České Budějovice – Připravovaný jízdní řád pro rok 2017 přináší změny nejen u linek na Valašsko a Slovácko, jak jsme informovali před třemi týdny. Ještě výraznější novinku totiž Ministerstvo dopravy připravilo na lince R7 Praha–Tábor–České Budějovice–Linz. Stávající neúplný hodinový takt rychlíků doplní 4 páry vlaků EuroCity z Prahy do Lince, které na trase do Českých Budějovic zastaví pouze v Táboře. Cesta z Prahy do Tábora potrvá hodinu a čtvrt, do jihočeského krajského města pak asi 2 hodiny. Linecké vlaky však nebudou jedinými expresy na trati 220 – jeden pár IC zamíří do Českého Krumlova, další 4 páry v období špičky do Českých Budějovic.
Vlaky EuroCity z Prahy do Lince by měly z české metropole odjíždět v 6.02, 10.02, 14.02 a 18.02, téměř 300 km dlouhou trasu ujedou za přibližně 4 hodiny. Odjezdy z Lince zpět do Českých Budějovic a Prahy jsou naplánovány na 6.49, 11.49, 15.49 a 18.49. Podrobnosti naleznete v přiloženém konceptu objednávky Ministerstva dopravy.
Koncepční návrh JŘ pro rok 2017
Cesta do Brna opět o několik minut rychlejší
Nekonečné diskuse, zda mají vlaky linky Ex 3 Praha – Brno – Břeclav – Budapest/Wien v České Třebové zastavovat, či jí projíždět, již dlouhou dobu patří k folklóru železničních diskusních serverů. Zastánci zastavování v této východočeské stanici používají i argument, že se jejím projetím žádný čas neuspoří, neboť časové polohy vlaků jsou z Pardubic do Brna shodné při zastavení v České Třebové i bez něj. To by měl změnit právě připravovaný jízdní řád, podle něhož budou vlaky mít shodné minutové polohy v Praze a Brně, avšak časy odjezdů z Pardubic se budou lišit dle toho, zda zastaví v České Třebové, nebo v Kolíně. Vlaky v okrajových časech, které zastavují v obou těchto stanicích, pak dokonce odjedou z Prahy dříve (resp. přijedou do Prahy později). I zde je však nutné pro získání konečných minutových poloh počkat na konstrukci jízdního řádu Správou železniční dopravní cesty.
Bez zajímavosti není ani opětovné zkrácení cestovní doby mezi Prahou a Brnem. Zatímco v letošním jízdním řádu jsou to rovné dvě a půl hodiny, za rok by to mělo být o dalších pět minut méně. Svůj podíl na tom má právě i zrušení rezervy na zastavení v Kolíně či České Třebové u vlaků, které tam nezastavují.
Zdroj: CEDOP, Ministerstvo dopravy
| 27.4.2016 (9:00)
Třeba ti, co pak pokračují někam za Prahu. Zrovna minulou neděli jsem jel do Kolína. Že to z Budějc jede jen v šest, to jsem věděl, ale dost jsem se zděsil, když jsem zjistil, že pak budu čekat v Praze téměř hodinu a do Kolína dorazím až na desátou. Což je dost pozdě, a to je Kolín kus za Prahou. (I příjezd na devátou do Prahy je relativně pozdě.)
Nicméně jde jen o návrh a doufám, že bude řádně odlazen, protože v této podobě mj. zařve dost přípojů a navíc moc logicky nevypadá ani zaříznutí rychlíků ve Veselí (když už by tam měly končit, tak aspoň ty, co by pak dělaly přípoj brněnskejm).
Asi to budou 4 vozovky, ale snad jen v příštím roce. Kdyby se udělalo, něco jako IN 25 všem, tak by se to snad mohlo dostat jednou i na nějakou osmivozovou skoropůlhodinu. Ale aby to nedopadlo jak vložené Ex do Brna, co vozí 3-4 vozy, několikátý rok po sobě...
Co mi na tom ale mrzí je, že sice přes den jede jeden vlak za druhým, ale první "stavící" pojede v neděli v půl osmé? A příjezd do Prahy taky?
Vítám pozdější vlak z Budějovic, než ve 20. Bude šance jezdit z Nové Pece v 18, bez rizika spaní v Budějivicích na lavičce.
A ano, souhlasím, počet cestujících z Budějc dál je nesrovnatelně menší, ale jedním z důvodů, proč to tak je, je absence rozumně rychlého spojení. Zrovna nedávno jsem tam jel, a těch 5 hodin je prostě zoufalých, speciálně v úseku Summerau-Linz, kde je to fakt zastávkové. A při představě, jak s každým takovým zastavením naskakují minuty a roste zoufalost nešoto-cestujícího, se děsím, že tuhle nadějnou možnost zase někdo zabije nějakým kompromisem... Já bych to nejradši nechal stavět jen Pha-Tábor-ČB-Linz, ale to by pro Rakušáky nemělo atraktivitu vůbec, tak aspoň jako úlitbu bohům ten Freistadt, byť je to díra a nádraží až za městem, a dejmetomu Rybník, v případě, že by byla naděje na nalákání nějaké frekvence Praha-Lipno nebo Novohradské hory...
Nicméně jakkoliv chápu, že když je na trati jen Os a EC, tak je těžké na EC aplikovat tak vysokou laťku na počet zastavení, tak coby staromilec odchovaný Antonínem Dvořákem 1991 a jeho projížděním i Havl.Brodu nějak těžce nesu, když EC zastavuje někde na zastávce v oblouku na jednokolejce za vsí jako je Velešín... A Pregarten i Freistadt (stejně jako Velešín a Kaplice) jsou pro mne HLUBOKO pod laťkou pro zastavování EC...
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.










