Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Ostrava - Pendolino by mělo zkrátit jízdu mezi Ostravou a Prahou asi o půl hodiny. České dráhy plánují, že od poloviny prosince, tj. od nového jízdního řádu, budou mezi oběma městy jezdit tři nebo čtyři spoje denně. Jak řekl generální ředitel Josef Bazala na veletrhu Czech Raildays, cena jízdenky zatím nebyla stanovena, ale bude zřejmě dražší než na expresní vlak Manažer (600 korun) a levnější než letenka z Mošnova do Prahy (od 990 korun).Podle Bazaly je Ostravsko pro České dráhy klíčovým regionem a trasa Ostrava - Praha nejatraktivnějším přepravním směrem v ČR. Vlaky Pendolino by měly od prosince jezdit také do Vídně a Bratislavy.
Zdroj : ČTK
16.6.2005 - Tisková zpráva ČD
JRtrain
| 14.6.2005 (17:32)
| 14.6.2005 (17:32)Související zprávy

14.06.2005 (20:28)
Pendolino jsem si vyzkousel (k te ceste byl duvod, nejen jako atrakci) a Praha <-> Ostrava jezdim pravidelne. U Pendolina ocenuji rychlost, ale pohodli je bohuzel opravdu srovnatelne s letadlem. Ja to za cenu vyssi nez u Manazera nepouziji, na druhou stranu se to asi i za vysokou cenu zaplni - podivejte se na dnesni, podle me celkem slusne, vyuziti IC/EC a zvazte, ze Pendolino nema zdaleka takovou kapacitu jako klasicka IC.
14.06.2005 (19:35)
Já bych se zas tak drastického navýšení ceny u Pendolína nebál. Jediné co na železnici vydělává a dotuje zbytek jsou EC/IC. Tento produkt je vysoce lukrativní záležitost a sám o sobě nemůže být ztrátový. Jízdenka do OSTRAVY za více než 600Kč by znamenala nenaplnění přepravní kapacity natož alespoň bodu nulového zisku. To si ČD nemohou dovolit, jelikož to není Os nakterý dostanou od kraje či města dotaci ani R, kde ji dostanou od státu. Takže klídek...
14.06.2005 (19:12)
cesky drahy vyuzivaj taky faktu vpodstate neexistujici silnicni spojeni Ostravy a Prahy ... takze zadna konkurence naprr. v podobe autobusu Student agency a jinejch dopravcu kteri se trebas zaslouzili i oto, ze existuje naka relacni sleva Praha-Brno
14.06.2005 (19:09)
Chce to trosku schladit hlavy, tohle je pouze predbezny navrh, ktery museli udelat, takze tam v podstate naplacali "cokoliv"; pocet spoju, kde chcou vsude nasadit Pendolino ani nesouhlasi s celkovym poctem Pendolin, .o). Je treba pockat na konkretni navrh GVD. Navic od 2006 se s relaci Praha-Ostrava jeste nepocita, jedine tak I. koridor a to za predpokladu, ze se staci doresit problem s rusenim ZZ.
14.06.2005 (18:53)
No a neví někdo, jak moc plný jezdí manažer? Sice je to jen jedna časová poloha, ale těch 5 vozů mi přijde víc než poloprázdných. Teda, co jsem schopen od trati v té rychlosti vidět. Možná to bude tím, že je to zbytečně celé první třída. Takže Pendolínum sice možná pojede třikrát častěji, ale jestli to bude ještě dražší než manažer, i ve dvojce, tak kdo tím pojede? To už si radši koupím místenku do nějakého IC, jako že jich jezdí docela dost.
Předpokládám, že za ty miliardy budeme mít další "prestižní" záležitost, ale navíc pro normální lidi nesmyslně drahou, tudíž nedostupnou.
Předpokládám, že za ty miliardy budeme mít další "prestižní" záležitost, ale navíc pro normální lidi nesmyslně drahou, tudíž nedostupnou.
14.06.2005 (18:40)
Od ČD je nefér, že chcou závest od příštího GVD na Pendolina v trase Ostrava-Praha zvláštní tarif. Vlaky do Vídně a Bratislavy určitě pojedou v klasických kategoriích EC. Myslím, že by bylo nejlepší, kdyby byly v kategorii IC za příplatek 60 Kč.
14.06.2005 (18:26)
Bohužel ČD si asi všimly, že interiér v 2tř. je skoro stejný jako v první (3sedačky vedle sebe, polohovatelné...). Třeba s tím počítaly už při zadávání výroby. :):)
14.06.2005 (18:23)
Příplatek na EC nebo IC za 60 Kč lze zakoupit i jako zpáteční.
14.06.2005 (18:19)
Ja ale nechapu jak to chteji udelat drazsi nez Manazer, vzdyt ten je cely 1. trida a v Pendolinu je 1. trida jeden vuz a pochybuji, ze by nekdo zaplatil vic nez 600Kc za jizdu ve 2. tride byt o chvili kratsi.
14.06.2005 (18:01)
Ukazka myslenkovych pochodu GM CD: "Tak koukam, ze vsichni prazaci uz se Pendolinem svezli na vylet do Decina a zpatky, takze ted budem Pendolinem vozit manazery z Ostravy a vyryzujem na nich, co se da."
Specialni jednosmerna jizdenka v cenove relaci 600-1000Kc je podle meho nazoru trosku zverstvo. A obycejny cestujici? Ten at si s prominutim polibi prdel a jezdi dal smradlavyma rychlikama s prestupem v Prerove.
Uprimne receno, cela trat Ostrava-Praha mi prijde jako nehorazna zlodejina. Uz kdyz CD zmenili vsechny prime denni vlaky na trati Ostrava-Praha na IC a rekli si tim o 120Kc navic na zpatecni ceste, ozvalo se z mych ust sproste slovo. Na cele slavne IC jsem se jim vyprdnul a zvolil smradlave rychliky s prestupem v Prerove. 120Kc navic je 120Kc navic. Ale rikal jsem si (dnes uz vim ze naivne), ze by na nekterych tech IC mohlo zacit jezdit Pendolino a za neho bych jim tech 120Kc navic rad dal. Jak tak koukam - nemohlo. Za tuhle cenu si ho pane generalni rediteli strcte nekam.
Jenom pro srovnani:
Brno-Praha a zpet - 510km - EC za 320Kc
Ostrava-Praha a zpet - 706km - IC za 620Kc a Pendolino odhadem za 1500-2000Kc. Dekuji, nechci.
Specialni jednosmerna jizdenka v cenove relaci 600-1000Kc je podle meho nazoru trosku zverstvo. A obycejny cestujici? Ten at si s prominutim polibi prdel a jezdi dal smradlavyma rychlikama s prestupem v Prerove.
Uprimne receno, cela trat Ostrava-Praha mi prijde jako nehorazna zlodejina. Uz kdyz CD zmenili vsechny prime denni vlaky na trati Ostrava-Praha na IC a rekli si tim o 120Kc navic na zpatecni ceste, ozvalo se z mych ust sproste slovo. Na cele slavne IC jsem se jim vyprdnul a zvolil smradlave rychliky s prestupem v Prerove. 120Kc navic je 120Kc navic. Ale rikal jsem si (dnes uz vim ze naivne), ze by na nekterych tech IC mohlo zacit jezdit Pendolino a za neho bych jim tech 120Kc navic rad dal. Jak tak koukam - nemohlo. Za tuhle cenu si ho pane generalni rediteli strcte nekam.
Jenom pro srovnani:
Brno-Praha a zpet - 510km - EC za 320Kc
Ostrava-Praha a zpet - 706km - IC za 620Kc a Pendolino odhadem za 1500-2000Kc. Dekuji, nechci.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko










