..: GVD 2017: České Budějovice získají expresní spojení s Prahou :..

EC 101 Jože Plečnik, České Budějovice, foto: Josef Petrák České Budějovice – Připravovaný jízdní řád pro rok 2017 přináší změny nejen u linek na Valašsko a Slovácko, jak jsme informovali před třemi týdny. Ještě výraznější novinku totiž Ministerstvo dopravy připravilo na lince R7 Praha–Tábor–České Budějovice–Linz. Stávající neúplný hodinový takt rychlíků doplní 4 páry vlaků EuroCity z Prahy do Lince, které na trase do Českých Budějovic zastaví pouze v Táboře. Cesta z Prahy do Tábora potrvá hodinu a čtvrt, do jihočeského krajského města pak asi 2 hodiny. Linecké vlaky však nebudou jedinými expresy na trati 220 – jeden pár IC zamíří do Českého Krumlova, další 4 páry v období špičky do Českých Budějovic.

Vlaky EuroCity z Prahy do Lince by měly z české metropole odjíždět v 6.02, 10.02, 14.02 a 18.02, téměř 300 km dlouhou trasu ujedou za přibližně 4 hodiny. Odjezdy z Lince zpět do Českých Budějovic a Prahy jsou naplánovány na 6.49, 11.49, 15.49 a 18.49. Podrobnosti naleznete v přiloženém konceptu objednávky Ministerstva dopravy.

Koncepční návrh JŘ pro rok 2017

Návrh JŘ linek objednávaných Ministerstvem dopravy

Cesta do Brna opět o několik minut rychlejší

Nekonečné diskuse, zda mají vlaky linky Ex 3 Praha – Brno – Břeclav – Budapest/Wien v České Třebové zastavovat, či jí projíždět, již dlouhou dobu patří k folklóru železničních diskusních serverů. Zastánci zastavování v této východočeské stanici používají i argument, že se jejím projetím žádný čas neuspoří, neboť časové polohy vlaků jsou z Pardubic do Brna shodné při zastavení v České Třebové i bez něj. To by měl změnit právě připravovaný jízdní řád, podle něhož budou vlaky mít shodné minutové polohy v Praze a Brně, avšak časy odjezdů z Pardubic se budou lišit dle toho, zda zastaví v České Třebové, nebo v Kolíně. Vlaky v okrajových časech, které zastavují v obou těchto stanicích, pak dokonce odjedou z Prahy dříve (resp. přijedou do Prahy později). I zde je však nutné pro získání konečných minutových poloh počkat na konstrukci jízdního řádu Správou železniční dopravní cesty.

Bez zajímavosti není ani opětovné zkrácení cestovní doby mezi Prahou a Brnem. Zatímco v letošním jízdním řádu jsou to rovné dvě a  půl hodiny, za rok by to mělo být o dalších pět minut méně. Svůj podíl na tom má právě i zrušení rezervy na zastavení v Kolíně či České Třebové u vlaků, které tam nezastavují.

Zdroj: CEDOP, Ministerstvo dopravy


RaPa Poslat mail autorovi | 27.4.2016 (9:00)
Related newsopen/close

More on Jízdní řád

More from Česká republika (celá)


  1 ... 10 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   
28.04.2016 (12:07)  
CART:
Třeba ti, co pak pokračují někam za Prahu. Zrovna minulou neděli jsem jel do Kolína. Že to z Budějc jede jen v šest, to jsem věděl, ale dost jsem se zděsil, když jsem zjistil, že pak budu čekat v Praze téměř hodinu a do Kolína dorazím až na desátou. Což je dost pozdě, a to je Kolín kus za Prahou. (I příjezd na devátou do Prahy je relativně pozdě.)

Nicméně jde jen o návrh a doufám, že bude řádně odlazen, protože v této podobě mj. zařve dost přípojů a navíc moc logicky nevypadá ani zaříznutí rychlíků ve Veselí (když už by tam měly končit, tak aspoň ty, co by pak dělaly přípoj brněnskejm).
Registered user CART 
28.04.2016 (11:16)  
LÁĎA MLYNAŘÍK - upřímně, kolik lidí potřebuje jet v neděli ráno někam v šest?
28.04.2016 (10:25)  
Ty Budějovice jsou docela překvapení.
Asi to budou 4 vozovky, ale snad jen v příštím roce. Kdyby se udělalo, něco jako IN 25 všem, tak by se to snad mohlo dostat jednou i na nějakou osmivozovou skoropůlhodinu. Ale aby to nedopadlo jak vložené Ex do Brna, co vozí 3-4 vozy, několikátý rok po sobě...
Co mi na tom ale mrzí je, že sice přes den jede jeden vlak za druhým, ale první "stavící" pojede v neděli v půl osmé? A příjezd do Prahy taky?
Vítám pozdější vlak z Budějovic, než ve 20. Bude šance jezdit z Nové Pece v 18, bez rizika spaní v Budějivicích na lavičce.
Registered user CART 
28.04.2016 (10:23)  
TOMÁŠ ZÁRUBA - k tomu článku na webu CEDOPu - také si lámu hlavu, jak oživit noční spoje na jih, a varianta přímých vozů na Wiener Walzer se opravdu přímo nabízí. Ale pokud se Rakušáci cukají posunovat s Wiener Walzerem dvakrát, tak je tam ještě možnost připíchnout to v Linzi na poslední večerní IC Wien-Salzburg, které tam jede o půl hodiny před W.Walzerem, a popojet s tím do Salzburgu takto. U posledního spoje, na který nic nenavazuje, by se mohli Rakušáci smířit s narušením taktu o těch pár minut strávených v Linzi posunováním...
Registered user CART 
28.04.2016 (10:13)  
VencaM - jj, taky jsme si říkal, jak to s tímhle taktem a jízdními dobami dopadne ve chvíli, kdy se začne zase ve velkém kopat... Takové odklonové EC přes Písek bude lahůdka... :) :) :)

A ano, souhlasím, počet cestujících z Budějc dál je nesrovnatelně menší, ale jedním z důvodů, proč to tak je, je absence rozumně rychlého spojení. Zrovna nedávno jsem tam jel, a těch 5 hodin je prostě zoufalých, speciálně v úseku Summerau-Linz, kde je to fakt zastávkové. A při představě, jak s každým takovým zastavením naskakují minuty a roste zoufalost nešoto-cestujícího, se děsím, že tuhle nadějnou možnost zase někdo zabije nějakým kompromisem... Já bych to nejradši nechal stavět jen Pha-Tábor-ČB-Linz, ale to by pro Rakušáky nemělo atraktivitu vůbec, tak aspoň jako úlitbu bohům ten Freistadt, byť je to díra a nádraží až za městem, a dejmetomu Rybník, v případě, že by byla naděje na nalákání nějaké frekvence Praha-Lipno nebo Novohradské hory...
Registered user CART 
28.04.2016 (10:04)  
TOMÁŠ ZÁRUBA - jj, článek na stránkách CEDOPu jsem četl, dobře napsáno! ;)

Nicméně jakkoliv chápu, že když je na trati jen Os a EC, tak je těžké na EC aplikovat tak vysokou laťku na počet zastavení, tak coby staromilec odchovaný Antonínem Dvořákem 1991 a jeho projížděním i Havl.Brodu nějak těžce nesu, když EC zastavuje někde na zastávce v oblouku na jednokolejce za vsí jako je Velešín... A Pregarten i Freistadt (stejně jako Velešín a Kaplice) jsou pro mne HLUBOKO pod laťkou pro zastavování EC...
Registered user stoupa  mail  
28.04.2016 (9:51)  
Je pravda, ze v Ceskem Krumlove je mesto a nadrazi celkem daleko, navic je tam kopec. Nebo uz/zase jezdi schody alespon nahoru v Serpentine? Nocovani snad jen v hotelu Vysehrad. Jinak je ta odlehlost opravdu znacna . (Zn.: Byl jsem tam 1978-1980 na vojne a "bolely mne nozicky")
Registered user Antony 
28.04.2016 (7:56)  
ideal by byly railjety dresden - praha - linz ale toho se diky tomu ze blbci z CD nekoupili druhou varku nedockame
Registered user Antony 
28.04.2016 (7:55)  
jo a umyslne jsem sem nenapsal interpanther ktery by ale jinak byl idealni. osobne by mne ale na nem stvala absence restaurace. snad se ji na tehle trati dockame. aspon vlaky do linze by ji mely mit jako samozhrejmost
Registered user Antony 
28.04.2016 (7:33)  
do toho linze by to chtelo srazit aspon pod 4 hodiny a nezastavovat fakt nesmyslne
  1 ... 10 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko