Praha — Dvě jednotky Railjet Českých drah již brázdí české koleje ve zkušebním režimu. Postupné nasazování těchto netrakčních jednotek by měli brzy pocítit i cestující na ostatních relacích, konkrétně na relaci Praha - Plzeň - Cheb. Právě sem by měly zamířit vozy Bee a Bpee vybavené klimatizací, zásuvkami, informačním systémem a dalšími součástmi, které přinesou na české poměry poměrně nebývalý luxus pro běžné cestující využívající zmíněné rychlíky. Postupné nasazení potvrdily i samotné České dráhy, nicméně prozatím nechtějí komentovat počty ani časový rámec této vítané výměny již značně přežitých vozů řady B. Podle nepotvrzených informací by se první tři vozy měly objevit na chebské větvi linky R6 již 15. června. Tím by vznikla první ucelená klimatizovaná souprava ve složení Aee + Bbdgmee + Bpee + 2× Bee.
Již delší dobu jsou na rychlících Praha - Plzeň - Cheb/Klatovy nasazovány modernizované víceúčelové vozy řady Bbdgmee, které jsou však přednostně určené pro imobilní cestující, cyklisty, rodiče s dětmi a samostatně cestující ženy. Na spojích do Klatov by se měly objevit také modernizované vozy ABpee (modernizuje PESA Bydgoszcz) a Bdtee (KOS Krnov). Zatímco první jmenované jsou vybavené klimatizací či informačním systémem, tak oproti tomu vozy Bdtee mají stále pouze stahovací okna a na prvních dokumentačních fotografiích není patrný ani elektronický informační systém. Termíny nasazení těchto vozů nejsou zatím pevně stanoveny, nicméně vozy ABpee již měly být v provozu. Pokud dojde k naplnění všech slibů, sjednotí se relativně úroveň nasazovaných vozů ČD na všech větvích linky R6. Paradoxně nejhoršími by se pak staly soupravy jezdící pod značkou ALEX, na kterých jsou nasazovány neklimatizované vozy řady Bm a klimatizované vozy řady ABvmz (nicméně zde je funkčnost klimatizace vzhledem ke stáří vozu velmi proměnlivá - pozn. autora).
Zdroj: České dráhy

Pokud jde o tunel u Ejpovic, pak zkrácení trasy se týká jen směru od a do Rokycan, zatímco od a do Chrástu dojde k mírnému prodloužení. Zkrácení však, pokud dobře počítám, vychází zhruba na 5 minut a nikoli na 8 (při rychlosti 120 km/h na novém úseku a 90 km/h na starém, jak jsem zde někde četl), což je doba, kterou cestující následně umoří přestupem na MHD, neboť na rozdíl od Drážďan není zastávka tramvají logicky vstřícně budově nádraží, nýbrž až za složitým podchodem nedaleké křižovatky. Sporný přínos za miliardový tunel. Ale co je hlavní - do budoucna to podvazuje výjezd na VRT, který tak bude z Plzně několik kilometrů společný s veškerou ostatní dopravou, pokud tedy nezruší zastávkové vlaky, jejichž průjezd krajinou pomocí tunelů poněkud postrádá význam. Úspora pohonných hmot bude na druhé straně vyvážena spotřebou energie na provoz a údržbu tunelu, o umoření nákladů na výstavbu nemluvě (byť by se později asi stavěl pro VRT, ovšem s výhodou segregace).
Navíc pokud víte, jak se ČD daří dodržovat řazení, tak můžete tušit, že na každém vlaku bude nějaká plečka jako náhrada a jste zase na 140 nebo 120, podle toho, co kopřivy vydají...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











