..: Nasazení railjetů pocítí cestující na trase Praha - Plzeň - Cheb :..

Interiér vozu Bee, foto: Aleš Petrovský Praha — Dvě jednotky Railjet Českých drah již brázdí české koleje ve zkušebním režimu. Postupné nasazování těchto netrakčních jednotek by měli brzy pocítit i cestující na ostatních relacích, konkrétně na relaci Praha - Plzeň - Cheb. Právě sem by měly zamířit vozy Bee a Bpee vybavené klimatizací, zásuvkami, informačním systémem a dalšími součástmi, které přinesou na české poměry poměrně nebývalý luxus pro běžné cestující využívající zmíněné rychlíky. Postupné nasazení potvrdily i samotné České dráhy, nicméně prozatím nechtějí komentovat počty ani časový rámec této vítané výměny již značně přežitých vozů řady B. Podle nepotvrzených informací by se první tři vozy měly objevit na chebské větvi linky R6 již 15. června. Tím by vznikla první ucelená klimatizovaná souprava ve složení Aee + Bbdgmee + Bpee + 2× Bee.

Interiér vozu Bbdgmee, foto: Aleš Petrovský Již delší dobu jsou na rychlících Praha - Plzeň - Cheb/Klatovy nasazovány modernizované víceúčelové vozy řady Bbdgmee, které jsou však přednostně určené pro imobilní cestující, cyklisty, rodiče s dětmi a samostatně cestující ženy. Na spojích do Klatov by se měly objevit také modernizované vozy ABpee (modernizuje PESA Bydgoszcz) a Bdtee (KOS Krnov). Zatímco první jmenované jsou vybavené klimatizací či informačním systémem, tak oproti tomu vozy Bdtee mají stále pouze stahovací okna a na prvních dokumentačních fotografiích není patrný ani elektronický informační systém. Termíny nasazení těchto vozů nejsou zatím pevně stanoveny, nicméně vozy ABpee již měly být v provozu. Pokud dojde k naplnění všech slibů, sjednotí se relativně úroveň nasazovaných vozů ČD na všech větvích linky R6. Paradoxně nejhoršími by se pak staly soupravy jezdící pod značkou ALEX, na kterých jsou nasazovány neklimatizované vozy řady Bm a klimatizované vozy řady ABvmz (nicméně zde je funkčnost klimatizace vzhledem ke stáří vozu velmi proměnlivá - pozn. autora).

Zdroj: České dráhy


Aleš Petrovský | 24.5.2014 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer HonzaK 
24.05.2014 (12:27)  
A co zpět prodloužit EC Ostrava-Praha? Od té doby co je zkrátili, tak jezdím z 90% na stojáka z Kolína na oba směry :-) A nějaké Railjety a Pendolína jsou tam na hovno, když tama projíždí. Takže v 21. století zase zbývají koženky na R a těch R už taky moc nejezdí... PROSTĚ OSTUDA!!!! Hlavně že několikrát menší Česká Třebová má lepší spojení. Asi tu budeme muset požádat kraj o objednání více SP a budeme si tu užívat city elefanty a budeme brzdit a prodlužovat jízdu pendolínům, railjetům, regiojetům a leoexpresům, jelikož zde prostě už není ani ta kapacita tratě. By se dopravci měli probrat, že toto je trať pro regionální dopravu a nemá kapacitu na to, aby si tady jezdilo desítek vlaků Praha -Brno, Praha-Ostrava bez zastávek. To ať se dopravci složí a postaví si VRT, když chtějí podnikat tímto stylem... Pořád se volá o ekologické dopravě a mnoho lidí zrovna z Kolína volí auto, protože je to pro ně pohodlnější než stát 40 minut ve vlaku na Prahu...
24.05.2014 (12:02)  
Především taky má smysl po modernizaci lepší vozy nasadit - předtím by víc stály, než jezdily (ani takhle nebudou mít kdejak úžasné denní proběhy). A minimálně v regionální dopravě se už vckrát ukázalo, že ani nová vozidla nemají takový vliv na počet cestujících jako JŘ, takže samotné nasazení lepších vozů by nemuselo přinést kýžený efekt.
Registrierter Benutzer Alex Sýkora  mail  
24.05.2014 (11:54)  
Zesp - To není tím, že by někdo z vysoce postavených lidí bydlel u 170, ale o tom, že od tý doby, co probíhala optimalizace a byly výluky, na tom ČD dost ztratily lidi. Proto se teď snaží nasazovat lepší vozy..
Registrierter Benutzer Alex Sýkora  mail  
24.05.2014 (11:52)  
Pendolina ani ne. Jezdí to plné a to i z Plzně do Chebu, díky tomu, že je místo R. Jinak Railjet jen v případě, že by jezdil dál, třeba do Norimberka, ale to by se muselo z Chebu do SRN elektrifikovat a to je spíše SCIFI :D
24.05.2014 (11:45)  
Jak autor jízlivě píše mezi řádky, uvěřím, až je uvidím. Určitě si mnozí vzpomínáte, jak slibovali s naprostou jistotou budou do Chebu přes Plzeň nasazeny vozy z Rakouska. To je raději nechají hnít kdesi na ONJ ...
Registrierter Benutzer lukes4.zs  mail  
24.05.2014 (10:30)  
A na linku Praha-Ústí nad Labem-Cheb nikdo nemyslí...Ale když to řeknu v nadsázce,tak osobní vlaky na této trase oproti Rychlíku jsou daleko na vyšší úrovni :-)
24.05.2014 (10:10)  
zesp: Pendolina jsou Plzeňákům prakticky k ničemu, jelikož jedou ve špatné časy. Jediné využitelné SC jsou v neděli pro dojíždějící na koleje apod. Až bude z Plzně kolem sedmé ráno odjíždět SC ku Praze a večer mezi pátou a šestou se vracet, tak to bude Pendolino pro Plzeňáky. A také nevím co chcete říct tím "zase je tu Cheb". A poznámka o railjetech "že si je někdo vyřve" a o "pantátovi z ČD" je úplně mimo mísu.
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
24.05.2014 (10:09)  
Jo. Ale proč vozy a ne soupravy!??
24.05.2014 (10:07)  
Rychlík, než by se rozjel na 160... Navíc ty R mají řídící vůz, kde je Vmax. 140 km/h, což je podstatnější fakt. Nemluvím o tom, že těch lokomotiv 380 není tolik. Asi byste chtěl trochu moc udělat z R pomalu EC :-D. Navíc těmi R5 jezdím velice často, řídící klimatizovaný vůz, většina béček bez koženky, na hodinku cesty to bohatě stačí, navíc mají přijít ABpee.... Obsazenost těch rychlíků mimo špičku nebo úsek Přerov-Olomouc není nijak extrémní, téměř vždy sedím v kupé já + max. 2 osoby (mimo špičku). A např. ne IC, EC mezi Ostravou a Břeclaví jsem teda ještě Béčko nepotkal, možná jednu chvíli výjmečně na Helfštýnovi.
Registrierter Benutzer zesp 
24.05.2014 (9:25)  
kliminho: Zláštní argumenty... Na co tam tedy ty R jsou, když můžu jet IC, Ec, Ex??? A nakonec i na nich je stále navěšené nějaké to B, stále to neskončilo a je to téměř pravidlem... Alespoň toto se mohlo těmi vozy eliminovat. Že se to dá stíhat i při 140, to je právě kvůli tomu, že se počítá, že i na vlacích vyšší kvality může kdykoliv nějaké to B jet, protože kvalitních vozů je stále hluboký nedostatek - a ony se teď mají prázdné ploužit v závěsu za 363 do Chebu... Za Plzní totiž stejně poveze jen pár houbařů či trempů, hosté z lázní pojedou jednou za týden Penďákem, které zde navíc jede jako obyčejný R - kde je jinde u nás taková výsada??? Jel jsem tam párkrát, vždy naprosto minimální obsazenost u R i SC... A že R Brno-Břeclav-Olomouc víc jak 140 nepojede?? Proč? Vždyť mezi zastávkami vlaku jsou všude krásné dlouhé úseky na 160, navíc v rovině, proč by ji zde R (samozřejmě s 380 v čele) nedosáhl? Už teď zde jezdí Os vlaky s 362 a Syslem běždě 140 mezi jednotlivými zastávkami a dosahuje ji, i když jsou kousek od sebe... Navíc jsou vlaky na těchto R linkách stále obsazané... To by se mělo především podpořit. Ale pro mě za mě, ať jezdí do Chebu třeba Railjety, ale až budou vyřešeny důležitější relace... Pozor - před cca 4 lety jsem na tomto místě přál Plzeňákům Pendolina a ono se to k mému velkém překvapení vyplnilo. Takže za 2 či 3 roky třeba pojedu na výlet do Chebu Railjetem, protože si ho tam někdo určitě zase vyřve...
  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko