České Budějovice – Připravovaný jízdní řád pro rok 2017 přináší změny nejen u linek na Valašsko a Slovácko, jak jsme informovali před třemi týdny. Ještě výraznější novinku totiž Ministerstvo dopravy připravilo na lince R7 Praha–Tábor–České Budějovice–Linz. Stávající neúplný hodinový takt rychlíků doplní 4 páry vlaků EuroCity z Prahy do Lince, které na trase do Českých Budějovic zastaví pouze v Táboře. Cesta z Prahy do Tábora potrvá hodinu a čtvrt, do jihočeského krajského města pak asi 2 hodiny. Linecké vlaky však nebudou jedinými expresy na trati 220 – jeden pár IC zamíří do Českého Krumlova, další 4 páry v období špičky do Českých Budějovic.
Vlaky EuroCity z Prahy do Lince by měly z české metropole odjíždět v 6.02, 10.02, 14.02 a 18.02, téměř 300 km dlouhou trasu ujedou za přibližně 4 hodiny. Odjezdy z Lince zpět do Českých Budějovic a Prahy jsou naplánovány na 6.49, 11.49, 15.49 a 18.49. Podrobnosti naleznete v přiloženém konceptu objednávky Ministerstva dopravy.
Koncepční návrh JŘ pro rok 2017
Cesta do Brna opět o několik minut rychlejší
Nekonečné diskuse, zda mají vlaky linky Ex 3 Praha – Brno – Břeclav – Budapest/Wien v České Třebové zastavovat, či jí projíždět, již dlouhou dobu patří k folklóru železničních diskusních serverů. Zastánci zastavování v této východočeské stanici používají i argument, že se jejím projetím žádný čas neuspoří, neboť časové polohy vlaků jsou z Pardubic do Brna shodné při zastavení v České Třebové i bez něj. To by měl změnit právě připravovaný jízdní řád, podle něhož budou vlaky mít shodné minutové polohy v Praze a Brně, avšak časy odjezdů z Pardubic se budou lišit dle toho, zda zastaví v České Třebové, nebo v Kolíně. Vlaky v okrajových časech, které zastavují v obou těchto stanicích, pak dokonce odjedou z Prahy dříve (resp. přijedou do Prahy později). I zde je však nutné pro získání konečných minutových poloh počkat na konstrukci jízdního řádu Správou železniční dopravní cesty.
Bez zajímavosti není ani opětovné zkrácení cestovní doby mezi Prahou a Brnem. Zatímco v letošním jízdním řádu jsou to rovné dvě a půl hodiny, za rok by to mělo být o dalších pět minut méně. Svůj podíl na tom má právě i zrušení rezervy na zastavení v Kolíně či České Třebové u vlaků, které tam nezastavují.
Zdroj: CEDOP, Ministerstvo dopravy
| 27.4.2016 (9:00)
Protože to vaše pole ve středních Čechách se ve skutečnosti jmenuje Přírodní rezervace Prokopské údolí a Národní přírodní památka Dalejský profil? A že s takovým návrhem by vás hnaly holí všechny instituce mající cokoliv společného s životním prostředím?
Totéž pravděpodobně platí i o koridorech. Houpačky 160-70-160-140-110-160-100-160 se daří nahrazovat houpačkami 160-160-160-140-110-160-160-160. Ze 70 na 160 se asi taky musí udělat lepší podklad, v oblouku zvednout vnější kolejnici, tu a tutam nějaká přeložka a cedule. A koridory se kopou. Proč by masivní terénní práce nemohli probíhat kromě pole ve východních Čechách i na poli ve středních Čechách?
Kudy? Možná dnes se paneláky naležato rozvíjí nejvíc kolem Rudné a Chýní, ale Dobříš, Mníšek a Řitka se rozvíjí (na počet obyvatel, ale hlavně na osídlenou plochu)
Tak se prostě v obloucích v obci nepojede 140 ale 100, oblouky mimo obec (Mokrovraty - Nová Ves pPleší) se nechaj sběrnám starýho železa a postaví se nová dvoukolejka a nová zastávka v Mokrovratech a u Malý Hraštice - pomůže eunie (Investujeme do vaší budoucnosti)(Program pro rozvoj venkova)
Tu méně frekventovanou nedregionální dopravu jsem si vycucal z prstu, ne z jointu. Až někdo nakreslí čáru v mapě podobnou té mé, tak tím bude taky argumentovat (podobně jako metro V.A pomohlo spojení Nemocnice u Motola - Vypich)
A nezapomeňte mi dát mínus
Jip: Výsledek nekoncepce a nedohody mezi výstavbou tratí a provozováním dopravy. Tratě se staví úsporně stím, že si dopravci pořídí klopidla. Dopravci šetří tím, že si pořitují klasická vozidla a ne drahá klopidla...
Takže: lepší EC vozy vám zmizely do Německa (kvůli stažení Xmz na modernizaci), snad vám je tam zase vrátí. Navíc se mi tomu teda nechce moc věřit, kmen Šohaje a Zlínského expresu tvoří vyrovnávková souprava ZSSK, tu ČD těžko mohly někam poslat.
A aby Vám to nebylo líto, povím Vám ještě toto: na (odhaduju 4 vozové) expresy do ČB zkonfiskujou všechny slušné vozy současných budejovických rychlíků (Aee/Bee tvoří asi 40%). Kdyby to nestačilo (jakože by mělo), dodají pár kusů Bdpee po modernizaci (ve špajzák nedoufám). Pomalejší vrstva do ČB tak bude nemlich stejná béčková srágora jako většina rychlíků jinde (Plzeň, Děčín...).
A kromě toho, že o věci víte kulové, je vaše fňukání nemístné, do Staráku máte Leoše, Zlínský Expres a Šohaj ve slovenských vozech, Interpanter Brno-Břeclav-Ol... jste troll nebo retard?
comar: Připouštím, že mohlo jít obecně o provoz V > 160 km/h, a naklápěčky byly jen spouštěčem té debaty. Už si to bohužel příliš nepamatuju. Každopádně pokud jde o necelou minutu (viz MZ), tak bych to moc neřešil (byť teď by možná na úpravy detailů v projektu nějaký ten čas být mohl, když ta EIA má vývoj, jaký má).
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










