Praha/Košice — Boj o získání konkurenční výhody při provozování vlaků do Košic se vyostřuje. Zatímco České dráhy a Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) se dohodly na společném provozu vlaků SC Pendolino na lince Praha – Košice a chtějí tak nalákat cestující na rychlé spojení hlavního města ČR s východem Slovenska, tak další ze soukromých dopravců, RegioJet Radima Jančury, má pravděpodobně také své eso v rukávu. Potvrzený je start dvou párů vlaků do Košic již v polovině října. Konkrétně by se mělo jednat o spoje IC 1003, EC 1006, IC 1010 a také EC 1011.
První signály dokresluje vypsání inzerátu na obsluhu jídelního vozu společnosti RegioJet, v němž se po kandidátech požaduje nástup v polovině října a směny s přespáváním mj. v Košicích. Jak je známo, Regiojet nasazení jídelních vozů s plnohodnotným servisem plánuje právě pro linky Praha – Košice a Bratislava – Košice.
Dalším faktorem potvrzujícím předčasný výjezd je zdrženlivost tiskové mluvčí RegioJetu, Petry Novákové, která na dotaz ohledně říjnového startu reagovala za společnost velmi zdrženlivě: „K tomuto tématu se aktuálně nemohu vyjádřit.“
Problémem by nemuselo být ani přidělení potřebné trasy při využití systému One Stop Shop, jak pro magazín ŽelPage.cz dodává Daniela Detersová, tisková mluvčí ŽSR: „Za predpokladu, že by dopravca RegioJet požiadal o pridelenie kapacity ad hoc a objednal trasy, je možné jazdu týchto vlakov zabezpečiť cestou kancelárie OSS a to v termínoch stanovených v Podmienkach používania železničnej siete, kapitola 4.3. (v tomto prípade ŽSR najneskôr do 5 pracovných dní odpovie na žiadosti železničných podnikov na pridelenie vlakovej trasy).“
Ze strany RegioJetu by se jednalo o vcelku logický krok k získání přízně zákazníků ještě před vstupem ostatních konkurentů a vybudování zajímavého náskoku. Bude tedy zajímavé sledovat, jak se celý konkurenční boj na trase Praha – Košice vyvine a jaké překvapení si přichystá například LEO Express, který uzavírá trojici českých zájemců o tuto trasu.
Zdroje: ŽSR, RegioJet, České dráhy, iDnes.cz

Jedine, čo sa stratí je denný autovagón Košičana a na SVK strane priame nastupovanie v Spiš. Novej vsi či Púchove. BTW mne vagóny Košičana sú príjemnejšími než stiesnenosť Pendolína.
BTW letecké spojenie by som osobne nevidel konkurenčne, predsa len čas v spojení s presunom na/z letiska či výkonu na letisku, nutné kontroly a obmedzenia batožín devalvujú do istej miery rýchlosť letec. spojenia. I samotné ATR 4/7 nie sú výhrou. A tiež riziko zásadnejšieho vplyvu počasia je nižšie u vlaku. Spomínam si pred 8 rokmi, keď ešte lietala linka BB-Praha, že cca 20x drahšie ČSA bolo zrovna na začiatku zimy zásadne pomalšie, hneď v 3 zo štyroch letov. Ja som mal súbežne vo vlaku cca 30 min. meškanie, keď CSA s rodinou raz až 18 hod :-), samozrejme je to výnimka, a stáva sa to podľa doc. Chocholouška tak maximálně jednou až 2 či 3x (do roka či v existencii ústavu...) :-).
J. Petrák: Lubino14 je známy troll...
Stejná vzdálenost ve vnitrotarifu bez jakékoliv slevy stojí 624 Kč.
- do Kosic vam motorku vezmou pouze pres den. Rano vstanu, jdu pripravit peklostroj, nalodim se, jedu ... a vecer me vysadi nekde, kde jako prvni budu resit nocleh. Jeden den dovolene zabity cestou tam, druhy cestou zpatky. Zavrhnuto
- v noci se motorky prepravuji, ale jen do Popradu, coz nic neresi; vysadi vas nekde v pulce cesty brzo rano, ze o nejakem rozumnem vyspani nemuze byt rec.
Za nekolik sezon, co jsem se opakovane ptal, proc nejdou vozit motorky v noci do Kosic jsem dostaval stale stejnou odpoved. "Nejde." Nikdy nikdo nebyl ochotny aspon vysvetlit, v cem je zadrhel. Takze to vzdy dopadlo stejne, jel jsem po ose.
Vazne si vy, zastanci soucasneho stavu, myslite, ze neni co zlepsovat? Je mi jasne, ze zrovna s timhle mi nijak zluti ani cerni nepomuzou ... ale predpokladam, ze prave diky nim se pak i s modrocervenymi budu citit i na teto lince jako zakaznik a ne jako kastan ci substrat.
JiříK: A ty si přečti, co píšu já. :) Jestliže se ta souprava v celé trase z jízdenek zaplatí, tak to může být buřt. Je jen blbost RJ, pokud se okrádá o marže. Oni pak budou chodit do bank, ať mají na další vozidla.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











