..: Střet pendolina s kamionem ve Studénce :..

Poškození čelního vozu jednotky 680.003, foto: Hitrádio ORION Studénka – (aktualizováno 23. 7. v 13:15) Dne 22. července 2015 v 7.43 se ve Studénce střetl vlak SuperCity 512 jedoucí z Bohumína do Františkových Lázní vedený jednotkou ČD 680 Pendolino (inventární číslo 003) s nákladním automobilem, který zřejmě vjel na přejezd s aktivovaným výstražným zařízením a následně na něm uvízl a jehož padesátiletý polský řidič podle prvotních zpráv seděl v okamžiku nárazu v kabině a s neuvěřitelným štěstím nehodu přežil jen s drobnými zraněnými - policie jej už obvinila. Nehoda se udála na železničním přejezdu zabezpečeném světelnou signalizací se závorami, která v okamžiku střetu fungovala, jak dokládá mj. zatím nezveřejněný kamerový záznam. Dle člena hasičského záchranného sboru ji bohužel nepřežili dva lidé, další zemřel v nemocnici. 17 dalších je zraněno, z toho 2 v přímém ohrožení života a 2 těžce zranění. Podle informací ČTK je v těžkém stavu strojvedoucí, zřejmě přišel o obě nohy. Provoz na trati 270 byl v omezeném rozsahu obnoven téhož dne kolem půl desáté, následujícího dne ráno už se jezdí sníženou rychlostí po obou kolejích. Došlo k rozsáhlému poškození drážní infrastruktury, zejména nástupiště.

Podle prvních odhadů jelo pendolino v okamžiku střetu rychlostí vysoko přes 100 km/h, kamion, do něhož se zaklínilo, a který během nárazu vzplanul, vleklo ještě několik set metrů, přičemž došlo nejen k rozsáhlé destrukci samotného vlaku, ale i železniční infrastruktury. Spojem cestovalo 146 lidí, v nejvíce postiženém prvním voze jich zřejmě bylo 31. Během záchranných prací došlo i na vyprošťování zaklíněných osob z vlaku. Na místě zasahovalo osm jednotek zdravotnické záchranné služby včetně vrtulníku, hasiči zřídili zvláštní informační telefonní linku 950 739 941 pro příbuzné cestujících. Zatímco předběžný odhad škody činil 88 milionů korun, z toho 80 na vlaku, zpřesněné odhady jsou téměř dvojnásobné: 160 milionů, z toho 150 na vlaku. Policie čin šoféra kamionu kvalifikovala jako obecné ohrožení z nedbalosti s trestní sazbou 3-10 let. S největší pravděpodobností jej čeká vazba. Polské velvyslanectví v Česku oficiálně vyjádřilo soustrast rodinám obětí. Z kamerového záznamu (jedná se o jeden z mála přejezdů v ČR vybavený kamerami) je údajně jednoznačně patrné jednání řidiče. Ten ale zatím vyšetřující složky neuvolnily ke zveřejnení.

Nejistý je další osud jednotky 680.003, vzhledem k rozsahu poškození není v tuto chvíli vůbec jisté, zda ji České dráhy budou vůbec opravovat. Dopravci způsobila událost velké problémy, z turnusu, stavěného na šest pendolin, mu totiž vypadlo už druhé - jiná jednotka je na dlouhodobější opravě. Na spoji SC 240/241 Praha - Košice a zpět tak bude minimálně do konce prázdnin řazena náhradní souprava.

Pro dálkové vlaky (SC, EC, IC, EN, Ex, R) zavedly České dráhy náhradní autobusovou přepravu mezi stanicemi Ostrava-Svinov a Hranice na Moravě. Je nutno mít ale na paměti, že vlaky z obou stanic odjíždějí bez čekání na spoje NAD. Cestujícím na Slovensko (ve směru od Olomouce či Přerova je doporučeno použít vlaků trasovaných přes Valašské Meziříčí a Púchov (EC 221, EC 123, EC 124, EC 223, EC 222, EC 122, EC 220 a EC 125).

V úseku Suchdol nad Odrou – Jistebník a zpět je Českými drahami zavedena kyvadlová náhradní autobusová doprava pro vlaky osobní a spěšné.

Pro cestující vlaků RegioJet je zajištěna náhradní autobusová doprava prostřednictvím tzv. autobusového mostu (2 autobusy nyní nahradí RJ 1001 z Hranic do Svinova, 4 autobusy cca v 9.30 z Ostravy Svinova do Hranic. Zde bude přestup na sedmivozovou soupravu od RJ 1001). Spoje budou vedeny náhradními soupravami a z tohoto důvodu nebudou zcela odpovídat rezervace míst. Během dne bude doprava organizována přes tento omezený úsek kyvadlově náhradní autobusovou dopravou o kapacitě cca 100-150 míst v jednom směru. Mezinárodní spoje RegioJet do/z Košic (RJ 1003 a RJ 1010) nepojedou přes stanice Ostrava-Svinov, Ostrava hl.n., Ostrava-Stodolní, Havířov, Český Těšín, Třinec centrum a Čadca; vlaky pojedou odklonem přes Púchov a Horní Lideč.

Vlaky Leo Express pojedou v úseku Praha – Hranice na Moravě. V úsecích Hranice na Moravě a Bystřice/Staré Město u Uh. H. bude pro všechny spoje zavedena náhradní autobusová doprava. Toto opatření platí až do obnovení provozu vlaků.

Studénka se zapsala do černých kronik podruhé během krátké doby. Osmého srpna 2008 najel nedaleko od místa dnešního neštěstí mezinárodní spoj EC 108 Comenius devadesátikilometrovou rychlostí do čerstvě zříceného silničního mostu na špatně zajištěné stavbě. Nehoda, která si vyžádala osm mrtvých a značné materiální škody, dodnes nemá oficiálního viníka, protože soudní procesy nadále probíhají.

Poškození nástupiště, foto: Hitrádio ORION Poškození nástupiště žst. Studénka, foto: Hitrádio ORION Následky nehodové události, foto: Hitrádio ORION Poškození čelního vozu jednotky 680.003, foto: Hitrádio ORION Pendolino 680.003 Studénka 22.7.2015 nehoda s kamionem, foto: Drážní inspekce ČR Pendolino 680.003 Studénka 22.7.2015 nehoda s kamionem, foto: Drážní inspekce ČR 

Zdroje: Drážní inspekce, České dráhy, RegioJet, Leo Express

Redakce ŽelPage vyjadřuje upřímnou soustrast pozůstalým a zraněným přeje brzké uzdravení.


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 22.7.2015 (8:39)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Nehody a mimořádnosti

Ďalšie z regiónu ČR Moravskoslezský


  1 ... 17 18 19 20 21 ... 37      Zpráv na stránku:   
24.07.2015 (10:55)  
Raquac: Jeste bych doplnil - zady ke smeru jizdy, nejlepe kdyz naproti nesedi dvojnasobna pan/pani ci neni na regale kufr lodak. Take lepe sedet k ulicce nez k oknu.
24.07.2015 (10:51)  
Mě přijde, že to 680 ustála docela dobře, na tu rychlost a hmotnost kamionu. Albatros by z toho sice vyšel asi líp, ale potkat to Leo Express, tak by to bylo o dost horší... Jen řešit jednotku vs soupravu je blbost, lepší by bylo řešit bezpečnost na přejezdech, to je asi účinější řešení
registrovaný užívateľ Raquac 
24.07.2015 (9:57)  
JiP: Vlak tazeny lokomotivou bude pro cestujiciho (mysleno prevazne, vyjimky jsou samozrejme mozne) bezpecnejsi uz proste proto, ze na cele vlaku jede 70-90 t tezke vozidlo kde zadny z cestujicich nesedi.

Nejbezpecnejsi je cestovani v modernism ocelovem rychlikovem voze (nezkorodovany, vysoky standart ochrany proti pozaru, velmi vykonne brzdy) priblizne ve tretine jeho delky (kdyz uz se vozy "lamaji", tak zpravidla zhruba v polovine, po "nastosovani" byvaji nejvic postizene predstavky), zhruba uprostred delsiho vlaku (naraz poskozuje predni resp. zadni vozy, pri vykolejenich take nebyva postizen cely vlak). Vlak idealne tazeny lokomotivou, ne tlaceny a s ridicakem.
24.07.2015 (9:33)  
zirecek
vzhledem k oblouku do stanice.
Přejezd už je za obloukem, nanejvýš je tam konec přechodnice.

Samotné následky a průběh nehody je kolikrát velice nevypočitatelný a závisející na tolika maličkostech, náhodách, souhrách náhod...
souhlas
editor alebo admin ŽP Chary  mail  
24.07.2015 (9:19)  
Jack Jagu a ten italský model, to je moc zajímavé.

Takže když třeba pojede na dálnici deset aut 120 a někdo je předletí 135, tak vlastně všichni ti, kteří tuto skutečnost nezavolali na policii, dostanou nějaký flastr?

Půjdu po ulici a někdo mi nedá přednost na přechodu. Jelikož s touto skutečností nepočítám, tak si neuvědomuji, že bych si měl přečíst jeho spz zepředu. Přečtu si ji tedy zezadu... ale nepřečtu, má kombika a celej zadek zasviněnej, nejde přečíst značka. Přesto budu volat na policii, že mi neznámé auto nedalo přednost, jinak bych byl potrestán? Stejnou situaci vidělo deset lidí na zastávce autobusu, která je o 20 metrů dál. Všichni dostanou flastr?

Zdá se mi to, nebo je to trošku... zvláštní model?
editor alebo admin ŽP Chary  mail  
24.07.2015 (9:14)  
Aleši Liesku, není náhodou hodnota i "auto ve 130 km/h v deseti metrech na nulu" i pro pásy a airbagy tak trošku otázkou loterie?
24.07.2015 (9:08)  
srdcovka: že při nárazu strojvedoucí letí setrvačností vpřed. V automobilech jsou instalovány jednak bezpečnostní pásy a airbagy.
Tak si, milá srdcoffko, vezmi tužku a papír, a spočítej si, jakým (byť průměrným) odrychlením se pohybuje pendolíno, když ze 160 km/h zastaví na 600 m, a jaká hodnota je to u auťáku, když ze 130 km/h zastaví na metrech deseti. A jako další příklad doporučuji náraz os. auta do zdi / stromu / stojícího kamionu a zastavení na 2 metrech.
Pak se můžeme bavit o pásech a airbagu ve vlaku.
24.07.2015 (9:05)  
Pro naše řidiče tady chybí italský model postihování. Tam je povinnost řidiče upozornit policii, pokud někdo spáchá přestupek. Pokud tak neučiní, je též potrestán.
registrovaný užívateľ Sim 
24.07.2015 (9:02)  
Ešus > ono je to zcela naopak. Cim kratsi dobu bude ridic na prejezdu cekat, tim mensi snahu bude mit to cekani nejak ojebavat.

U nas na prejezdu jdou sranky dolu ve chvili, kdy uz vlak vyjizdi z oblouku u prejezdu a je videt. Optimalni situace, nikdo nema nutnost tam vjizdet, protoze to riziko za usetrenych par vterin nikomu nestoji.

Naopak na prejezdech, kde se ceka radove minuty, se to snazi ridici vetsinou nejak objet. A pokud neni kudy, proste to vezme pres koleje - zkusenost, ze kdyz zacne blikat cervena, jede vlak az za par minut, ma k rozhodnuti projet to ve stylu "to jeste musim stihnout, vzdyt to zaclo blikat pred chvilkou" uz fakt jen maly krucek.
registrovaný užívateľ JB 
24.07.2015 (8:48)  
Zek: Souprava spojená centrálními spřáhly? Oproti klasické soupravě s postranními nárazníky? Pročpak?
  1 ... 17 18 19 20 21 ... 37      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko