Praha/Košice — Boj o získání konkurenční výhody při provozování vlaků do Košic se vyostřuje. Zatímco České dráhy a Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) se dohodly na společném provozu vlaků SC Pendolino na lince Praha – Košice a chtějí tak nalákat cestující na rychlé spojení hlavního města ČR s východem Slovenska, tak další ze soukromých dopravců, RegioJet Radima Jančury, má pravděpodobně také své eso v rukávu. Potvrzený je start dvou párů vlaků do Košic již v polovině října. Konkrétně by se mělo jednat o spoje IC 1003, EC 1006, IC 1010 a také EC 1011.
První signály dokresluje vypsání inzerátu na obsluhu jídelního vozu společnosti RegioJet, v němž se po kandidátech požaduje nástup v polovině října a směny s přespáváním mj. v Košicích. Jak je známo, Regiojet nasazení jídelních vozů s plnohodnotným servisem plánuje právě pro linky Praha – Košice a Bratislava – Košice.
Dalším faktorem potvrzujícím předčasný výjezd je zdrženlivost tiskové mluvčí RegioJetu, Petry Novákové, která na dotaz ohledně říjnového startu reagovala za společnost velmi zdrženlivě: „K tomuto tématu se aktuálně nemohu vyjádřit.“
Problémem by nemuselo být ani přidělení potřebné trasy při využití systému One Stop Shop, jak pro magazín ŽelPage.cz dodává Daniela Detersová, tisková mluvčí ŽSR: „Za predpokladu, že by dopravca RegioJet požiadal o pridelenie kapacity ad hoc a objednal trasy, je možné jazdu týchto vlakov zabezpečiť cestou kancelárie OSS a to v termínoch stanovených v Podmienkach používania železničnej siete, kapitola 4.3. (v tomto prípade ŽSR najneskôr do 5 pracovných dní odpovie na žiadosti železničných podnikov na pridelenie vlakovej trasy).“
Ze strany RegioJetu by se jednalo o vcelku logický krok k získání přízně zákazníků ještě před vstupem ostatních konkurentů a vybudování zajímavého náskoku. Bude tedy zajímavé sledovat, jak se celý konkurenční boj na trase Praha – Košice vyvine a jaké překvapení si přichystá například LEO Express, který uzavírá trojici českých zájemců o tuto trasu.
Zdroje: ŽSR, RegioJet, České dráhy, iDnes.cz

Jak RJ se svými vozidly zvýší rychlost?
O časovém zrychlení celého spojení Praha - cokoliv dále za Žilinou nemluvě.
Také si nemyslím, že dnešní vlaky mezi Prahou a Ostravou jsou poloprázdné. V poslední době jsem opakovaně jel různými vlaky a zdály se mi zaplněné vcelku slušně, občas i více než slušně.
Ke ztrátám - píšete, že všichni dopravci na trase Praha - Ostrava prodělávají. Proč tedy ČD pořád dokola tvrdí, že tam neprodělávají?
Kvalita souprav i úroven služeb je velmi slušná.
Vstupem nových dopravců se kapacita zvýší, kvalita nijak radikálně nevzroste, počet cestujících pak s vysokou pravděpodobností zůstane prakticky stejný.
V rámci boje mezi sebou jednotliví hráči zahájí cenovou válku. Výsledek bude úplně stejný, jako na trati Praha - Ostrava, tedy nadbytečná kapacita, polo až skoro prázdné vlaky, podnákladové jízdné a tedy značné ztráty všech dopravců. Pár jedinců bude radostně výskat nad tím, že ušetří pár korun a koupí si levné hnusné kafe.
Z hlediska dlouhodobě udržitelné kvalitní dopravy stav zcela neperspektivní.
Podoba konkurenčního prostředí na české (slovenské) železnici škodí železnici jako takové.
Smysl má konkurence podle mě jen tehdy, když se budou soutěžit jednotlivé trasy a bude existovat sdílení jízdného, tedy možnost cestovat na jednu jízdenku bez ohledu na to, kdo spoj provozuje. Tenhle zdánlivě liberální bastard, který si hraje na zdravé konkurenční prostředí, železnici ničí.
navíc inzerát bych vůbec nebral jako směrodatný, už se tu psalo, že hledaj lidi na trasu Klatovy-Praha a taky to vyšumělo do ztracena...
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.











