..: Potvrzeno: RegioJet vyjede do Košic již v říjnu :..

Souprava Regiojetu se připravuje na výjezd z Opavy východ, foto: Juraj Kováč Praha/Košice — Boj o získání konkurenční výhody při provozování vlaků do Košic se vyostřuje. Zatímco České dráhy a Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) se dohodly na společném provozu vlaků SC Pendolino na lince Praha – Košice a chtějí tak nalákat cestující na rychlé spojení hlavního města ČR s východem Slovenska, tak další ze soukromých dopravců, RegioJet Radima Jančury, má pravděpodobně také své eso v rukávu. Potvrzený je start dvou párů vlaků do Košic již v polovině října. Konkrétně by se mělo jednat o spoje IC 1003, EC 1006, IC 1010 a také EC 1011.

První signály dokresluje vypsání inzerátu na obsluhu jídelního vozu společnosti RegioJet, v němž se po kandidátech požaduje nástup v polovině října a směny s přespáváním mj. v Košicích. Jak je známo, Regiojet nasazení jídelních vozů s plnohodnotným servisem plánuje právě pro linky Praha – Košice a Bratislava – Košice.

Vozy WRmz dopravce Regiojet, foto: Aleš Petrovský Dalším faktorem potvrzujícím předčasný výjezd je zdrženlivost tiskové mluvčí RegioJetu, Petry Novákové, která na dotaz ohledně říjnového startu reagovala za společnost velmi zdrženlivě: „K tomuto tématu se aktuálně nemohu vyjádřit.“

Problémem by nemuselo být ani přidělení potřebné trasy při využití systému One Stop Shop, jak pro magazín ŽelPage.cz dodává Daniela Detersová, tisková mluvčí ŽSR: „Za predpokladu, že by dopravca RegioJet požiadal o pridelenie kapacity ad hoc a objednal trasy, je možné jazdu týchto vlakov zabezpečiť cestou kancelárie OSS a to v termínoch stanovených v Podmienkach používania železničnej siete, kapitola 4.3. (v tomto prípade ŽSR najneskôr do 5 pracovných dní odpovie na žiadosti železničných podnikov na pridelenie vlakovej trasy).“

Ze strany RegioJetu by se jednalo o vcelku logický krok k získání přízně zákazníků ještě před vstupem ostatních konkurentů a vybudování zajímavého náskoku. Bude tedy zajímavé sledovat, jak se celý konkurenční boj na trase Praha – Košice vyvine a jaké překvapení si přichystá například LEO Express, který uzavírá trojici českých zájemců o tuto trasu.

Zdroje: ŽSR, RegioJet, České dráhy, iDnes.cz


Aleš Petrovský | 11.9.2014 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 ... 7 8 9 10 11 ... 21      Zpráv na stránku:   
14.09.2014 (23:08)  
lucky_24: Viděl jsi ceny v autopůjčovnách? :) Teď si beru začátkem října auto na den a stojí mě to 2/3 zpáteční letenky na trasu, kterou pojedu.
14.09.2014 (22:58)  
Pro ty plačící za zrušený autovlak - fakt musíte po D1? Oni na Slovensku nemají autopůjčovny?
registrovaný uživatel M 
14.09.2014 (22:11)  
Osobaky se mozna zpomalily kvuli vecem jako Uvaly, Cesky Brod a tak...

Ad zalohy RJ - lokomotivu navic snad maji a vagony muzou rozpojovat, takze jeden nemocnej vagonek neda cely vlak do karanteny:)
14.09.2014 (20:23)  
HonzaK: A čímpak před pár lety nahrazovaly ČD Pendolina, když měly ty povinné garanční opravy (nebo jak bych to nazval)? Tam se taky mnohdy nedalo mluvit o adekvátní náhradě...
Ostatně I náhrada Elefanta Žabotlamem na příměstských tratích není adekvátní náhrada....
registrovaný uživatel HonzaK 
14.09.2014 (16:19)  
Pikehead - Promiňte jelikož jsem z Kolína, tak na štrece na Ostravu žádné zlepšení nevidím. Jelikož zde konkurence nestaví, ucpal se pouze koridor díky tomu se jízda osobáku prodloužila a rychlé vlaky zde ubývají ;-)) Ale idea konkurence je taková, že pomohu konkurenci, ale tak, aby se to nedotklo vlastních cestujících... Což je logické, takhle se chovají snad všechny soukromé firmy na světě...
14.09.2014 (16:15)  
HonzaK: neračte se zlobit, ale co má společného leošova nulová záloha s ideou konkurence? Asi si nepamatujete, jak to ve štrece na Ostravu vypadalo před Jančurou.

Zdenda: Souhlas, rezervy v zákaznické orientaci jsou tam nemalé, i když musím pozitivně zmínit, že Hradčany, jejichž čekání na přípoj z východu nějaký debil nezohlednil ve výlukovém GVD, mě před měsícem v Žilině laskavě čekaly.

Paolo: Návaznost na zubačku je obecně otřesná i pro jiné vlaky. ZSSK se asi rozhodlo ji zahubit mizernými přípoji, nulovým čekáním a (pro většinu lidí neznalých e-shopu ZSSK) i nutností kupovat během přestupu lístek na kase. Prodej SparNightu a mezinárodních jízdenek do tarifních bodů Lomnica, Smokovec a Štrbské pleso je pro ně nepředstavitelná komplikace...
registrovaný uživatel HonzaK 
14.09.2014 (16:04)  
Rado67 - Já jim tu pomoc neberu, ale chce to vypravit koženky z depa a ne stáhnout moderní vagóny z linek a vyslat konkurenci pomoc a náš cestující ať sedí např. v kožence... To je smutný přístup že? Takhle by se nikdy soukromý dopravce nezachoval...
registrovaný uživatel Rado67 
14.09.2014 (15:49)  
HonzaK: Veď má od počiatku zmluvu s ČD na tieto prípady. Vlastná záloha iste pri jeho veľkosti je nezmyselná. Tak ako u podobných letec. či autobus. spol.
Našťastie sa nikomu pri nehode nič nestalo, na tom priecestí v Jistebníku naozaj nejde kam uhnúť (ako vo filme Muži v říji, no tam i cargo sa posúvalo inou rýchlosťou...). Len či sa poučia aspoň niektorí hazardéri...
registrovaný uživatel HonzaK 
14.09.2014 (12:22)  
Ach ta konkurence... Leo Expres, který kvůli srážce vlaku s autem musí zrušit část spojů... Fakt spolehnutí na dopravce co nemá náhradní soupravu a při tom se může stát i technická závada a jsou v úzkých a cestující namydlený... :-) Myslíte, že je na tom Regiojet podobně?
registrovaný uživatel Sim 
13.09.2014 (23:34)  
M > ekvivalent by byl "vas vuz druhe tridy, do ktereho mate mistenku, neni z provoznich duvodu zarazen do soupravy. Ostatni vozy druhe tridy jsou plne a do vozu prvni tridy vas nepustime, pokud si nepriplatite" ....
  1 ... 7 8 9 10 11 ... 21      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko