České Budějovice – Připravovaný jízdní řád pro rok 2017 přináší změny nejen u linek na Valašsko a Slovácko, jak jsme informovali před třemi týdny. Ještě výraznější novinku totiž Ministerstvo dopravy připravilo na lince R7 Praha–Tábor–České Budějovice–Linz. Stávající neúplný hodinový takt rychlíků doplní 4 páry vlaků EuroCity z Prahy do Lince, které na trase do Českých Budějovic zastaví pouze v Táboře. Cesta z Prahy do Tábora potrvá hodinu a čtvrt, do jihočeského krajského města pak asi 2 hodiny. Linecké vlaky však nebudou jedinými expresy na trati 220 – jeden pár IC zamíří do Českého Krumlova, další 4 páry v období špičky do Českých Budějovic.
Vlaky EuroCity z Prahy do Lince by měly z české metropole odjíždět v 6.02, 10.02, 14.02 a 18.02, téměř 300 km dlouhou trasu ujedou za přibližně 4 hodiny. Odjezdy z Lince zpět do Českých Budějovic a Prahy jsou naplánovány na 6.49, 11.49, 15.49 a 18.49. Podrobnosti naleznete v přiloženém konceptu objednávky Ministerstva dopravy.
Koncepční návrh JŘ pro rok 2017
Cesta do Brna opět o několik minut rychlejší
Nekonečné diskuse, zda mají vlaky linky Ex 3 Praha – Brno – Břeclav – Budapest/Wien v České Třebové zastavovat, či jí projíždět, již dlouhou dobu patří k folklóru železničních diskusních serverů. Zastánci zastavování v této východočeské stanici používají i argument, že se jejím projetím žádný čas neuspoří, neboť časové polohy vlaků jsou z Pardubic do Brna shodné při zastavení v České Třebové i bez něj. To by měl změnit právě připravovaný jízdní řád, podle něhož budou vlaky mít shodné minutové polohy v Praze a Brně, avšak časy odjezdů z Pardubic se budou lišit dle toho, zda zastaví v České Třebové, nebo v Kolíně. Vlaky v okrajových časech, které zastavují v obou těchto stanicích, pak dokonce odjedou z Prahy dříve (resp. přijedou do Prahy později). I zde je však nutné pro získání konečných minutových poloh počkat na konstrukci jízdního řádu Správou železniční dopravní cesty.
Bez zajímavosti není ani opětovné zkrácení cestovní doby mezi Prahou a Brnem. Zatímco v letošním jízdním řádu jsou to rovné dvě a půl hodiny, za rok by to mělo být o dalších pět minut méně. Svůj podíl na tom má právě i zrušení rezervy na zastavení v Kolíně či České Třebové u vlaků, které tam nezastavují.
Zdroj: CEDOP, Ministerstvo dopravy
| 27.4.2016 (9:00)
Počkal bych do června nebo ještě později, až bude znám výsledek konstrukce GVD a také až bude jasno, jak se v Rakousku rozhoupají. Naštěstí klíčový úsek je Praha - Budějice, kde budou největší přínosy, a ten vyšel dobře. Přes hranici je proti tomu počet cestujících nepoměrně menší.
Ale i ta část Praha - Budějice bude sláva jen na půl. Stavby na koridoru příští rok stojí, protože není nová EIA. Kopat se bude jen Zahradní Město. Ta pravá sranda začne až 2018, kdy se má rozběhnout Soběslav - Doubí a Sudoměřice - Votice. Pomalé jízdy skoro pořád a podle všeho několik týdnů nepřetržitých nebo denních výluk. To budou teprve expresy. NAD z Prahy až do Budějic.
V.
V úseku Praha - Budějice je to 1.segment dálkové dopravy (ten vyšší, co méně zastavuje. Tudíž zastavení jen v Táboře.
V úseku Budějice - hranice je to jediný segment dálkové dopravy, zastavení stejné jako dnes.
V Rakousku je to věcí tamního objednatele. Pokud se nepletu, tak regionálního. Takže i přes veškerou snahu strany ČR o co nejrychlejší trasu stačí, když se jim nevejde mezi osobáky nebo neklapne něco jiného a skončí ve stejné trase jako dnes. Ale hlavu vzhůru. Horší to být v Rakousku nemůže a podle všeho lze s postupným dokončováním infrastruktury u Lince očekávat zlepšení.
Ale to, co je zde představeno, tak je několik měsíců starý návrh objednávky. Od té doby už to může být jinak.
V.
je to prece EC a ty na decin stavi taky jen usti a decin
Teď se to stíhá směrem ze severu téměř pokaždý a zpět tak 50 na 50.
To jsem opravdu jediný, kdo cestuje SEVER - JIH ČR s přestupem v Praze? :)
(že nikomu nějak nevadí ujíždění UL-Pha ------ Pha-ČB a ČB-Pha ---- Pha-UL)
Večer EC z Prahy do Lince, tam přestup na EN; a ráno je člověk v Benátkách
To je právě otázka, kde všude bude mezi ČB- a Linzem tento "EC" zastavovat ?
tahle trat je dlouhodobe opomijena a jezdi tam ten nejvetsi odpad co CD maji. snad tam konecne pujdou moderni vlaky idealne s restauraci a konecne bez kupe.
napr. cesta do linze i budejovic je dnes peklo. jak kvuli castemu zastavovani tak prisernym vlakum, tak absenci restaurace i dlouhemu casu i kvuli zastavovani. navic zastavky v rakousku v kazde vesnici jsou uplne mimo.
do krumlova dnes vlakem nema cenu jezdit vubec. novy ranni spoj vypada dobre. ten zpatecni je ale nesmyslne brzy
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










