Praha — Dvě jednotky Railjet Českých drah již brázdí české koleje ve zkušebním režimu. Postupné nasazování těchto netrakčních jednotek by měli brzy pocítit i cestující na ostatních relacích, konkrétně na relaci Praha - Plzeň - Cheb. Právě sem by měly zamířit vozy Bee a Bpee vybavené klimatizací, zásuvkami, informačním systémem a dalšími součástmi, které přinesou na české poměry poměrně nebývalý luxus pro běžné cestující využívající zmíněné rychlíky. Postupné nasazení potvrdily i samotné České dráhy, nicméně prozatím nechtějí komentovat počty ani časový rámec této vítané výměny již značně přežitých vozů řady B. Podle nepotvrzených informací by se první tři vozy měly objevit na chebské větvi linky R6 již 15. června. Tím by vznikla první ucelená klimatizovaná souprava ve složení Aee + Bbdgmee + Bpee + 2× Bee.
Již delší dobu jsou na rychlících Praha - Plzeň - Cheb/Klatovy nasazovány modernizované víceúčelové vozy řady Bbdgmee, které jsou však přednostně určené pro imobilní cestující, cyklisty, rodiče s dětmi a samostatně cestující ženy. Na spojích do Klatov by se měly objevit také modernizované vozy ABpee (modernizuje PESA Bydgoszcz) a Bdtee (KOS Krnov). Zatímco první jmenované jsou vybavené klimatizací či informačním systémem, tak oproti tomu vozy Bdtee mají stále pouze stahovací okna a na prvních dokumentačních fotografiích není patrný ani elektronický informační systém. Termíny nasazení těchto vozů nejsou zatím pevně stanoveny, nicméně vozy ABpee již měly být v provozu. Pokud dojde k naplnění všech slibů, sjednotí se relativně úroveň nasazovaných vozů ČD na všech větvích linky R6. Paradoxně nejhoršími by se pak staly soupravy jezdící pod značkou ALEX, na kterých jsou nasazovány neklimatizované vozy řady Bm a klimatizované vozy řady ABvmz (nicméně zde je funkčnost klimatizace vzhledem ke stáří vozu velmi proměnlivá - pozn. autora).
Zdroj: České dráhy

1) plzeň/cheb, ztraceno mnoho zákazníků vinou výluk
2) silná bus konkurence, bez možnosti konkurovat časem (min. plzeň-pha)
3) plzeň = 4. největší město, tudíž největší potenciál...
PS: samozřejmě, že tyhle argumenty lze vyhodnotit i jinak...
proč zrovna na Budějky? věčně rozkopaný koridor a to tam je tolik úseků už hotových na 160?? Co máte proti Plzni a Chebu? je to Štreka zanedbávaná stejně jako Budějky....
to Lo Wang, Hawkey:
A o čem by tedy ta diskuse měla být :o) Tak teoreticky můžeme říci, že už to odborníci vyřešili a nemusíme o tom diskutovat :D
já si zatím myslím, že každý příspěvek je podložen informacemi a zkušenostmi diskutujích, nevěřím tomu, že je to jako když fanoušci hokeje, kteří v životě nestáli na bruslích, kritizují národního trenéra, že neumí sestavit národní mančaft
Myslím, že vozů bude dost i na jiné relace, takže bych se nebál.. Plzeň si to jistě zaslouží..
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











