..: GVD 2017: České Budějovice získají expresní spojení s Prahou :..

EC 101 Jože Plečnik, České Budějovice, foto: Josef Petrák České Budějovice – Připravovaný jízdní řád pro rok 2017 přináší změny nejen u linek na Valašsko a Slovácko, jak jsme informovali před třemi týdny. Ještě výraznější novinku totiž Ministerstvo dopravy připravilo na lince R7 Praha–Tábor–České Budějovice–Linz. Stávající neúplný hodinový takt rychlíků doplní 4 páry vlaků EuroCity z Prahy do Lince, které na trase do Českých Budějovic zastaví pouze v Táboře. Cesta z Prahy do Tábora potrvá hodinu a čtvrt, do jihočeského krajského města pak asi 2 hodiny. Linecké vlaky však nebudou jedinými expresy na trati 220 – jeden pár IC zamíří do Českého Krumlova, další 4 páry v období špičky do Českých Budějovic.

Vlaky EuroCity z Prahy do Lince by měly z české metropole odjíždět v 6.02, 10.02, 14.02 a 18.02, téměř 300 km dlouhou trasu ujedou za přibližně 4 hodiny. Odjezdy z Lince zpět do Českých Budějovic a Prahy jsou naplánovány na 6.49, 11.49, 15.49 a 18.49. Podrobnosti naleznete v přiloženém konceptu objednávky Ministerstva dopravy.

Koncepční návrh JŘ pro rok 2017

Návrh JŘ linek objednávaných Ministerstvem dopravy

Cesta do Brna opět o několik minut rychlejší

Nekonečné diskuse, zda mají vlaky linky Ex 3 Praha – Brno – Břeclav – Budapest/Wien v České Třebové zastavovat, či jí projíždět, již dlouhou dobu patří k folklóru železničních diskusních serverů. Zastánci zastavování v této východočeské stanici používají i argument, že se jejím projetím žádný čas neuspoří, neboť časové polohy vlaků jsou z Pardubic do Brna shodné při zastavení v České Třebové i bez něj. To by měl změnit právě připravovaný jízdní řád, podle něhož budou vlaky mít shodné minutové polohy v Praze a Brně, avšak časy odjezdů z Pardubic se budou lišit dle toho, zda zastaví v České Třebové, nebo v Kolíně. Vlaky v okrajových časech, které zastavují v obou těchto stanicích, pak dokonce odjedou z Prahy dříve (resp. přijedou do Prahy později). I zde je však nutné pro získání konečných minutových poloh počkat na konstrukci jízdního řádu Správou železniční dopravní cesty.

Bez zajímavosti není ani opětovné zkrácení cestovní doby mezi Prahou a Brnem. Zatímco v letošním jízdním řádu jsou to rovné dvě a  půl hodiny, za rok by to mělo být o dalších pět minut méně. Svůj podíl na tom má právě i zrušení rezervy na zastavení v Kolíně či České Třebové u vlaků, které tam nezastavují.

Zdroj: CEDOP, Ministerstvo dopravy


RaPa Poslat mail autorovi | 27.4.2016 (9:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Jízdní řád

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 9 10 11 12 13 ... 15      Zpráv na stránku:   
28.04.2016 (16:23)  
Na druhou stranu, v případě tehdy ještě sledované "plné dostavby" včetně NeŠe se tím dala stihnout SJD 30 min. mezi jihočeskými uzly.

Ta by se měla celkem ostře stíhat i při 160, když se projede Veselí a Nemanice - Ševětín bude na 160 (rezervu by zajistil rychlejší průjezd Veselím při nasazení naklápěčky).
28.04.2016 (16:19)  
Tomáš Záruba:
Pro i=130 mm by od km 94,970 do 111,700 mohlo bejt 170. Pro i=150 mm by od km 94,970 do 98,736 mohlo bejt 175, od km 98,736 do km 111,700 by mohlo bejt 180. Pro naklápěčky by vyšla 200 od km 94,970 do 111,700.
Nevýhodou je, že Pendolino při svém nízkém výkonu plné rychlosti dosahne v podstatě až nahoře (v obou směrech 200 začíná ve sklonu kolem 9 - 12 promil), takže reálná úspora jízdní doby nebyla příliš vysoká (přibližně 1,0 minuty, v lichém směru vyšlo zhruba o desetinu více). (Posuzována byla jen stavba Sudoměřice - Votice, okolní stavby byly uvažovány dle skutečnosti.)

Úspora u klasiky (i=150 mm) by činila něco kolem 0,7 minuty.
28.04.2016 (14:58)  
Martin Š. Předpokládám, že při přestupu EC > Os bude vazba a OS bude čekat. 10 minut na přestup mi přijde ideální. Míň je pro výletníky s otazníkem a víc je zase otrava pro pravidelně jezdící. Samozřejmě má vliv i velikost nádraží, Wilson není jako Budějice.
28.04.2016 (14:13)  
Kdysi jsem počítal, že rozdíl JD mezi 160 km/h a 200 km/h je u relace Tábor - CB 3 minuty (tedy bez změny trasování = "kde by to případně šlo"). Praha - Tábor to nelze, resp. možná někdo upřesní, zda by se tu a tam na těch přeložkách nedalo jet třeba 170-180 km/h, ale to bude tak minuta (odhadem).
Na druhou stranu, v případě tehdy ještě sledované "plné dostavby" včetně NeŠe se tím dala stihnout SJD 30 min. mezi jihočeskými uzly.
Registrierter Benutzer CART 
28.04.2016 (14:13)  
MARTIN JARATH - mně tedy první nedělní spoj v šest z Budějc a předtím ještě jeden v šest z Tábora přijde jako dostatečně brzy... Opakuji - kolik takových zájemců je? V neděli??
Registrierter Benutzer Martin Š.  mail  
28.04.2016 (13:30)  
Jiří Kocourek: Souhlasím, že je zhovadilost zvyšovat rychlost ze 160 km/h na 200 km/h (vyhozené peníze).
Jen poukazuji na to, že rozdíl cestovní doby rychlostí 160 km/h a 200 km/h by byl (třeba v případě těch Budějovic) 10 minut (není to moc). A to čekání 20 nebo 10 minut na přestup je dle mého názoru čistě individuální. Osobně raději čekám déle (můžu si dát kafe na nádraží, když "zastavím někde na vjezdu" nemusím se tolika strachovat že přestup nestihnu apod.).
Ale mě šlo hlavně o to, že ti co jedou cíleně Praha - Č. Budějovice by byli o 15 minut rychlejší než ti co jedou autobusem.
Co se týká kapacity - naprosto souhlasím, ale co já vím za Benešovem (kde nás na této trati ta kapacita asi trápí nejvíce) se příliš přeložek nedělalo a tedy ta rychlost by tam výrazně zvýšit nešla. Neříkám 200 km/h za každou cenu, ale tam kde to jde.

Řeším jen to, o kolik by bylo dražší (při stavbě, tam kde děláme přeložky a kde to jde) udělat trať na 200 km/h (nebo tam kde to jde, třeba i 180 km/h) místo jen na 160 km/h.
28.04.2016 (13:05)  
Martin Š. Zrychlovat ze 160 na 200 km/h má význam pouze v případě, že cílová jízdní doba klesne z 2:05 na 1:55, aby se stíhaly přípoje. Pokud by to mělo znamenat pokles jízdní doby z 1:52 na 1:43 tak 200 km/h nemá moc smysl. Obzvlášť, když víme, že největší brzdou je jízda pomalým příměstským úsekem 80-90 km/h. Jo super, budu tam o 10 minut dřív. Na co mi to ale je, že jsem jel 200, když pak 20 minut čekám na navazující osobák, zatímco před tím to bylo 10 minut, což je ideální.
Toto a také kapacitu trati je třeba zohlednit při rozhodování mezi 160 a 200.
28.04.2016 (12:57)  
Je celkem známo, že když lidi v sedle musí mít auto, pojedou s ním i ve špičce.
Když dělá někdo v Praze od šesti a to i o víkendu, je mu houby platný, že to jezdí po hodině, nebo po půl, když na šestou se tam nedostane. Vyrazí autem. Najednou zjistí, že může tím autem jet do práce i na šestou večer, kdy mu jede "pořád něco".
Mnohokráte se opakovalo, že prázdné sedlové spoje pomáhají udržet plné ty ve špičce.
Třeba jak jsem psal o tom Ex z Budějovic ve 20 50, který mi nově umožňuje spolehnout se na přestup od Krumlova na Prahu ve 20 04. Bez tohohle dalšího vlaku (i kdyby jel prázdný), bych si přestupovat netroufl (mimo největší nouzi jsem se na poslední přípoj nikdy nespoléhal. Přeci jenom, když někam jedu vlakem nevozím rezervní oblečení pro případ spaní na lavičce).
Registrierter Benutzer Martin Š.  mail  
28.04.2016 (12:31)  
Chválím tuto "vyšší vrstvu do Budějovic", ale i tak mi to stále přijde trošičku pomalé.
U nás prostě bylo chybou, že se tyto "mladší koridory" (III. a IV.) nedělali už na 200 km/h (samozřejmě tam kde to šlo, což zrovna na ty Budějovice nebude málo úseků) a rovnou s ETCS. Přitom o kolik by to byla větší investice? Plzeň neřeším, ta je podkopaná a ještě dlouho bude, pokud se "zazdíme koridorem" v údolí Berounky, ale zase najděte tady lepší řešení za rozumný peníz. Možná "šotosen" Koridor přes Rudnou, případně tunel do Berouna. Ale i to by byla (možná ta Rudná) lepší varianta už z důvodu příměstské dopravy okolo Prahy.

Všeobecně mi přijde, že se u nás prosadí a postaví většinou "pesimistická varianta rozvoje" a zazdí se na mnoho let dopředu stav, který není tou nejlepší možností (tzv. win-win projekt). Stejné je to např. i s dálnicí D1, taková ohromná rekonstrukce - o kolik by bylo dražší mít 3+3 pruhy?
(Toto je už zase jiné téma, ale bohužel všecko souvisí se vším)
28.04.2016 (12:09)  
Ale aby to nedopadlo jak vložené Ex do Brna, co vozí 3-4 vozy, několikátý rok po sobě...

Jenže tyhle expresy v zásadě nepřináší nic novýho nebo výrazně lepšího, v zásadě jen půlí takt a odlehčujou hlavním spojům. I tak v nich cestujících postupně přibejvá a svůj účel plní.
  1 ... 9 10 11 12 13 ... 15      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko