..: Střet pendolina s kamionem ve Studénce :..

Poškození čelního vozu jednotky 680.003, foto: Hitrádio ORION Studénka – (aktualizováno 23. 7. v 13:15) Dne 22. července 2015 v 7.43 se ve Studénce střetl vlak SuperCity 512 jedoucí z Bohumína do Františkových Lázní vedený jednotkou ČD 680 Pendolino (inventární číslo 003) s nákladním automobilem, který zřejmě vjel na přejezd s aktivovaným výstražným zařízením a následně na něm uvízl a jehož padesátiletý polský řidič podle prvotních zpráv seděl v okamžiku nárazu v kabině a s neuvěřitelným štěstím nehodu přežil jen s drobnými zraněnými - policie jej už obvinila. Nehoda se udála na železničním přejezdu zabezpečeném světelnou signalizací se závorami, která v okamžiku střetu fungovala, jak dokládá mj. zatím nezveřejněný kamerový záznam. Dle člena hasičského záchranného sboru ji bohužel nepřežili dva lidé, další zemřel v nemocnici. 17 dalších je zraněno, z toho 2 v přímém ohrožení života a 2 těžce zranění. Podle informací ČTK je v těžkém stavu strojvedoucí, zřejmě přišel o obě nohy. Provoz na trati 270 byl v omezeném rozsahu obnoven téhož dne kolem půl desáté, následujícího dne ráno už se jezdí sníženou rychlostí po obou kolejích. Došlo k rozsáhlému poškození drážní infrastruktury, zejména nástupiště.

Podle prvních odhadů jelo pendolino v okamžiku střetu rychlostí vysoko přes 100 km/h, kamion, do něhož se zaklínilo, a který během nárazu vzplanul, vleklo ještě několik set metrů, přičemž došlo nejen k rozsáhlé destrukci samotného vlaku, ale i železniční infrastruktury. Spojem cestovalo 146 lidí, v nejvíce postiženém prvním voze jich zřejmě bylo 31. Během záchranných prací došlo i na vyprošťování zaklíněných osob z vlaku. Na místě zasahovalo osm jednotek zdravotnické záchranné služby včetně vrtulníku, hasiči zřídili zvláštní informační telefonní linku 950 739 941 pro příbuzné cestujících. Zatímco předběžný odhad škody činil 88 milionů korun, z toho 80 na vlaku, zpřesněné odhady jsou téměř dvojnásobné: 160 milionů, z toho 150 na vlaku. Policie čin šoféra kamionu kvalifikovala jako obecné ohrožení z nedbalosti s trestní sazbou 3-10 let. S největší pravděpodobností jej čeká vazba. Polské velvyslanectví v Česku oficiálně vyjádřilo soustrast rodinám obětí. Z kamerového záznamu (jedná se o jeden z mála přejezdů v ČR vybavený kamerami) je údajně jednoznačně patrné jednání řidiče. Ten ale zatím vyšetřující složky neuvolnily ke zveřejnení.

Nejistý je další osud jednotky 680.003, vzhledem k rozsahu poškození není v tuto chvíli vůbec jisté, zda ji České dráhy budou vůbec opravovat. Dopravci způsobila událost velké problémy, z turnusu, stavěného na šest pendolin, mu totiž vypadlo už druhé - jiná jednotka je na dlouhodobější opravě. Na spoji SC 240/241 Praha - Košice a zpět tak bude minimálně do konce prázdnin řazena náhradní souprava.

Pro dálkové vlaky (SC, EC, IC, EN, Ex, R) zavedly České dráhy náhradní autobusovou přepravu mezi stanicemi Ostrava-Svinov a Hranice na Moravě. Je nutno mít ale na paměti, že vlaky z obou stanic odjíždějí bez čekání na spoje NAD. Cestujícím na Slovensko (ve směru od Olomouce či Přerova je doporučeno použít vlaků trasovaných přes Valašské Meziříčí a Púchov (EC 221, EC 123, EC 124, EC 223, EC 222, EC 122, EC 220 a EC 125).

V úseku Suchdol nad Odrou – Jistebník a zpět je Českými drahami zavedena kyvadlová náhradní autobusová doprava pro vlaky osobní a spěšné.

Pro cestující vlaků RegioJet je zajištěna náhradní autobusová doprava prostřednictvím tzv. autobusového mostu (2 autobusy nyní nahradí RJ 1001 z Hranic do Svinova, 4 autobusy cca v 9.30 z Ostravy Svinova do Hranic. Zde bude přestup na sedmivozovou soupravu od RJ 1001). Spoje budou vedeny náhradními soupravami a z tohoto důvodu nebudou zcela odpovídat rezervace míst. Během dne bude doprava organizována přes tento omezený úsek kyvadlově náhradní autobusovou dopravou o kapacitě cca 100-150 míst v jednom směru. Mezinárodní spoje RegioJet do/z Košic (RJ 1003 a RJ 1010) nepojedou přes stanice Ostrava-Svinov, Ostrava hl.n., Ostrava-Stodolní, Havířov, Český Těšín, Třinec centrum a Čadca; vlaky pojedou odklonem přes Púchov a Horní Lideč.

Vlaky Leo Express pojedou v úseku Praha – Hranice na Moravě. V úsecích Hranice na Moravě a Bystřice/Staré Město u Uh. H. bude pro všechny spoje zavedena náhradní autobusová doprava. Toto opatření platí až do obnovení provozu vlaků.

Studénka se zapsala do černých kronik podruhé během krátké doby. Osmého srpna 2008 najel nedaleko od místa dnešního neštěstí mezinárodní spoj EC 108 Comenius devadesátikilometrovou rychlostí do čerstvě zříceného silničního mostu na špatně zajištěné stavbě. Nehoda, která si vyžádala osm mrtvých a značné materiální škody, dodnes nemá oficiálního viníka, protože soudní procesy nadále probíhají.

Poškození nástupiště, foto: Hitrádio ORION Poškození nástupiště žst. Studénka, foto: Hitrádio ORION Následky nehodové události, foto: Hitrádio ORION Poškození čelního vozu jednotky 680.003, foto: Hitrádio ORION Pendolino 680.003 Studénka 22.7.2015 nehoda s kamionem, foto: Drážní inspekce ČR Pendolino 680.003 Studénka 22.7.2015 nehoda s kamionem, foto: Drážní inspekce ČR 

Zdroje: Drážní inspekce, České dráhy, RegioJet, Leo Express

Redakce ŽelPage vyjadřuje upřímnou soustrast pozůstalým a zraněným přeje brzké uzdravení.


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 22.7.2015 (8:39)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Moravskoslezský


  1 ... 23 24 25 26 27 ... 37      Zpráv na stránku:   
23.07.2015 (10:00)  
Railpic: Ten most spadl NA vlak? Vážně? Pokud by tak bylo, jak by si toho všimnul strojvedoucí, který pád viděl a brzdil, aby došlo k nárazu co nejmenší rychlostí? Most padal PŘED vlakem.
Sim: To by bylo ideální. :)
23.07.2015 (9:33)  
Sim: ehm, nebylo by lepší si nejdříve přečíst, o čem se s panem Petrákem dohaduju? Pak byste mi nemusel vnucovat stejný názor, se kterým jsem diskuzi začal. Děkuji.
23.07.2015 (9:33)  
V dnešní době, kdy nikdo nic nedodržuje, budou podobné nehody na denním pořádku. Začíná to na křižovatce, všichni začnou přecházet po průjezdu posledního auta a ne až se rozsvítí zelená. Každý přemýšlí, jak si práci usnadnit, většinou na úkor bezpečnosti, sundavají se různé kryty, odstraňují se různé blokace.

Případ zdánlivě nesouvisející, rok 197X, první den v učení, nějaký člověk přinesl mistrovi vrtačku, ještě starou kovovou, s tím, že je potřeba vyměnit šňůru. Pan mistr ucvakl z kluba 2 metry třípramenné šňůry, odizoloval oba konce, zelené dráty ucvakl (tenkrát se ještě nepoužívaly žlutozelené) a udělal 4 očka a vyměnil šňůru. Dostal ode mně přednášku a protože jsem byl v práci první den a chtěl být ohleduplný, tak mi řekl: "Dobráka to nepraští a neřád se ubrání".
23.07.2015 (9:05)  
Přemýšlím jestli by se dalo zařídit, aby viník musel v base opravovat závory. Já myslím , že by se volný krumpáč, lopata, vrtačka , pila našla. jenom nařezat prkénka na příslušnou délku natřít dá relativně práci. Tohle není pedofil který by nemohl na ulici. Klidně volný pohyb zdhneš - li dostaneš dvojnásobný trest. Ale žádné válení na cele 12 hodin denně makat pomalu za stravu na SŽDC , ostatně asi bude muset stejně škody splácet i když částečně.
Registrierter Benutzer Sim 
23.07.2015 (8:56)  
Railpic > ehm a nebylo by preci jen rozumnejsi (a ve vysledku taky levnejsi) zaridit, aby ten most proste nepadal?
Preci jen, pricinou pruseru nebylo, ze vlak jel 30 nebo 130, ale ze spadlo neco, co padat nemelo.
23.07.2015 (7:48)  
Josef Petrák: to je jen kdyby, které nic nemění na primární příčině. Ten most by zabíjel, i kdyby ten vlak pod ním stál, takže jediné bezpečné řešení bylo dopravu na tratí úplně zastavit.
Registrierter Benutzer JB 
23.07.2015 (7:44)  
wenzel simeon, Pavel Šmídek: proč by měl normální rychlík vykolejovat, nějaké technické důvody?
23.07.2015 (6:54)  
Chary dík za odpověď
Editor oder ŽP Admin Chary  mail  
23.07.2015 (6:28)  
Pavle Šmídku, kde je motor u pendolína, v přední , nebo v zadní části vozu ,kde byla 1.třída

Jednotka řady 680 (Pendolino) má sedm vozů. Bráno z libovolného konce, vždy ten lichý v pořadí je hnací. A to tak, že pod podlahou vozu jsou dva motory, vždy jeden na jeden podvozek, a ten motor pohání jednu nápravu příslušného podvozku pomocí kardanové hřídele. Takže trakční motory jsou rozesety dá se říct po celé délce soupravy.

Schematicky vyjádřeno to vypadá takto:

(1A)'(A1)' + 2'2' + (1A)'(A1)' + 2'2' + (1A)'(A1)' + 2'2' + (1A)'(A1)'

kde číslo = počet NEpoháněných náprav
písmeno = počet poháněných náprav (A=1, B=2 atp.)
' = podvozek
2' = podvozek jako u běžného vagonu
(A1)' = podvozek, kde první náprava je hnaná a druhá ne

Je to tak k pochopení?
23.07.2015 (4:17)  
Jako fanouška železnic je mě líto všech obětí a zranených.Myslím si, že kdyby to byl to normální rychlík, tak asi by vykolejil.Bude to pendolíno na odpis nebo se dá ten první vůz opravit? A ještě mě zajímá (v práci jsme se dohadovali, kde je motor u pendolína, v přední , nebo v zadní části vozu ,kde byla 1.třída).U Studénky je 160KM?
  1 ... 23 24 25 26 27 ... 37      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko