Praha/Košice — Boj o získání konkurenční výhody při provozování vlaků do Košic se vyostřuje. Zatímco České dráhy a Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) se dohodly na společném provozu vlaků SC Pendolino na lince Praha – Košice a chtějí tak nalákat cestující na rychlé spojení hlavního města ČR s východem Slovenska, tak další ze soukromých dopravců, RegioJet Radima Jančury, má pravděpodobně také své eso v rukávu. Potvrzený je start dvou párů vlaků do Košic již v polovině října. Konkrétně by se mělo jednat o spoje IC 1003, EC 1006, IC 1010 a také EC 1011.
První signály dokresluje vypsání inzerátu na obsluhu jídelního vozu společnosti RegioJet, v němž se po kandidátech požaduje nástup v polovině října a směny s přespáváním mj. v Košicích. Jak je známo, Regiojet nasazení jídelních vozů s plnohodnotným servisem plánuje právě pro linky Praha – Košice a Bratislava – Košice.
Dalším faktorem potvrzujícím předčasný výjezd je zdrženlivost tiskové mluvčí RegioJetu, Petry Novákové, která na dotaz ohledně říjnového startu reagovala za společnost velmi zdrženlivě: „K tomuto tématu se aktuálně nemohu vyjádřit.“
Problémem by nemuselo být ani přidělení potřebné trasy při využití systému One Stop Shop, jak pro magazín ŽelPage.cz dodává Daniela Detersová, tisková mluvčí ŽSR: „Za predpokladu, že by dopravca RegioJet požiadal o pridelenie kapacity ad hoc a objednal trasy, je možné jazdu týchto vlakov zabezpečiť cestou kancelárie OSS a to v termínoch stanovených v Podmienkach používania železničnej siete, kapitola 4.3. (v tomto prípade ŽSR najneskôr do 5 pracovných dní odpovie na žiadosti železničných podnikov na pridelenie vlakovej trasy).“
Ze strany RegioJetu by se jednalo o vcelku logický krok k získání přízně zákazníků ještě před vstupem ostatních konkurentů a vybudování zajímavého náskoku. Bude tedy zajímavé sledovat, jak se celý konkurenční boj na trase Praha – Košice vyvine a jaké překvapení si přichystá například LEO Express, který uzavírá trojici českých zájemců o tuto trasu.
Zdroje: ŽSR, RegioJet, České dráhy, iDnes.cz

M: A taky židozednáři!
JiříK: Jak chceš hodnotit nákladovou cenu u leteckého tarifu? Důležitý je jediný ukazatel - jestli na spoj, resp. den/týden/měsíc/rok provoz v součtu vydělal dost na náklady, investice a zisk majitele. :)
Antonín Kunc: Že by se problém jmenoval 25 kV AC?
Stejně jako není 99,- u Leo Expressu do Karviné a troufám si tvrdit že ani 295,- Českých drah do Ostravy.
Takže dva závěry:
1. pro Radima Jančuru to může znamenat i pokus o přesun části klientů z autobusů do vlaků s výsledným omezením frekvence vlastních autobusových spojů.
2. širší možnosti spojů a větší rychlost spojení ve výsledku přitáhnou na dráhu (všem 3 dopravcům) i současné klienty autobusových společností, v případě snížení ceny přepravy i část klientů ČSA, protože v současné době je cena letenky asi 2x dražší než jízdné ve 2. třídě a v 1. třídě je rozdíl ceny skoro zanedbatelný.
Ono otevreni nove pokladny v samosce taky neprinese zadnou sluzbu navic a stejne to lidem pomuze.
PS: Osobne to nevidim jako spojeni Praha-Kosice, ale jako Praha-Ostrava, nutny prejezd a Zilina-Kosice. Neco jako Praha-Graz...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











