..: Nasazení railjetů pocítí cestující na trase Praha - Plzeň - Cheb :..

Interiér vozu Bee, foto: Aleš Petrovský Praha — Dvě jednotky Railjet Českých drah již brázdí české koleje ve zkušebním režimu. Postupné nasazování těchto netrakčních jednotek by měli brzy pocítit i cestující na ostatních relacích, konkrétně na relaci Praha - Plzeň - Cheb. Právě sem by měly zamířit vozy Bee a Bpee vybavené klimatizací, zásuvkami, informačním systémem a dalšími součástmi, které přinesou na české poměry poměrně nebývalý luxus pro běžné cestující využívající zmíněné rychlíky. Postupné nasazení potvrdily i samotné České dráhy, nicméně prozatím nechtějí komentovat počty ani časový rámec této vítané výměny již značně přežitých vozů řady B. Podle nepotvrzených informací by se první tři vozy měly objevit na chebské větvi linky R6 již 15. června. Tím by vznikla první ucelená klimatizovaná souprava ve složení Aee + Bbdgmee + Bpee + 2× Bee.

Interiér vozu Bbdgmee, foto: Aleš Petrovský Již delší dobu jsou na rychlících Praha - Plzeň - Cheb/Klatovy nasazovány modernizované víceúčelové vozy řady Bbdgmee, které jsou však přednostně určené pro imobilní cestující, cyklisty, rodiče s dětmi a samostatně cestující ženy. Na spojích do Klatov by se měly objevit také modernizované vozy ABpee (modernizuje PESA Bydgoszcz) a Bdtee (KOS Krnov). Zatímco první jmenované jsou vybavené klimatizací či informačním systémem, tak oproti tomu vozy Bdtee mají stále pouze stahovací okna a na prvních dokumentačních fotografiích není patrný ani elektronický informační systém. Termíny nasazení těchto vozů nejsou zatím pevně stanoveny, nicméně vozy ABpee již měly být v provozu. Pokud dojde k naplnění všech slibů, sjednotí se relativně úroveň nasazovaných vozů ČD na všech větvích linky R6. Paradoxně nejhoršími by se pak staly soupravy jezdící pod značkou ALEX, na kterých jsou nasazovány neklimatizované vozy řady Bm a klimatizované vozy řady ABvmz (nicméně zde je funkčnost klimatizace vzhledem ke stáří vozu velmi proměnlivá - pozn. autora).

Zdroj: České dráhy


Aleš Petrovský | 24.5.2014 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 12      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer zesp 
26.05.2014 (11:13)  
Neonym: No právě že tam těch 160 bude jen pro klopidla. Kdybych si dal práci, nekde bych ten článek určitě našel.. Prostě klasiky jen do 125 Km/h jako v návazných úsecích. Ale třeba někdo bude mít lepší informace než já. A pamatuji si to dobře, protože mě to taky velice překvapilo a udivilo... On by se asi ztratil ten celkový požitek z jízdy po dokončeném koridoru a navodilo by to i u neznalého cestujícího při jízdě nepříjemnou otázku - a proč jsme tak rychle vyrazili z té Plzně (160) a teď se tak celý zbytek nové trasy vlečem (125), když se to tady taky spravovalo???
Registrierter Benutzer Neonym  mail  
26.05.2014 (10:19)  
V tom tunelu bude 160 i pro neklopidla ne? Já to pochopil tak, že 120 bude na úseku Rokycany-Tunel a pak v tunelu 160. Pro Pendolina 160 už z Rokycan.
26.05.2014 (8:27)  
Bóřa: no jestli to po dalších X miliardách vyleze na 75, tak to bude úspěch... :) Často to staví a 30 km z Prahy do Benešova (1/5 trasy) má důmyslnou rekonstrukcí zafixovanou Vmax 90 km/h...
Registrierter Benutzer Kakov 
26.05.2014 (6:11)  
Frantisek: dnes už je přechod z vlaku na tramvaj v pohodě a je rychlý, bývalo to horší ;-), PS: kdy jste tam byl naposled?
25.05.2014 (23:56)  
Bavím se absurdními komentáři, že při výběru vozidel podle rychlosti by se měla vrátit vozidla nad 160 km/h :) - implikace přeci není ekvivalence. Je-li ale někde trať, kde je rychlost vyšší, než mohou dosáhnout nasazovaná vozidla, zatímco vozidla na tuto traťovou rychlost jezdí v úsecích, kde ji nemohou využít, je něco špatně. Mimochodem pokud někdo odmítá spouštěcí okna s tím, že nad 100 km/h je větrání jimi nepříjemné, jak to, že tato vozidla vadí na tratích, kde se jezdí průměrně právě kolem 100 km/h? :)

Pokud jde o tunel u Ejpovic, pak zkrácení trasy se týká jen směru od a do Rokycan, zatímco od a do Chrástu dojde k mírnému prodloužení. Zkrácení však, pokud dobře počítám, vychází zhruba na 5 minut a nikoli na 8 (při rychlosti 120 km/h na novém úseku a 90 km/h na starém, jak jsem zde někde četl), což je doba, kterou cestující následně umoří přestupem na MHD, neboť na rozdíl od Drážďan není zastávka tramvají logicky vstřícně budově nádraží, nýbrž až za složitým podchodem nedaleké křižovatky. Sporný přínos za miliardový tunel. Ale co je hlavní - do budoucna to podvazuje výjezd na VRT, který tak bude z Plzně několik kilometrů společný s veškerou ostatní dopravou, pokud tedy nezruší zastávkové vlaky, jejichž průjezd krajinou pomocí tunelů poněkud postrádá význam. Úspora pohonných hmot bude na druhé straně vyvážena spotřebou energie na provoz a údržbu tunelu, o umoření nákladů na výstavbu nemluvě (byť by se později asi stavěl pro VRT, ovšem s výhodou segregace).
Registrierter Benutzer Bóřa 
25.05.2014 (23:35)  
Michal Šimek: Zásah :D Nicméně ta úsměvná průměrná rychlost bude asi hodně dána probíhajícími výlukami kvůli modernizaci, ne? Po skončení rekonstrukce by to už mělo vypadat trochu jinak. Teda doufám! Navíc předpokládám, že relace Praha - ČB bude mít asi podstatně víc cestujících než Plzeň - ČB, což by lepší vozidla snad odůvodňovalo. Nepokládám přitom trať Plzeň - ČB za nějakou podřadnou lokálku, to rozhodně ne.
25.05.2014 (23:00)  
Bóřa: Myslíte pomalou trať Plzeň - ČB (průměrná 72 km/h) oproti rychlé např. ČB - Praha (průměrná 68 km/h)?
Registrierter Benutzer Bóřa 
25.05.2014 (22:52)  
quido.speedy : To si přesně myslím taky. Pokud je Béčko po humanizaci, tj. má akceptovatelné neprosezelé sedačky, čistý interiér a WC, ze kterého se cestujícímu nechce hned zvracet, tak zaplať pánbůh za to. Na pomalých tratích v tom celkem nevidím problém. Větrat okny se dá, a občasný brzdový koncert se snad taky dá zkousnout. Třeba pro trať Plzeň - ČB nebo Veselí nad Lužnicí - Jihlava proč ne aspoň prozatím...
25.05.2014 (22:50)  
Zesp: ukrátíte prd, rychlíky jezdí v taktu a nemá smysl ho rozbíjet zrychlením jednoho spoje z mnoha, na který by ty vozy vyšly.

Navíc pokud víte, jak se ČD daří dodržovat řazení, tak můžete tušit, že na každém vlaku bude nějaká plečka jako náhrada a jste zase na 140 nebo 120, podle toho, co kopřivy vydají...
25.05.2014 (22:44)  
...koneckonců, i Béčko, pokud má náhodou v pořádku všechny tlumiče (a nic jiného tam nemlátí a nevrže), tak ten rozdíl v jízdních vlastnostech není proti *mz nijak propastný. Jasně, je tam, hlavně špalkový brzdy do 21. století nepatří, ale není to takové drama aby o tom musel být vedený stostránkový hate. To se spíš můžeme bavit o tom kolik takových zachovalých statistických chyb jezdí... :)
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 12      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko