..: ČD převzaly první railjet, dnes veze první cestující :..

První souprava ČD railjet na pražském hlavním nádraží, foto: Josef PetrákPraha — Dlouhé čekání, okořeněné řadou sporů, je u konce. České dráhy dnes na pražském hlavním nádraží oficiálně představily cestujícím i veřejnosti novou netrakční jednotku s komerčním označením ČD railjet, která teď veze první běžné cestující na pravidelném spoji IC 571 z Prahy do Břeclavi. Již od zítřka bude souprava s pronajatou lokomotivou řady 1216.2 ÖBB jezdit na páru expresů Brněnský drak z Brna do Prahy a zpět. V polovině června by pak měl začít provoz až do Vídně a od poloviny prosince budou všechny vlaky v relaci Praha - Vídeň - Graz vedeny výhradně jednotkami railjet, střídavě v gesci českého a rakouského dopravce a s uspořádáním do třech vozových tříd. Do té doby budou cestující railjety potkávat v omezeném testovacím provozu i na některých netradičních vlacích.

Od předchozího představení ve výrobním závodě společnosti Siemens ve Vídni prodělal interiér vlaku pouze kosmetické změny: byly doplněny piktogramy a samolepky; na první pohled je patrné doplnění tmavě modrých textilních podhlavníků ve druhé, respektive economy třídě. Na rozdíl od rakouské verze naopak nebudou instalovány skleněné přepážky oddělující od ostatního prostoru i mezi sebou sedačky v oddíle business. Kvalitativní standard nejvyšší vozové třídy tak i v plném provozu zůstane mezi českou a rakouskou verzi odlišný. Na druhou stranu se má odlišit od třídy first také rozsahem palubních služeb, který doposud není znám.

První ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš Danielka

Co se týče dalších dodávek a nasazení do provozu, ještě během května by měla dle vyjádření zástupců ČD do Česka dorazit další jednotka. Railjety by poté měly kromě zmíněných expresů zkušebně jezdit na páru rychlíků 866/867 Viktor Kaplan. Poté by se mělo tempo dodávek dalších vlaků dostat na rozmezí tří až čtyř týdnů na jednu soupravu tak, aby na přelomu října a listopadu byly u nás všechny soupravy a aby mohly railjety od prosince vyjet na svou zamýšlenou trasu naostro. V průběhu zkušebního provozu nebude vyžadován žádný doplatek za třídu business, kterou tak bude moci využít kterýkoliv cestující s jízdenkou 1. třídy. Od prosince pak dráhy chtějí představit pro tyto vlaky nový ceník.

Interiér druhé třídy ČD railjet, foto: Matouš DanielkaBistro v ČD railjetu, foto: Matouš DanielkaIC/RJ 571 v Brně, foto: Matouš Danielka

Vlakové bistro bude nabízet běžný sortiment, který známe z ostatních jídelních vozů se servisem společnosti JLV. Podle manažerů ČD se navíc plánuje ve spolupráci s rakouským partnerem úprava cen tak, aby nabídka i ceny v českých a rakouských railjetech nebyly tak odlišné.

Zdroj: České dráhy, ČT 24, iDnes.cz


Related newsopen/close

More on Vozidla Reportáže

More from Česká republika (celá)


  1 ... 15 16 17 18 19 ... 22      Zpráv na stránku:   
07.05.2014 (11:15)  
ceskolipak: síce to naštve, ale je to bežná prax, že firma vyrába svoje produkty tak, aby spolupracovali len v rámci firmy. Microsoft Office ti nepobeží na Linuxe (existuje síce verzia pre Apple iOS, ale z iných dôvodov a je poriadne drahá). Tak isto na jednom bicykli nemôžeš neobmedzene miešať komponenty Shimano a SRAM.

Siemens určite nijako neutajuje fakt, že na ťahanie Railjetu je treba Taurus, takže každý potenciálny zákazník si to môže pripočítať do celkovej ceny a slobodne sa rozhodnúť.
Registered user ceskolipak  mail  
07.05.2014 (11:12)  
Možná kratším pobytem v Břeclavi a dojezdem na hl.n. místo Meindlingu
Registered user junkrs 
07.05.2014 (11:01)  
Mě by spíš zajímalo, kde naženou tu půlhodinu oproti dnešku?
Registered user Kakov 
07.05.2014 (10:42)  
vitab:

tak trochu v kolíně zalobujte ;-) Kolín je důležitější než MuN, ale zase holt nemáte radního ve vedení ČD.
07.05.2014 (10:41)  
to M:
taky mě zaujala poznámnka:
"Je to určitě velká změna k lepšímu, škoda, že jich nenakoupily dráhy více," pochvaloval si Jiří Prokeš, který jel z Prahy do Brna.
Když jsem studoval kdysi marketing, tak jedna z metod, jak dodat věrohodnosti nějakému sdělení, je uvést konkrétní jméno.
Takže je to buď nějaký specialista v utajení, anebo dodání věrohodnosti informace. Něco jako nedávno ve zprávách na jedné telce rozhovor s paní, která nebylo vidět do tváře, která říkala: "Moje kamarádka, která s tou ženou pracuje mi nedávno říkala, že ta N. má údajně velké problémy v zaměstnání".. anebo 4 z 5 lékařů to doporučují.. a už teta Kateřina říkala: Není šprochu, aby a něm nebyla pravda trochu
Registered user Bóřa 
07.05.2014 (10:35)  
JB: Řekl bych, že Kolín vážně generuje hodně cestujících, ale většinu spíš na Prahu než na východ. Čísla samozřejmě nemám, ač bych je rád viděl, takže je to jenom můj odhad. Jízda mezi Prahou a Kolínem v Os je očistec, to zcela souhlasím. Nicméně bych radši viděl tuto relaci obsouženou Rychlíky a Sp - nakonec i kdyby byly vedeny Elefanty. Proč ne? Není to daleko, Elefant není pomalý, má klimu, nabízí slušné pohodlí...
Registered user JB 
07.05.2014 (10:26)  
Bóřa: S Kolínem je problém, že plní vlaky EC do Prahy

Z toho plyne, že generuje dostatek cestujících na to, abychom mohli některé zdejší příspěvky označit za nesmyslné. -- Pokud jde o Sp, jedou dva páry ve špičce a jsou tvořeny vozy Bdmtee, takže každý včetně mě raději přeplní vlak EC. Kdyby se - hypoteticky - přece jen postavil ten tzv. Kutnohorský oblouk, mohly by v intervalu jezdící Sp KH město - Praha, vedené ešusem, přispět k řešení. Jízdní doba Os, kterého cestou předjede šest rychlíků, je nekonečná.
Registered user thingie  mail  
07.05.2014 (10:20)  
No, ona teorie, že by více zastavení po cestě (zapadákovy jako Blansko, Svitavy, Třebová nebo Kolín) přineslo více cestujících není mylná, protože by to patrně fungovalo. Jenže ne moc, a nezvýší to moc tržby a nezíská se nic, možná právě krom potřeby zrušit celou rychlíkovou vrstvu.

To skutečně zajímavé tady má být plně obsazený vlak mezi Brnem a Prahou. Kde ti cestující jsou, a není je ani třeba brát z jiných vlaků. A dráhy by měly mířit k tomuhle cíli, ne vymetání míst, kde sámoška otvírá v 5.30 a zavírá v pět večer. To je perspektiva na střelení se do hlavy, akorát.
Registered user Jan Mazůrek  mail  
07.05.2014 (10:17)  
Nemám problém ani s ČT ani s Kolínem, pokud to bude zastavení na dobu nezbytně nutnou pro nástup a výstup. Jen aby to tam netrčelo pět minut, protože má zpoždění nějaký důležitý přípoj.
07.05.2014 (10:05)  
Ad problém (ne)zastavování: Myslím, že hlavní problém není v rychlosti, jako spíš v (dis)komfortu pro dálkové cestující. Člověk cestující na trase delší než 250 km chce dlouhou cestu překlenout nerušenou prací či odpočinkem, častá nutnost adaptovat se na nově příchozí místní frekvenci mu to však znesnadňuje.
Trutnov je zrovna tak velký jako Kolín, aby se odtamtud jeden dostal do Pardubic coby centrálního východočeského přestupního uzlu, potřebuje ne jeden, ale minimálně dva vlaky, a přesto je cestující v této relaci dost.
  1 ... 15 16 17 18 19 ... 22      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko