..: GVD 2017: České Budějovice získají expresní spojení s Prahou :..

EC 101 Jože Plečnik, České Budějovice, foto: Josef Petrák České Budějovice – Připravovaný jízdní řád pro rok 2017 přináší změny nejen u linek na Valašsko a Slovácko, jak jsme informovali před třemi týdny. Ještě výraznější novinku totiž Ministerstvo dopravy připravilo na lince R7 Praha–Tábor–České Budějovice–Linz. Stávající neúplný hodinový takt rychlíků doplní 4 páry vlaků EuroCity z Prahy do Lince, které na trase do Českých Budějovic zastaví pouze v Táboře. Cesta z Prahy do Tábora potrvá hodinu a čtvrt, do jihočeského krajského města pak asi 2 hodiny. Linecké vlaky však nebudou jedinými expresy na trati 220 – jeden pár IC zamíří do Českého Krumlova, další 4 páry v období špičky do Českých Budějovic.

Vlaky EuroCity z Prahy do Lince by měly z české metropole odjíždět v 6.02, 10.02, 14.02 a 18.02, téměř 300 km dlouhou trasu ujedou za přibližně 4 hodiny. Odjezdy z Lince zpět do Českých Budějovic a Prahy jsou naplánovány na 6.49, 11.49, 15.49 a 18.49. Podrobnosti naleznete v přiloženém konceptu objednávky Ministerstva dopravy.

Koncepční návrh JŘ pro rok 2017

Návrh JŘ linek objednávaných Ministerstvem dopravy

Cesta do Brna opět o několik minut rychlejší

Nekonečné diskuse, zda mají vlaky linky Ex 3 Praha – Brno – Břeclav – Budapest/Wien v České Třebové zastavovat, či jí projíždět, již dlouhou dobu patří k folklóru železničních diskusních serverů. Zastánci zastavování v této východočeské stanici používají i argument, že se jejím projetím žádný čas neuspoří, neboť časové polohy vlaků jsou z Pardubic do Brna shodné při zastavení v České Třebové i bez něj. To by měl změnit právě připravovaný jízdní řád, podle něhož budou vlaky mít shodné minutové polohy v Praze a Brně, avšak časy odjezdů z Pardubic se budou lišit dle toho, zda zastaví v České Třebové, nebo v Kolíně. Vlaky v okrajových časech, které zastavují v obou těchto stanicích, pak dokonce odjedou z Prahy dříve (resp. přijedou do Prahy později). I zde je však nutné pro získání konečných minutových poloh počkat na konstrukci jízdního řádu Správou železniční dopravní cesty.

Bez zajímavosti není ani opětovné zkrácení cestovní doby mezi Prahou a Brnem. Zatímco v letošním jízdním řádu jsou to rovné dvě a  půl hodiny, za rok by to mělo být o dalších pět minut méně. Svůj podíl na tom má právě i zrušení rezervy na zastavení v Kolíně či České Třebové u vlaků, které tam nezastavují.

Zdroj: CEDOP, Ministerstvo dopravy


RaPa Poslat mail autorovi | 27.4.2016 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Antony 
28.04.2016 (7:32)  
do toh krumlova to fakt chce jeden vlak tak rano a jeden nejak v patek rozumne odpoledne okolo 16 - 17 z prahy a v nedeli jeden okolo 17 - 18 z krumlova..
registrovaný uživatel VencaM 
28.04.2016 (1:10)  
-> Martin Votava
Pokud jsem to dobře pochopil, tak ten Krumlov je volná souprava, která by jinak celý den stála v Praze. Zajímalo by mě, kde ji budou obracet, bo v Krumlově není místo.
U Velenic je dnes problém s tím, že by se ve Veselí muselo přepřahat. Bylo by to pěkně drahý, mít tam Brejlovce na tyhle spanilý jízdy. To mi přijde lepší udělat tam systémový přestup Os-R.

S Plzní bych si počkal na příští nebo další rok, až bude tunel. Je tu slib, že bude tunel = budou Exy. Stejné je to teď s těmi Budějicemi. A tam se taky přidaly nějaké okrajové vlaky.
V.
27.04.2016 (22:46)  
Vypadá to zajímavě, ale nevím, k čemu by byl příjezd v 11 hodin do Krumlova a odjezd v 14. To snad nemůže využít skoro nikdo. Čekal bych spíš v pátek odpoledne tam a v neděli večer zpět.

Už mě také napadlo zavést vložené vlaky, ale aby z Veselí pokračovaly přes Třeboň do Velenic (alespoň v pátek a neděli). Z Veselí do Budějovic jezdí nejméně lidí. Vypozoroval jsem, že většinou tak 1/3 cestujících vystoupí v Táboře, 1/3 ve Veselí přestoupí na trať 226 (+ v menší míře 225) a zbylá 1/3 pokračuje do Budějovic. Takže by se hodily vložené spoje, které by zlepšily spojení do Tábora a tu 1/3 by odvezly bez přestupu do Třeboně (nebo kam všichni jezdí - já vystupuji dřív).

Dají se k tomu někam posílat připomínky. Opět zde chybí večerní spojení z Prahy do Plzně (ideálně tak ve 22:30) a hlavně v sobotu, kdy je to nejpotřebnější pro možnost návštěvy kulturních akcí, a to zrovna poslední noční vlak nejede. Nikdy jsem se tím nezabýval, protože jsem si říkal, že je to samozřejmost a s každým novým GVD čekám, že se to sobotní omezení zruší. Kdybych vlastnil autobus (nebo vlak), tak si zavedu vlastní spoj v sobotu večer z Prahy, myslím, že by se na tom dalo i vydělat.
A také bych chtěl připomínkovat řazení rychlíků - hlavně na trati 170 se v poslední době zkracují už tak přeplněné vlaky, ale cestujících přibývá.
27.04.2016 (21:23)  
František: CEDOP ten návrh nevytvořil, jen informujeme a komentujeme.
registrovaný uživatel IvaA 
27.04.2016 (21:13)  
mimo jiné to: Rail-2005
Chápu úník informací od ČD/ministerstva jako vypuštěný balonek na téma jak využít IV. koridor. Osobně to drze vnímám jako okamžik, (scifi begin) kdy lze vznést požadavek na reinkarnaci Vidobon a Ganzů v původní trase v novém, době odpovídajícím řešení, neboť tento koridor má po roce 2018, pokud se vše povede, trasování nepoplatné době původní výstavby a je nutné s provozem něco podniknout (/scifi end)
Pozn. náznak html tagů je záměr - označuje provokaci
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
27.04.2016 (20:40)  
S tou obsluhou po IV. koridoru to vypadá velmi dobře, uvidíme, jaká bude realita. Ale uvědomte si, že cca do 5 let to bude v ČR směr s nějlepší železniční infrastrukturou v ČR, s nejdelšími souvislými úseky na 160. Jižní Čechy jsou osídleny cca jako Champagne a Praha pro ně znamená to, co pro Champagne Paříž. Takže bych se opravdu nebál o obsazenost vlaků. Bude to postupné, ale ti lidé se najdou.

1) Současní cestující (to torzo) uvidí - hmm to už je fakt slušné zlepšení.
2) Řeknou to ostaním a přetáhnou lidi ze silnice
3) Ti co zatím nikam nejezdí si řeknou, že teď už má smysl hledat práci i jinde.
4) Naopak velké firmy pochopí, že Tábor a Budějovice nejsou prdel světa a přesunou tam část svých aktivit. Nebudou muset řešit nedostatek kvalifikované síly v regionu, protože ta konečně nebude mít problém přijet od Prahy.
27.04.2016 (19:59)  
Tomáš Záruba: No, CEDOP vytvoří návrh a jde do realizace. Dříve zcela nereálné. :-) A co pochválit? Určitě zkrácení jízdních dob, nasazení lepších vozů, hodinový interval. Jistě též případné rychlejší spoje do Lince, pokud budou. Přímý spoj do Krumlova sice ano, ale je to taková bokovka. Na druhé straně snad nepáchám zlo, když se zmiňuji o možných úskalích - příliš mnoho kapacity na relativně slabý směr (a to i po silnici), což nebude zadarmo. Snad se podaří spoje časem zaplnit lidmi ze silnic.
27.04.2016 (16:28)  
Musím říct, že letošními inovativními nápady mě Ministerstvo dopravy příjemně překvapuje. Doufám jen, že se je opravdu podaří prosadit do praxe.
27.04.2016 (15:46)  
AD 6360:
Ono je dost dobře možný, že ta pendolína jsou v úseku Praha - Plzeň vedena na komerční riziko dopravce, a tím pádem se nevyskytují v tabulkách navrženého rozsahu objednávky.
27.04.2016 (14:39)  
CART: Co jsem tak zaslechl z rakouských šotokruhů, má to více zastavovat jen u hranic, v úseku Linz - Pregarten (skoro?) ne. Ale je to bohužel zcela bez záruky, v Rakousku je všechno ještě větší tajnost, než u nás, a to je tedy co říct. :-)

Jinak nějaké obsáhlejší komentáře jsem napsal sem: http://www.cedop.info/blog/dalkova-doprava-v-roce-2017-2-cast/ Je tam i spekulace o důvodu dřívějšího návratu Krumlova, a další, tak ať to sem nemusím postupně vypisovat. :)

František: CEDOP má rozhodně k "zastupování ministerstva" velmi, velmi daleko, mírně řečeno. ;-) V tom odkazovaném textu také leccos kritizujeme. Na druhou stranu, nevidím důvod vše vidět jen černě - takže když je něco opravdu dobré, proč to také naopak nepochválit, že?
  1 ... 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko