Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Ostrava - Pendolino by mělo zkrátit jízdu mezi Ostravou a Prahou asi o půl hodiny. České dráhy plánují, že od poloviny prosince, tj. od nového jízdního řádu, budou mezi oběma městy jezdit tři nebo čtyři spoje denně. Jak řekl generální ředitel Josef Bazala na veletrhu Czech Raildays, cena jízdenky zatím nebyla stanovena, ale bude zřejmě dražší než na expresní vlak Manažer (600 korun) a levnější než letenka z Mošnova do Prahy (od 990 korun).Podle Bazaly je Ostravsko pro České dráhy klíčovým regionem a trasa Ostrava - Praha nejatraktivnějším přepravním směrem v ČR. Vlaky Pendolino by měly od prosince jezdit také do Vídně a Bratislavy.
Zdroj : ČTK
16.6.2005 - Tisková zpráva ČD
JRtrain
| 14.6.2005 (17:32)
| 14.6.2005 (17:32)Related news

16.06.2005 (16:32)
Milionar z Praglu si tu dela akorat srandu, aspon tak jsem to pochopil a tak to beru, .o).
16.06.2005 (16:13)
Ad: Milionář s Pragu :
Já žádné peníze nikomu nezávidím, nejsem tak vychovaný a navíc já si na jejich nedostatek nestěžuji, ale ani zdaleka tedy nejsem milionář. Co mám, mi zkrátka stačí. A nikde se tím nevychloubám. Jen mi vadí tato nevzdělanost v českém jazyce a obzvláště u lidí, kteří si myslí, že když mají spoustu peněz, jsou mistry světa a vůbec jim nevadí, že neumí napsat bez chyby ani malý článeček.
Já žádné peníze nikomu nezávidím, nejsem tak vychovaný a navíc já si na jejich nedostatek nestěžuji, ale ani zdaleka tedy nejsem milionář. Co mám, mi zkrátka stačí. A nikde se tím nevychloubám. Jen mi vadí tato nevzdělanost v českém jazyce a obzvláště u lidí, kteří si myslí, že když mají spoustu peněz, jsou mistry světa a vůbec jim nevadí, že neumí napsat bez chyby ani malý článeček.
16.06.2005 (14:02)
zirecek: Souhlas, až na tu debatu potom, ono je vždycky lepší debatovat předtím u návrhů ;)
16.06.2005 (11:23)
Porad nechapu, proc furt resite cenu jizdenky Pendolina. Pripada mi, ze jen hledate chyby jak kritizovat CD a.s.. Nerikam, ze tato firma funguje bezchybne, ani nahodou. Ale objektivne, tohle je jen navrh a publikovany v novinach, az bude prime oficialni, finalni stanovisko pred samotnym GVD, tak lze teprve diskutovat. Snad je kazdemu jasne, ze nebudou CD a.s. jezdit s prazdnyma Pendolinama, cenu stanovuji ekonomove, kteri problematice rozumi mnohem vice nez my vsichni dohromady. Ukazuje se tu akorat blbost a blahovost nekterych debatujicich, kteri se s posmechem divaji na CD a.s., "ze oni jsou prece tak hloupi, ze chteji jezdit za tak draho v Pendolinu"; ale nutno rict, ze tim akorat ukazujete na svou naivitu a hloupost.
16.06.2005 (11:16)
Railway Karl:
Je videt, ze dane problematice prilis nerozumis. D47 je predevsim dulezita z vnitrostatniho hlediska na napojeni Ostravska, polaci at si stavi, kde chteji, aspon budeme nekde drive a nemusime dohanet jiz hotove stavby za nasimi hranicemi. Duplicita s D1? Ses asi pomatl, usek Lipnik-Olomouc je naprosto nezbytny a je soucasti spojeni Ostrava-Olomouc-(PU,HK), kdezto D1 Ostrava-Lipnik-Brno. Je nutne se smirit s tim, ze koridor je uz z velke casti hotov a proste prichazi na radu dalnice... .
Jsem z Hranic na Morave, sameho me stve prestava, ze bude D47 v Moravske brane a jeste v te druhe (peknejsi, nezastavene) polovine nez je Becva+stavajici cesta+zeleznice v jizni polovine Moravske brany, navic D47 v zarezu -> jeste vetsi zabor pudy. ALE! Provoz aut po dalnici mnohem mene znecistuje ziv.pro. nez na stavajici ceste, zvyseni bezpecnosti, apod. Rozhodne D47 ma nesporne vyhody a je nezbytna z dopravniho hlediska. Biokoridory? Mas pravdu, ale tohle se v projektech resi nemalou merou; ruzne podchody pro zvirata, apod.. Viz. napriklad tunel za Lipnikem - vybudovan pouze na popud ochrancu jako prirozeny prechod zvere.
Slovensko je samostatny stat a snazi se hospodarit co nejlepe, jako kazdy stat. Uz tak se nam snazi konkurovat v zeleznici u naseho II. koridoru, takze maji snahu i v silnicni doprave vybudovat konkurencni spojeni, navic je pro ne take dulezite pro vnitrostatni dopravu.
Je videt, ze dane problematice prilis nerozumis. D47 je predevsim dulezita z vnitrostatniho hlediska na napojeni Ostravska, polaci at si stavi, kde chteji, aspon budeme nekde drive a nemusime dohanet jiz hotove stavby za nasimi hranicemi. Duplicita s D1? Ses asi pomatl, usek Lipnik-Olomouc je naprosto nezbytny a je soucasti spojeni Ostrava-Olomouc-(PU,HK), kdezto D1 Ostrava-Lipnik-Brno. Je nutne se smirit s tim, ze koridor je uz z velke casti hotov a proste prichazi na radu dalnice... .
Jsem z Hranic na Morave, sameho me stve prestava, ze bude D47 v Moravske brane a jeste v te druhe (peknejsi, nezastavene) polovine nez je Becva+stavajici cesta+zeleznice v jizni polovine Moravske brany, navic D47 v zarezu -> jeste vetsi zabor pudy. ALE! Provoz aut po dalnici mnohem mene znecistuje ziv.pro. nez na stavajici ceste, zvyseni bezpecnosti, apod. Rozhodne D47 ma nesporne vyhody a je nezbytna z dopravniho hlediska. Biokoridory? Mas pravdu, ale tohle se v projektech resi nemalou merou; ruzne podchody pro zvirata, apod.. Viz. napriklad tunel za Lipnikem - vybudovan pouze na popud ochrancu jako prirozeny prechod zvere.
Slovensko je samostatny stat a snazi se hospodarit co nejlepe, jako kazdy stat. Uz tak se nam snazi konkurovat v zeleznici u naseho II. koridoru, takze maji snahu i v silnicni doprave vybudovat konkurencni spojeni, navic je pro ne take dulezite pro vnitrostatni dopravu.
16.06.2005 (10:38)
ad: EJ 471: Ono staci kdyz vam zaprsi a mrstnost esusu je tatam. Kazdy rozjezd s priskoky a vyraznym prokluzem a zpozdeni naskakuje...
biggus dickus: co vim, tak posledni vuz mine K-cko a do 10 metru od nej je znat zrychlovani. Ono zalezi i na jizdnich dobach. Je jasne, kdyz je vata, tak proc se zbytecne stresovat, vsechno pekne klidanko. Kdyz jsou nasponovane, ze se stiha akorat pri plne TV 140km/h a najednou tam je na vyhybce 30, tak je snaha dobrzdovat tesne pred Z a zrychlovat pokud mozno na urovni K-cka. A to si piste, ze to NEKTERI firove umi s presnosti na centimetry i s 13 vozovym rychlikem ;-)
biggus dickus: co vim, tak posledni vuz mine K-cko a do 10 metru od nej je znat zrychlovani. Ono zalezi i na jizdnich dobach. Je jasne, kdyz je vata, tak proc se zbytecne stresovat, vsechno pekne klidanko. Kdyz jsou nasponovane, ze se stiha akorat pri plne TV 140km/h a najednou tam je na vyhybce 30, tak je snaha dobrzdovat tesne pred Z a zrychlovat pokud mozno na urovni K-cka. A to si piste, ze to NEKTERI firove umi s presnosti na centimetry i s 13 vozovym rychlikem ;-)
16.06.2005 (2:30)
To projíždění pomalých úseků je dobrá teorie, ale při délce soupravy řekněme 80m nebo 200m to asi nehraje takovou roli, nehledě na to, že fíra za to sotvakdy veme hned, jak poslední kolo mine Káčko :-)))
16.06.2005 (1:50)
Jinak mě pobavila fundovanost debaty o zrachlení 471ky. Samozřejmě záleží především na poměru hmotnost/výkon, odhlédněme od maličkostí jako rozložení hnacích náprav, adheze atd. Jediné, kde by mohla mít kratší souprava se stejnými proporcemi výhodu, jsou rychlostní omezení. Poloviční souprava zkrátka stráví v takovémto úseku, hádejte...ano, poloviční dobu a tudíž může začít dřív zrychlovat. Ale zase 471 má zřejmě o dost horší aerodynamiku, takže "studenti, zaproximujte to tak, aby se to požralo...:)"
16.06.2005 (1:43)
-ps-:vida, tak nejsem jediný, koho to majzlo do očí. Už jsem si myslel, že jsem si dovolil zaúočit na nevinné redaktorstvo MfD...no nic, nechme toho trefování se do Kárla, já s tím začal, tak to taky končím...do doby, než se opět zadívá na mapu dopravní sítě střední Evropy, již má nad postelí a pocítí potřebu nám říct něco neotřelého...:D
16.06.2005 (1:15)
Diskuse se rozpoutala bouřlivá. Musím říct, že jsem pravidelným čtenářem MF Dnes, ale po dnešním přečtení článku v příloze Moravskoslezský kraj od redaktorky Zuzany Kubátové Pendolino má jezdit i z Ostravy do Prahy, jsem byl naprosto rozčarován neuvěřitelnými bludy a nesmysly.
Např. Všech 7 souprav nasadíme do běžného provozu (ale jezdit jich bude vždy max 6 - jedna bude záložní...), za 2 roky 200 km/h (jen k pousmání...), pendolino pojede bez vyklápění do té doby, než bude opraven celý železniční koridor, tedy 160 km/h jako Manažer (to je slátanina...) a pronájem luxusních rychlíkových vozů (když už, tak ten luxus chybí...).
A o ceně netřeba debatovat. Mezi 1.100 a 3.000 Kč, to bude zpáteční jízdenka OVA - PHA za 2 tis.? - výhodu to má v tom, že i nízká kapacita na této trase (333 míst, z toho dost v jedničce) nebude využita, nemusí se zavádět povinné rezervace a soupravy se asi ani nezničí. Bude jen škoda, že budou svištět republikou skoro/poloprázdné. Je vidět, že ČD se vydaly opět tou "správnou" cestou a chtějí přilákat cestující do vlaků. A nebo to bude jejich marketing - po měsíci ceny sníží!
Např. Všech 7 souprav nasadíme do běžného provozu (ale jezdit jich bude vždy max 6 - jedna bude záložní...), za 2 roky 200 km/h (jen k pousmání...), pendolino pojede bez vyklápění do té doby, než bude opraven celý železniční koridor, tedy 160 km/h jako Manažer (to je slátanina...) a pronájem luxusních rychlíkových vozů (když už, tak ten luxus chybí...).
A o ceně netřeba debatovat. Mezi 1.100 a 3.000 Kč, to bude zpáteční jízdenka OVA - PHA za 2 tis.? - výhodu to má v tom, že i nízká kapacita na této trase (333 míst, z toho dost v jedničce) nebude využita, nemusí se zavádět povinné rezervace a soupravy se asi ani nezničí. Bude jen škoda, že budou svištět republikou skoro/poloprázdné. Je vidět, že ČD se vydaly opět tou "správnou" cestou a chtějí přilákat cestující do vlaků. A nebo to bude jejich marketing - po měsíci ceny sníží!
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Add comment
Sign in
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info
informacni okenko










