..: Nasazení railjetů pocítí cestující na trase Praha - Plzeň - Cheb :..

Interiér vozu Bee, foto: Aleš Petrovský Praha — Dvě jednotky Railjet Českých drah již brázdí české koleje ve zkušebním režimu. Postupné nasazování těchto netrakčních jednotek by měli brzy pocítit i cestující na ostatních relacích, konkrétně na relaci Praha - Plzeň - Cheb. Právě sem by měly zamířit vozy Bee a Bpee vybavené klimatizací, zásuvkami, informačním systémem a dalšími součástmi, které přinesou na české poměry poměrně nebývalý luxus pro běžné cestující využívající zmíněné rychlíky. Postupné nasazení potvrdily i samotné České dráhy, nicméně prozatím nechtějí komentovat počty ani časový rámec této vítané výměny již značně přežitých vozů řady B. Podle nepotvrzených informací by se první tři vozy měly objevit na chebské větvi linky R6 již 15. června. Tím by vznikla první ucelená klimatizovaná souprava ve složení Aee + Bbdgmee + Bpee + 2× Bee.

Interiér vozu Bbdgmee, foto: Aleš Petrovský Již delší dobu jsou na rychlících Praha - Plzeň - Cheb/Klatovy nasazovány modernizované víceúčelové vozy řady Bbdgmee, které jsou však přednostně určené pro imobilní cestující, cyklisty, rodiče s dětmi a samostatně cestující ženy. Na spojích do Klatov by se měly objevit také modernizované vozy ABpee (modernizuje PESA Bydgoszcz) a Bdtee (KOS Krnov). Zatímco první jmenované jsou vybavené klimatizací či informačním systémem, tak oproti tomu vozy Bdtee mají stále pouze stahovací okna a na prvních dokumentačních fotografiích není patrný ani elektronický informační systém. Termíny nasazení těchto vozů nejsou zatím pevně stanoveny, nicméně vozy ABpee již měly být v provozu. Pokud dojde k naplnění všech slibů, sjednotí se relativně úroveň nasazovaných vozů ČD na všech větvích linky R6. Paradoxně nejhoršími by se pak staly soupravy jezdící pod značkou ALEX, na kterých jsou nasazovány neklimatizované vozy řady Bm a klimatizované vozy řady ABvmz (nicméně zde je funkčnost klimatizace vzhledem ke stáří vozu velmi proměnlivá - pozn. autora).

Zdroj: České dráhy


Aleš Petrovský | 24.5.2014 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 7 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Kakov 
24.05.2014 (22:52)  
zesp:

1) plzeň/cheb, ztraceno mnoho zákazníků vinou výluk
2) silná bus konkurence, bez možnosti konkurovat časem (min. plzeň-pha)
3) plzeň = 4. největší město, tudíž největší potenciál...

PS: samozřejmě, že tyhle argumenty lze vyhodnotit i jinak...
registrovaný uživatel zesp 
24.05.2014 (22:41)  
Karel Kovařík: Proti Chebu a Plzni nemám vcelku nic, ale pak tedy řešme stejným způsobem souběžně i naprosto identické relace (spojení dvou krajských měst, kdy spoj pokračuje do města okresního či ještě menšího), jako je např. Pha - Hk - Trutnov/Letohrad, nebo BM - OC - Šumperk/Jeseník nebo BM - OV - Bohumín. Tam se o ničem novém nemluví a význam linek je minimálně stejný. Proč ne tyto vozy třeba sem a proč právě do Chebu přes Plzeň? To mi proto stále jaksi není jasné... Proto jsem už dříve psal o myšlence jakéhosi vlivu vlivných osob... U těch Budějek samozřejmě beru ten finální stav po reko, kdy zde bude 160 na významné části trati. Předchozí článek současný stav "neprůjezdnosti" této tratě záměrně pomíjel, bral jsem to spíše jako náhled finálního stavu...
24.05.2014 (21:59)  
Hmm, hezký. Já sem jenom zvědav jestli se dožiju nějakých lepších R vozů na trati 090 resp. 091.
registrovaný uživatel Kakov 
24.05.2014 (21:34)  
zesp:

proč zrovna na Budějky? věčně rozkopaný koridor a to tam je tolik úseků už hotových na 160?? Co máte proti Plzni a Chebu? je to Štreka zanedbávaná stejně jako Budějky....
registrovaný uživatel zesp 
24.05.2014 (21:11)  
Neonym: Myslím tím např. různé reko z B, např. Beer, Bee, či dehumus B + reko vozů Bdt, které se nyní realizuje. Ano, u reko B se sice jedná o vozy z původními podvozky, špalky a bez klímy, ale interiér je vcelku zdařilý. U vozů Bee272 i netradičně v uspořádání sedadel 2 + 1 jako v jedničce. Teď probíhalo i nějaké přečalounění u Bee273, takže zase vypadají poměrně k světu. Souprava by zkombinovala z těchto vozů, bylo by tam samozřejmě i Bbdgmee. Jednička by mohla být Aee. Tak bych řešil Cheb i Klatovy. V čele 362, aby to mohlo těch 125, či 130, co na trati je. Vozy na 160 by se měly spíše dát (mimo linky, co jsem uvedl již níže) na Budějky, nebo třeba i do Chebu, ale přes Ústí... Další otázkou jsou hnací vozidla, kde do Budějic připadá v úvahu jedině 380, nebo nějaká reko 363 na 361, jak ostatně plánují Slováci v souvislosti se změnou soustav. Do Ústí pak postačí 151... Možná to vypadá jako sci-fi, ale logiku by to mělo, nebo ne?
24.05.2014 (20:26)  
mimo téma
to Lo Wang, Hawkey:
A o čem by tedy ta diskuse měla být :o) Tak teoreticky můžeme říci, že už to odborníci vyřešili a nemusíme o tom diskutovat :D
já si zatím myslím, že každý příspěvek je podložen informacemi a zkušenostmi diskutujích, nevěřím tomu, že je to jako když fanoušci hokeje, kteří v životě nestáli na bruslích, kritizují národního trenéra, že neumí sestavit národní mančaft
24.05.2014 (18:55)  
Hawkey: A o čem by tedy ta diskuse měla být :o) Tak teoreticky můžeme říci, že už to odborníci vyřešili a nemusíme o tom diskutovat :D
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
24.05.2014 (18:35)  
Ježiš, to je zase brekotu, že uvolněné vozy po nasazení RilJetů nebudou jezdit zrovna tam, kde by se to někomu hodilo či líbilo.
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
24.05.2014 (18:18)  
Kvalitní vozy na 140 km/h v ČR nejsou žádné..
Myslím, že vozů bude dost i na jiné relace, takže bych se nebál.. Plzeň si to jistě zaslouží..
24.05.2014 (16:46)  
Neonym: Problém je v tom, že lepší vozy potřebuje většina republiky. Vždyť to, co jezdí na rychlících například mezi Olomoucí a Brnem, je naprostá ostuda. Tam není jediný lepší vlak a vrcholem technologie je jedno humanizované béčko za několik vlaků.
  1 ... 7 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko