..: Potvrzeno: RegioJet vyjede do Košic již v říjnu :..

Souprava Regiojetu se připravuje na výjezd z Opavy východ, foto: Juraj Kováč Praha/Košice — Boj o získání konkurenční výhody při provozování vlaků do Košic se vyostřuje. Zatímco České dráhy a Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) se dohodly na společném provozu vlaků SC Pendolino na lince Praha – Košice a chtějí tak nalákat cestující na rychlé spojení hlavního města ČR s východem Slovenska, tak další ze soukromých dopravců, RegioJet Radima Jančury, má pravděpodobně také své eso v rukávu. Potvrzený je start dvou párů vlaků do Košic již v polovině října. Konkrétně by se mělo jednat o spoje IC 1003, EC 1006, IC 1010 a také EC 1011.

První signály dokresluje vypsání inzerátu na obsluhu jídelního vozu společnosti RegioJet, v němž se po kandidátech požaduje nástup v polovině října a směny s přespáváním mj. v Košicích. Jak je známo, Regiojet nasazení jídelních vozů s plnohodnotným servisem plánuje právě pro linky Praha – Košice a Bratislava – Košice.

Vozy WRmz dopravce Regiojet, foto: Aleš Petrovský Dalším faktorem potvrzujícím předčasný výjezd je zdrženlivost tiskové mluvčí RegioJetu, Petry Novákové, která na dotaz ohledně říjnového startu reagovala za společnost velmi zdrženlivě: „K tomuto tématu se aktuálně nemohu vyjádřit.“

Problémem by nemuselo být ani přidělení potřebné trasy při využití systému One Stop Shop, jak pro magazín ŽelPage.cz dodává Daniela Detersová, tisková mluvčí ŽSR: „Za predpokladu, že by dopravca RegioJet požiadal o pridelenie kapacity ad hoc a objednal trasy, je možné jazdu týchto vlakov zabezpečiť cestou kancelárie OSS a to v termínoch stanovených v Podmienkach používania železničnej siete, kapitola 4.3. (v tomto prípade ŽSR najneskôr do 5 pracovných dní odpovie na žiadosti železničných podnikov na pridelenie vlakovej trasy).“

Ze strany RegioJetu by se jednalo o vcelku logický krok k získání přízně zákazníků ještě před vstupem ostatních konkurentů a vybudování zajímavého náskoku. Bude tedy zajímavé sledovat, jak se celý konkurenční boj na trase Praha – Košice vyvine a jaké překvapení si přichystá například LEO Express, který uzavírá trojici českých zájemců o tuto trasu.

Zdroje: ŽSR, RegioJet, České dráhy, iDnes.cz


Aleš Petrovský | 11.9.2014 (19:00)
Related newsopen/close

More on Dopravci Jízdní řád

More from Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 ... 17 18 19 20 21      Zpráv na stránku:   
11.09.2014 (21:38)  
Tomáš R: Tak na to auto zapomeňte. Autovlak je tak úspěšný produkt, že tam radši ČD vrazí pendolino, za které ten autovůz nezapojí. :)
11.09.2014 (21:30)  
Ve vlacích do Košic cestuju klimatizovanými vozy, jím docela slušné jídlo v plnohodnotném jídelním voze, vlakový personál je fajn a ještě si s sebou většinou vezu auto, které používám pro další cestování po SR. Jízdenky pohodlně kupuju na internetu. Co RADIKALNE lepšího přinese RJ?
Jak RJ se svými vozidly zvýší rychlost?
11.09.2014 (21:24)  
Tomáš R.: Zásadně nesouhlasím. Že se kvalita zvýší více než minimálně, je jasné. Možná ne kvalita vozů, ale kvalita služeb cestujícím určitě. Nejde o "levné hnusné kafe", byť mi tedy přijde kafe u RegioJetu lepší než kafe u ČD, ale o to, že u soukromých dopravců má člověk pocit, že tam je personál pro něj a personál je k tomu také veden. U ČD (ZSSK) má většinou personál dojem, že tam on je jen kvůli kontrole cestujících, nikoliv kvůli tomu, že by jim měl poskytovat snad dokonce nějaké služby. Budiž pár světlých výjimek.

O časovém zrychlení celého spojení Praha - cokoliv dále za Žilinou nemluvě.

Také si nemyslím, že dnešní vlaky mezi Prahou a Ostravou jsou poloprázdné. V poslední době jsem opakovaně jel různými vlaky a zdály se mi zaplněné vcelku slušně, občas i více než slušně.

Ke ztrátám - píšete, že všichni dopravci na trase Praha - Ostrava prodělávají. Proč tedy ČD pořád dokola tvrdí, že tam neprodělávají?
11.09.2014 (21:20)  
V současné době je nabídka kapacity v této trase dostatečná (soudě dle vlastních cest za poslední dva roky).
Kvalita souprav i úroven služeb je velmi slušná.
Vstupem nových dopravců se kapacita zvýší, kvalita nijak radikálně nevzroste, počet cestujících pak s vysokou pravděpodobností zůstane prakticky stejný.
V rámci boje mezi sebou jednotliví hráči zahájí cenovou válku. Výsledek bude úplně stejný, jako na trati Praha - Ostrava, tedy nadbytečná kapacita, polo až skoro prázdné vlaky, podnákladové jízdné a tedy značné ztráty všech dopravců. Pár jedinců bude radostně výskat nad tím, že ušetří pár korun a koupí si levné hnusné kafe.
Z hlediska dlouhodobě udržitelné kvalitní dopravy stav zcela neperspektivní.
Podoba konkurenčního prostředí na české (slovenské) železnici škodí železnici jako takové.
Smysl má konkurence podle mě jen tehdy, když se budou soutěžit jednotlivé trasy a bude existovat sdílení jízdného, tedy možnost cestovat na jednu jízdenku bez ohledu na to, kdo spoj provozuje. Tenhle zdánlivě liberální bastard, který si hraje na zdravé konkurenční prostředí, železnici ničí.
11.09.2014 (20:05)  
Borovička: Zkusme posuzovat reálná fakta než neoficiální zdroj Wikipedia. Navíc z tohoto úhlu pohledu by se daly vytahovat mediální prohlášení ČD z dřívější doby, která taky nebyla splněna. Vše to jsou PR prohlášení, která jsou spíše běžnou součástí obchodní strategie a boje mezi dopravci, proto je nutné je brát poněkud s nadhledem.
11.09.2014 (19:57)  
wikipedia: V červnu 2007 Radim Jančura oznámil, že již probíhá výběrové řízení na výrobce vlaku pro trať Praha–Ostrava. Mělo jít o pět žlutých souprav v typické žluté firemní barvě (v prosinci 2007 upřesnil, že půjde dohromady o šest souprav, z toho jednu rezervní). Doprava měla být levnější a luxusnější než v Pendolinu Českých drah, pořizovací cena souprav měla být poloviční oproti Pendolinům, celkem asi 2 miliardy Kč. Výběrového řízení se účastnily firmy Siemens a Stadler, design vlaku se měl blížit vlakům ICE 3, jezdícím v Německu. Zahájení provozu v červnu 2007 předpokládal za dva roky, tedy od roku 2009 – předpokládal rok pro výrobu vlaku a rok pro homologaci – v pozdějších zprávách a rozhovorech pak uváděl tři roky, přibyl ještě rok pro „bohatnutí“. Zároveň oznámil záměr obsadit výhledově všechny železniční dálkové trasy. - a pak se někdo probudil s rukou v nočníku...
11.09.2014 (19:35)  
Mě v celku překvapuje, že když se někam RJ rozhodne jezdit, jak "hystericky" reaguje ČD a Leo Express a okamžitě kopírují plány p. Jančury. Když Pha-Ova je pro tři osobní dopravce moc, tak Pha-Kce je pro dva osobní dopravce moc. Uvidíme, držím palce RegioJetu, aby nadále pomáhal zlepšovat kvalitu nabídky pro osobní cestování na železnici v ČR, SR.
Registered user Kakov 
11.09.2014 (19:31)  
AP: děkuji za info
Registered user Kakov 
11.09.2014 (19:23)  
no nevím, mě se ta trasa nezdá tak lukrativní (kromě "občasného" návozu do Tater), aby se tam uživili tři dopravci...

navíc inzerát bych vůbec nebral jako směrodatný, už se tu psalo, že hledaj lidi na trasu Klatovy-Praha a taky to vyšumělo do ztracena...
11.09.2014 (19:22)  
Lubino 14: Názor si měj, jaký chceš, ale komolit jména je ten největší primitivismus.
  1 ... 17 18 19 20 21      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko