..: Nasazení railjetů pocítí cestující na trase Praha - Plzeň - Cheb :..

Interiér vozu Bee, foto: Aleš Petrovský Praha — Dvě jednotky Railjet Českých drah již brázdí české koleje ve zkušebním režimu. Postupné nasazování těchto netrakčních jednotek by měli brzy pocítit i cestující na ostatních relacích, konkrétně na relaci Praha - Plzeň - Cheb. Právě sem by měly zamířit vozy Bee a Bpee vybavené klimatizací, zásuvkami, informačním systémem a dalšími součástmi, které přinesou na české poměry poměrně nebývalý luxus pro běžné cestující využívající zmíněné rychlíky. Postupné nasazení potvrdily i samotné České dráhy, nicméně prozatím nechtějí komentovat počty ani časový rámec této vítané výměny již značně přežitých vozů řady B. Podle nepotvrzených informací by se první tři vozy měly objevit na chebské větvi linky R6 již 15. června. Tím by vznikla první ucelená klimatizovaná souprava ve složení Aee + Bbdgmee + Bpee + 2× Bee.

Interiér vozu Bbdgmee, foto: Aleš Petrovský Již delší dobu jsou na rychlících Praha - Plzeň - Cheb/Klatovy nasazovány modernizované víceúčelové vozy řady Bbdgmee, které jsou však přednostně určené pro imobilní cestující, cyklisty, rodiče s dětmi a samostatně cestující ženy. Na spojích do Klatov by se měly objevit také modernizované vozy ABpee (modernizuje PESA Bydgoszcz) a Bdtee (KOS Krnov). Zatímco první jmenované jsou vybavené klimatizací či informačním systémem, tak oproti tomu vozy Bdtee mají stále pouze stahovací okna a na prvních dokumentačních fotografiích není patrný ani elektronický informační systém. Termíny nasazení těchto vozů nejsou zatím pevně stanoveny, nicméně vozy ABpee již měly být v provozu. Pokud dojde k naplnění všech slibů, sjednotí se relativně úroveň nasazovaných vozů ČD na všech větvích linky R6. Paradoxně nejhoršími by se pak staly soupravy jezdící pod značkou ALEX, na kterých jsou nasazovány neklimatizované vozy řady Bm a klimatizované vozy řady ABvmz (nicméně zde je funkčnost klimatizace vzhledem ke stáří vozu velmi proměnlivá - pozn. autora).

Zdroj: České dráhy


Aleš Petrovský | 24.5.2014 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Neonym  mail  
24.05.2014 (16:08)  
AlešPetrovský: Tak doufám, že Klatovy dostanou alespoň ta humanizovaná Bčka, protože mě ty soupravy, bez urážky, totálně se*ou.
Registrierter Benutzer Neonym  mail  
24.05.2014 (16:06)  
zesp: A jaké jsou nějaké lepší vozy s maximálkou 140kph? V tom bude nejspíš zakopaný pes. Cheb(nebo alespoň Plzeň) potřebuje jiné vozy jako sůl.
Registrierter Benutzer zesp 
24.05.2014 (15:53)  
Nikdo nebere štrece 170 právo na lepší vozový park, jen jde o to, aby se tam nasadily vozy, které odpovídají zdejším technickým možnostem. A ty co umí 160 vyhnat tam, kde rychlost plně využijí za současného zvýšení kvality cestování. Otázkou je níže zmíněné rozdělení kvalitních vozů do více souprav a na různé linky. Svůj efekt by to mělo - vzpomínám, jak jsem jel cca před 10-15 lety (nevím přesně) na nějaký sraz se spolužáky z VŠ na východ SK. Do Žiliny jsem z OC přijel EC složeným z ČD vozů B a rozvrzaného Bc, jediné lepší tu bylo Amz. Pak jsem zažil kulturní šok - na obyčejném R BA - KE, tuším to byl Dargov se vedle slovenských B a nereko Bmee skvěl i zcela nový Bmpeer. Byl to šok - obyčejný R na Slovensku a takový vůz! To jsem ještě netušil, že to na SK bude za pár let poté standard pro všechny R, zatímco u nás mají B ještě i teď dlouhou budoucnost před sebou.. Dávali je tam postupně rovnoměrně do všech vlaků, pochopitelně až po plném vybavení jejich EC a IC.
24.05.2014 (14:49)  
HonzaK: Takže chcete aby ČD přidaly vagony na EC, ale závěrem vašeho příspěvku je, ať si Moraváci postaví štreku za své? A to bude, prosím pěkně, fungovat jako jak? Nejsem schopen odhalit logickou vazbu příčina-následek v tom, že po postavení VRT budou v Kolíně (častěji) zastavovat EC.
010 je regionální trať? Odkdy, prosím? Pokud vím, tak ji Jeho Veličenstvo Ferdinand stavěli jako spojení země Rakouské, Moravské a Slezské se zemí Českou. Tedy jako trať mezinárodního významu!
No a se Třebovou.... to je jak o Červené Karkulce. Nebo sousedově koze. Smajlík mlátítící hlavou do zdi
Shodneme se v tom, že trať Praha-Kolín je přetížená. Shodneme se v tom, že VRT Praha-Brno je potřeba, ale proč by si ji měl Jančura s Leošem platit za své, ausgerechnet poté, co je "Praha" zdanila z pozice správce celostátní ifranstruktury, který se o VRT postará?
Registrierter Benutzer strejcekms  mail  
24.05.2014 (13:58)  
Nevím co všichni řvou, že jdou vozy zase na Cheb, uvědomte si, že Plzeň jako 4 největší město ČR měla ještě před nedávnem katastrofální spojení s republikou, tedy myšleno co do kvality vozů. Nejezdila tu Pendolina, ani Aee, nebo Bbdgmee, prostě nic lepšího, snad mimo spoje do Mnichova a Norimberku.
24.05.2014 (12:50)  
Na Cheb se měly dát vozy, co mohou max 140 (ani tato V tam nakonec stejně nikde není ani po rekonstrukci!!!)

Tady se jedná o změnu několika vozů uprostřed GVD, kdyby se stejně neměnily trasy vlaků, takže by to nikde jinde žádných pár minut neušetřilo.
Registrierter Benutzer HonzaK 
24.05.2014 (12:50)  
Aleš Petrovský - No odpovědi CTRL+C a CTRL+V typu je nám líto mi jsou na nic. To víte, že jsem to zkoušel x-krát. A pořád ty samé vyhýbavé odpovědi, jako že s tím nic nejde dělat. To samé i se zhoršenými přestupy z Hradce Králové - Pardubice - Praha. I když všichni vědí, že EC má zpoždění a bude se čekat na další spoj cca 60 minut, tak stejně nezajistí aby R(sice má značku, že nečeká), čekal na přípoj 2 minuty, které by to R nezabilo, protože už by je dohnal mezi Pardubicemi a Kolínem. Já si představuji teda prozákaznický přístup jinak no. Tímto stylem spíše tisíce cestujících odlákají.
24.05.2014 (12:43)  
AD 6360: Jo, přesně tak. Před třemi lety taky takhle v létě měly začít jezdit na Plzeň a Cheb rakouské ojetiny:
http://ekonomika.idnes.cz/na-zeleznici-z-plzne-do-chebu-budou-jezdit-rychlikove-vozy-z-rakouska-1k6-/eko-doprava.aspx?c=A110509_112017_vary-zpravy_sou
24.05.2014 (12:41)  
HonzaK: A napsal jste na info@cd.cz, ve kterých vlacích jezdíte na stojáka? Pokud vím, tak na tohle zrovna reagují poměrně pružně.
24.05.2014 (12:28)  
Nevim, proč tady řvete, že vagony jdou zase na Plzeň a Cheb...
za a) ještě tam nejsou
za b) i kdyby se tam v pravidelném provozu objevili, tak to bude jen několik modernizovaných vozů a několik vozů, který se můžou přesunout po nasazení DVOU Railjetů, Railjetů bude celkem sedm, takže vozů jimi uvolněných bude víc, takže by se logicky mělo dostat i na jiné tratě...
Ergo panika a roztrpčení je poněkdu předčasné...
  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko