Praha — Dlouhé čekání, okořeněné řadou sporů, je u konce. České dráhy dnes na pražském hlavním nádraží oficiálně představily cestujícím i veřejnosti novou netrakční jednotku s komerčním označením ČD railjet, která teď veze první běžné cestující na pravidelném spoji IC 571 z Prahy do Břeclavi. Již od zítřka bude souprava s pronajatou lokomotivou řady 1216.2 ÖBB jezdit na páru expresů Brněnský drak z Brna do Prahy a zpět. V polovině června by pak měl začít provoz až do Vídně a od poloviny prosince budou všechny vlaky v relaci Praha - Vídeň - Graz vedeny výhradně jednotkami railjet, střídavě v gesci českého a rakouského dopravce a s uspořádáním do třech vozových tříd. Do té doby budou cestující railjety potkávat v omezeném testovacím provozu i na některých netradičních vlacích.
Od předchozího představení ve výrobním závodě společnosti Siemens ve Vídni prodělal interiér vlaku pouze kosmetické změny: byly doplněny piktogramy a samolepky; na první pohled je patrné doplnění tmavě modrých textilních podhlavníků ve druhé, respektive economy třídě. Na rozdíl od rakouské verze naopak nebudou instalovány skleněné přepážky oddělující od ostatního prostoru i mezi sebou sedačky v oddíle business. Kvalitativní standard nejvyšší vozové třídy tak i v plném provozu zůstane mezi českou a rakouskou verzi odlišný. Na druhou stranu se má odlišit od třídy first také rozsahem palubních služeb, který doposud není znám.
Co se týče dalších dodávek a nasazení do provozu, ještě během května by měla dle vyjádření zástupců ČD do Česka dorazit další jednotka. Railjety by poté měly kromě zmíněných expresů zkušebně jezdit na páru rychlíků 866/867 Viktor Kaplan. Poté by se mělo tempo dodávek dalších vlaků dostat na rozmezí tří až čtyř týdnů na jednu soupravu tak, aby na přelomu října a listopadu byly u nás všechny soupravy a aby mohly railjety od prosince vyjet na svou zamýšlenou trasu naostro. V průběhu zkušebního provozu nebude vyžadován žádný doplatek za třídu business, kterou tak bude moci využít kterýkoliv cestující s jízdenkou 1. třídy. Od prosince pak dráhy chtějí představit pro tyto vlaky nový ceník.
Vlakové bistro bude nabízet běžný sortiment, který známe z ostatních jídelních vozů se servisem společnosti JLV. Podle manažerů ČD se navíc plánuje ve spolupráci s rakouským partnerem úprava cen tak, aby nabídka i ceny v českých a rakouských railjetech nebyly tak odlišné.

Siemens určite nijako neutajuje fakt, že na ťahanie Railjetu je treba Taurus, takže každý potenciálny zákazník si to môže pripočítať do celkovej ceny a slobodne sa rozhodnúť.
tak trochu v kolíně zalobujte ;-) Kolín je důležitější než MuN, ale zase holt nemáte radního ve vedení ČD.
taky mě zaujala poznámnka:
"Je to určitě velká změna k lepšímu, škoda, že jich nenakoupily dráhy více," pochvaloval si Jiří Prokeš, který jel z Prahy do Brna.
Když jsem studoval kdysi marketing, tak jedna z metod, jak dodat věrohodnosti nějakému sdělení, je uvést konkrétní jméno.
Takže je to buď nějaký specialista v utajení, anebo dodání věrohodnosti informace. Něco jako nedávno ve zprávách na jedné telce rozhovor s paní, která nebylo vidět do tváře, která říkala: "Moje kamarádka, která s tou ženou pracuje mi nedávno říkala, že ta N. má údajně velké problémy v zaměstnání".. anebo 4 z 5 lékařů to doporučují.. a už teta Kateřina říkala: Není šprochu, aby a něm nebyla pravda trochu
Z toho plyne, že generuje dostatek cestujících na to, abychom mohli některé zdejší příspěvky označit za nesmyslné. -- Pokud jde o Sp, jedou dva páry ve špičce a jsou tvořeny vozy Bdmtee, takže každý včetně mě raději přeplní vlak EC. Kdyby se - hypoteticky - přece jen postavil ten tzv. Kutnohorský oblouk, mohly by v intervalu jezdící Sp KH město - Praha, vedené ešusem, přispět k řešení. Jízdní doba Os, kterého cestou předjede šest rychlíků, je nekonečná.
To skutečně zajímavé tady má být plně obsazený vlak mezi Brnem a Prahou. Kde ti cestující jsou, a není je ani třeba brát z jiných vlaků. A dráhy by měly mířit k tomuhle cíli, ne vymetání míst, kde sámoška otvírá v 5.30 a zavírá v pět večer. To je perspektiva na střelení se do hlavy, akorát.
Trutnov je zrovna tak velký jako Kolín, aby se odtamtud jeden dostal do Pardubic coby centrálního východočeského přestupního uzlu, potřebuje ne jeden, ale minimálně dva vlaky, a přesto je cestující v této relaci dost.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.



















