou do Brna jezdit přes Pardubice??? :O)

Co se týká sporu Třebová/Kolín - z Kolína na Prahu je nabídka dostatečná s i bez EC a na Brno lze použít oproti třebové navíc rychlíky přes Vysočinu a přestup na EC v Pardubicích (Třebová - Brno s přestupem v Pardubicích by mohl jet jedině nějaký režijkář s vystudovaným ČVUT, ale pro normálního člověka je to nepoužitelné)

A za poslední - mám poloprázdný vlak, když zruším jednu zastávku, získám 5 minut a příjdu o 15-20% cestujících, kolik cestujících do vlaku naláká zkrácení jd o 5 minut?
- mám poloprázdný vlak - nechám ho raději zastavit vprostřed cesty, kde mi nastoupí cestující do obou směrů, nebo těsně před koncem, kde se mi vytíží pouze 1 koncový úsek?
Proč asi v Kolíně nezastavují Jančurák ani Leoš?
07.05.2014 (11:22)  
Vlak fajn, ale skoda te zastarale a normu nesplnujici a jeste k tomu cizi lokomotivy.
  1 ... 14 15 16 17 18 ... 22      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko