..: FOTO: RegioJet v Berlíně ukázal, jak má vypadat 2. třída :..

Innotrans 2014: Astra Bmpz RegioJet velkoprostor, foto: Josef Petrák Berlin — Čtyři roky čekání, spekulací a vášnivých konspiračních debat jsou u konce. RegioJet, společně s výrobcem Astra Vagoane Călători a interiérovým studiem Clagi-Coplass, představil na berlínském InnoTransu první ze slibovaných novostaveb velkoprostorového vozu 2. třídy řady Bmpz 20-90 pro rychlost 200 km/h. Žlutý vagon sice parkuje na celkem nenápadném místě, mezi vystavenými exponáty ale velmi zásadně vystupuje z řady – a mezi těmi několika málo klasickými vozy zde nemá konkurenta. I přes klasickou konfiguraci 2+2 cílí komfortem spíše o třídu výše, což podtrhují i sedadla Grammer ICE 3000, známá z 1. třídy railjetů ČD. K veškerým standardním funkcím ale navíc nová řada jako první v Česku (i v širším regionu) nabídne systém individuální palubní zábavy a další drobné vychytávky.

První místo bez boje

Osobní preference se samozřejmě mohou lišit, ale co do výbavy bude řada Bmpz pro cestující znamenat stejný šok, jako nasazení rakouských jedniček před třemi lety. Je to vozidlo zcela jiné úrovně, než na jakou je český cestující ve druhé třídě zvyklý. Uspořádání s 80 místy je sice velmi podobné třeba modernizacím řady Bdmpee od ČD, kvalitou materiálů, zpracováním a použitými díly ale cílí na úplně jinou úroveň. Vedle kožených sedadel od Grammeru, totožných s 1. třídou railjetu nebo jednotek ICE, doplňují interiér třeba zavazadlové police vyvedené v kombinaci nerezové oceli a skla. Osvětlení je řešeno pomocí LED, každé sedadlo má k dispozici čtecí lampičku nad hlavou.

Všechny sedačky v uspořádání "za sebou" mají k dispozici dotykovou LCD obrazovku s nabídkou zábavně-informačního systému, včetně dvou samostatných audio výstupů a USB portu pro nabíjení drobné elektroniky. Ve spodní části zobrazovací jednotky je navíc umístěna další LED lampička s teplým bílým světlem a měnitelnou intenzitou, jež osvětluje plochu stolku, aniž by rušila okolí. Uprostřed mezi dvojicí sedadel se nachází dvě elektrické zásuvky 230 V. Všechna sedadla jsou polohovatelná.

Innotrans 2014: Astra Bmpz RegioJet čtyřsedačka, foto: Josef Petrák Innotrans 2014: Astra Bmpz RegioJet dvojsedačka, foto: Josef Petrák Innotrans 2014: Astra Bmpz RegioJet obsazenost WC, foto: Josef Petrák Innotrans 2014: Astra Bmpz RegioJet exteriér, foto: Josef Petrák

Vůz je z výroby vybaven systémem elektronických rezervací, který ovšem u povinně místenkových spojů Regiojetu postrádá smysl. Jeho přítomnost je dána požadavkem na kompatibilitu s dalšími dopravci, a v praxi zatím nebude využíván. Naopak informace o jízdě bude cestujícím podávat řada velkých LCD obrazovek nad středovou uličkou. Na margo obrazovek jeden postřeh: tento vůz je snad prvním v Česku, který nabízí opravdu účinné rolety proti slunci. Vlastnost, kterou dosud nabízely spíše jen vagony polské provenience, je kritická pro každého, kdo během slunečného dne chce pracovat na počítači nebo sledovat film. U většiny dopravců, včetně rakouských vozů Regiojetu, byly ovšem dosud možnosti zatemnění velmi omezené. Nástupní prostory i buňky WC opět nesou rukopis designéra Patrika Kotase a jejich provedení s decentním LED osvětlením je rovněž ve své kategorii výjimečné.

Bmpz RJ: Uspořádání 2+2, celkem 80 míst, vše polohovatelné, foto: Juraj Kováč Vůz Bmpz dopravce RegioJet - systém individuální zábavy, zásuvky, nabíjecí USB port a dvě lampičky, foto: Juraj Kováč Vůz Bmpz RJ - prostor pro nohy je srovnatelný s pendolinem ČD, foto: Juraj Kováč Bmpz RJ: Vůz je stavěn pro rychlost 200 km/h s podvozky Fiat, foto: Juraj Kováč

Na InnoTransu se postupně střídají vlajkové produkty všech českých dopravců. I letos jen několik kolejí od Regiojetu stojí část (přesněji dvě sedminy) railjetu ČD. Je bez debaty, že Viaggio Comfort v modré je velice solidním zástupcem dálkové dopravy 21. století. Přímé porovnání se žlutou konkurencí ale snese asi až jeho 1. třída, a i tam bude přímý souboj velmi tvrdý. Řada Bmpz RJ má jednoznačně navrch designem i výbavou, modrá souprava zase nabízí o něco víc osobního prostoru, a to samozřejmě zejména v 1. třídě, kde celkovému dojmu prospívá menší počet instalovaných sedadel. Vzájemně se na na železnici zatím neutkají, neboť žluté velkoprostory poputují přednostně na linku na linku Praha - Žilina - Košice. Pokud se ale podíváme na osobní vozy, které v současnosti nakupuje Železničná spoločnosť Slovensko (navíc za výrazně vyšší cenu), pak budí nová Astra opravdový respekt.

Palubní portál ve voze Bmpz RJ, řešení dodává společnost Molpir, foto: Juraj Kováč Čtecí lampičky se aktivují dotykem, rolety konečně blokují větší část světla z exteriéru, foto: Juraj Kováč Bmpz RJ: Na spodní straně AVoD obrazovky je další praktická lampička, intenzitu lze regulovat, foto: Juraj Kováč Bmpz RJ: Buňka WC je bez oken, ale prostorná a stylově nasvícena modrými LED, foto: Juraj Kováč 

Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 23.9.2014 (12:31)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla Reportáže

Další z regionu Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 ... 7 8 9 10 11 ... 33      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Kakov 
06.10.2014 (23:12)  
Chary:

já myslím, že řešení pánů JP a JK je velmi elegantní a pro potřeby ŽP postačující ;-)
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
06.10.2014 (23:04)  
Zatím jsme ten rozměr nedopočítali.

Pepo, teda co to jste za novináře, že celej vagon nepřeměřujete metrem? Tuším že (nejmenovaný obchodní řetězec s nářadím atp. - nepovolená reklama - cenzurováno) dával tuhle v metru v rámci nějaký promoakce malej metrovej metr svinovací přívěškoidní na klíče. Kam jsem ho jen založil, do příštího InnoTransu ti ho najdu a zapůjčím ;-)
06.10.2014 (22:49)  
Ad šířka uličky - nejde jen o komfort, ale uličkou by měli bez problému projít záchranáři s lehátkem. Předpokládám, že to nějaká norma řešit bude.
registrovaný uživatel Kakov 
06.10.2014 (22:28)  
JP: děkuji, podle toho už si můžu udělat obrázek (názor)
06.10.2014 (22:14)  
KK: Ten tablet má 11,2 palce, tedy 29,2 cm. Zatím jsme ten rozměr nedopočítali.

https://twitter.com/JurajKovac/status/514909771879952384
registrovaný uživatel M 
06.10.2014 (21:29)  
Je tu jeste nekdo, kdo dava prednost kvalitni prochazce sirokou ulickou pred kvalitnim posezenim na siroke zidli?

Co bude pristi problem? Kyselo je moc kysely, bramboraky moc bramborovy?
registrovaný uživatel Kakov 
06.10.2014 (21:20)  
a nemáte tušení kolik to tak může být cm?? nebo jak složité bylo, aby se dva lidé vyhnuli? problém může být právě s průchodem, pokud si tam někdo dá zavazadlo, nebo se budou dva lidi vyhýbat..... problém může být v tom, že i to foto na aktuálně může zkreslovat

ad PS: nevím, už je to dlouho, co se o tom mluvilo
06.10.2014 (21:10)  
KK: Stále nechápu, v čem je problém. Ta ulička je dostatečně široká na to, aby jí pohodlně prošel člověk s kufrem. Ta ulička jen není tak široká, aby tam byly např. dva vozíky vedle sebe (otázka zase jaké, každý je jinak široký). Na Innu i dnes jsem se v tom voze x-krát s někým výhybal a nebylo to nic, z čeho bych měl trauma. Předpokládám, že bude rozměrově splňovat UIC i TSI normy. Mít v tom voze "Václavák", budou muset být užší sedadla, nebo víc natlačené na sebe. A to bude zase špatně. :)

Masáže byly jako krátká reklamní kampaň na dovolena.cz, ale to už je tak dva roky zpět, ne? Byla to stejná akce jako stevardky v plavkách.
registrovaný uživatel Kakov 
06.10.2014 (20:45)  
Josef Petrák:

dovolím si odpovědět v několika bodech:

1) až když jsem viděl foto s procházejícími lidmi (přeci jen i ve vagonu na sezení je nutné minimálně na to místo dojít, nemluvě o tom, že servis RJ je založen na nestále courajících stevardech se vším možným) přišla mi ta ulička docela malá, abych mohl vyslovit definitivní soud (ano měl jsem v původním příspěvku správně použít ještě slovíčko asi) musel bych si to sám projít na živo,

2) pokud jsou Vámi odkazované vozy stejně těsné, zaslouží si také kritiku, není to ospravedlnění, tj. kdyby někdo namítl, že vůz SiViC je poněkud těsný, také pro něj nebude omluva, že vůz RJ (SA) je také těsný

3) ad chození po vozu: nevím jaké máte zkušenosti s cestujícími Vy, ale pamatuji si dobu, kdy mi každý říkal, že nechce jet autobusem, protože se v autobusu nemůže projít v uličce, jinými slovy mezi výhodu vlaku oproti busu patří možnost dojít si na záchod (vím, že dnes to v busech už jde, ale jde to s větším úsilím), při dlouhé cestě projít se po vlaku, zajít si do jídelního vozu..... atd.

4) pokud vlak má mít šanci uspět musí být pohodlnější než bus, jinak bude busem vždy poražen cenově

5) ví někdo jak je to u použitých sedadel se zabraným prostorem??

PS: ví někdo, jestli v RJ (žluto vlak) začali poskytovat ty masáže? nebo to byl jen další blud pana RJ? ptám se pro to, že by mi docela zajímalo, jak to v tom vlaku probíhá
registrovaný uživatel Kakov 
06.10.2014 (20:29)  
prastravak: dobrá, napsal jsem to nepřesně (z nadhledu), měl jsem napsat Vámi odkazovaná reportáž (nebo reportáž, kterou jste uvedl v odkazu)
  1 ... 7 8 9 10 11 ... 33      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko