..: FOTO: RegioJet v Berlíně ukázal, jak má vypadat 2. třída :..

Innotrans 2014: Astra Bmpz RegioJet velkoprostor, foto: Josef Petrák Berlin — Čtyři roky čekání, spekulací a vášnivých konspiračních debat jsou u konce. RegioJet, společně s výrobcem Astra Vagoane Călători a interiérovým studiem Clagi-Coplass, představil na berlínském InnoTransu první ze slibovaných novostaveb velkoprostorového vozu 2. třídy řady Bmpz 20-90 pro rychlost 200 km/h. Žlutý vagon sice parkuje na celkem nenápadném místě, mezi vystavenými exponáty ale velmi zásadně vystupuje z řady – a mezi těmi několika málo klasickými vozy zde nemá konkurenta. I přes klasickou konfiguraci 2+2 cílí komfortem spíše o třídu výše, což podtrhují i sedadla Grammer ICE 3000, známá z 1. třídy railjetů ČD. K veškerým standardním funkcím ale navíc nová řada jako první v Česku (i v širším regionu) nabídne systém individuální palubní zábavy a další drobné vychytávky.

První místo bez boje

Osobní preference se samozřejmě mohou lišit, ale co do výbavy bude řada Bmpz pro cestující znamenat stejný šok, jako nasazení rakouských jedniček před třemi lety. Je to vozidlo zcela jiné úrovně, než na jakou je český cestující ve druhé třídě zvyklý. Uspořádání s 80 místy je sice velmi podobné třeba modernizacím řady Bdmpee od ČD, kvalitou materiálů, zpracováním a použitými díly ale cílí na úplně jinou úroveň. Vedle kožených sedadel od Grammeru, totožných s 1. třídou railjetu nebo jednotek ICE, doplňují interiér třeba zavazadlové police vyvedené v kombinaci nerezové oceli a skla. Osvětlení je řešeno pomocí LED, každé sedadlo má k dispozici čtecí lampičku nad hlavou.

Všechny sedačky v uspořádání "za sebou" mají k dispozici dotykovou LCD obrazovku s nabídkou zábavně-informačního systému, včetně dvou samostatných audio výstupů a USB portu pro nabíjení drobné elektroniky. Ve spodní části zobrazovací jednotky je navíc umístěna další LED lampička s teplým bílým světlem a měnitelnou intenzitou, jež osvětluje plochu stolku, aniž by rušila okolí. Uprostřed mezi dvojicí sedadel se nachází dvě elektrické zásuvky 230 V. Všechna sedadla jsou polohovatelná.

Innotrans 2014: Astra Bmpz RegioJet čtyřsedačka, foto: Josef Petrák Innotrans 2014: Astra Bmpz RegioJet dvojsedačka, foto: Josef Petrák Innotrans 2014: Astra Bmpz RegioJet obsazenost WC, foto: Josef Petrák Innotrans 2014: Astra Bmpz RegioJet exteriér, foto: Josef Petrák

Vůz je z výroby vybaven systémem elektronických rezervací, který ovšem u povinně místenkových spojů Regiojetu postrádá smysl. Jeho přítomnost je dána požadavkem na kompatibilitu s dalšími dopravci, a v praxi zatím nebude využíván. Naopak informace o jízdě bude cestujícím podávat řada velkých LCD obrazovek nad středovou uličkou. Na margo obrazovek jeden postřeh: tento vůz je snad prvním v Česku, který nabízí opravdu účinné rolety proti slunci. Vlastnost, kterou dosud nabízely spíše jen vagony polské provenience, je kritická pro každého, kdo během slunečného dne chce pracovat na počítači nebo sledovat film. U většiny dopravců, včetně rakouských vozů Regiojetu, byly ovšem dosud možnosti zatemnění velmi omezené. Nástupní prostory i buňky WC opět nesou rukopis designéra Patrika Kotase a jejich provedení s decentním LED osvětlením je rovněž ve své kategorii výjimečné.

Bmpz RJ: Uspořádání 2+2, celkem 80 míst, vše polohovatelné, foto: Juraj Kováč Vůz Bmpz dopravce RegioJet - systém individuální zábavy, zásuvky, nabíjecí USB port a dvě lampičky, foto: Juraj Kováč Vůz Bmpz RJ - prostor pro nohy je srovnatelný s pendolinem ČD, foto: Juraj Kováč Bmpz RJ: Vůz je stavěn pro rychlost 200 km/h s podvozky Fiat, foto: Juraj Kováč

Na InnoTransu se postupně střídají vlajkové produkty všech českých dopravců. I letos jen několik kolejí od Regiojetu stojí část (přesněji dvě sedminy) railjetu ČD. Je bez debaty, že Viaggio Comfort v modré je velice solidním zástupcem dálkové dopravy 21. století. Přímé porovnání se žlutou konkurencí ale snese asi až jeho 1. třída, a i tam bude přímý souboj velmi tvrdý. Řada Bmpz RJ má jednoznačně navrch designem i výbavou, modrá souprava zase nabízí o něco víc osobního prostoru, a to samozřejmě zejména v 1. třídě, kde celkovému dojmu prospívá menší počet instalovaných sedadel. Vzájemně se na na železnici zatím neutkají, neboť žluté velkoprostory poputují přednostně na linku na linku Praha - Žilina - Košice. Pokud se ale podíváme na osobní vozy, které v současnosti nakupuje Železničná spoločnosť Slovensko (navíc za výrazně vyšší cenu), pak budí nová Astra opravdový respekt.

Palubní portál ve voze Bmpz RJ, řešení dodává společnost Molpir, foto: Juraj Kováč Čtecí lampičky se aktivují dotykem, rolety konečně blokují větší část světla z exteriéru, foto: Juraj Kováč Bmpz RJ: Na spodní straně AVoD obrazovky je další praktická lampička, intenzitu lze regulovat, foto: Juraj Kováč Bmpz RJ: Buňka WC je bez oken, ale prostorná a stylově nasvícena modrými LED, foto: Juraj Kováč 

Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 23.9.2014 (12:31)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla Reportáže

Weitere aus Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 ... 19 20 21 22 23 ... 33      Zpráv na stránku:   
24.09.2014 (10:24)  
Trošku mimo téma, ale které evropské aerolinky mají v A319 nebo 320 individuální obrazovky?
Registrierter Benutzer acolmiztli  mail  
24.09.2014 (9:28)  
Bohejeho, byl někdo z místních hejterů už někdy v jiném letadle než noname lowcost (kam bohužel co se týče IFE musím zařadit i lety ČSA po Evropě). Pokud Vám v jisté dálce (se zvukem nebo ne) nad hlavou svítí obrazovka, je to blbý, neuhnete před tím. Pokud máte před sebou monitor, který umožňuje koukat na zábavu podle výběru, koukat na iternet, objednat si jídlo nebo třeba hrát s někým jiným hru online, tak Vám to jízdu opravdu ukrátí. Myslíte, že Emirates má ve všech letadlech IFE a stále investuje do jeho vylepšení, aby vyhnal lidi? Přesně naopak!

A hlavně, tohle si můžete vypnout a koukat třeba z okna nebo luštit sudoku. Individuální IFE je luxus, za který budou cestující líbat ruce a ne polykat antiepileptika nebo prášky na spaní, obzvláště na dlouhých cestách (Praha-Košice).

P.S. Fotka č. 10, po zvětšení, pravý dolní roh a velký svítící čudlík na on/off...
Registrierter Benutzer Sim 
24.09.2014 (9:25)  
Koyot > to ja zas doufam, ze pokud budou kamery, ze to bude skutecne video a ne jako spatne udelanej gif, jak je to k videni v pendolinu ;-)
Registrierter Benutzer m@rtin 
24.09.2014 (8:44)  
Jenki:
Od kdy má Ryanair IFE monitory v sedadlech? To je těžkej lowcost, který nemá monitory ani pod stropem. Plastový sedačky (zadní strana) bez kapes pro rychlejší úklid a otírání hadrem, bezpečnostní instrukce nalepené na podhlavníku a časem i toalety za ojra. Na druhou stranu, Radimův vlak je standard na většině dálkových letech v economy class.
Registrierter Benutzer DenSha  mail  
24.09.2014 (7:56)  
K obrazovkám:
Svícení a oslňování jiných cestujících se dá řešit privacy filtry, od určitého úhlu pohledu potom obrazovka zčerná. Myslím, že některé aerolinky je používají. Schválně se na to zaměřím, až příště poletím.
A ano, potvrzuji, že spousta mých známých si vybírá spoje právě podle tohoto kritéria, takže je to dobrý tah pro nalákání zákazníků, který není v nákladech tolik vidět.

JiP:
M-průvodčí je troll, nekrmte ji.
Registrierter Benutzer JiP 
24.09.2014 (7:11)  
To M-pruvodci: Kazdy samozrejme podle sveho, nicmene myslite vas prispevek vazne nebo je to vtip a nebo vedlejsi projev nejakeho vazneho onemocneni? ;-)
24.09.2014 (6:16)  
Vypadá to pěkně, ale ty obrazovky aby pořád svítily,Já s tím žlutým pánem nepojedu radši pendolino nebo Leošek.
24.09.2014 (1:24)  
To je něco odporného s tím já v životě nepojedu to už vůbec nevypadá jako vlak když jsem byla malá tak jsem milovala ježdění v 451 810 a B to byly vlaky jak má být a ne tohle to je spíš jak letadlo!!!!
Na dráze pracuji a cestující dobře znám a ty nechtějí letadlo ty chtějí VLAK chtějí pohodlná kupé s lavicí a ne oddělenými sedadly jako jsou třeba v pitomých Bee okna musí jít stáhnout aby člověk mohl vychutnávat ten proud vzduchu uzavřené WC je pitomost protože je to věčně plný a pak se nedá používat a navíc do vlaku patří díra na koleje

Nejvíc mi na tom vadí ale ta televize kdo to vymyslel dávat do vlaku televizi to tam nemá co dělat ve vlaku se má člověk koukat ven nebo se bavit s dalšími lidmi v kupé!
Tímhle NIKDO jezdit nebude a ty co jo já do opravdového vlaku nepustím!
Registrierter Benutzer Pazzy 
24.09.2014 (0:15)  
K obrazovkám:
Já osobně jsem kochací typ, ale moc nového toho neuvidíte na častých cestách nebo třeba za tmy. Co pak? Notebook, ten se před vás nevejde, mobil je malý a tablet nemá každý. Noviny či knížka jsou ideál, dokud je na ně vidět.
Z hromadných obrazovek pod stropem bolí za krkem, nevidí na ně všichni dobře, jsou celkem poruchové a hlavně svítí na všechny!
Je vidět, že jste tyto malé obrazovky neviděli. Rušit může maximálně souseda a to ještě málo. Přístroje se připojí ke sluchátkům (jsou tiché, někdy až moc) a lze je vypnout. Jančura má reklamu asi na pět minut, než vyjede z města.
V Turecku měli tyto přístroje fakt špatné - pomalé, často mrzly a nebyl tam ani jeden film v angličtině.
SA má několik filmů v ČJ i AJ, dokonce dokumenty (MBéčkem kolem světa jsem viděl už 2x) a tak trochu internet.
A světe div se, já si rád pustím film, když už tam sedím... A nejsem sám. V busech svítí většina obrazovek. V běžných autobusech nebo vlacích vídám dost lidí sledovat něco na mobilech/tabletech/NTB. A to nemluvím třeba o zabavení dětí.... Proč vám to tolik vadí? Nebo opravdu nemáte nic jiného k hejtování?
Registrierter Benutzer koyot 
24.09.2014 (0:03)  
Doufám, že budou kamery jako v pendolinu, to se mi líbí :) dobře se u toho spí.
Helmut Kafka a já si pořád říkal, proč je na Ruzyni po příletu Emirates vždycky tolik sanitek, konečně jsi mi rozšířil obzory, ona má polovina cestujících epileptický záchvat :)
  1 ... 19 20 21 22 23 ... 33      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko