Berlin — Čtyři roky čekání, spekulací a vášnivých konspiračních debat jsou u konce. RegioJet, společně s výrobcem Astra Vagoane Călători a interiérovým studiem Clagi-Coplass, představil na berlínském InnoTransu první ze slibovaných novostaveb velkoprostorového vozu 2. třídy řady Bmpz 20-90 pro rychlost 200 km/h. Žlutý vagon sice parkuje na celkem nenápadném místě, mezi vystavenými exponáty ale velmi zásadně vystupuje z řady – a mezi těmi několika málo klasickými vozy zde nemá konkurenta. I přes klasickou konfiguraci 2+2 cílí komfortem spíše o třídu výše, což podtrhují i sedadla Grammer ICE 3000, známá z 1. třídy railjetů ČD. K veškerým standardním funkcím ale navíc nová řada jako první v Česku (i v širším regionu) nabídne systém individuální palubní zábavy a další drobné vychytávky.
První místo bez boje
Osobní preference se samozřejmě mohou lišit, ale co do výbavy bude řada Bmpz pro cestující znamenat stejný šok, jako nasazení rakouských jedniček před třemi lety. Je to vozidlo zcela jiné úrovně, než na jakou je český cestující ve druhé třídě zvyklý. Uspořádání s 80 místy je sice velmi podobné třeba modernizacím řady Bdmpee od ČD, kvalitou materiálů, zpracováním a použitými díly ale cílí na úplně jinou úroveň. Vedle kožených sedadel od Grammeru, totožných s 1. třídou railjetu nebo jednotek ICE, doplňují interiér třeba zavazadlové police vyvedené v kombinaci nerezové oceli a skla. Osvětlení je řešeno pomocí LED, každé sedadlo má k dispozici čtecí lampičku nad hlavou.
Všechny sedačky v uspořádání "za sebou" mají k dispozici dotykovou LCD obrazovku s nabídkou zábavně-informačního systému, včetně dvou samostatných audio výstupů a USB portu pro nabíjení drobné elektroniky. Ve spodní části zobrazovací jednotky je navíc umístěna další LED lampička s teplým bílým světlem a měnitelnou intenzitou, jež osvětluje plochu stolku, aniž by rušila okolí. Uprostřed mezi dvojicí sedadel se nachází dvě elektrické zásuvky 230 V. Všechna sedadla jsou polohovatelná.
Vůz je z výroby vybaven systémem elektronických rezervací, který ovšem u povinně místenkových spojů Regiojetu postrádá smysl. Jeho přítomnost je dána požadavkem na kompatibilitu s dalšími dopravci, a v praxi zatím nebude využíván. Naopak informace o jízdě bude cestujícím podávat řada velkých LCD obrazovek nad středovou uličkou. Na margo obrazovek jeden postřeh: tento vůz je snad prvním v Česku, který nabízí opravdu účinné rolety proti slunci. Vlastnost, kterou dosud nabízely spíše jen vagony polské provenience, je kritická pro každého, kdo během slunečného dne chce pracovat na počítači nebo sledovat film. U většiny dopravců, včetně rakouských vozů Regiojetu, byly ovšem dosud možnosti zatemnění velmi omezené. Nástupní prostory i buňky WC opět nesou rukopis designéra Patrika Kotase a jejich provedení s decentním LED osvětlením je rovněž ve své kategorii výjimečné.
Na InnoTransu se postupně střídají vlajkové produkty všech českých dopravců. I letos jen několik kolejí od Regiojetu stojí část (přesněji dvě sedminy) railjetu ČD. Je bez debaty, že Viaggio Comfort v modré je velice solidním zástupcem dálkové dopravy 21. století. Přímé porovnání se žlutou konkurencí ale snese asi až jeho 1. třída, a i tam bude přímý souboj velmi tvrdý. Řada Bmpz RJ má jednoznačně navrch designem i výbavou, modrá souprava zase nabízí o něco víc osobního prostoru, a to samozřejmě zejména v 1. třídě, kde celkovému dojmu prospívá menší počet instalovaných sedadel. Vzájemně se na na železnici zatím neutkají, neboť žluté velkoprostory poputují přednostně na linku na linku Praha - Žilina - Košice. Pokud se ale podíváme na osobní vozy, které v současnosti nakupuje Železničná spoločnosť Slovensko (navíc za výrazně vyšší cenu), pak budí nová Astra opravdový respekt.

Zrovna veta, ktorú ste tam vybral, je viac informačná ako PR. Hádam sa výrobca, designer a dopravca môže predstaviť, či nie?
Jasně, Regiojet je těžce ztrátovej, zatímco ČD jsou zlaté vejce, které pravidelně přináší státu prakticky nepředstavitelný zisk...
a co tato věta:
RegioJet, společně s výrobcem Astra Vagoane Călători a interiérovým studiem Clagi-Coplass, představil na berlínském InnoTransu první ze slibovaných novostaveb velkoprostorového vozu 2. třídy řady Bmpz 20-90 pro rychlost 200 km/h.
stačí? omg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! a to ostatní věty? To je to samé ... omg!!!!!!!!!!!!!! koyote, teda pokud víš co je P.R.
znáš nástroj tvorba pozitivního obrazu společnosti?
SIM ...
:-)
80 miest je v takmer 26,5 m vagóne úplne normálnych aj u ČD, tak aká stiesnenosť? Navyše RJ má k lístku aj rezerváciu, žiadne tlačenie sa tam nebude.
to zdenda:
o tom dlhu sa tu už napísalo až-až, problémom je úroveň cestovného, nehovoriac o (viac ako) podozrení na zneužitie dominantného postavenia či krížovom financovaní u "najbrtovcov". A okrem toho, Jančura platí stratu zo svojho vrecka, ČD to uhrádzajú z daní...
Ako som už napísal nižšie, predpokladám, že väčšina z vás nemá ani poňatia o ekonomike a prevádzke železníc (neštudovali ste to a ani tam nerobíte, tak logicky vám to nie je treba), takže je táto debata zbytočná.
Ale je trápne, že sa nedokážete ani potešiť na niečom, čo je fakt pekné a navyše účelné.
O prázdninách jsem jel z Brna na Šumavu. Ráno jsem jel do Prahy EN 476 Metropol, z Prahy pak R 778 Špičák. Do Prahy ve voze Bdmpee233, z Prahy do Železné Rudy R 778 Špičák.
Vůz Bdmpee na mne čekal s: nárazovitě hučící klimatizací, z jejího hučení mi po 2 hodinách hučelo v hlavě, i když byla náhodou vypnutá. Nepříjemné zářivky, které bych čekal tak v RegioNově, a ne ve voze pro "dálkovou" dopravu. Dveře do nástupního oddílu se neustále otvíraly a zavíraly s nechutným pšoukáním. A nakonec lidé, kteří chrápali, kašlali, v nejhorším případě i hlasitě mluvili. I přes pětihodinovou cestu v tomto voze (zpoždění nechávám stranou), jsem ani jednou neusnul.
No a pak jsem v Praze nasedl do "béčka". Narozdíl od Bdmpee mi poskytlo konečně opravdu čerstvý vzduch, polici, na kterou se můj batoh vešel, a dokonce ani nespadl nikomu na hlavu!, soukromí (nikdo na mne furt nečuměl, když jsem hledal příjemnou polohu na hrozném sedadle Bdmpee, světlo, které se dalo zregulovat, takže mne při spánku i za venkovního světla nerušilo, opěrku hlavy a která mi tu hlavu opravdu podpírala. Jedinou chybou byli snad brzdy, které tu a tam musely být použity. Ovšem pořád méně často, než klimatizace v Bdmpee.
Nechci nějak obhajovat starý hnusný béčko, jen chci říct, že jsem si odpočal doopravdy až v tom kupé.
Tento vagon bude jezdit u RJ nebo po výstavě se rozebere o ty PŘEDNOSTI ZDE VYCHVALOVANÉ? Ha?
Pane Juraj Kováč
Toto je špičkový P.R. Regoijetu. Z marketingu by jste dostal výbornou.
Na mou mámu by to působilo tak, že tímto vagonem pojede, když pojede s RegioJetem a když nepojede, tak by to snad i odpustila.
Nechcete sem dát odkaz v PDF třeba na časopis "ŽLUTÝ" a přímej link na objednání jízdenek?
Po panu Petrovském v jeho objektivním ŽRÁDLO testu jste druhý, u kterého mám pochybnosti o jeho objektivitě.
Miesto: redakčná návšteva už tradične obsahovala tzv. Petrovského test, tzn. zisťovanie, ako pohodlne sa bude sedieť človeku s výškou 210 cm. Bmpz v tomto prípade obstojí, i keď je to samozrejme natesno. Človek s výškou 180 cm si tam posedí pohodlne.
Polohovateľnosť: kto sa viezol v Ampz146 alebo railjete, má zhruba predstavu, ako tieto sedadlá fungujú. Zmena polohy je síce znateľná, ale reálne zaklonenie pomerne malé, pretože sa s tým posúva aj sedák. Pozorovací uhol displeja to zásadnejšie nenaruší; možno len pri extrémne vysokých cestujúcich.
Ulička: je určite užšia než napr. v Ampz, ale dostačujúca na pohyb cestujúcich aj minibaru. Veľtrhy sú ideálne na testovanie, pretože sa vo vozidle tlačia davy ľudí a každý chce fotiť.
Batožina: police na kufre sú na oboch koncoch vagóna, inak vrchné police sú porovnateľné s vagónmi ČD/ZSSK. Akurát medzi sedadlami to nepôjde, kvôli usporiadaniu.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.























