Praha — Dvě jednotky Railjet Českých drah již brázdí české koleje ve zkušebním režimu. Postupné nasazování těchto netrakčních jednotek by měli brzy pocítit i cestující na ostatních relacích, konkrétně na relaci Praha - Plzeň - Cheb. Právě sem by měly zamířit vozy Bee a Bpee vybavené klimatizací, zásuvkami, informačním systémem a dalšími součástmi, které přinesou na české poměry poměrně nebývalý luxus pro běžné cestující využívající zmíněné rychlíky. Postupné nasazení potvrdily i samotné České dráhy, nicméně prozatím nechtějí komentovat počty ani časový rámec této vítané výměny již značně přežitých vozů řady B. Podle nepotvrzených informací by se první tři vozy měly objevit na chebské větvi linky R6 již 15. června. Tím by vznikla první ucelená klimatizovaná souprava ve složení Aee + Bbdgmee + Bpee + 2× Bee.
Již delší dobu jsou na rychlících Praha - Plzeň - Cheb/Klatovy nasazovány modernizované víceúčelové vozy řady Bbdgmee, které jsou však přednostně určené pro imobilní cestující, cyklisty, rodiče s dětmi a samostatně cestující ženy. Na spojích do Klatov by se měly objevit také modernizované vozy ABpee (modernizuje PESA Bydgoszcz) a Bdtee (KOS Krnov). Zatímco první jmenované jsou vybavené klimatizací či informačním systémem, tak oproti tomu vozy Bdtee mají stále pouze stahovací okna a na prvních dokumentačních fotografiích není patrný ani elektronický informační systém. Termíny nasazení těchto vozů nejsou zatím pevně stanoveny, nicméně vozy ABpee již měly být v provozu. Pokud dojde k naplnění všech slibů, sjednotí se relativně úroveň nasazovaných vozů ČD na všech větvích linky R6. Paradoxně nejhoršími by se pak staly soupravy jezdící pod značkou ALEX, na kterých jsou nasazovány neklimatizované vozy řady Bm a klimatizované vozy řady ABvmz (nicméně zde je funkčnost klimatizace vzhledem ke stáří vozu velmi proměnlivá - pozn. autora).
Zdroj: České dráhy

010 je regionální trať? Odkdy, prosím? Pokud vím, tak ji Jeho Veličenstvo Ferdinand stavěli jako spojení země Rakouské, Moravské a Slezské se zemí Českou. Tedy jako trať mezinárodního významu!
No a se Třebovou.... to je jak o Červené Karkulce. Nebo sousedově koze. Smajlík mlátítící hlavou do zdi
Shodneme se v tom, že trať Praha-Kolín je přetížená. Shodneme se v tom, že VRT Praha-Brno je potřeba, ale proč by si ji měl Jančura s Leošem platit za své, ausgerechnet poté, co je "Praha" zdanila z pozice správce celostátní ifranstruktury, který se o VRT postará?
Tady se jedná o změnu několika vozů uprostřed GVD, kdyby se stejně neměnily trasy vlaků, takže by to nikde jinde žádných pár minut neušetřilo.
http://ekonomika.idnes.cz/na-zeleznici-z-plzne-do-chebu-budou-jezdit-rychlikove-vozy-z-rakouska-1k6-/eko-doprava.aspx?c=A110509_112017_vary-zpravy_sou
za a) ještě tam nejsou
za b) i kdyby se tam v pravidelném provozu objevili, tak to bude jen několik modernizovaných vozů a několik vozů, který se můžou přesunout po nasazení DVOU Railjetů, Railjetů bude celkem sedm, takže vozů jimi uvolněných bude víc, takže by se logicky mělo dostat i na jiné tratě...
Ergo panika a roztrpčení je poněkdu předčasné...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











