..: Potvrzeno: RegioJet vyjede do Košic již v říjnu :..

Souprava Regiojetu se připravuje na výjezd z Opavy východ, foto: Juraj Kováč Praha/Košice — Boj o získání konkurenční výhody při provozování vlaků do Košic se vyostřuje. Zatímco České dráhy a Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) se dohodly na společném provozu vlaků SC Pendolino na lince Praha – Košice a chtějí tak nalákat cestující na rychlé spojení hlavního města ČR s východem Slovenska, tak další ze soukromých dopravců, RegioJet Radima Jančury, má pravděpodobně také své eso v rukávu. Potvrzený je start dvou párů vlaků do Košic již v polovině října. Konkrétně by se mělo jednat o spoje IC 1003, EC 1006, IC 1010 a také EC 1011.

První signály dokresluje vypsání inzerátu na obsluhu jídelního vozu společnosti RegioJet, v němž se po kandidátech požaduje nástup v polovině října a směny s přespáváním mj. v Košicích. Jak je známo, Regiojet nasazení jídelních vozů s plnohodnotným servisem plánuje právě pro linky Praha – Košice a Bratislava – Košice.

Vozy WRmz dopravce Regiojet, foto: Aleš Petrovský Dalším faktorem potvrzujícím předčasný výjezd je zdrženlivost tiskové mluvčí RegioJetu, Petry Novákové, která na dotaz ohledně říjnového startu reagovala za společnost velmi zdrženlivě: „K tomuto tématu se aktuálně nemohu vyjádřit.“

Problémem by nemuselo být ani přidělení potřebné trasy při využití systému One Stop Shop, jak pro magazín ŽelPage.cz dodává Daniela Detersová, tisková mluvčí ŽSR: „Za predpokladu, že by dopravca RegioJet požiadal o pridelenie kapacity ad hoc a objednal trasy, je možné jazdu týchto vlakov zabezpečiť cestou kancelárie OSS a to v termínoch stanovených v Podmienkach používania železničnej siete, kapitola 4.3. (v tomto prípade ŽSR najneskôr do 5 pracovných dní odpovie na žiadosti železničných podnikov na pridelenie vlakovej trasy).“

Ze strany RegioJetu by se jednalo o vcelku logický krok k získání přízně zákazníků ještě před vstupem ostatních konkurentů a vybudování zajímavého náskoku. Bude tedy zajímavé sledovat, jak se celý konkurenční boj na trase Praha – Košice vyvine a jaké překvapení si přichystá například LEO Express, který uzavírá trojici českých zájemců o tuto trasu.

Zdroje: ŽSR, RegioJet, České dráhy, iDnes.cz


Aleš Petrovský | 11.9.2014 (19:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Jízdní řád

Weitere aus Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 ... 15 16 17 18 19 ... 21      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Rado67 
12.09.2014 (1:37)  
No každopádne to bude prelomový rok na tejto relácii (a tiež Košice - Bratislava). Doterajšie tarify i dokonca Sparday ponuky ČD/ZSSK budú pre zákazníka iste minulosťou.
Jedine, čo sa stratí je denný autovagón Košičana a na SVK strane priame nastupovanie v Spiš. Novej vsi či Púchove. BTW mne vagóny Košičana sú príjemnejšími než stiesnenosť Pendolína.

BTW letecké spojenie by som osobne nevidel konkurenčne, predsa len čas v spojení s presunom na/z letiska či výkonu na letisku, nutné kontroly a obmedzenia batožín devalvujú do istej miery rýchlosť letec. spojenia. I samotné ATR 4/7 nie sú výhrou. A tiež riziko zásadnejšieho vplyvu počasia je nižšie u vlaku. Spomínam si pred 8 rokmi, keď ešte lietala linka BB-Praha, že cca 20x drahšie ČSA bolo zrovna na začiatku zimy zásadne pomalšie, hneď v 3 zo štyroch letov. Ja som mal súbežne vo vlaku cca 30 min. meškanie, keď CSA s rodinou raz až 18 hod :-), samozrejme je to výnimka, a stáva sa to podľa doc. Chocholouška tak maximálně jednou až 2 či 3x (do roka či v existencii ústavu...) :-).

J. Petrák: Lubino14 je známy troll...
12.09.2014 (1:19)  
JiříK: Nejsem telepat, tak se vymáčkni. :)
12.09.2014 (1:16)  
JP: Nepochopil...co jsem se snažil říct tou argumentací, že OV je za 290. A proto je ZA za 900 předražená.
12.09.2014 (1:00)  
JiříK: Jinde? To jako někde jinde, kde stojí dopravní cesta, energie, zaměstnanci úplně jinak a taky tam je jiná cenová hladina v ekonomice? :) To bych chtěl vidět ten přepočet. Můžeš si cvičně spočítat náklady na EN Slovakia a vynechat jen noční příplatek a lůžkoviny, ať máš nějaké hausnumero. Porovnání 624 vs 900 ukazuje jediné - že mají ČD+ZSSK na každé mezinárodní jízdence společnou marži 300 Kč nad rámec marže z vnitrostátních tarifů.
12.09.2014 (0:58)  
babilon - a je těch 624 ve vnitru nákladových? Vzhledem k tomu, že drtivá většina výkonů je objednávaná (=dotována)? Kolik to stojí jinde bez dotací?
12.09.2014 (0:32)  
Já právě narážím na to, jestli je těch 900 do Žiliny opravdu přemrštěná cena
Stejná vzdálenost ve vnitrotarifu bez jakékoliv slevy stojí 624 Kč.
Registrierter Benutzer Sim 
12.09.2014 (0:10)  
Tak zrovna Kosice v podani CD to u me nekolikrat prohraly. Kontumacne. Chtel jsem nekolikrat pri svych motovyletech do Rumunska vyuzit autovlak - teoreticky to zni dobre, ale:
- do Kosic vam motorku vezmou pouze pres den. Rano vstanu, jdu pripravit peklostroj, nalodim se, jedu ... a vecer me vysadi nekde, kde jako prvni budu resit nocleh. Jeden den dovolene zabity cestou tam, druhy cestou zpatky. Zavrhnuto
- v noci se motorky prepravuji, ale jen do Popradu, coz nic neresi; vysadi vas nekde v pulce cesty brzo rano, ze o nejakem rozumnem vyspani nemuze byt rec.

Za nekolik sezon, co jsem se opakovane ptal, proc nejdou vozit motorky v noci do Kosic jsem dostaval stale stejnou odpoved. "Nejde." Nikdy nikdo nebyl ochotny aspon vysvetlit, v cem je zadrhel. Takze to vzdy dopadlo stejne, jel jsem po ose.

Vazne si vy, zastanci soucasneho stavu, myslite, ze neni co zlepsovat? Je mi jasne, ze zrovna s timhle mi nijak zluti ani cerni nepomuzou ... ale predpokladam, ze prave diky nim se pak i s modrocervenymi budu citit i na teto lince jako zakaznik a ne jako kastan ci substrat.
11.09.2014 (23:59)  
Potenciál je, přeci jen autobusem aktuálně jezdí na východ Slovenska nemálo lidí, takže je stačí dostat do vlaku. A pokud tam vypukne boj jako v případě Ostravy, tak se to povede hodně rychle, i když ekonomicky to bude opět pěkně v ...
11.09.2014 (23:58)  
Ceny ČSA mě na PRG - BTS - KSC absolutně neuráží. Naopak, jejich promo tarify jsou skoro zajímavější, než býval Click4Sky brand. Akorát ty nulové míle do OK Plus to kazí. :)

JiříK: A ty si přečti, co píšu já. :) Jestliže se ta souprava v celé trase z jízdenek zaplatí, tak to může být buřt. Je jen blbost RJ, pokud se okrádá o marže. Oni pak budou chodit do bank, ať mají na další vozidla.
11.09.2014 (23:58)  
JP: Přečti si ještě jednou co píšu. Letecký tarif je jedna věc (viz LE a omezený počet lístků za tu cenu) a druhá nabízet lítky za 243 v "neleteckém" tarifu, tedy bez ohledu na včasnost nákupu a vyprodanost spoje. Ta cena platí na 6 spojů ze 7 v týdnu.
  1 ... 15 16 17 18 19 ... 21      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko