Praha — Dvě jednotky Railjet Českých drah již brázdí české koleje ve zkušebním režimu. Postupné nasazování těchto netrakčních jednotek by měli brzy pocítit i cestující na ostatních relacích, konkrétně na relaci Praha - Plzeň - Cheb. Právě sem by měly zamířit vozy Bee a Bpee vybavené klimatizací, zásuvkami, informačním systémem a dalšími součástmi, které přinesou na české poměry poměrně nebývalý luxus pro běžné cestující využívající zmíněné rychlíky. Postupné nasazení potvrdily i samotné České dráhy, nicméně prozatím nechtějí komentovat počty ani časový rámec této vítané výměny již značně přežitých vozů řady B. Podle nepotvrzených informací by se první tři vozy měly objevit na chebské větvi linky R6 již 15. června. Tím by vznikla první ucelená klimatizovaná souprava ve složení Aee + Bbdgmee + Bpee + 2× Bee.
Již delší dobu jsou na rychlících Praha - Plzeň - Cheb/Klatovy nasazovány modernizované víceúčelové vozy řady Bbdgmee, které jsou však přednostně určené pro imobilní cestující, cyklisty, rodiče s dětmi a samostatně cestující ženy. Na spojích do Klatov by se měly objevit také modernizované vozy ABpee (modernizuje PESA Bydgoszcz) a Bdtee (KOS Krnov). Zatímco první jmenované jsou vybavené klimatizací či informačním systémem, tak oproti tomu vozy Bdtee mají stále pouze stahovací okna a na prvních dokumentačních fotografiích není patrný ani elektronický informační systém. Termíny nasazení těchto vozů nejsou zatím pevně stanoveny, nicméně vozy ABpee již měly být v provozu. Pokud dojde k naplnění všech slibů, sjednotí se relativně úroveň nasazovaných vozů ČD na všech větvích linky R6. Paradoxně nejhoršími by se pak staly soupravy jezdící pod značkou ALEX, na kterých jsou nasazovány neklimatizované vozy řady Bm a klimatizované vozy řady ABvmz (nicméně zde je funkčnost klimatizace vzhledem ke stáří vozu velmi proměnlivá - pozn. autora).
Zdroj: České dráhy

Na ČB nepovede VRT ani výhledově (kromě úseku Praha-Benešov). Proto se rekonstrukce IV. koridoru navrhla velkoryseji.
Zatímco na Plzeň by jednou (odhlédněme od faktu, zda se toho dožije naše generace) VRT vést měla. Proto to bylo navrženo tak, že zde budou dva rychlé úseky (tunel Plzeň-Rokycany, tunel Praha-Beroun), prostřední se zatím rekonstruuje jen mírně.
Railpic: To odlišení kategorie by tomu hodně pomohlo, není to špattný nápad...
120 v tom tunelu snad proboha nebude! Z dokumentace jsem četl, že tam bude 160 a výhledově 200 (drážní těleso je tak navrženo). Odkaz zde:
http://www.szdc.cz/modernizace-drahy/prehled-staveb/program-ten-t/rokycany-plzen_specifikace.html
Zdejší diskusi o vagónech považuju za bouři ve sklenici vody. Vozy ze dvou nahrazených souprav velkou díru do světa neudělají, ale každá změna k lepšímu je vítána kdekoliv. Tak jednou dostanou trochu lepší vozy Valaši, jednou Chodové. Jde o to, že ti Chodové už dlouho nic pořádného nedostali. A stočtyřicítkové vozy na tratích se 160? Hlavně že ty vlaky máme čím takhle rychle tahat. Kolik máme 151, 150.2 a 380 dohromady? (Eh- pardon, 380 ještě nejsou v majetku ČD). 371 radši snad ani neuvádím...
Jak sám píšete, tak když budete chtít dát na ten Cheb ty Bee272 a Beery (teď už jsou to Bee273), tak je musíte logicky něčím nahradit.
v tom použití argumentů máte pravdu
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











