České Budějovice – Připravovaný jízdní řád pro rok 2017 přináší změny nejen u linek na Valašsko a Slovácko, jak jsme informovali před třemi týdny. Ještě výraznější novinku totiž Ministerstvo dopravy připravilo na lince R7 Praha–Tábor–České Budějovice–Linz. Stávající neúplný hodinový takt rychlíků doplní 4 páry vlaků EuroCity z Prahy do Lince, které na trase do Českých Budějovic zastaví pouze v Táboře. Cesta z Prahy do Tábora potrvá hodinu a čtvrt, do jihočeského krajského města pak asi 2 hodiny. Linecké vlaky však nebudou jedinými expresy na trati 220 – jeden pár IC zamíří do Českého Krumlova, další 4 páry v období špičky do Českých Budějovic.
Vlaky EuroCity z Prahy do Lince by měly z české metropole odjíždět v 6.02, 10.02, 14.02 a 18.02, téměř 300 km dlouhou trasu ujedou za přibližně 4 hodiny. Odjezdy z Lince zpět do Českých Budějovic a Prahy jsou naplánovány na 6.49, 11.49, 15.49 a 18.49. Podrobnosti naleznete v přiloženém konceptu objednávky Ministerstva dopravy.
Koncepční návrh JŘ pro rok 2017
Cesta do Brna opět o několik minut rychlejší
Nekonečné diskuse, zda mají vlaky linky Ex 3 Praha – Brno – Břeclav – Budapest/Wien v České Třebové zastavovat, či jí projíždět, již dlouhou dobu patří k folklóru železničních diskusních serverů. Zastánci zastavování v této východočeské stanici používají i argument, že se jejím projetím žádný čas neuspoří, neboť časové polohy vlaků jsou z Pardubic do Brna shodné při zastavení v České Třebové i bez něj. To by měl změnit právě připravovaný jízdní řád, podle něhož budou vlaky mít shodné minutové polohy v Praze a Brně, avšak časy odjezdů z Pardubic se budou lišit dle toho, zda zastaví v České Třebové, nebo v Kolíně. Vlaky v okrajových časech, které zastavují v obou těchto stanicích, pak dokonce odjedou z Prahy dříve (resp. přijedou do Prahy později). I zde je však nutné pro získání konečných minutových poloh počkat na konstrukci jízdního řádu Správou železniční dopravní cesty.
Bez zajímavosti není ani opětovné zkrácení cestovní doby mezi Prahou a Brnem. Zatímco v letošním jízdním řádu jsou to rovné dvě a půl hodiny, za rok by to mělo být o dalších pět minut méně. Svůj podíl na tom má právě i zrušení rezervy na zastavení v Kolíně či České Třebové u vlaků, které tam nezastavují.
Zdroj: CEDOP, Ministerstvo dopravy
| 27.4.2016 (9:00)
Pokud jsem to dobře pochopil, tak ten Krumlov je volná souprava, která by jinak celý den stála v Praze. Zajímalo by mě, kde ji budou obracet, bo v Krumlově není místo.
U Velenic je dnes problém s tím, že by se ve Veselí muselo přepřahat. Bylo by to pěkně drahý, mít tam Brejlovce na tyhle spanilý jízdy. To mi přijde lepší udělat tam systémový přestup Os-R.
S Plzní bych si počkal na příští nebo další rok, až bude tunel. Je tu slib, že bude tunel = budou Exy. Stejné je to teď s těmi Budějicemi. A tam se taky přidaly nějaké okrajové vlaky.
V.
Už mě také napadlo zavést vložené vlaky, ale aby z Veselí pokračovaly přes Třeboň do Velenic (alespoň v pátek a neděli). Z Veselí do Budějovic jezdí nejméně lidí. Vypozoroval jsem, že většinou tak 1/3 cestujících vystoupí v Táboře, 1/3 ve Veselí přestoupí na trať 226 (+ v menší míře 225) a zbylá 1/3 pokračuje do Budějovic. Takže by se hodily vložené spoje, které by zlepšily spojení do Tábora a tu 1/3 by odvezly bez přestupu do Třeboně (nebo kam všichni jezdí - já vystupuji dřív).
Dají se k tomu někam posílat připomínky. Opět zde chybí večerní spojení z Prahy do Plzně (ideálně tak ve 22:30) a hlavně v sobotu, kdy je to nejpotřebnější pro možnost návštěvy kulturních akcí, a to zrovna poslední noční vlak nejede. Nikdy jsem se tím nezabýval, protože jsem si říkal, že je to samozřejmost a s každým novým GVD čekám, že se to sobotní omezení zruší. Kdybych vlastnil autobus (nebo vlak), tak si zavedu vlastní spoj v sobotu večer z Prahy, myslím, že by se na tom dalo i vydělat.
A také bych chtěl připomínkovat řazení rychlíků - hlavně na trati 170 se v poslední době zkracují už tak přeplněné vlaky, ale cestujících přibývá.
Chápu úník informací od ČD/ministerstva jako vypuštěný balonek na téma jak využít IV. koridor. Osobně to drze vnímám jako okamžik, (scifi begin) kdy lze vznést požadavek na reinkarnaci Vidobon a Ganzů v původní trase v novém, době odpovídajícím řešení, neboť tento koridor má po roce 2018, pokud se vše povede, trasování nepoplatné době původní výstavby a je nutné s provozem něco podniknout (/scifi end)
Pozn. náznak html tagů je záměr - označuje provokaci
1) Současní cestující (to torzo) uvidí - hmm to už je fakt slušné zlepšení.
2) Řeknou to ostaním a přetáhnou lidi ze silnice
3) Ti co zatím nikam nejezdí si řeknou, že teď už má smysl hledat práci i jinde.
4) Naopak velké firmy pochopí, že Tábor a Budějovice nejsou prdel světa a přesunou tam část svých aktivit. Nebudou muset řešit nedostatek kvalifikované síly v regionu, protože ta konečně nebude mít problém přijet od Prahy.
Ono je dost dobře možný, že ta pendolína jsou v úseku Praha - Plzeň vedena na komerční riziko dopravce, a tím pádem se nevyskytují v tabulkách navrženého rozsahu objednávky.
Jinak nějaké obsáhlejší komentáře jsem napsal sem: http://www.cedop.info/blog/dalkova-doprava-v-roce-2017-2-cast/ Je tam i spekulace o důvodu dřívějšího návratu Krumlova, a další, tak ať to sem nemusím postupně vypisovat. :)
František: CEDOP má rozhodně k "zastupování ministerstva" velmi, velmi daleko, mírně řečeno. ;-) V tom odkazovaném textu také leccos kritizujeme. Na druhou stranu, nevidím důvod vše vidět jen černě - takže když je něco opravdu dobré, proč to také naopak nepochválit, že?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










