..: Potvrzeno: RegioJet vyjede do Košic již v říjnu :..

Souprava Regiojetu se připravuje na výjezd z Opavy východ, foto: Juraj Kováč Praha/Košice — Boj o získání konkurenční výhody při provozování vlaků do Košic se vyostřuje. Zatímco České dráhy a Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) se dohodly na společném provozu vlaků SC Pendolino na lince Praha – Košice a chtějí tak nalákat cestující na rychlé spojení hlavního města ČR s východem Slovenska, tak další ze soukromých dopravců, RegioJet Radima Jančury, má pravděpodobně také své eso v rukávu. Potvrzený je start dvou párů vlaků do Košic již v polovině října. Konkrétně by se mělo jednat o spoje IC 1003, EC 1006, IC 1010 a také EC 1011.

První signály dokresluje vypsání inzerátu na obsluhu jídelního vozu společnosti RegioJet, v němž se po kandidátech požaduje nástup v polovině října a směny s přespáváním mj. v Košicích. Jak je známo, Regiojet nasazení jídelních vozů s plnohodnotným servisem plánuje právě pro linky Praha – Košice a Bratislava – Košice.

Vozy WRmz dopravce Regiojet, foto: Aleš Petrovský Dalším faktorem potvrzujícím předčasný výjezd je zdrženlivost tiskové mluvčí RegioJetu, Petry Novákové, která na dotaz ohledně říjnového startu reagovala za společnost velmi zdrženlivě: „K tomuto tématu se aktuálně nemohu vyjádřit.“

Problémem by nemuselo být ani přidělení potřebné trasy při využití systému One Stop Shop, jak pro magazín ŽelPage.cz dodává Daniela Detersová, tisková mluvčí ŽSR: „Za predpokladu, že by dopravca RegioJet požiadal o pridelenie kapacity ad hoc a objednal trasy, je možné jazdu týchto vlakov zabezpečiť cestou kancelárie OSS a to v termínoch stanovených v Podmienkach používania železničnej siete, kapitola 4.3. (v tomto prípade ŽSR najneskôr do 5 pracovných dní odpovie na žiadosti železničných podnikov na pridelenie vlakovej trasy).“

Ze strany RegioJetu by se jednalo o vcelku logický krok k získání přízně zákazníků ještě před vstupem ostatních konkurentů a vybudování zajímavého náskoku. Bude tedy zajímavé sledovat, jak se celý konkurenční boj na trase Praha – Košice vyvine a jaké překvapení si přichystá například LEO Express, který uzavírá trojici českých zájemců o tuto trasu.

Zdroje: ŽSR, RegioJet, České dráhy, iDnes.cz


Aleš Petrovský | 11.9.2014 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 ... 16 17 18 19 20 21      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel paolo 
11.09.2014 (23:56)  
M: lítá tam většinou ATR72 - 64 pax, což je asi vagon RegioJetu. Jistě, že je to kapka v moři, ale je to relevantní spoj, pro který se při srovnání cen vs. čas strávený na cestě rozhoduje relativně velké procento cestujících, alespoň soudě podle skoro 100 % obsazení těch několika spojů, kterými jsem letěl.
11.09.2014 (23:54)  
Antonín Kunc: Protože už 3 roky jezdí přes Ostravu a snaží se současné vlaky více naplnit. :)

M: A taky židozednáři!

JiříK: Jak chceš hodnotit nákladovou cenu u leteckého tarifu? Důležitý je jediný ukazatel - jestli na spoj, resp. den/týden/měsíc/rok provoz v součtu vydělal dost na náklady, investice a zisk majitele. :)
11.09.2014 (23:54)  
paolo - problém je v tom, že těch 99 u Lea není cena pro všechny do dvojky i těsně před odjezdem 6 dnů v týdnu. Já právě narážím na to, jestli je těch 900 do Žiliny opravdu přemrštěná cena, nebo jestli spíš není ta cena lístků do OV prostě podstřelená, když si oba soukromí dopravci stěžují, jak prodělávají.

Antonín Kunc: Že by se problém jmenoval 25 kV AC?
registrovaný uživatel M 
11.09.2014 (23:48)  
Antonin Kunc (pokud to neni nesmyslna recnicka otazka) - protoze Vsetin ma 10× mene obyvatel nez Ostrava a protoze ty zidovske syndikaty ty vlaky nedotuji az tak moc...
registrovaný uživatel paolo 
11.09.2014 (23:47)  
Jiří K: Není.
Stejně jako není 99,- u Leo Expressu do Karviné a troufám si tvrdit že ani 295,- Českých drah do Ostravy.
registrovaný uživatel M 
11.09.2014 (23:46)  
paolo - to letadlo nema kapacitu ani jednoho vagonu (pocitam, ze tam lita nejaky atr). Pro debatu o X parech vlaku je to zcela irelevantni
11.09.2014 (23:46)  
Rád bych se zeptal (možná už to tu někdy zaznělo), proč RJ nebo i LE nejede přes Vsetín ?
registrovaný uživatel M 
11.09.2014 (23:43)  
JiriK - neni. Je to podnakladova cena a dotuje to zidovsky syndikat a ubohe o-perky kupujici predrazene letenky, jejichz zisk umoznuje prodavat takto levne jizdenky
registrovaný uživatel paolo 
11.09.2014 (23:42)  
ad všem: nezapomeňte ještě na jednu podstatnou informaci, když berete v potaz konkurenci na trati Praha - Košice. Kromě 3 přímých vlaků a několika dalších s možností přestupu v Žilině tady existuje ještě letecké spojení (4 lety denně, z toho 2 přímé) a především asi 10 - 12 autobusových spojů denně, z nichž 5 provozuje Student Agency.

Takže dva závěry:

1. pro Radima Jančuru to může znamenat i pokus o přesun části klientů z autobusů do vlaků s výsledným omezením frekvence vlastních autobusových spojů.
2. širší možnosti spojů a větší rychlost spojení ve výsledku přitáhnou na dráhu (všem 3 dopravcům) i současné klienty autobusových společností, v případě snížení ceny přepravy i část klientů ČSA, protože v současné době je cena letenky asi 2x dražší než jízdné ve 2. třídě a v 1. třídě je rozdíl ceny skoro zanedbatelný.
registrovaný uživatel M 
11.09.2014 (23:41)  
Co noveho to prinese? Nic. Proste jen vic spoju.
Ono otevreni nove pokladny v samosce taky neprinese zadnou sluzbu navic a stejne to lidem pomuze.

PS: Osobne to nevidim jako spojeni Praha-Kosice, ale jako Praha-Ostrava, nutny prejezd a Zilina-Kosice. Neco jako Praha-Graz...
  1 ... 16 17 18 19 20 21      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko