..: Nasazení railjetů pocítí cestující na trase Praha - Plzeň - Cheb :..

Interiér vozu Bee, foto: Aleš Petrovský Praha — Dvě jednotky Railjet Českých drah již brázdí české koleje ve zkušebním režimu. Postupné nasazování těchto netrakčních jednotek by měli brzy pocítit i cestující na ostatních relacích, konkrétně na relaci Praha - Plzeň - Cheb. Právě sem by měly zamířit vozy Bee a Bpee vybavené klimatizací, zásuvkami, informačním systémem a dalšími součástmi, které přinesou na české poměry poměrně nebývalý luxus pro běžné cestující využívající zmíněné rychlíky. Postupné nasazení potvrdily i samotné České dráhy, nicméně prozatím nechtějí komentovat počty ani časový rámec této vítané výměny již značně přežitých vozů řady B. Podle nepotvrzených informací by se první tři vozy měly objevit na chebské větvi linky R6 již 15. června. Tím by vznikla první ucelená klimatizovaná souprava ve složení Aee + Bbdgmee + Bpee + 2× Bee.

Interiér vozu Bbdgmee, foto: Aleš Petrovský Již delší dobu jsou na rychlících Praha - Plzeň - Cheb/Klatovy nasazovány modernizované víceúčelové vozy řady Bbdgmee, které jsou však přednostně určené pro imobilní cestující, cyklisty, rodiče s dětmi a samostatně cestující ženy. Na spojích do Klatov by se měly objevit také modernizované vozy ABpee (modernizuje PESA Bydgoszcz) a Bdtee (KOS Krnov). Zatímco první jmenované jsou vybavené klimatizací či informačním systémem, tak oproti tomu vozy Bdtee mají stále pouze stahovací okna a na prvních dokumentačních fotografiích není patrný ani elektronický informační systém. Termíny nasazení těchto vozů nejsou zatím pevně stanoveny, nicméně vozy ABpee již měly být v provozu. Pokud dojde k naplnění všech slibů, sjednotí se relativně úroveň nasazovaných vozů ČD na všech větvích linky R6. Paradoxně nejhoršími by se pak staly soupravy jezdící pod značkou ALEX, na kterých jsou nasazovány neklimatizované vozy řady Bm a klimatizované vozy řady ABvmz (nicméně zde je funkčnost klimatizace vzhledem ke stáří vozu velmi proměnlivá - pozn. autora).

Zdroj: České dráhy


Aleš Petrovský | 24.5.2014 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 12      Zpráv na stránku:   
25.05.2014 (11:03)  
Chápu, že jde o složitý proces přípravy s nutnými kompromisy, ale proč na ČB se velkoryse dělá 160 ve většině délky s megalomanským tunelem u Budějic a do Plzně je jen 125, výjimečně 130 (myslím tím rychlosti pro klasiky, které budou na trati stejně převládat).

Na ČB nepovede VRT ani výhledově (kromě úseku Praha-Benešov). Proto se rekonstrukce IV. koridoru navrhla velkoryseji.

Zatímco na Plzeň by jednou (odhlédněme od faktu, zda se toho dožije naše generace) VRT vést měla. Proto to bylo navrženo tak, že zde budou dva rychlé úseky (tunel Plzeň-Rokycany, tunel Praha-Beroun), prostřední se zatím rekonstruuje jen mírně.
25.05.2014 (9:52)  
Railpic: Máte pravdu. Nicméně mi věřte, že na trese, kde máme ještě tak minimálně na 15 let předplacenou koženku, tak i ta jedna souprava by byla výhra :))
Registrierter Benutzer zesp 
25.05.2014 (9:51)  
743 010-1: Tunel bude sice budován na 200 (ale pouze až ve spojitosti s VRT), pro Pindu línou bude na 160 hned, ale klasiky zde budou jezdit max. 120 (nebo 125, teď nevím přesně). O tom už se taky psalo v nějaké ofic. zprávě. A mám tuto info i od SŽDC v Plzni, kde mám spolužáka. Bylo mi hned divné, že by se klasika např. na R rozjela z Plzně na 160, projela tunel a pak začala šlajfovat na těch 120, co bude navazovat, jako na celé 170-ce. Pro klopidla tam údajně návaznost po Rokycany nějaká bude, takže bude moct 160 využít v delším úseku. Pro klasiky bude zachována kontinuita rychlosti návazných úseků... Prý by tam byl velký rychlostní skok... Aspoň tak mi to bylo vysvětleno...
Railpic: To odlišení kategorie by tomu hodně pomohlo, není to špattný nápad...
25.05.2014 (9:34)  
Podle mého skromného úsudku by hlavně ČD neměly podlehnout tlaku "dáme jednu lepší soupravu na Cheb, jednu na Hradec, jednu na Budějice, jednu mezi Brno a Ostravu, ať je to spravedlivé", protože to vůbec nic neřeší, ani tu spravedlnost. Když jsem dejme tomu z Budějic a potřebuju jezdit vlakem z Prahy v 18.00, tak mě opravdu nijak nenadchne, že ta lepší souprava jezdí ve 14:00 a 20:00 (berte čistě jako ilustrační příklad), takže aspoň někteří krajánci si to užijí. Pokud to má mít smysl a přitáhnout cestující, tak je potřeba, aby to pokrylo komplet spoje na dané lince, a to na lince, kde tento potenciál podporuje i jízdní řád a jízdní doba. Předpokládám, že nějakou zkušenost v tomto směru ČD mají se zaváděním například řady 471 místo žabáků. A domnívám se, že to byl a je jeden z důvodů pro úspěch pendolin nebo regiojetu - cestující ví přesně, co může očekávat. Ne jako u ČD, kde i v IC nebo EC mohl narazit na staré béčko, což opravdu naštve. A jen taková myšlenka závěrem. Jelikož ČD bohužel budou mít ještě spoustu let soupravy z béček vedle moderních souprav, s naprosto odlišnou kvalitou služby, možná by stálo za to je aspoň odlišovat značkou, aby cestující na první pohled poznal, co ho čeká. Béčkovým rychlíkům nechat R a uceleným klimatizovaným soupravám dát třeba IR - ovšem jen tehdy, budou-li schopné to pak garantovat.
25.05.2014 (9:20)  
Zesp 25.5. 8:55

120 v tom tunelu snad proboha nebude! Z dokumentace jsem četl, že tam bude 160 a výhledově 200 (drážní těleso je tak navrženo). Odkaz zde:

http://www.szdc.cz/modernizace-drahy/prehled-staveb/program-ten-t/rokycany-plzen_specifikace.html

Zdejší diskusi o vagónech považuju za bouři ve sklenici vody. Vozy ze dvou nahrazených souprav velkou díru do světa neudělají, ale každá změna k lepšímu je vítána kdekoliv. Tak jednou dostanou trochu lepší vozy Valaši, jednou Chodové. Jde o to, že ti Chodové už dlouho nic pořádného nedostali. A stočtyřicítkové vozy na tratích se 160? Hlavně že ty vlaky máme čím takhle rychle tahat. Kolik máme 151, 150.2 a 380 dohromady? (Eh- pardon, 380 ještě nejsou v majetku ČD). 371 radši snad ani neuvádím...
Registrierter Benutzer strejcekms  mail  
25.05.2014 (9:05)  
Tak mě jen překvapilo to přesouvání, takové to "že jim přece Beery stačí, když to maj jen na 140.." Nemyslím si že by na EC/IC vlacích byl problém s Béčkama o to méně když jsou nakoupené další ojetiny od OBB.. Mimochodem, mnohdy si tu rychlost na trati Z Prahy směrem na východ omezují samotné dráhy, stačí aby místo lokomotivy 151 jela 150 a rázem je souprava celá na 140 a to tam mohou být řazeny sebelepší vozy, takže to dělá také své.. Vozů bude dost, fakt bych to neprožíval..
Registrierter Benutzer zesp 
25.05.2014 (8:55)  
strejcekms: Takhle to ale přeci vůbec myšleno nebylo... Ale jak čtu, moje vysvětlení nebylo přijato. Vytvořme tedy na Cheb privilegovaně vrstvu kvality EC a IC (byť kategorie R) a na I. koridoru v zásadních přepravních směrech nechme jezdit dál Béčka na kategori EC a IC, o R ani nevluvě. Je to jako s modernizací koridorů samotných. Chápu, že jde o složitý proces přípravy s nutnými kompromisy, ale proč na ČB se velkoryse dělá 160 ve většině délky s megalomanským tunelem u Budějic a do Plzně je jen 125, výjimečně 130 (myslím tím rychlosti pro klasiky, které budou na trati stejně převládat). Zde je přínos dalšího velkédo tunelu u PZ ještě více diskutabilní - přínos zvýšení rychlosti bude jen 20 Km/h!!!(nyní trať přes Chrast 90 až 100 Km, v tunelu prý jen 120) Přitom tunely v obou případech projede jeden R v každém směru za hodinu + nějaký ten Os. O to víc mě šokovalo, že úsek Choceň - UO bude modernizován ve stávající stopě s max. 110 Km/h, což nevím, jak tam narvou (spíše jen pro klopidla). Tudy ale jede téměř vše na východ a jih od Prahy, přínos podobného tunelu jako u PZ či ČB by tu byl nesrovnatelně vyšší... Rychlostní propad zde tak bude stále zásadní... U použití vozů jsem to již níže uvedl podobně - nechme tedy nedostatkové technicky zdatné vozy ploužiti se do Chebu a na I či II koridoru s většinovou 160 stále drkotejme s Béčky... To ale fakt nemá logiku. Pokud se tak i uvažuje na GŘ, pak se současnému tristnímu stavu vůbec nedivím...
Registrierter Benutzer strejcekms  mail  
25.05.2014 (8:16)  
Zesp: Nechápu, raději by jste přesunul oježděné popelnice Beer a Bee272 na Plzeň, vždyť co, to jim stačí, hlavně že se to ojezdilo na různejch ICčkách a z Brna do Bohumína.. Chápu li to dobře, tak dle Vás by si Plzeň zasloužila horší vozy vlastně jen proto, že má trať jen na 140? A co dáme místo těch Beerů? Ty Bpee? Aha? Takže někdo dostane každejch 20 let lepší vozy a ty dosud jezdící dostanou jiní stejně platící zákazníci jako oježděné popelnice? To je nějakej zákon padajícího hovna nebo co..

Jak sám píšete, tak když budete chtít dát na ten Cheb ty Bee272 a Beery (teď už jsou to Bee273), tak je musíte logicky něčím nahradit.
Registrierter Benutzer Kakov 
24.05.2014 (23:10)  
Zesp.:

v tom použití argumentů máte pravdu
Registrierter Benutzer zesp 
24.05.2014 (23:01)  
Karel Kovařík: Souhlasím. Ale tyto tři body (u třetího samozřejmě s jistou modifikací)lze použít i na relace mnou srovnávané. Vše jednokolejky - časté výluky, vždy souběh s dálnicí, zdrojová a cílová místa také patří mezi největší sídla u nás - Bm, Ov, Oc, Hk... Nebo ne?
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 12      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko