..: FOTO: RegioJet v Berlíně ukázal, jak má vypadat 2. třída :..

Innotrans 2014: Astra Bmpz RegioJet velkoprostor, foto: Josef Petrák Berlin — Čtyři roky čekání, spekulací a vášnivých konspiračních debat jsou u konce. RegioJet, společně s výrobcem Astra Vagoane Călători a interiérovým studiem Clagi-Coplass, představil na berlínském InnoTransu první ze slibovaných novostaveb velkoprostorového vozu 2. třídy řady Bmpz 20-90 pro rychlost 200 km/h. Žlutý vagon sice parkuje na celkem nenápadném místě, mezi vystavenými exponáty ale velmi zásadně vystupuje z řady – a mezi těmi několika málo klasickými vozy zde nemá konkurenta. I přes klasickou konfiguraci 2+2 cílí komfortem spíše o třídu výše, což podtrhují i sedadla Grammer ICE 3000, známá z 1. třídy railjetů ČD. K veškerým standardním funkcím ale navíc nová řada jako první v Česku (i v širším regionu) nabídne systém individuální palubní zábavy a další drobné vychytávky.

První místo bez boje

Osobní preference se samozřejmě mohou lišit, ale co do výbavy bude řada Bmpz pro cestující znamenat stejný šok, jako nasazení rakouských jedniček před třemi lety. Je to vozidlo zcela jiné úrovně, než na jakou je český cestující ve druhé třídě zvyklý. Uspořádání s 80 místy je sice velmi podobné třeba modernizacím řady Bdmpee od ČD, kvalitou materiálů, zpracováním a použitými díly ale cílí na úplně jinou úroveň. Vedle kožených sedadel od Grammeru, totožných s 1. třídou railjetu nebo jednotek ICE, doplňují interiér třeba zavazadlové police vyvedené v kombinaci nerezové oceli a skla. Osvětlení je řešeno pomocí LED, každé sedadlo má k dispozici čtecí lampičku nad hlavou.

Všechny sedačky v uspořádání "za sebou" mají k dispozici dotykovou LCD obrazovku s nabídkou zábavně-informačního systému, včetně dvou samostatných audio výstupů a USB portu pro nabíjení drobné elektroniky. Ve spodní části zobrazovací jednotky je navíc umístěna další LED lampička s teplým bílým světlem a měnitelnou intenzitou, jež osvětluje plochu stolku, aniž by rušila okolí. Uprostřed mezi dvojicí sedadel se nachází dvě elektrické zásuvky 230 V. Všechna sedadla jsou polohovatelná.

Innotrans 2014: Astra Bmpz RegioJet čtyřsedačka, foto: Josef Petrák Innotrans 2014: Astra Bmpz RegioJet dvojsedačka, foto: Josef Petrák Innotrans 2014: Astra Bmpz RegioJet obsazenost WC, foto: Josef Petrák Innotrans 2014: Astra Bmpz RegioJet exteriér, foto: Josef Petrák

Vůz je z výroby vybaven systémem elektronických rezervací, který ovšem u povinně místenkových spojů Regiojetu postrádá smysl. Jeho přítomnost je dána požadavkem na kompatibilitu s dalšími dopravci, a v praxi zatím nebude využíván. Naopak informace o jízdě bude cestujícím podávat řada velkých LCD obrazovek nad středovou uličkou. Na margo obrazovek jeden postřeh: tento vůz je snad prvním v Česku, který nabízí opravdu účinné rolety proti slunci. Vlastnost, kterou dosud nabízely spíše jen vagony polské provenience, je kritická pro každého, kdo během slunečného dne chce pracovat na počítači nebo sledovat film. U většiny dopravců, včetně rakouských vozů Regiojetu, byly ovšem dosud možnosti zatemnění velmi omezené. Nástupní prostory i buňky WC opět nesou rukopis designéra Patrika Kotase a jejich provedení s decentním LED osvětlením je rovněž ve své kategorii výjimečné.

Bmpz RJ: Uspořádání 2+2, celkem 80 míst, vše polohovatelné, foto: Juraj Kováč Vůz Bmpz dopravce RegioJet - systém individuální zábavy, zásuvky, nabíjecí USB port a dvě lampičky, foto: Juraj Kováč Vůz Bmpz RJ - prostor pro nohy je srovnatelný s pendolinem ČD, foto: Juraj Kováč Bmpz RJ: Vůz je stavěn pro rychlost 200 km/h s podvozky Fiat, foto: Juraj Kováč

Na InnoTransu se postupně střídají vlajkové produkty všech českých dopravců. I letos jen několik kolejí od Regiojetu stojí část (přesněji dvě sedminy) railjetu ČD. Je bez debaty, že Viaggio Comfort v modré je velice solidním zástupcem dálkové dopravy 21. století. Přímé porovnání se žlutou konkurencí ale snese asi až jeho 1. třída, a i tam bude přímý souboj velmi tvrdý. Řada Bmpz RJ má jednoznačně navrch designem i výbavou, modrá souprava zase nabízí o něco víc osobního prostoru, a to samozřejmě zejména v 1. třídě, kde celkovému dojmu prospívá menší počet instalovaných sedadel. Vzájemně se na na železnici zatím neutkají, neboť žluté velkoprostory poputují přednostně na linku na linku Praha - Žilina - Košice. Pokud se ale podíváme na osobní vozy, které v současnosti nakupuje Železničná spoločnosť Slovensko (navíc za výrazně vyšší cenu), pak budí nová Astra opravdový respekt.

Palubní portál ve voze Bmpz RJ, řešení dodává společnost Molpir, foto: Juraj Kováč Čtecí lampičky se aktivují dotykem, rolety konečně blokují větší část světla z exteriéru, foto: Juraj Kováč Bmpz RJ: Na spodní straně AVoD obrazovky je další praktická lampička, intenzitu lze regulovat, foto: Juraj Kováč Bmpz RJ: Buňka WC je bez oken, ale prostorná a stylově nasvícena modrými LED, foto: Juraj Kováč 

Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 23.9.2014 (12:31)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla Reportáže

Weitere aus Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 ... 26 27 28 29 30 ... 33      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer zdenda 
23.09.2014 (15:42)  
Tedy zatím tady opěvujete vůz, který však pořizuje firma, které zatím rok co rok narůstá ztráta ze svého podnikání. Kterého poslaly k šípku i Deutsche Bahn, když zjistily, že vlaky s ním provozovat nemohou, protože by to bylo fiasko. jančura je schopný provozovatel autobusové dopravy, ale u vlaků je prostě zatím ve ztrátě v desítkách milionů... A zatím nic nenasvědčuje tomu, že by se to mělo výrazně měnit. Bylo by fajn, kdyby začal vydělávat, ale přijde mi zvrácené obdivovat někoho, jak válcuje konkurenci, ale zatím pouze na dluh.
Registrierter Benutzer Rodney 
23.09.2014 (15:41)  
Podobné články na tomto serveru mně už lezou celkem krkem, konkrétněji naprostá glorifikace čehokoliv, co Radim udělá nebo jen řekne. Kupříkladu kdyby stejné police byly nainstalovány v nějakém modrém vagonu, tak si ve článku přečteme samé objektivní žvásty o nepraktičnosti a nevkusnosti.
Abych jen nekritizoval snad až sexuální přitažlivost některých autorů ke žlutým věcem a něco přidal i k vagonu. Už jinde v diskusi jsem zmínil, že oproti třeba railjetu mám z vagonu stísněný pocit, je tam toho nahňahňaného moc a ulička (dle fotky s pánem) mi moc široká nepřipadá, tam se dva lidé vážně nevyhnou, natož s batohama. Prostě a jednoduše mi to spíše připomíná autobus než vagon. A ne opravdu nejsem zastáncem koženkových béček s kupátky bez klimy.
Registrierter Benutzer Sim 
23.09.2014 (15:36)  
MácaCZ > a ted vazne; to, ze neumim cist, bude automaticky znamenat, ze budu vsem rikat a presvedcovat je, jak je psany text zbytecny? A snazit se, aby psaneho textu bylo vsude co nejmene, protoze je mi k necemu? Asi tezko ... ve vysledku to bude znamenat, ze pokud by vasim uvazovanim fungovala zeleznice (a bohuzel tak nejakou dobu fungovala a v urcitych sferach stale funguje), ze ji budou utikat zakaznici. Kam budou utikat, to je jedno - bud se zaridi sami (zpravidla zacnou pouzivat auto, ja konkretne to vyresil prestehovanim partnerky, diky cemuz zeleznice prisla o radove 20 az 30 tisic rocne z naseho spolecneho rozpoctu), nebo se jich ujme nekdo jiny, s kym budou pravdepodobne spokojenejsi (opet je jedno, zda bus, letadlo nebo jiny vlakovy dopravce). A asi kazdy podnikatel by mohl dlouze vypravet o tom, jak je slozite ziskat zpet zakaznika, ktereho predtim svym pristupem vyhnal a ztratil.
23.09.2014 (15:34)  
Tohle je nový vůz hodný EC a IC v 21. století i v ČR! Tomuhle říkám interiér hodný těmto vlakům v 21. století! Ať se jdou ČD zahrabat se svými Bdmpee233...
23.09.2014 (15:27)  
to MácaCZ:

Ešteže ti tento komfort, ktorý máš tak rád, štátny dopravca (ČD/ZSSK) ešte dlho doprajú (najmä na regionálnych tratiach).

