..: GVD 2017: České Budějovice získají expresní spojení s Prahou :..

EC 101 Jože Plečnik, České Budějovice, foto: Josef Petrák České Budějovice – Připravovaný jízdní řád pro rok 2017 přináší změny nejen u linek na Valašsko a Slovácko, jak jsme informovali před třemi týdny. Ještě výraznější novinku totiž Ministerstvo dopravy připravilo na lince R7 Praha–Tábor–České Budějovice–Linz. Stávající neúplný hodinový takt rychlíků doplní 4 páry vlaků EuroCity z Prahy do Lince, které na trase do Českých Budějovic zastaví pouze v Táboře. Cesta z Prahy do Tábora potrvá hodinu a čtvrt, do jihočeského krajského města pak asi 2 hodiny. Linecké vlaky však nebudou jedinými expresy na trati 220 – jeden pár IC zamíří do Českého Krumlova, další 4 páry v období špičky do Českých Budějovic.

Vlaky EuroCity z Prahy do Lince by měly z české metropole odjíždět v 6.02, 10.02, 14.02 a 18.02, téměř 300 km dlouhou trasu ujedou za přibližně 4 hodiny. Odjezdy z Lince zpět do Českých Budějovic a Prahy jsou naplánovány na 6.49, 11.49, 15.49 a 18.49. Podrobnosti naleznete v přiloženém konceptu objednávky Ministerstva dopravy.

Koncepční návrh JŘ pro rok 2017

Návrh JŘ linek objednávaných Ministerstvem dopravy

Cesta do Brna opět o několik minut rychlejší

Nekonečné diskuse, zda mají vlaky linky Ex 3 Praha – Brno – Břeclav – Budapest/Wien v České Třebové zastavovat, či jí projíždět, již dlouhou dobu patří k folklóru železničních diskusních serverů. Zastánci zastavování v této východočeské stanici používají i argument, že se jejím projetím žádný čas neuspoří, neboť časové polohy vlaků jsou z Pardubic do Brna shodné při zastavení v České Třebové i bez něj. To by měl změnit právě připravovaný jízdní řád, podle něhož budou vlaky mít shodné minutové polohy v Praze a Brně, avšak časy odjezdů z Pardubic se budou lišit dle toho, zda zastaví v České Třebové, nebo v Kolíně. Vlaky v okrajových časech, které zastavují v obou těchto stanicích, pak dokonce odjedou z Prahy dříve (resp. přijedou do Prahy později). I zde je však nutné pro získání konečných minutových poloh počkat na konstrukci jízdního řádu Správou železniční dopravní cesty.

Bez zajímavosti není ani opětovné zkrácení cestovní doby mezi Prahou a Brnem. Zatímco v letošním jízdním řádu jsou to rovné dvě a  půl hodiny, za rok by to mělo být o dalších pět minut méně. Svůj podíl na tom má právě i zrušení rezervy na zastavení v Kolíně či České Třebové u vlaků, které tam nezastavují.

Zdroj: CEDOP, Ministerstvo dopravy


RaPa Poslat mail autorovi | 27.4.2016 (9:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Jízdní řád

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 7 8 9 10 11 ... 15      Zpráv na stránku:   
30.04.2016 (13:40)  
Tak jsem přemýšlel o nasazení vhodných vozidel na popisované vlaky. Vycházím z těchto skutečností - trať z Prahy do Lince je celá elektrizovaná třemi napájecími systémy, konkrétně úsek Praha - Benešov (včetně) 3 kV ss, Benešov (mimo) - Horní Dvořiště (včetně) 25 kV 50 Hz, Horní Dvořiště (mimo) - Linz (včetně) 15 kV 16,7 Hz. Na přeshraniční EC Praha - Linz se nabízí buď řada 380 ČD (s klasickou soupravou) nebo 1216 ÖBB (buď také s klasickou soupravou nebo s jednotkou Railjet). Mohla by se použít i pendolina 680 ČD, která jsou též třísystémová, ale ta by pak chyběla na rameni Praha - Ostrava. Na vnitrostátní Ex či IC by možná zatím stačila esa 362 ČD (s klasickou soupravou), taktéž i na tom jednom páru IC do Českého Krumlova, zde by však byl nutný přepřah v Českých Budějovicích nejspíš na řadu 754, jelikož úsek České Budějovice - Český Krumlov není elektrizovaný. Eventuelně by na vnitrostátních spojích z Prahy na Budějovice mohli jezdit i Interpanteři (pokud by jejich výroba dále pokračovala).
30.04.2016 (8:59)  
Aleš Liesk bylo to načas,koupil jsem si z Prahy zpáteční a zpět už to průvodčí nechtěl vidět. já myslel že aspoň 130KM to pojede někde (ale u 120 na tachametru tam je červená pole asi víc ten jejich motoráček nejede, chtěl bych to vidět do Trečína na koridoru) jinak kolik tam jezdí max Elefanty taky jako Arriva? Příjemné svezení i personál.doporučuji na výlet.
Registrierter Benutzer of 
30.04.2016 (0:02)  
380 a pronajaté Vectrony
29.04.2016 (22:02)  
A co ty EC vůbec bude tahat? 362 s V-max 140?
29.04.2016 (21:54)  
Proč by masivní terénní práce nemohli probíhat kromě pole ve východních Čechách i na poli ve středních Čechách?

Protože to vaše pole ve středních Čechách se ve skutečnosti jmenuje Přírodní rezervace Prokopské údolí a Národní přírodní památka Dalejský profil? A že s takovým návrhem by vás hnaly holí všechny instituce mající cokoliv společného s životním prostředím?
Registrierter Benutzer Hrubfr13  mail  
29.04.2016 (21:20)  
Zvýšení rychlosti není dané jen výměnou cedule za jinou, ale vyžaduje masivní terénní práce.

Totéž pravděpodobně platí i o koridorech. Houpačky 160-70-160-140-110-160-100-160 se daří nahrazovat houpačkami 160-160-160-140-110-160-160-160. Ze 70 na 160 se asi taky musí udělat lepší podklad, v oblouku zvednout vnější kolejnici, tu a tutam nějaká přeložka a cedule. A koridory se kopou. Proč by masivní terénní práce nemohli probíhat kromě pole ve východních Čechách i na poli ve středních Čechách?

Kudy? Možná dnes se paneláky naležato rozvíjí nejvíc kolem Rudné a Chýní, ale Dobříš, Mníšek a Řitka se rozvíjí (na počet obyvatel, ale hlavně na osídlenou plochu)

Tak se prostě v obloucích v obci nepojede 140 ale 100, oblouky mimo obec (Mokrovraty - Nová Ves pPleší) se nechaj sběrnám starýho železa a postaví se nová dvoukolejka a nová zastávka v Mokrovratech a u Malý Hraštice - pomůže eunie (Investujeme do vaší budoucnosti)(Program pro rozvoj venkova)

Tu méně frekventovanou nedregionální dopravu jsem si vycucal z prstu, ne z jointu. Až někdo nakreslí čáru v mapě podobnou té mé, tak tím bude taky argumentovat (podobně jako metro V.A pomohlo spojení Nemocnice u Motola - Vypich)

A nezapomeňte mi dát mínus
Registrierter Benutzer zesp 
29.04.2016 (17:23)  
Pikehead: Proč ta ostrá slova o trollech a retardech? Nebo to berete tak, že podle sebe soudím tebe? Ale budiž, pojďme si rozebrat důvody mého retardovaného uvažování... Máte pravdu, vím o tom kulové, nemám žádné interní zdroje a čerpám výhradně z článků zde uvedených a zřejmě tedy také pomýlených. Nepíši navíc o současném stavu (nyní kvalitní a rychlé spoje Šohaj a Zlínský expres), ale o pravděpodobném stavu od nového JŘ. Napřed se zde objevil článek o nové koncepci vlaků na Slovácko a Valašsko. Tam mj. psali, že vlaky IC Zlínský expres a Šohaj budou převedeny do kategorie R (bez x). To, že tam není uvedeno to x, moje mdlé uvažování vyhodnotilo tak, že se bude jednat o koženkověšpalkové vozy tybu B, příp. A či Bds, jak je známe z ostaních R vlaků na Slovácko (již nyní ostuda). Pokud by byla zachována vyrovnávka kvalitních slovenských vozů, bylo by tam to x zřejmě zachováno. Navíc se tyto vlaky zpomalí dalším zastavováním po trase. To mě zarazilo a velice překvapilo, protože to skutečně přihraje cestující Leošovi a Jančurovi. Ale to je možná záměr MD, alespoň někde je trochu podpořit... Pak se objevil dnešní článek o razantní změně koncepce do ČB a nárůstu "kvalitních" spojů. A kdepak se asi vezmou ty kvalitní vozy? Odeberou se z jiné linky, v tomto případě ze spojů na Moravu... Takže dle mé chabé inteligence vytloukání klínu klínem... No a až se vrhne Jančura i na trať do ČB, MD opět ustoupí, vrátí koženky i sem a bude s těmi několika málo modernizovanými vozy, co ČD mají, dělat parádu zase někde jinde, kde se ještě nebude konkurovat. Nepředpokládám totiž, že by MD někde objednalo jiného dopravce, než ČD. Pokud ale máte informace přímo od zdroje a víte něco jiného, tak sem s nimi, velmi je uvítám a pomůžete tal rozptýlit mé chiméry...

Jip: Výsledek nekoncepce a nedohody mezi výstavbou tratí a provozováním dopravy. Tratě se staví úsporně stím, že si dopravci pořídí klopidla. Dopravci šetří tím, že si pořitují klasická vozidla a ne drahá klopidla...
Registrierter Benutzer JiP 
29.04.2016 (16:59)  
Me osobne by spis zajimalo, kdy budou na CB a Linz nasazeny naklapeci soupravy. Jiz 25 let ctu ve vsech brozurach jake bude dosazeno jizdnich dob diky naklapeni a zatim mame v CR 7 souprav. 5 vozova pendolina do Lince by se na teto lince dost uplatnila, stejne jako na Plzen-Cheb a jednou i na Mnichov pres Domazlice.
29.04.2016 (13:41)  
zesp: jasně, takže negativní změnu, kterou pozorujete teď způsobilo uvažované zavedení expresů v GVD 16/17. Uvažujete tedy, že vozy byly staženy ze Zlínského expresu na ONJ a tam je budou do začátku grafikonu leštit, aby do Budějovic vyjely v cajku?

Takže: lepší EC vozy vám zmizely do Německa (kvůli stažení Xmz na modernizaci), snad vám je tam zase vrátí. Navíc se mi tomu teda nechce moc věřit, kmen Šohaje a Zlínského expresu tvoří vyrovnávková souprava ZSSK, tu ČD těžko mohly někam poslat.

A aby Vám to nebylo líto, povím Vám ještě toto: na (odhaduju 4 vozové) expresy do ČB zkonfiskujou všechny slušné vozy současných budejovických rychlíků (Aee/Bee tvoří asi 40%). Kdyby to nestačilo (jakože by mělo), dodají pár kusů Bdpee po modernizaci (ve špajzák nedoufám). Pomalejší vrstva do ČB tak bude nemlich stejná béčková srágora jako většina rychlíků jinde (Plzeň, Děčín...).

A kromě toho, že o věci víte kulové, je vaše fňukání nemístné, do Staráku máte Leoše, Zlínský Expres a Šohaj ve slovenských vozech, Interpanter Brno-Břeclav-Ol... jste troll nebo retard?
29.04.2016 (13:17)  
zesp: Ta změna na Moravu je pro většinu pozitivní, navíc podle http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/drahy-vypsaly-tendr-na-pronajem-rychlych-lokomotiv-za-1-3-miliardy-1290462 zřejmě naopak nastane odstranění béček na R na východ (bylo na čase).

comar: Připouštím, že mohlo jít obecně o provoz V > 160 km/h, a naklápěčky byly jen spouštěčem té debaty. Už si to bohužel příliš nepamatuju. Každopádně pokud jde o necelou minutu (viz MZ), tak bych to moc neřešil (byť teď by možná na úpravy detailů v projektu nějaký ten čas být mohl, když ta EIA má vývoj, jaký má).
  1 ... 7 8 9 10 11 ... 15      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko