Praha/Košice — Boj o získání konkurenční výhody při provozování vlaků do Košic se vyostřuje. Zatímco České dráhy a Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) se dohodly na společném provozu vlaků SC Pendolino na lince Praha – Košice a chtějí tak nalákat cestující na rychlé spojení hlavního města ČR s východem Slovenska, tak další ze soukromých dopravců, RegioJet Radima Jančury, má pravděpodobně také své eso v rukávu. Potvrzený je start dvou párů vlaků do Košic již v polovině října. Konkrétně by se mělo jednat o spoje IC 1003, EC 1006, IC 1010 a také EC 1011.
První signály dokresluje vypsání inzerátu na obsluhu jídelního vozu společnosti RegioJet, v němž se po kandidátech požaduje nástup v polovině října a směny s přespáváním mj. v Košicích. Jak je známo, Regiojet nasazení jídelních vozů s plnohodnotným servisem plánuje právě pro linky Praha – Košice a Bratislava – Košice.
Dalším faktorem potvrzujícím předčasný výjezd je zdrženlivost tiskové mluvčí RegioJetu, Petry Novákové, která na dotaz ohledně říjnového startu reagovala za společnost velmi zdrženlivě: „K tomuto tématu se aktuálně nemohu vyjádřit.“
Problémem by nemuselo být ani přidělení potřebné trasy při využití systému One Stop Shop, jak pro magazín ŽelPage.cz dodává Daniela Detersová, tisková mluvčí ŽSR: „Za predpokladu, že by dopravca RegioJet požiadal o pridelenie kapacity ad hoc a objednal trasy, je možné jazdu týchto vlakov zabezpečiť cestou kancelárie OSS a to v termínoch stanovených v Podmienkach používania železničnej siete, kapitola 4.3. (v tomto prípade ŽSR najneskôr do 5 pracovných dní odpovie na žiadosti železničných podnikov na pridelenie vlakovej trasy).“
Ze strany RegioJetu by se jednalo o vcelku logický krok k získání přízně zákazníků ještě před vstupem ostatních konkurentů a vybudování zajímavého náskoku. Bude tedy zajímavé sledovat, jak se celý konkurenční boj na trase Praha – Košice vyvine a jaké překvapení si přichystá například LEO Express, který uzavírá trojici českých zájemců o tuto trasu.
Zdroje: ŽSR, RegioJet, České dráhy, iDnes.cz

Žádný pseudopoplatek, ale upřímně - je těch 243 Kč za jízdenku Pha - Za (463 km) u RJ odpovídající nákladová cena?
A mezi námi, nechápu, proč ČD nepracují na utilizaci EC Košičan, dotažení služeb, tarifních nabídkách a raději to zabijou méně kapacitní soupravou, kde není kam dát kufry/lyže a není jak připojit autovůz. Tím a Slovakií (dříve Cassovií) jsem cestoval nespočetněkrát.
To je také celkem rozdíl - přijdu k pokladně RJ, dostanu stejný tarif na cestě Praha - Žilina jako na cestě Praha - Ostrava, neplatím žádný pseudopoplatek v podobě drahého mezinárodního tarifu za to, že překročím hranice.
U ČD dnes máme Pha-Ova za 290,- Kč (+ -), ale do Žiliny už to je za 900,- a do Košic za 1300,- (to může autobusu za 600,- konkurovat těžko...), což je vzhledem ke kilometrické vzdálenosti Pha-Ova a Ova-Žilina/Košice neúměrně víc právě kvůli mezinárodnímu tarifu SCIC. To je ta věc, kde je odbavení u soukromých dopravců trošku jiné.
Tak zcela vážně: jezdím do Košic relativně často. Jsem opravdu spokojený a vlak je pro mě nejpříjemnějším způsobem dopravy. Skutečně si myslím, že nový dopravce nic tak zásadního nepřinese, stejně jako nepřinesl na trat do Ostravy.
Rovněž tak si myslím, že spuštění boje o omezený počet cestujích povede k tomu, že všichni hráči budou ve ztrátě a že to z dlouhodobého hlediska železniční dopravě jako takové neprospěje. Skutečně nevidím žádný smysl v tom, že se navzájem snaží vyvraždit 3 konkurenti a kumulují ztráty, které stejně jednou někdo bude muset zaplatit. Je jedno kdo, zda stát, věřitelé nebo akcionáři. Namísto toho, aby se vytvořil efektivní a dlouhodbě udržitelný systém, provozuje se tenhle obr na hliněných nohou, který stejně jednou spadne. Ne, nelíbí se mi to.
Nákup jízdenek z/do nácestných stanic, aniž by člověk musel kombinovat vnitrostátní a mezinárodní sporotikety anebo platit základní jízdné v plné palbě?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