Lenže väčšina ľudí bude potom radšej jazdiť modernými autobusmi alebo automobilmi. A to je problém, lebo potom bude železničiek čoraz menej a menej....
Registrierter Benutzer Sim 
23.09.2014 (15:27)  
MácaCZ > treba takova lampicka na cteni v kombinaci s tlumenym ostatnim svetlem je velmi lakava predstava pro ty, kteri denne jezdi esusem s brutalne presvetlenym interem ...

Jak uz jsem psal nize, jsem rad, ze je zde mezi nami nekdo, kdo oceni treba kozenku v B s okny, skrz ktere fouka, i kdyz jsou zavrene. Protoze v pripade, ze se v souprave vyskytne vuz, u ktereho mam pocit, ze jedu jako clovek, je o to vetsi pravdepodobnost, ze se vejdu prave do nej ;-)
23.09.2014 (15:21)  
Vážně mě fascinuje, kolik lidí tady se kvůli pár kouskům zbytečný elektroniky nemůže dočkat až do toho vagonu vleze. Lampička? K čemu přes den si čtu, nebo koukám z okna, nebo relaxuju a přemýšlím,vymýšlím, plánuju (kdo z Vás to kdy udělal) a večer spim. Displej a nějaký LED co nepůjdou vypnout a budou mi furt svítit do očí? Děkuji, nechci.
Kožený sedadla? Chudáci zvířata,ke kterým se lidi v létě upocený budou lepit jako v kožence. Nehledě na to, kolik místa bude mít ten za Vámi,když si sklopíte sedadlo? Bude mu pak ten displej k něčemu, nebo mu bude jen svítit do rozkroku?
Co ty důležitý věci? Jízdní konfort, jestli tam je místo na nohy, jestli člověk projde uličkou a vyhne se protijdoucímu,kam dá batoh,atd. Ty OPRAVDU důležitý.
Kdyby lidstvo nebylo elektronicky degenerovaný a nemuselo mít všude elektřinu, klimatizace a "chytrý" zařízení,bylo by na světě líp. Ne nadarmo se říká, že žijeme v době smart phones but stupid people.
Za mě stačí vlak bez zásuvek a stahovací okna,nejsem z cukru a pár hodinek bez klimatizace a elektřiny vydržim!
HOWGH!
23.09.2014 (15:21)  
to zdenda: čím větší firma, tím méně kontrolovatelný chod firmy, čím více lidí ve firmě, tím více neschopných lidí. A čím více neschopných, tím více šlendriánu.

Preto sa nadnárodné koncerny a TOP spoločnosti rozpadávajú a zakladajú malé manufaktúry, že? (pre menej inteligentných, toto bola irónia)

Asi závisí od toho, akých ľudí si spoločnosť vyberie, aké nastaví pravidlá a ciele a či sa snaží zarábať alebo niekoho nabaliť...
Registrierter Benutzer Sim 
23.09.2014 (15:20)  
JiříK. > stejny efekt maji betonove prohlukove steny, takze s tim tak nejak pocitam ... furt zustava to cteni nebo jakakoliv jina cinnost, nebo ne?
Mozna to mame kazdy jinak, u me je to nastaveny tak, ze obraz neresim, s hlukem mam problem; proto se ptam, jak to funguje, jestli se tomu mam taky nejak vyhybat.

zdenda > tak nepojedou 4 spoje za hodinu jako ted, ale "jen" dva ... svet se nezbori, porad se ale bude na teto lince cestovat lepe a pohodlneji, nez rekneme pred nejakymi peti lety.
Jinak zakladni rozdil mezi vedenim soukrome a statni firmy je v tom, ze ve statni jsou politicky trpeni neschopove, kteri maji ale spravny svetonazor a jsou diky nemu nevyhoditelni, kdezto v soukromem sektoru je ve vlastnim zajmu kazdeho majitele se takovych lidi zbavovat. A pokud to delaji s takovou nebo makovou iniciativou, uz je pouze jejich vec, protoze jde o jejich majetek, narozdil od statniho podniku (v sirsim slova smyslu, tedy dnes treba Sazka nebo CD)
23.09.2014 (15:17)  
EC Jan Hus dyby takový vagon ukázaly ČD, LE nebo Arriva tak by se zde takovým oslavným ódám jistě netěšil.: Vaše teorie se dá těžko ověřit, když ČD, LE ani Arriva takový vagon neukázaly. Musíme si zatím holt vystačit s tím RJ. :)

Stejně jako regiojet měl v tom Bmpz sedačky, které vyžadovaly DB, Grammer ICE 3000 to jaksi nebyly. DB 100% nepožadovaly jeden konkrétní typ. DB mají katalog dodavatelů a komponent, které výrobce vozidel (integrátor) musí využít, ale má stále na výběr cca. 6-9 možností, např. u těch sedaček.
  1 ... 26 27 28 29 30 ... 33      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko