..: AKTUÁLNĚ: Kalamitní stav na síti SŽDC :..

Námraza na troleji v Praze hl.n., foto: Aleš Petrovský Česká republika (aktualizováno 3.12. 14:00) — Kalamitní stav na české železnici pokračuje i ve středu dopoledne a situace zůstává i nadále kritická. Již se neopakují děsivé scénáře, při kterých museli být cestující obrněni trpělivostí, aby vydrželi i sedmnáctihodinové čekání v soupravách na širé trati. Dokonce i některé posádky vlaků osobní dopravy strávili na svých soupravách nedobrovolně přes 24 hodin čistého času navíc. Předpověď počasí není však příznivá ani pro zbytek dne, mírné zlepšení situace by mohlo přinést až dnešní oteplení. Odřeknuty jsou stovky vlaků dálkové i regionální dopravy, nicméně např. městská doprava v Praze či Brně se pomalu vrací do normálu. Provoz na železničních elektrifikovaných tratích je značně omezen, ale např. dnes budou již vedeny všechny rychlíky na trati Plzeň - Praha, takže i zde se situace postupně, po malých krůčcích, zlepšuje.

Aktuální zpravodajství

14:00 - V okolí Prahy se začíná pomalu opět rozjíždět příměstská železnice, na tratě se vydaly po kalamitě první jednotky řad 471 a 451. Provoz by se tak měl začít postupně vracet do normálu, což však ještě několik hodin potrvá. Problémy podle vyjádření SŽDC přetrvávají zejména v oblasti střední Moravy, kde je i nadále teplota pod nulou a mírný déšť či mrholení.

V Praze byl po dlouhých hodinách již také obnoven takřka veškerý tramvajový provoz a k dalším problémům zde v tuto chvíli nedochází. I tak ale kalamita připravila obyvatelům Prahy a okolí mnoho kuriozit a překvapení, jako například nasazení soupravy složené ze dvou motorových vozů řady 831 a dvou vozů vložených na linku S2 mezi Prahou a Lysou nad Labem. Soupravu Českým drahám zapůjčil dopravce KŽC Doprava.

3.12. 9:15 - České dráhy opět aktualizovaly seznam spojů, které dnes vyjedou. Například provoz na tratích Praha - Plzeň či Praha - České Budějovice je již zajištěn takřka v plné míře, byť se zpožděními. LEO Express pro dnešek zrušil všechny své spoje, což se snaží kompenzovat několika pendlujícími autobusy mezi Prahou, Olomoucí, Přerovem a Ostravskem. U RegioJetu zůstává provoz podobný jako při včerejší aktualizaci v 19.15, nicméně vlaky, které měly být vedené jednotkou Desiro, jsou odřeknuty.

19:15 - Zítřejší provoz vlaků RegioJet přinese opět zajímavá vozidla. Na vlaky IC 1005 a IC 1012 bude nasazena motorová jednotka dopravce Arriva bez palubního servisu. Na vlaky EC 1006 a IC 1009 bude nasazena motorová jednotka Desiro taktéž bez palubního servisu. Spoje IC 1001, 1002, 1008, 1013 a 1016 budou zrušeny. U zbylých vlaků bude vypomáhat lokomotiva nezávislé trakce.

Dopravce LEO Express odříká prozatím spoje LE 1350, LE 1351, LE 1352, LE 1353, LE 1354, LE 1355, LE 1356, LE 1357 a LE 1360. Podobně jako dnes však bude mezi Prahou a Ostravou pendlovat objednaný autobus. Jízdenky se prodávají na palubě (ty z vlaku neplatí) a odjezdy jsou zatím stanoveny na 7:30 (z Prahy a z Ostravy) a na 9:30 (z Ostravy).

České dráhy zveřejnily podrobný rozpis rozsahu provozu na svém webu, nicméně počítají, že zítra bude vypraven obdobný počet vlaků, jako dnes - tj. jen ve velmi omezené množství.

17:00 - Vzhledem k nepříznivé předpovědi počasí ČHMÚ na další hodiny se České dráhy rozhodly odřeknout všechny noční vlaky mezi Českou republikou a Slovenskem. Nepojedou tak vlaky 440/441 Excelsior, 442/443 Šírava a 444/445 Slovakia.

Mapa kompenzace, foto: České dráhyČeské dráhy také představily rozšířené možnosti odškodnění pro cestující, kteří kvůli kalamitě nedojeli do svých cílových stanic nebo na dlouhou dobu uvízli v soupravách. Nad rámec běžných odškodnění dostanou cestující poukázku na 100 Kč, pokud jeli vlakem, který měl zpoždění více jak 120 minut. Odškodnění se týká tratí vyznačených na mapce vlevo. Držitelé aplikace IN 100 dostanou místo poukázky 50 bodů no nového věrnostního programu ČD Body.

13:00 - Vlak IC 1010 RegioJet bude veden vlakovou soupravou do Olomouce, odkud budou cestující přepraveni autobusem do Prahy. I další soukromý dopravce, LEO Express, zajistil pro cestující několik autobusů, které budou zajišťovat dopravu cestujících mezi Ostravou, Olomoucí, Přerovem a Prahou. Jízdenky se však prodávají pouze přímo na palubě autobusu, cestující s předem zakoupenými jízdenkami na některé z dnešních původně plánovaných spojů si tak budou muset lístek koupit znovu. Vlaky SC Pendolino na západě Čech nahrazují standardní rychlíkové soupravy, které normálně již v úseku Plzeň - Cheb (- Františkovy Lázně) na některých vlacích nejezdí. Řazeny jsou vozy řad B, Bee, Bpee, Aee či Bbdgmee. Začíná se zde také využívat více elektrických lokomotiv. Polooficiální facebookový profil ČD - omezení provozu také informuje o skutečnosti, že vlaky EC 171 a 174 pojedou v celé své trase. Tato informace však zatím není oficiálně potvrzena.

R 773 Švihov tažený lokomotivou brejlovec je připraven k odjezdu z Plzně do Prahy, foto: Aleš PetrovskýRanní zpožděný rychlík z Brna do Prahy vedený brejlovcem řady 754, foto: Matouš DanielkaZpožděný vlak EC 73 Smetana tvořený jednotkou railjet s přípřeží lok. ř. 742 přijíždí do Pardubic., foto: Matouš DanielkaEC 378 Slovenská strela, s "muzejním" čmelákem v čele, přijíždí do Pardubic., foto: Matouš DanielkaVlak s lokomotivou řady 731, foto: Matouš DanielkaRychlík z Brna s lokomotivou řady 742 v čele, foto: Matouš DanielkaZpožděný EC 174 Jan Jesenius s lokomotivou řady 742, foto: Matouš DanielkaVlak s lokomotivou řady 742, foto: Matouš DanielkaNámraza na trolejovém vedení, foto: Matouš DanielkaNámraza, den druhý. IC 540 Hutník se 75 minutami zpoždění a strojem 754.028 v čele odjíždí z Pardubic. Elektrický provoz začíná být postupně obnovován., foto: Matouš Danielka

Situaci nadále monitorujeme.


Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 25      Zpráv na stránku:   
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
04.12.2014 (23:06)  
Keprte, já mám takový zvláštní pocit, že my dva si rozumíme ;-)
registrovaný uživatel Keprt 
04.12.2014 (23:05)  
námraza jednoducho stopila po prítlaku horúceho zberača na trolej?

Jaká by musela být teplota takového sběrače, aby stihnul tavit led při rychlosti třeba 60 km/h?
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
04.12.2014 (23:05)  
Jakou rychlostí taje led? Jaký topný výkon by ta topná část musela mít, aby stačila roztopit led při požadované rychlosti jízdy vozidla?

Pokud není jasno, stačí si nechat v mrazáku udělat kostku ledu a pak ji hodit na rozpálenou plotýnku. Za jakou dobu ubyde o 5mm?
registrovaný uživatel RadoB 
04.12.2014 (22:53)  
na margo kalamity v ČR... to je taký problém na zberač el. lokomotívy namontovať nejaké vyhrievanie - ktoré by mohlo byť krátkodobo aj zálohované napr. z batérií, aby sa námraza jednoducho stopila po prítlaku horúceho zberača na trolej? Jeden zberač by mohol roztápať ľad a druhý, umietnený za ním, čerpať elektrinu... Alebo "sa to nedá, lebo sa to nikdy nerobilo?"
registrovaný uživatel bugr 
04.12.2014 (19:34)  
já měl upřímně radost z retroprovozu v Berouně :)
https://www.youtube.com/watch?v=2IMMMn3zWPg
registrovaný uživatel M 
04.12.2014 (18:45)  
Jinak pravnik nevim, doktor taky ne, ale spisovatele bych doporucil. Aspon jako vedlejsak:-)
registrovaný uživatel M 
04.12.2014 (18:43)  
Jako jasne. Mozna jsme svedkem velkeho objevu v primem prenosu takrikajici. Ale spis mam pocit, ze nic neobjevil. Jak dalece psal blbosti, to neposoudim, v tomto jsem na urovni maleho ditete (a to jeste hloupeho ve srovnani s jinymi detmi:)), ale pochybnosti mam
registrovaný uživatel land 
04.12.2014 (17:26)  
M:co se JZB týče, proč ne, kde je napsáno, že někdo něco nevymyslí nového, neotřelé řešení, překvapující svou jednoduchostí. Ale pokud to má na takový objev aspirovat, asi by mělo být pro začátek neprůstřelné laickým či mírně poučeným námitkám, a to ještě vůbec není záruka, že to profík neshodí jednou větou.

A co se mně týče:měl jsem na to spoustu času. Vlaky mě fascinovaly od mala. Od matky po dědu všichni věděli, že se mnou nesmí kolem trati, páč to znamená, že budem čekat minimálně na jeden vlak. Ovšem tehdy na 011 to znamenalo nanejvýš 3 minuty. Takže muselo přijít:"..ještě jeden!" Táta to věděl taky. Kluci dostávali okolo každej něco, někdo kolo, vzduchovku, někdo stan. Když si to tak promítnu, tehdy se vlastně dost věcí tříbilo. Já dostal velkou TT soupravu. Katalogy vláčků se staly nejcennější literaturou nadlouho dopředu. Bylo vymlácíno.

Ale na něco velkého v 1:120 nebyly peníze. Ale blízko byla 011. zeleznice 1:1, chápete? A hlavák půl hodiny poklusu malého caparta. A těch mašin a vlaků tam. Ten provoz. Vždycky jsem běhal po peronu až k mašině. Fascinovaly mě. Ta mohutnost, zvlášt vůči děcku. Vůně oleje a drceného písku. ne pach, vůně. To dunění, co rozklepe celý tělíčko, když se valí nákladní vlak na stykové nepodbité koleji, přehluší i bušení srdce po sprintu. Ta imprese. Ta nezastavitelnost.

Držet se prutového stožáru a všemi smysly vnímat ty obludy. Očima hltat, jak se valí k tobě. Vnímat dunění nejen ušima, celým tělem, rukama, nohama, břichem. Nechat se rozcuchat vichrem z čela lokomotivy, cítit ve tváři horký vzduch plivnutý z žaluzií a ventilátorů, nakonec otočit hlavu od písku vířeného posledními vagony, vidět jak mizí s odrazkama na posledním vagonu. A co teprve za tmy, večer, v noci. Zvláštní tepání v kolejnicích slyšitelné v tichu široko daleko, kužel světla na stromech v zatáčce, výhružné cinkání vzdálených přejezdů...už pojede. Nemohl jsem být právníkem, jak chtěli prarodiče. Ani lékařem, podle mámy.

Pak se stal průser. Jedna bobina při startu strhla nebo přepálila trolej, Nevím. pamatuju si jen ten prudky syčivý zvuk a drát svíjející se jako živý, bílý jasný až fialový oblouk zmítající se po mašině ještě živěji a ten zvláštní štiplavý nakyslý kouř. A taky toho pupkatýho chlapa v modrý uniformě. Jak na mě řve a běží ke mně. Co řve.ječí, že přehluší všechno ostatní. Doběhne ke mně, popadne mě ze země, a řve na mě dál. klepe se mnou a ječí. nevím co. Rve na mě ještě na schodech před hlavákem, když se mnou přestane třást a postaví mě zpátky na zem. Je mi do breku a běžím pryč.

Někdo z rodiny dělá na dráze, takže se to proflákne. Dostávám další porci a zákaz. Všechny nenávidím. Ale ještě jsou tu cesty za dědou a babičkou. 6 hodin rychlíkem. 6 hodin zakázaného. Boty mám tak malý, že se mi vejdou na schod topení pod oknem. Jsem po stoupnutí na schod vysoký akorát na spodní polovinu okna, ale vidím ven. 6 hodin se s nikým nemusím bavit a můžu xe dívat na jinak zapovězené. 6 hodin blízko u vlaků. 6 hodin není důvod si sednout. Ruce a obličej přilepený na skle. Tratě, mosty, zastávky, stanice, tunely, vyhybky, návěsti, domky u trati, mašiny, vagony, těch různejch vagonů, svážný pahrbky, a když už nic jinýho, kolej a trolej vedle běží, cik cak, cik cak, donekonečna, bez únavy.... Nic jinýho mě tehdy nezajímalo.

Na knížky není. Internet nebyl. Tak časáky, sem tam něco v ABC. Moc odborný časáky mi nic neříkaly, nerozuměl jsem tomu, a témata mě taky nezajímaly. Zajímalo mě, co je uvnitř mašiny. proč každá hlomozí jinak. Nové kusy, tehdy esa a peršingy...

Pohltilo mě to úplně a beze zbytku. Bylo marný mi cokoliv říkat. Auta, lodě, letadla, to vše přišlo mnohem později. Vlaky byly první. Spousta času. Spousta příhod. Dnes uznám, že možná příliš na úkor jiného. Ale tehdy by přišlo na totéž téma nesmiřitelné NE. Nelituju. Asi je správný brát si dosyta, po čem má člověk hlad. Nezůstal jsem o hladu:-))
04.12.2014 (16:54)  
Trochu mimo kolejovou dopravu ale typický případ myšlení Čechů: V televizi ukazovali, jak nějaký maník bydlí v chatě v lesích a zůstal 3 dny bez proudu. Ukazovali jak má v domě zimu, a jak se mu zkazily potraviny v lednici. PROČ TY POTRAVINY NEDAL NA ZAHRADU DO NĚJAKÉ BEDNY, DO KTERÉ SE NEPROKOUŠOU MYŠI???? PROČ NEMĚL KAMNA NA DŘÍVÍ, KDYŽ SE KOLEM VŠUDE VÁLI ZADARMO????
registrovaný uživatel M 
04.12.2014 (16:49)  
Tematu se venoval i Technet
http://technet.idnes.cz/jak-se-odstranuje-namraza-na-trolejich-dhl-/tec_technika.aspx?c=A141202_151332_tec_technika_mla

Myslim, ze jde o zcela stejny pripad (obecne, jakekoliv "reseni" tohoto pripadu), jako proc kdyz prijde nadilka snehu, tak proc letiste v Praze ma obrovske problemy, zatimco letiste v Edmontonu je perfektne pripravene i pri trech metrech snehu a na tomto "jasnem" prikladu demostrovat, jak jsou Prazaci pitomi...

Kolik mate treba doma hasicaku? Vetsina zadnej pocitam. Co kdyz bude horet? A mate jenom jeden? Co kdyz bude horet hodne. Pritom kdyby mel kazdy doma v garazi hasicsky auto vcetne posadky, tak se da predejit hodne problemum a ne ze ne.
Blby na tom je, ze kdyz pak nekde fakt hori, tak pak prijde nejakej pablb a presne tohle navrhne jako reseni. Podobne jako utokum ve skolach se "predejde" duslednou kontrolou u dveri (a ze toho studenta zapichne pred skolou, to uz nevadi, protoze to problem neni, to se prece nikdy nestalo, takze to netreba resit). Proste PO necem se vzdy vyroji chytrolin s uzasnym resenim. Ktere ale casto neni ani uzasne, ani proveditelne. Ale jak to tak byva, tak se objevi hodne tech, co budou kyvat...

Mimochodem, nejlepsi pribeh tehle kalamity je ten pres noc stojici vlak u Hranic. Jako dovedu pochopit, ze kdyz nekdo jede z Ziliny do Usti a vlak zustane u Hranic, tak je fakt v prdeli a musi to byt hrozny (defacto totez, jako zustat viset kdesi na letisti, optimalne uz odbavenej...). Ale tohle byl "srdcervouci" pribeh osoby, ktera jela z Ostravy do Olomouce, takze byla 30 kilaku od domova a po 14 hodinach ji nakonec zachranil bratr autem. Nevim no... Mozna pani fakt nikoho jinyho nema a bratr se vrazil ze sluzebky ve Francii, ale jinak je to fakt otresny priklad toho, jak jsou lidi uz "zdegenerovany" a ze se o ne "nekdo" musi postarat. Tahle ten pribeh do novin teda aspon nepopsala nejak moc dramaticky a vinu moc jinym nedavala, ale i tak to moc nechapu.
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 25      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko