..: Nachrichten und Artikel - Česká republika (celá) :..

České dráhy, a.s.Praha - Od 7.11.2005 mají cestující možnost zakupovat si jízdenky na vlaky kategorie SCP, které budou provozovány od neděle 11.12.2005 jednotkami řady 680 pendolino na trase Praha - Pardubice - Olomouc - Ostrava. Více než tisícovka cestujících si během prvního měsíce zakoupila jízdenku na některý ze spojů SCP v období do konce letošního roku. Poprvé s cestujícími vykonal celou trasu inaugurační vlak v úterý 6.12.2005.
V pondělí 5.12.2005 ve 12:04 hod. byl prodán první cestovní doklad Českých drah přes internet. České dráhy tak do plného provozu uvedly svůj E-shop, který je zatím určen pro prodej jízdenek na SCP. E-shop je zákazníkům k dispozici 24 hodin denně, jízdenky lze zakoupit až 60 dní před cestou, nejpozději 6 hodin před odjezdem vlaku z nástupní stanice. Jízdenka zakoupená přes internet je vázána na konkrétní spoj a cestujícího (je nepřenosná).

Zdroj : ČD, a.s.

Autor: CSPSV

přejezd - ilustrační fotoPelhřimov / Zajíčkov - Ve středu 7.12. na železničním přejezdu v Zajíčkově na Pelhřimovsku kvůli modernizaci trati (č.224 Tábor - Horní Cerekev) přestalo fungovat možná nejstarší zabezpečovací zařízení v zemi. Jedná se o mechanické závory, které na rozdíl od jiných spouštěných za pomoci kliky, se stahují pomocí řetízku.

Nové světelné zabezpečovací zařízení Zajíčkov dostal v souvislosti s celkovou modernizací přibližně stoleté trati mezi Horní Cerekví a jihočeským Táborem. Práce za 230 milionů začaly v tomto roce. Přestavba dvou přejezdů přijde asi na deset milionů, ale ušetří práci čtyř železničářů. Dráha totiž nebude v obci ani prodávat jízdenky. Lidé si je koupí ve vlaku. Domek, který sloužil jako poslední závorářské stanoviště na trati, dráha pronajme nebo prodá. Po ukončení modernizace zmizí výpravčí nebo signalisté po celé trati a provoz se bude řídit z pelhřimovské stanice.

Zdroj : České noviny (ČTK)

Prosím čtenáře o fotografie a také bližší informace, děkuji.
Článek a fotografie na webu České noviny

ČD pro VásPraha - Od prosince tohoto roku dochází ke změně vydávání magazínu ČD pro Vás. Nově bude vycházet jako součást magazínu Grand Expres, jehož vydavatelem je vydavatelství GRAND PRINC.
První společné vydání se objeví v distribuci od 13. prosince 2005, veřejnosti se však představí už o týden dříve v železniční stanici Ostrava-Svinov během slavnostního zahájení pravidelného provozu nového produktu Českých drah SC PENDOLINO na trati Praha – Pardubice – Olomouc – Ostrava.

Zájemcům se dostane do rukou velmi zajímavý produkt. Vedle společenské části, šestatřicetistránkového GRAND EXPRESU, která čtivou formou přináší zajímavosti, rozhovory a reportáže o novinkách a událostech moderního života, bude časopis plný informací z oblasti železniční dopravy. Šestnáctistránkový ČD pro Vás přiblíží její význam, bezpečnost, pozitivní vliv na životní prostředí, představí nové technologie. Nebudou chybět ani tipy pro volný čas a cestování.
Dvojmagazín o nákladu 85 000 výtisků bude bezplatně distribuován ve speciální distribuční síti vydavatelství GRAND PRINC – na 370 vybraných místech v prostředí osobní dopravy a na vybraných místech tradiční distribuční sítě GRAND PRINC v Praze, Středočeském kraji, Brně a Jihomoravském kraji a stane se tak průvodcem cestujících po železnici.

Magazín ČD pro Vás dosud vycházel pouze čtyřikrát do roka jako samostatný časopis Českých drah a má za sebou necelých dvanáct ročníků. Cestující jej nacházeli ve vlacích, ve vybraných železničních stanicích, či ČD Centrech. Od roku 2006 se tak stává součástí magazínu Grand Expres a bude vycházet každý měsíc.

Tisková zpráva ČD, a.s.

sněhová fréza - ilustrační fotoSeverní Morava - aktualizováno 15:00 - V úterý 6.12.2005 odpoledne, jak předpověděli meteorologové, začalo silně sněžit. Již odpoledne a večer sníh velmi zkomplikoval dopravu na severní Moravě nejen na silnicích, ale také na železnici. Na několika tratích byl v noci na dnešek nebo ráno z důvodu sněhové kalamity, kdy na koleje spadlo velké množství stromů, přerušen železniční provoz. Pokud to dopravní situace na pozemních komunikacích dovoluje, organizují České dráhy náhradní autobusovou dopravu. Obnovování provozu komplikuje těžký mokrý sníh, nesjízdné pozemní komunikace a také výpadky elektřiny z veřejné rozvodné sítě.

8.12.2005 12:20
Podle iDnes byl obnoven provoz na všech dotčených regionálních tratích. Na mezinárodní trati mezi Třincem a Čadcou se stále jezdí po jedné koleji.

7.12.2005 15:50
Doprava na mezinárodní trati mezi Třincem a Čadcou byla obnovena ve 14.10 hod., jezdí se v elektrické trakci po jedné koleji.

bleskovkaPraha - Od úterý 6.12.2005 jsou v provozu internetové stránky pro nový produkt ČD, a.s. - SC PENDOLINO - www.scpendolino.cz. Původně měly být spuštěny již 30.11.2005.

Zdroj : www.scpendolino.cz

Autor: CSPSV

471Praha - České dráhy plánují nákup desítek dalších nových příměstských vlaků, které postupně nahradí jednotky z 60. a 70. let. Na tiskové konferenci o tom informoval generální ředitel ČD Josef Bazala. V pražské aglomeraci bude v následujících letech potřeba asi 50 nových vlaků a na Ostravsku dalších 15.

ČD nyní mají smlouvu s ČKD Vagonkou na dodávku 30 vlaků. V pátek převzaly 18. z nich. Do konce roku získají ještě jeden vlak a v příštím roce dalších šest. Všech 30 vlaků budou mít dráhy v roce 2007. Každá ze souprav přijde řádově na 200 milionů korun. Zřejmě v příštím roce by jednotky z ČKD Vagonky mohly získat modernější vizáž.
V okolí Prahy budou nové patrové vlaky jezdit v budoucnu jako tzv. průjezdné spoje přes centrum města, kde vytvoří obdobu rychlého vlakového spojení podobného například německému S-Bahnu. V příštích letech chtějí ČD rozšířit provoz příměstských vlaků na trase z Kolína přes Prahu do Berouna, z Nymburka přes Prahu do Benešova a z Prahy do Roudnice nad Labem. Nové jednotky budou zajišťovat ale také rychlé osobní spojení z Prahy do Kolína, Pardubic a Hradce Králové.
Také na Ostravsku ČD předpokládají nasazení vlaků na elektrifikovaných tratích přes město například do Českého Těšína, Opavy a Přerova.
O způsobu nákupu dalších několika desítek příměstských vlaků by se podle mluvčího ČD Petra Šťáhlavského mělo rozhodnout do konce roku. Kromě obnovy vozového parku příměstských vlaků v okolí Prahy a na Ostravsku uvažují ČD také o nákupu nových dvousystémových jednotek, které by zajišťovaly příměstskou dopravu na Brněnsku.

Zdroj : České noviny (ČTK)

Článek na iDnes :
5.12.2005 - Do měst budou vozit lidi nové dvoupatrové vlaky (obrázek nového designu jedn.471)
tisková zpráva ČD :
7.12.2005 - ČKD Vagonka Ostrava dodá Českým drahám již osmnáctou jednotku 471

přejezdOpraveno : 6.12. 15:20
Plzeň - V pondělí 5.12. ve 12.00 hodin došlo mezi na trati č.183 Plzeň - Klatovy ke střetnutí nákladního vlaku s osobním autem. K nehodě došlo na železničním přejezdu se světly (bez závor), cca 400 metrů od zastávky Lužany směrem k zastávce Borovy. V době srážky bylo přejezdové zabezpečovací zařízení v činnosti.
Třiašedesátiletý řidič automobilu Peugeot 206 svému zranění na místě podlehl. Předběžná škoda je vyčíslena 20 tisíc korun na vlaku a 50 tisíc korun na autě. Mezi stanicemi Přeštice a Švihov u Klatov jezdí byla zavedena NAD. Provoz měl být obnoven kolem 14. hod.

Zdroj : Drážní inspekce

Doplněno : 18:10
Mariánské Lázně - Osobní vlak srazil v Mariánských Lázních člověka, který na místě zemřel. Vlak jel na trati z Plané u Mariánských Lázní do Chebu.

Zdroj : iDnes.cz

Mikulášské vlakyNostalgie - O tomto víkendu si jistě příznivci parních lokomotiv užijí, neb je plně nabitý mikulášskými jízdami parních vlaků. Zkrátka nepřijdou ani ti, které zajímají i jiná historická vozidla.

Zde je stručný souhrn jízd a dalších akcí :
Pátek 2.12.
Zvláštní vlaky u příležitosti slavnostního otevření zastávky Ostrá, doprovodný Mikulášský program, Lysá nad Labem - Ostrá - Nymburk hl.n. a zpět (434.2186)

Sobota 3.12.
Jízda parního vlaku na Adventní trhy na hrad Křivoklát, Plzeň - Beroun - Křivoklát a zpět (534.0432)
Mikulášské jízdy, Sokolov - Kraslice a zpět (475.111)
Mikuláš v Praze s Country radiem (434.2186)
Mikulášská jízda, Choceň - Litomyšl a zpět (423.009)
Mikulášská jízda do Štramberka, Ostrava hl.n. - Studénka - Štramberk a zpět (423.041)
Mikulášský expres Bouřňák, Teplice v Č. - Moldava v Kr.h. a zpět (354.195)
Mikulášský parní vlak, Olomouc - Šumperk a zpět (464.202)
Mikulášská jízda KPKV, Sázava u Žďáru SaZ - Přibyslav SaZ a zpět (M240.0113, T211.0777)
Mikuláš v železničním muzeu Jaroměř (464.008)

Neděle 4.12.
Mikuláš v Praze s Country radiem (434.2186)

Veškeré podrobnosti k akcím naleznete v Kalendáři železničních akcí

362Praha - Od neděle 11.12.2005 začíná platit nový jízdní řád 2005/2006, který počítá s nasazením jednotek řady 680 pendolino do běžného provozu s cestujícím na severní (ostravské) a jižní (brněnské) linii. Na severní linii budou zavedeny vlaky nové kategorie SuperCity Pendolino, které budou spojovat Prahu s Ostravou a budou nasazeny do běžného provozu s cestujícími právě příští neděli.

K dočasným změnám v trasách a řazení vlaků dochází na jižní linii, protože jednotky pendolino zatím nedostaly příslušná povolení zahraničních železničních správ vzhledem k jejich postupnému schvalování. Vlak EC 134/135 Vyšehrad bude bez náhrady odřeknut na území Slovenské republiky (Břeclav - Bratislava hl. st.) a pojede pouze v úseku Praha-Holešovice - Břeclav a zpět. Vlaky EC 70 Smetana, EC 75 Alois Negrelli, EC 134/135 Vyšehrad a IC 570/571 Brněnský drak budou vedeny klasickou soupravou. Na vlacích EC 70, 134 a IC 570 bude řazeno: lokomotiva 362, ČD Apee, ČD WRm, 2x ČD Bee, 2x ČD Bmee. Vlaky EC 75, 135 a 571 budou mít vozy řazeny v opačném pořadí.

Zdroj: www.drahari.info

Autor: CSPSV

přejezdČeské Budějovice - Ve středu 30.11. v 5:13 hod. došlo na železničním přejezdu u zastávky Kamenný Újezd na Českobudějovicku ke střetu nákladního vlaku (Pn44518) s automobilem Škoda Fabia. Dva spolujezdci ve věku 24 a 30 let zemřeli na místě, 25letého řidiče převezla záchranná služba do nemocnice v Českých Budějovicích s poraněním mozku.
Nákladní vlak jel z Horního Dvořiště do Českých Budějovic. Lokomotiva podle mluvčí českobudějovické policie tlačila vozidlo ještě asi 300 metrů, než se strojvedoucímu podařilo vlak zastavit. Na místě zasahovali také hasiči, museli vyprostit oba mrtvé.
Tragédii zřejmě zavinil řidič auta. Podle všeho nerespektoval světelnou signalizaci. Nehoda se navíc stala na velice přehledném úseku a za tmy, kdy musela být světla vlaku vidět už z dálky asi dvou set metrů.
Trať mezi Včelnou a Kamenným Újezdem byla asi na tři hodiny uzavřena, dopravu zajišťovaly autobusy. Policisté odkláněli dopravu také ze silnice 354. Objížďka vedla po místních komunikacích. Škoda na vlaku byla vyčíslena na 20 tisíc, na zcela zdemolovaném autě na 400 tisíc korun.
Železniční pPřejezd v km 108,734 trati Horní Dvořiště - České Budějovice je vybvaven světelným zabezpečovacím zařízením PZZ-EA AŽD 2000.

Tábor - V úterý 29.11. ve 12.55 hodin se mezi zastávkou Leskovice a stanicí Nová Cerekev střetl osobní vlak jedoucí z Tábora do Horní Cerekve s osobním autem. K nehodě došlo na železničním přejezdu se světly (bez závor), který byl v činnosti. Při nehodě nebyl nikdo zraněn, provoz na trati byl přerušen cca do 15 hod., byla zavedena NAD. Předpokládaná škoda na autě je vyčíslena na 50 tisíc korun, na vlaku 5 tisíc korun.

Brno - V úterý došlo na jiném místě k další tragedii. Osobní vlak jedoucí mezi Brnem a Chrlicemi srazil člověka v kolejišti. Chodec neznámé totožnosti na místě zemřel, provoz na trati do Vyškova byl přerušen.

V letošním roce už Drážní inspekce zaznamenala 246 nehod na železničních přejezdech, při kterých zahynulo 42 osob a 93 osob bylo zraněno. Zavinění ani v jednom případě nebylo na straně železnice.

Zdroj : Drážní inspekce , iDnes.cz

Původní návrh ČD 380ČR - Již nějaký čas kolují v různých diskuzních fórech informace o tom, že design nové lokomotivy ČD řady 380 bude přepracován. Jak tedy bude nová lokomotiva vypadat?

Na tuto otázku dá nejlépe odpověď porovnání několika obrázků, které je možné shlédnout ZDE.

Autor: Hawkey Neues Email senden

bleskovkaDoplněno: 1. 12. 2005, 19:00

Praha - Ve středu 30.11.2005, 12 dní před zahájením provozu vlaků kategorie SuperCity Pendolino, bude spuštěna webová stránka nového produktu ČD, a. s. www.scpendolino.cz. Vlaky SCP budou povinně místenkové a počítá se s tím, že bude možné zakupovat jízdenky na tyto spoje přes internet.
I přes to, že měly být stránky spuštěny již 30.11.2005, zatím nefungují. Na webových stránkách se pouze objevila nová informace, že v tuto chvíli probíhá testovací provoz stránek a budou spuštěny v nejbližší době.

Autor: CSPSV

nehodaKroměříž - V pondělí 28.11. ve 13.57 hodin osobní vlak jedoucí z Hulína do Kojetína mezi Kroměříží a Postoupkami srazil a usmrtil ženu. K nehodě došlo na železničním přejezdu zabezpečeném výstražnou světelnou signalizací bez závor, který byl v činnosti. Osmatřicetiletá žena přejížděla přes přejezd na kole. Provoz na trati byl přerušen, byla zavedena náhradní autobusová doprava (NAD). Provoz mezi Kroměříží a Kojetínem se podařilo obnovit v 16.10 hodin.

Zdroj : Drážní inspekce

Pendolino Aktualizováno : 28.11. 12:15 a 22.30
Praha - První dvě soupravy Pendolin by měly být s předstihem nasazeny na vybrané rychlíky na tratích Praha - Děčín a Praha - Brno.

Konkrétně - jedno pendolino vyjede již zítra v 6.00 na R 876 z Brna do Prahy, v opačném směru pojede na R 877 s odjezdem v 14.57 z Prahy-Smíchova do Brna.
Druhé pendolino bude se vrátí na rychlíky 772/777, kdy konkrétně není ještě zcela jasné. Bude to ale někdy tento týden.
Jednotky nejsou na spojích garantovány, protože se ještě mohou účastnit prezentací nebo příprav na ostrý provoz od 11.12.2005.

Dle tiskové zprávy Českých drah Drážní úřad České republiky jako nezávislá oprávněná státní instituce vydal potřebná schválení pro provoz soupravy pendolino s cestujícími pod stejnosměrnou i střídavou trakcí. Souprava pendolino tak v pondělí 28. listopadu absolvuje v rámci prezentace veřejnosti svou premiérovou jízdu s cestujícími na trase Brno – Břeclav – Brno.
Díky obrovskému zájmu veřejnosti o tento vlak hodlají České dráhy nasadit dvě soupravy pendolino (680.002 a 004) do pravidelného provozu s cestujícími již v tomto týdnu – ještě před zahájením platnosti nového jízdního řádu. Ty budou jezdit v následujících dnech na rychlíkových spojích z Prahy do Děčína a do Brna. České dráhy tak chtějí umožnit co nejširší veřejnosti, aby měla možnost seznámit se a svézt se novým rychlovlakem pendolino.

ČVUT jako akreditovaná nezávislá autorita provedlo v rámci schvalovacího procesu příslušná měření a analýzy. Jejich výsledky poskytují garanci bezpečného provozu jednotky pendolino na koridorových tratích a umožnily Drážnímu úřadu povolit provoz vlaku s cestujícími pod stejnosměrnou i střídavou trakcí.

Problémy se schvalováním Pendolina do provozu
Se schvalováním Pendolin do pravidelného provozu souvisí i různé technické problémy, kvůli kterým bylo schválení opožděno. Jak již bylo několikrát napsáno, jedná se zejména o problémy s rušením zabezpečovacího zařízení a to na tratích se střídavou trakcí (25kV/50Hz).
V souvislosti s tím se také na internetu objevily otevřené dopisy některých pracovníků VÚŽ, kde nesouhlasí s postupem schvalování Pendolin do provozu. Zajímavý článek o této problematice je na spřáteleném webu www.VLAKY.net. V článku jsou zveřejněny otevřené dopisy zmíněných pracovníků VÚŽ a též i vyjádření Českých drah.

Odkazy :
Vlaky.net :
24.11. - Rušno kolem Pendolin
tisková zpráva ČD (DOC 85kB) :
27.11.2005 - Jednotka pendolino získala potřebná povolení pro provoz s cestujícími v ČR pod stejnosměrnou i střídavou trakcí

zdroj : České dráhy, a.s. , VLAKY.net , Novinky.cz

PendolinoVelim V noci ze středy na čtvrtek vykolejil na železničním zkušebním okruhu u Velimi jeden podvozek u rychlovlaku Pendolino. Důvodem byla zapomenutá zarážka na koleji. Škoda je odhadována na 20 tisíc na rychlovlaku a 10 tisíc na kolejích.

Vlak bude po standardní prohlídce pokračovat v testech s plánovaným nasazením do provozu s cestujícími nejpozději od 11. prosince 2005. České dráhy již od konsorcia Alstom mají všech sedm objednaných souprav. Testování a přidělování potřebných dokladů má skončit do začátku prosince, aby bylo možné vlaky 11. prosince nasadit do běžného provozu. Vlaky, za které dráhy zaplatily 4,4 miliardy korun, mají začít podle nového jízdního řádu jezdit na tratích z Prahy do Ostravy, z Prahy do Brna a dál do Vídně nebo Bratislavy.

Zdroj : ČTK

Autor: Mates
« Neuere Nachrichten | 1 ... 133 134 135 136 137 ... 154 | Ältere Nachrichten »    
ŽelPage - Elektronisches Eisenbahnmagazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Öffentliches Ausnutzung ohne klaren Genehmigung des Autors nicht gestattet.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage
:. Anmeldenopen/close
 
 
  
 
Vergessenes Passwort   
Registrieren   
:. Aktuelle Zugposition CZopen/close
Aktuelle Zugposition CZ
 
:. Suchenopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info für Fotografenopen/close
Bedingungen zum Fotografieren
in der CZ

Sonne
geht auf um 08:00
geht unter um 16:05