Praha - V pondělí 12.6.2006 nebudou v provozu internetové stránky Českých drah v době od 10:00 do 18:00 hod. Dojde ke změně jejich designu, tzv. facelift. V poslední době došlo k úpravě některých odkazů a rozšířena byla sekce tiskového centra. Kromě stránek www.cd.cz provozují ČD i další internetové stránky - např. www.cdcargo.cz, www.scpendolino.cz, www.inkarta.cz či www.zivanadrazi.cz.
zdroj: České dráhy

Hamburk/Lovosice - V tiskové zprávě z 6.6.2006 uvádí společnost Kombiverkehr, že rozšiřuje nabídku přímých spojení mezi Německem a Českem pod označením Kombiverkehr. V současné době jezdí vlak na trase Duisburg - Lovosice a nově začne jezdit na trase Hamburg Billwerder - Lovosice. Na projektu se podílela česká společnost Bohemiakombi. Z terminálu v Hamburku je možné zboží dále přepravovt díky trajektům zejména do Norska a Švédska.
První vlak přijede z Hamburku do Lovosic ve čtvrtek 8.6.2006, z Lovosic do Hamburku odjede o den později. Nejpozdější čas nakládky v Lovosicích je v 10:00 hod., zásilky budou připraveny k odběru v Hamburku následující ráno ve 4:30 hod. V opačném směru je pro zákazníky výhodou pozdní večerní doba konce nakládky v Hamburku až do 21:00 hod. Vlaky z Lovosic budou odjíždět pravidelně třikrát týdně, vždy v pondělí, středu a pátek. Na vlastní cestu po železnici do Hamburku vlak potřebuje pouhých deset hodin jízdy.
První přímý vlak mezi Duisburgem a Lovosicemi jel 6.10.2005, z Lovosic do Německa o 2 dny později. Na této lince již odjelo 120 vlaků. Osm měsíců po startu tohoto vlaku přišla společnost Bohemiakombi s nabídkou přímého vlaku na trase Lovosice - Hamburk. Na provozu tohoto vlaku se přímo podílejí i České dráhy, které budou nově zajišťovat překládky ložných jednotek vlastním překladačem v lovosickém terminálu.
Ve čtvrtek 8.6.2006 přijel první vlak z Hamburku do Lovosic a trasu zvládl za 9:14 hod. V opačném směru ujede trasu za 10:11 hod., takže průměrná rychlost vlaku činí cca 65 km/h. Kombinovaná doprava se na celkovém objemu přeprav ČD podílí zhruba 7 %. Výhodou vlaku je krátké zdržení v pohraniční stanici Děčín - pouze 10 minut díky režimu tzv. technické a komerční důvěry.
zdroj: Tiskové zprávy Kombiverkehr, Bohemiakombi a ČD, Foto: ČD

Česko - Zájemci se mohou zúčastnit 2 soutěží, na kterých se podílejí České dráhy. Tou první je Lidé a České dráhy - měníme se spolu s vámi, která je doprovodným projektem letošního 2. ročníku výstavy ve vlaku (Antonin Kratochvil - Persona). Soutěž probíhá od 3.5. do 30.7.2006. Digitální barevné fotografie je možné zasílat na e-mailovou adresu fotosoutez@cd.cz (formát BMP, TIF nebo JPG; rozměr 21x14 cm při 300 dpi). Jeden soutěžící může zaslat maximálně 3 fotografie v průběhu soutěže. Je nutné uvést vždy kontaktní telefon a adresu. První cenou je Inkarta Gold, druhou cenou je mobilní telefon Motorola a třetí cenou Kilometrická banka ČD. Cílem soutěže je zachytit objektivem fotoaparátu, jak se České dráhy mění na cestě 21. stoletím.
Druhou soutěží je Vlakem za památkami UNESCO. Soutěž probíhá v době od 1.5. do 30.9.2006. Vyhlášení výsledků soutěže proběhne 12.10.2006. Hrací kartu obdrží zájemci v ČD centrech, informačních centrech památek UNESCO nebo na internetu. Karta je součástí brožurky Vlakem za památkami UNESCO. Mezi hlavní výhry patří týdenní/víkendový pobytový poukaz pro 2 osoby v jedné ze 12 lokalit UNESCO v ČR od CK Čedok, Kilometrická banka ČD a propagační materiály ČD. Z dalších cen je možno jmenovat prohlídky měst, pamětihodností, propgační materiály UNESCO apod. Bližší informace o obou soutěžích jsou dostupné na internetových stránkách ČD.
zdroj: České dráhy, foto: Čd
6.6.2006 - 20:24 - Orient Express pojede přes Ústí nad Labem a Karlovy Vary
Orient Express - Dne 8. června 2006 přijede letos podruhé z Benátek do Prahy legendární vlak Orient Express. Kvůli výlukám na trati č. 170 (Praha - Plzeň - Cheb) projede Orient Express mimořádně v sobotu 10. června 2006 trasu Praha - Cheb (- Paříž) po odklonové trase Praha hl.n. (odj. 12:34) - Praha Holešovice - Kralupy nad Vltavou - Roudnice nad Labem - Ústí n. L. západ - Teplice v Čechách, Most - Chomutov - Karlovy Vary - Sokolov - Cheb (odj. 17:55). Orient Express tak pojede po nově zrekonstruovaném úseku Kadaň - Karlovy Vary, kde byl dne 26. května 2006 zahájen elektrický provoz. V čele vlaku by se měla objevit jedna z reklamních lokomotiv řady 363 ČD (patrně olympijská lokomotiva 363 078).
Ilustrační foto: VSOE, Související odkazy: Oficiální stránky Orient Expressu v ČR, Stránky o V.S.O.E. u nás

Praha - Junior program Českých drah má za cíl zastřešit a prezentovat veškeré aktivity realizované směrem k dětem a mládeži. Veškeré tyto aktivity jsou sjednoceny pod společným logem Junior programu ČD, které umožňuje lepší a zřetelnější propagaci aktivit směřujících k eliminaci společensky negativního a rizikového chování na železnici a též vytváření pozitivního vztahu k železniční dopravě a Českým drahám u dětí, mládeže i dospělých osob.
V současné době zastřešuje Junior program ČD 2 aktivity:
- Bezpečná železnice,
- Omalovánky na cestu.
Projekt Bezpečná železnice informuje o tom, že i když je železniční doprava 16x bezpečnější než silniční, tak i na kolejích a v jejich blízkosti dochází k řadě nehod a neštěstí. Zároveň je vyjmenováno pět základních pravidel pro bezpečné chování na železnici:
1) nastupovat a vystupovat vždy pouze do stojícího vlaku ve stanici, na nástupišti stát v bezpečné vzdálenosti od kolejiště,
2) na nádražích využívat podchody a nadchody a nevstupovat do kolejiště, mimo nádraží používat jen označené přejezdy,
3) nepoškozovat vybavení ve vlaku a chovat se v něm slušně,
4) neházet předměty po jedoucím vlaku a nepokládat věci na koleje,
5) nelézt na odstavené vlaky, sloupy a konstrukce v blízkosti elektrického vedení.
První omalovánky jsou věnovány pendolinu a zájemci si je mohou zdarma stáhnout na internetových stránkách ČD (soubor PDF, 935 kB). "Pendolino se v našich omalovánkách vydalo do světa s celou rodinou. Přijďte si ho sami vyzkoušet. Jednotky pendolino jsou nejmodernější vlakové soupravy Českých drah, které umožňují jízdu rychlostí až 200 km/h. Určeny jsou pro rychlou dálkovou dopravu mezi velkými městy jak v České republice, tak i v zahraničí. Vytiskněte svým dětem na cestu omalovánky s pendolinem, ať samy poznají pohodlnou cestu těmito pěknými a moderními vlaky. Možná je omalovánky zaujmou natolik, že zapomenou po cestě i zlobit...", sdělují České dráhy na svých internetových stránkách.
zdroj: České dráhy, Foto: ČD
Česko - Týdeník Železničář (22/2006) zveřejnil rozhovor s náměstkem generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiřím Kolářem, který je ve funkci jeden rok. Vybrané pasáže zprostředkováváme i čtenářům ŽelPage.
Praha - Po ukončení verifikace trati bude do provozu nasazena další jednotka pendolino. Jedna ze sedmi souprav však bude trvale sloužit jako záložní, a to pro případ nejen nečekaného výpadku v důsledku poruchy, ale hlavně jako náhrada za soupravy, které postupně procházejí běžným provozním servisem po určitém počtu ujetých kilometrů. V současné době odstraňuje výrobce na soupravách drobné závady, které se objevily při zavádění vlaků do provozu (nefungující dveře, zamrzající toalety). Společnost Alstom se zavázala, že veškeré závady odstraní do konce srpna letošního roku.
ČD předpokládají, že pendolina začnou do Bratislavy jezdit od července a do Vídně nevyjedou dříve než na začátku září. Rakouské úřady požadují pro schválení vlaků do provozu zkoušku na trati, která byla nedávno poničena povodněmi. Do Německa by pendolina v nejbližší době mohla jezdit maximálně do Drážďan, dál chybí rekonstrukce koridoru. Ale ani zajíždění do Drážďan nelze předpokládat od nového grafikonu.
Josef Bazala, ředitel podniku, by rád nasadil pendolina i na tratích směrem na České Budějovice nebo na Plzeň. ČD však mají k dispozici jen 7 souprav, a tak je otázkou, zda podnik nebude uvažovat o nákupu dalších rychlovlaků. Další možností pro mezistátní dopravu se jeví nové lokomotivy řady 380 z Plzně.
Nadále budou od nového jízdního řádu pendolina nejvíce jezdit na spojích SC Pendolino, jejichž jízdní doba se zkrátí díky dalším dokončeným stavbám a ukončení verifikace tratí. Cesta z Prahy do Olomouce bude trvat 2 hodiny, do Ostravy o hodinu víc. Od prosince se na tomto rameni očekává příchod soukromých společností a v roce 2008 by na trase Praha – Ostrava začala ráda provozovat železniční dopravu i společnost StudentAgency Radima Jančury, který tvrdí, že jeho soupravy v porovnání s pendolinem budou na úrovni SuperSuperCity. Návrh jízdního řádu na další období počítá s tím, že vlaky jezdící ve směru Brno - Slovensko/Rakousko vedené jednotkou pendolino, budou na území Česka vedeny v kategorii SC, v zahraničí jako EC.zdroj: ČTK
Brno - Poslední květnový den se vydal volební štáb KDU-ČSL vlakem. Ačkoliv byla akce označena jako poslední předvolební jízda vlaku Klidná síla, lídři strany cestovali z Prahy přes Vysočinu do Brna, zatímco Klidná síla jezdí na trase Plzeň – Praha – Jeseník. S největší pravděpodobností probíhala akce v rychlíku R 677 Praha – Brno.
Připomeňme jen, že KDU-ČSL si název vlaku zakoupila u společnosti ČD za 80.000 Kč po dobu platnosti JŘ 2005/2006. Jeden z vagónů měl skla polepena z písmen KLIDNÁ SÍLA. Tento vůz jezdil pravidelně na uvedeném rychlíku, 31.5.2006 byl tento vůz zařazen na rychlík z Prahy do Brna.
Zdroj a foto: KDU-ČSL
Praha - České dráhy v rozsáhlé tiskové zprávě z 31.5.2006 píší o růstu všech klíčových ukazatelů v 1. čtvrtletí letošního roku. V osobní dopravě vzrostly přepravní výkony vyjádřené v osobokilometrech meziročně o 7 %, počet cestujících pak o 2,6 %. V nákladní dopravě došlo k nárůstu nákladů v tunách meziročně o 10,8 %. Tržby rostly meziročně v osobní dopravě o 2,2 % a o téměř 5 % v nákladní dopravě.
„Za pozitivními výsledky Českých drah v prvním čtvrtletí stojí změny, které ve společnosti nastaly po příchodu nového managementu v květnu loňského roku. Jako správný krok se ukázala změna ve způsobu řízení dvou hlavních činností ČD – osobní a nákladní dopravy. Ty jsou dneska zcela odděleny a podléhají každá přímo zodpovědnému náměstkovi generálního ředitele,“ komentuje výsledky ČD za první čtvrtletí Josef Bazala, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah a dodává: „do výsledků se také promítla naše strategie změn – zavádění nových produktů a služeb, modernizace infrastruktury a vozového parku, stejně jako změny v přístupu k našim zákazníkům, například na úrovni krajů.“
V osobní dopravě využilo v měsících leden – březen služeb ČD 46,163 mil. platících zákazníků a tržby dosáhly výše 1,121 mld. Kč. Rekordním měsícem byl březen, kdy bylo přepraveno 16 mil. cestujících (o 1,2 mil. více než v roce předchozím), a to v porovnání za rok 2006 i 2005. Tento růst přičítají České dráhy uvedení nových služeb pro cestující (SC Pendolino), jednání s kraji ve vztahu k regionální dopravě a celkové modernizaci osobní dopravy. „Změny budou pokračovat i v dalších obdobích letošního roku – České dráhy dokončují zcela novou strategii osobní dopravy, přijdou s nabídkou dalších produktů, které doposud v České republice neexistovaly a učiní celou řadu dalších kroků tak, že změnu v dalším růstu kvality služeb Českých drah letos zaznamená každý zákazník,“ uvedl Jiří Kolář, náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu.
K úspěchům v nákladní dopravě se vyjádřil náměstek generálního ředitele pro nákladní dopravu Rodan Šenekl - „České dráhy v podmínkách zcela otevřeného liberalizovaného trhu a při stále nevýhodném postavení vůči silniční dopravě zcela zvrátily dosavadní trend ve vývoji nákladní dopravy. Naopak – jak je patrné z výše uvedených ukazatelů – zaznamenávají vysoký růst výkonů a naše aktivity pod značkou ČD Cargo představují výrazně úspěšnou část z portfolia činností Českých drah.“ Výpis všech změn od května loňského roku, kdy nastoupil nový management, najdete v tiskové zprávě Českých drah.zdroj: Tisková zpráva ČD
Praha – Na průmyslové výstavě v Berlíně představil 31.5.1879 Werner von Siemens, zakladatel stejnojmenného koncernu, první elektrickou lokomotivu na světě. Lokomotiva dosahovala maximální rychlosti 7 km/h a měla výkon 3 koňských sil. Během výstavy přepravil vlak sestavený z lokomotivy a 3 otevřených vozů na 300 m dlouhém okruhu 90.000 návštěvníků.
Značku Siemens nesou dnes například nové soupravy pražského metra nebo nové rychlíkové vozy Českých drah. V České republice zaměstnává společnost Siemens 14.000 zaměstnanců.
Zdroj: Tisková zpráva Siemens
Moravský Beroun - V pátek v 5.18 hodin se na přejezdu se světelnou signalizací v činnosti střetl osobní vlak jedoucí z Krnova do Olomouce s polským kamionem. K nehodě došlo mezi Dětřichovem nad Bystřicí a Moravským Berounem.
Při nehodě byl podle informací DI těžce zraněn řidič kamionu, jeden cestující ve vlaku a lehce zraněn vlakvedoucí vlaku. Předpokládaná škoda na vlaku byla vyčíslena na 9 milionů korun a v řádech milionů se bude pohybovat i na kamionu.
Provoz na trati byl obnoven v 8.45 hodin.
Zdroj : Drážní inspekce
Další informace a fotografie na serveru Novinky.cz

Česko - V pátek 2.6.2006 oslaví vlaky vyšší kategorie EuroCity 15 let provozu v České republice. V GVD 1991/1992 byl prvním vlakem EC 8/9 Antonín Dvořák na trase Praha – Wien složený z rakouských vozů 1. a 2. třídy a českého jídelního vozu. V současném jízdním řádu je v provozu 17 párů vlaků EuroCity (Dánsko, Německo, Polsko, Slovensko, Maďarsko, Rakousko), 7 párů vlaků InterCity (Slovensko), 5 párů vlaků Expres (Česko, Slovinsko) a 6 párů vlaků SuperCity Pendolino (InterCity, Česko).
Kategorie SuperCity vznikla na počátku roku 1997 a pod její hlavičkou jezdil spoj SC Manažer na trase Ostrava – Praha – Ostrava. Jeden rok jezdil v kategorii SuperCity také spoj SC Mladý svět na trase Zlín – Praha – Zlín. Kategorie SuperCity Pendolino byla zavedena v souvislosti s uvedením jednotek řady 680 pendolino do provozu v České republice na severní linii Praha – Pardubice – Olomouc – Ostrava od 11.12.2005.

Eschede – Kromě 15. výročí provozu vlaků EC v Česku uplyne v sobotu 3.6.2006 8 let od železničního neštěstí, které se odehrálo u německého Eschede. V ten den zde souprava ICE 1 směřující z Mnichova do Hamburku v 10:58 hod. při rychlosti 198 km/h vykolejila a strhla i silniční most. Jednalo se o vlak ICE 884 Wilhelm Conrad Röntgen. Neštěstí si vyžádalo 101 obětí a 88 těžce zraněných.
Na přiložené fotografii projíždí souprava ICE okolo památníku v Eschede. Zde je vidět louka se 101 vysázenými třešněmi. Počet stromů odpovídá počtu obětí. Železniční neštěstí je v Německu označováno za nejhorší v poválečné historii. V blízkosti louky se také nachází pomník s vytesanými jmény.
Foto: www.ice-fanpage.de, www.oebb.at
Praha - Předseda Odborového sdružení železničářů Jaromír Dušek podal trestní oznámení na ministra dopravy, hejtmany jednotlivých krajů, auditora a vedení Českých drah. Důvodem je to, že stát drahám řadu let neuhrazoval v plné míře v souladu se zákonem ztrátu z provozování osobní dopravy. Podniku tak podle podnětu vznikla ztráta v řádu miliard korun. Ve stejné věci Dušek hodlá tento týden podat podnět také antimonopolnímu úřadu.
Podle Duška ministerstvo dopravy nedostatečnou úhradou staví železniční dopravu do nerovných podmínek proti silnici. Zvýhodňuje tak konkurenční silniční dopravce. Ministra Šimonovského žaluje Dušek kvůli tomu, že ministerstvo pod jeho vedením již několik let nehradí ztrátu v plné výši. Podle zákona stát prostřednictvím ministerstva dopravy hradí prokazatelnou ztrátu z provozu dálkové dopravy.
Ze stejného důvodu zmiňuje v podnětu také hejtmany. Kraje přitom hradí regionální dopravu teprve od roku 2005. ČD ale žádný nedoplatek z financování od krajů podle mluvčího Aleše Ondrůje neevidují.
zdroj: Aktuálně.cz
Lužná u Rakovníka - O víkendu 24. a 25. června 2006 se koná v Železničním muzeu ČD v Lužné u Rakovníka akce Dny Bejčků, kde se setkají parní lokomotivy řad 422 a 423.
Kromě parních lokomotiv (422.0108, 002, 025 a 098 a 423.009, 41, 94 a 145), z nichž některé budou předváděny v provozu, zde bude hostem ze Slovenska šestinápravová dieselová lokomotiva T678.0012 Pomeranč.
Cheb - Při této příležitosti se připravuje jízda zvláštního historického vlaku z Chebu do Lužné se Sergejem T679.1578 a soupravou vozů Bam. Ve vlaku bude též zařazen bufetový vůz Bam bistro.
Vlak pojede v trase Cheb, Sokolov, Karlovy Vary, Ostrov n/O, Klášterec n/O, Chomutov, Žatec, Lužná u Rakovníka a zpět.
Bližší informace na webu pořadatele - Plzeňské dráhy - Výtopny Cheb, informace o programu na webu Železničního muzea.
Upozornění! - Vlak pojede pouze v případě dostatečného zájmu. Přihlášky a rezervace je nutné zaslat nejpozději do pátku 9.6.2006.
Další akce najdete v sekci Kalendář železničních akcí.
Praha – Server Aktuálně.cz zveřejnil rozhovor s ředitelkou Poštovní spořitelny Vlastou Dolanskou, která banku s 2 miliony zákazníků řídí od roku 2001. Ta sdělila, že se banka zajímá zejména o rekonstrukce nádraží a vyslovila úvahu, že by ráda usilovala o zřizování poboček na nádražích. Případně by chtěla spolupracovat s ČD na projektu nějakého typu elektronických peněženek pro cestující. S ohledem na konkurenci však nechce uvést žádné bližší podrobnosti.
Reklama na lokomotivách a vozech dle mínění ředitelky přesně odpovídá cílové, tedy retailové klientele Poštovní spořitelny. Právě proto není reklama například na pendolinu. Cena reklamy na lokomotivách prý odpovídá běžné relaci za takovýto typ reklamy.
zdroj: Aktuálně.cz
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Öffentliches Ausnutzung ohne klaren Genehmigung des Autors nicht gestattet.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage












