..: Střet pendolina s kamionem ve Studénce :..

Poškození čelního vozu jednotky 680.003, foto: Hitrádio ORION Studénka – (aktualizováno 23. 7. v 13:15) Dne 22. července 2015 v 7.43 se ve Studénce střetl vlak SuperCity 512 jedoucí z Bohumína do Františkových Lázní vedený jednotkou ČD 680 Pendolino (inventární číslo 003) s nákladním automobilem, který zřejmě vjel na přejezd s aktivovaným výstražným zařízením a následně na něm uvízl a jehož padesátiletý polský řidič podle prvotních zpráv seděl v okamžiku nárazu v kabině a s neuvěřitelným štěstím nehodu přežil jen s drobnými zraněnými - policie jej už obvinila. Nehoda se udála na železničním přejezdu zabezpečeném světelnou signalizací se závorami, která v okamžiku střetu fungovala, jak dokládá mj. zatím nezveřejněný kamerový záznam. Dle člena hasičského záchranného sboru ji bohužel nepřežili dva lidé, další zemřel v nemocnici. 17 dalších je zraněno, z toho 2 v přímém ohrožení života a 2 těžce zranění. Podle informací ČTK je v těžkém stavu strojvedoucí, zřejmě přišel o obě nohy. Provoz na trati 270 byl v omezeném rozsahu obnoven téhož dne kolem půl desáté, následujícího dne ráno už se jezdí sníženou rychlostí po obou kolejích. Došlo k rozsáhlému poškození drážní infrastruktury, zejména nástupiště.

Podle prvních odhadů jelo pendolino v okamžiku střetu rychlostí vysoko přes 100 km/h, kamion, do něhož se zaklínilo, a který během nárazu vzplanul, vleklo ještě několik set metrů, přičemž došlo nejen k rozsáhlé destrukci samotného vlaku, ale i železniční infrastruktury. Spojem cestovalo 146 lidí, v nejvíce postiženém prvním voze jich zřejmě bylo 31. Během záchranných prací došlo i na vyprošťování zaklíněných osob z vlaku. Na místě zasahovalo osm jednotek zdravotnické záchranné služby včetně vrtulníku, hasiči zřídili zvláštní informační telefonní linku 950 739 941 pro příbuzné cestujících. Zatímco předběžný odhad škody činil 88 milionů korun, z toho 80 na vlaku, zpřesněné odhady jsou téměř dvojnásobné: 160 milionů, z toho 150 na vlaku. Policie čin šoféra kamionu kvalifikovala jako obecné ohrožení z nedbalosti s trestní sazbou 3-10 let. S největší pravděpodobností jej čeká vazba. Polské velvyslanectví v Česku oficiálně vyjádřilo soustrast rodinám obětí. Z kamerového záznamu (jedná se o jeden z mála přejezdů v ČR vybavený kamerami) je údajně jednoznačně patrné jednání řidiče. Ten ale zatím vyšetřující složky neuvolnily ke zveřejnení.

Nejistý je další osud jednotky 680.003, vzhledem k rozsahu poškození není v tuto chvíli vůbec jisté, zda ji České dráhy budou vůbec opravovat. Dopravci způsobila událost velké problémy, z turnusu, stavěného na šest pendolin, mu totiž vypadlo už druhé - jiná jednotka je na dlouhodobější opravě. Na spoji SC 240/241 Praha - Košice a zpět tak bude minimálně do konce prázdnin řazena náhradní souprava.

Pro dálkové vlaky (SC, EC, IC, EN, Ex, R) zavedly České dráhy náhradní autobusovou přepravu mezi stanicemi Ostrava-Svinov a Hranice na Moravě. Je nutno mít ale na paměti, že vlaky z obou stanic odjíždějí bez čekání na spoje NAD. Cestujícím na Slovensko (ve směru od Olomouce či Přerova je doporučeno použít vlaků trasovaných přes Valašské Meziříčí a Púchov (EC 221, EC 123, EC 124, EC 223, EC 222, EC 122, EC 220 a EC 125).

V úseku Suchdol nad Odrou – Jistebník a zpět je Českými drahami zavedena kyvadlová náhradní autobusová doprava pro vlaky osobní a spěšné.

Pro cestující vlaků RegioJet je zajištěna náhradní autobusová doprava prostřednictvím tzv. autobusového mostu (2 autobusy nyní nahradí RJ 1001 z Hranic do Svinova, 4 autobusy cca v 9.30 z Ostravy Svinova do Hranic. Zde bude přestup na sedmivozovou soupravu od RJ 1001). Spoje budou vedeny náhradními soupravami a z tohoto důvodu nebudou zcela odpovídat rezervace míst. Během dne bude doprava organizována přes tento omezený úsek kyvadlově náhradní autobusovou dopravou o kapacitě cca 100-150 míst v jednom směru. Mezinárodní spoje RegioJet do/z Košic (RJ 1003 a RJ 1010) nepojedou přes stanice Ostrava-Svinov, Ostrava hl.n., Ostrava-Stodolní, Havířov, Český Těšín, Třinec centrum a Čadca; vlaky pojedou odklonem přes Púchov a Horní Lideč.

Vlaky Leo Express pojedou v úseku Praha – Hranice na Moravě. V úsecích Hranice na Moravě a Bystřice/Staré Město u Uh. H. bude pro všechny spoje zavedena náhradní autobusová doprava. Toto opatření platí až do obnovení provozu vlaků.

Studénka se zapsala do černých kronik podruhé během krátké doby. Osmého srpna 2008 najel nedaleko od místa dnešního neštěstí mezinárodní spoj EC 108 Comenius devadesátikilometrovou rychlostí do čerstvě zříceného silničního mostu na špatně zajištěné stavbě. Nehoda, která si vyžádala osm mrtvých a značné materiální škody, dodnes nemá oficiálního viníka, protože soudní procesy nadále probíhají.

Poškození nástupiště, foto: Hitrádio ORION Poškození nástupiště žst. Studénka, foto: Hitrádio ORION Následky nehodové události, foto: Hitrádio ORION Poškození čelního vozu jednotky 680.003, foto: Hitrádio ORION Pendolino 680.003 Studénka 22.7.2015 nehoda s kamionem, foto: Drážní inspekce ČR Pendolino 680.003 Studénka 22.7.2015 nehoda s kamionem, foto: Drážní inspekce ČR 

Zdroje: Drážní inspekce, České dráhy, RegioJet, Leo Express

Redakce ŽelPage vyjadřuje upřímnou soustrast pozůstalým a zraněným přeje brzké uzdravení.


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 22.7.2015 (8:39)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 ... 21 22 23 24 25 ... 37      Zpráv na stránku:   
23.07.2015 (13:51)  
Jinými slovy, příště bude stačit, aby byla omezena rychlost vlaků na 30 km, a když ani to nepomůže, protože spadne most přímo na pomalu jedoucí vlak, tak teprve jízdu vlaků pod vysouvanými mosty zakážeme? No potěš.
23.07.2015 (13:38)  
Myslim, ze by bylo dobry trochu zmirnit tu paniku. Jednou za uherskej rok dojde na zeleznici k nehode, ktera ma nasledky srovnatelne jako nehody na silnicich za jeden den a spusti se nekolik dni trvajici vlna histerie.

Na prejezdy na koritorech dat kamery (tam kde jeste nejsou) a zabery analyzovat (slo by i automaticky). Prvni prujezd na cervenou bych dal tak za desitku, druhej za 50 a treti za 100 + sebrat na 10 let papiry a bylo by po problemu.
Samozrejme to narazi na problem "osoba blizka", ale na druhou stranu to zas dlouho dobu (do dalsi nehody) nebude vic politicky pruchozi. To bysme si ale nesmeli zvolit slabou a neschopnou vladu...

M: 2AD 8036
Prasata polsky :-D
registrovaný uživatel milos  mail  
23.07.2015 (13:29)  
Celou 680-003 si z Bohumina pretahnou polaci k sobe a prenechaji nam za to jedno z tech jejich novych.
23.07.2015 (12:40)  
Na ČT první zmínka o osudu jednotky, velmi předběžná a z úst vedoucího regionálního centra ČD, ale ne moc optimistická. Doslova řekl, že to s jednotkou "nevypadá dobře":-((
registrovaný uživatel M 
23.07.2015 (12:15)  
Prave reportaz na CT24 (poledni zpravy). Je tam zretelne natoceny kamion projizdejici na blikajici cervena svetla (nicmene az prubeh, takze teoreticky mohla zacit blikat v prubehu prujezdu), dale traktor a pomerne dlouho pote i osobni auto. Toto auto ma naprosto jasne citelnou RZ. Jsem opravdu hodne, hodne zvedav, jestli to policie bude resit. Neexistuje absolutne zadny rozdil mezi timto zmrdem a tim vcerejsim Polakem. I tento zmrd by mel prijit o papiry, protoze tohle nebyl zadny omyl, bylo to naprosto vedome a flagrantni poruseni pravidel.

2AD 8036
23.07.2015 (11:57)  
kave: Nikdo nic neodvádí. Ten most spadnout neměl. Ale jak to bývá, nehoda je souhra více okolností a jednou z nich je, že v místě stavby nebyla zřízena pomalá jízda. Když se to dělalo na 250 při opravě těch starých nadjezdů, mohlo to být i tady. Nehodě by to nezabránilo, ale možná by to zachránilo těch 8 životů.
registrovaný uživatel kave 
23.07.2015 (11:51)  
Josef Petrák:

Takže i pro všechny ostatní, kteří to nechápou. Je nezpochybnitelné, že most ve Studénce před těmi sedmi lety spadl naprosto nezávisle na jízdách vlaků pod ním. Mohlo se to tedy klidně stát i v okamžiku, kdy by vlak byl pod ním a usmrcených mohlo být ještě víc. Tím tvrzením, že snížená rychlost by snížila následky, je pouze účelová a jak je bohužel vidět i úspěšná snaha odvést pozornost od pravé a jediné příčiny té události a tou je pouze pád mostu z viny stavebníků.
23.07.2015 (11:49)  
Jak tak na to koukám, tak zdejší debata - hlavně o dodržování povolené rychlosti - je přímo ukázka psychologického jevu zvanému racionalizace a navíc vypovídá dost o struktuře osobnosti přispívatele, kulantně řečeno.
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
23.07.2015 (11:49)  
Já se domnívám, že oprava čelního vozu není pro Alstom reálná, případně by to bylo tak drahé, že to nikdo nezaplatí. Takže zbytek 680.003 zůstane na náhradní díly.

ČD tak zbyde 6 jednotek. Pokud management ČD uzná, že jednotky Pendolino jsou fajn a bude potřeba situaci nějak řešit, tak se bude muset uvažovat o nákupu nikoliv izolovaného kusu, ale nějaké další série, ať už ojetých, či zcela nových Pendolin.

Pak by se na českých kolejích mohlo objevit třeba dalších 6 jednotek jiného typu, což by ale dávalo dohromady 12 kusů a s tím už by se dalo vyjezdit ladascos.
23.07.2015 (11:03)  
A k čemu je takový závěr dobrý?
  1 ... 21 22 23 24 25 ... 37      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko