..: Potvrzeno: RegioJet vyjede do Košic již v říjnu :..

Souprava Regiojetu se připravuje na výjezd z Opavy východ, foto: Juraj Kováč Praha/Košice — Boj o získání konkurenční výhody při provozování vlaků do Košic se vyostřuje. Zatímco České dráhy a Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) se dohodly na společném provozu vlaků SC Pendolino na lince Praha – Košice a chtějí tak nalákat cestující na rychlé spojení hlavního města ČR s východem Slovenska, tak další ze soukromých dopravců, RegioJet Radima Jančury, má pravděpodobně také své eso v rukávu. Potvrzený je start dvou párů vlaků do Košic již v polovině října. Konkrétně by se mělo jednat o spoje IC 1003, EC 1006, IC 1010 a také EC 1011.

První signály dokresluje vypsání inzerátu na obsluhu jídelního vozu společnosti RegioJet, v němž se po kandidátech požaduje nástup v polovině října a směny s přespáváním mj. v Košicích. Jak je známo, Regiojet nasazení jídelních vozů s plnohodnotným servisem plánuje právě pro linky Praha – Košice a Bratislava – Košice.

Vozy WRmz dopravce Regiojet, foto: Aleš Petrovský Dalším faktorem potvrzujícím předčasný výjezd je zdrženlivost tiskové mluvčí RegioJetu, Petry Novákové, která na dotaz ohledně říjnového startu reagovala za společnost velmi zdrženlivě: „K tomuto tématu se aktuálně nemohu vyjádřit.“

Problémem by nemuselo být ani přidělení potřebné trasy při využití systému One Stop Shop, jak pro magazín ŽelPage.cz dodává Daniela Detersová, tisková mluvčí ŽSR: „Za predpokladu, že by dopravca RegioJet požiadal o pridelenie kapacity ad hoc a objednal trasy, je možné jazdu týchto vlakov zabezpečiť cestou kancelárie OSS a to v termínoch stanovených v Podmienkach používania železničnej siete, kapitola 4.3. (v tomto prípade ŽSR najneskôr do 5 pracovných dní odpovie na žiadosti železničných podnikov na pridelenie vlakovej trasy).“

Ze strany RegioJetu by se jednalo o vcelku logický krok k získání přízně zákazníků ještě před vstupem ostatních konkurentů a vybudování zajímavého náskoku. Bude tedy zajímavé sledovat, jak se celý konkurenční boj na trase Praha – Košice vyvine a jaké překvapení si přichystá například LEO Express, který uzavírá trojici českých zájemců o tuto trasu.

Zdroje: ŽSR, RegioJet, České dráhy, iDnes.cz


Aleš Petrovský | 11.9.2014 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 ... 17 18 19 20 21      Zpráv na stránku:   
11.09.2014 (23:36)  
žádný pseudopoplatek v podobě drahého mezinárodního tarifu

Žádný pseudopoplatek, ale upřímně - je těch 243 Kč za jízdenku Pha - Za (463 km) u RJ odpovídající nákladová cena?
11.09.2014 (23:11)  
Tomáš R: Nadsázka vypadá trochu jinak.

A mezi námi, nechápu, proč ČD nepracují na utilizaci EC Košičan, dotažení služeb, tarifních nabídkách a raději to zabijou méně kapacitní soupravou, kde není kam dát kufry/lyže a není jak připojit autovůz. Tím a Slovakií (dříve Cassovií) jsem cestoval nespočetněkrát.
11.09.2014 (23:08)  
Ano, na jízdenky jsem úplně zapomněl.

To je také celkem rozdíl - přijdu k pokladně RJ, dostanu stejný tarif na cestě Praha - Žilina jako na cestě Praha - Ostrava, neplatím žádný pseudopoplatek v podobě drahého mezinárodního tarifu za to, že překročím hranice.


U ČD dnes máme Pha-Ova za 290,- Kč (+ -), ale do Žiliny už to je za 900,- a do Košic za 1300,- (to může autobusu za 600,- konkurovat těžko...), což je vzhledem ke kilometrické vzdálenosti Pha-Ova a Ova-Žilina/Košice neúměrně víc právě kvůli mezinárodnímu tarifu SCIC. To je ta věc, kde je odbavení u soukromých dopravců trošku jiné.
registrovaný uživatel Jugy  mail  
11.09.2014 (22:43)  
A nenapadlo vás, že počet cestujících může na této trase výrazně narůst? Třeba tím, že všichni tři dopravci nepochybně cílí i na stávající autobusovou klientelu? A ať si zakomplexovanci ze zdejší diskuse myslí cokoli, faktem je, že RegioJet naučil spoustu lidí jezdit vlakem. Proč? Protože to jde i jinak.
11.09.2014 (22:38)  
Konečně je konec všem dohadům. RegioJet vozí substrát! Když je ten OSS pro nákladní vlaky :-)
11.09.2014 (22:08)  
Když tu je řeč o SCIC, tak jsem zvědav, jakou cenu RJ vlastně nasadí. Už jen proto, že u OV si stěžuje, že ČD podsekly cenu na údajně na podnákladovou úroveň a na trase do Košic má vyjet z trojice SC, LE a RJ jako první.
11.09.2014 (22:08)  
Josef Petrák: tomu, co jsem napsal, se říká nadsázka.
Tak zcela vážně: jezdím do Košic relativně často. Jsem opravdu spokojený a vlak je pro mě nejpříjemnějším způsobem dopravy. Skutečně si myslím, že nový dopravce nic tak zásadního nepřinese, stejně jako nepřinesl na trat do Ostravy.
Rovněž tak si myslím, že spuštění boje o omezený počet cestujích povede k tomu, že všichni hráči budou ve ztrátě a že to z dlouhodobého hlediska železniční dopravě jako takové neprospěje. Skutečně nevidím žádný smysl v tom, že se navzájem snaží vyvraždit 3 konkurenti a kumulují ztráty, které stejně jednou někdo bude muset zaplatit. Je jedno kdo, zda stát, věřitelé nebo akcionáři. Namísto toho, aby se vytvořil efektivní a dlouhodbě udržitelný systém, provozuje se tenhle obr na hliněných nohou, který stejně jednou spadne. Ne, nelíbí se mi to.
11.09.2014 (21:56)  
Tomáš R: Je dobře mít názor, ale nemusíte se shazovat. :) R.A. mluví o eliminaci SCIC tarifu, ne o kávě, koláčích či čemkoliv jiném. Růžovými brýlemi se odkopáváte stejně jako Lubino 14 komolením jmen.
11.09.2014 (21:50)  
Máte pravdu, já bloud byl dosud spokojený a až ted jsem konečně pochopil, že to byly jen růžové brýle a že skutečná kvalita přichází vždy až ve žlutém (v)laku:-). Teprve koláček zdarma povyšuje železniční dopravu na úroven 21. století. Kaji se.
11.09.2014 (21:39)  
Co RADIKALNE lepšího přinese RJ?
Nákup jízdenek z/do nácestných stanic, aniž by člověk musel kombinovat vnitrostátní a mezinárodní sporotikety anebo platit základní jízdné v plné palbě?
  1 ... 17 18 19 20 21      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko